مهاجرت

اقامت آلمان از طریق ازدواج

اقامت آلمان از طریق ازدواج

اقامت آلمان از طریق ازدواج یکی از ساده ترین طرق مهاجرت می باشد که برای اخذ این نوع اقامت باید قبل از هر اقدامی شرایط لازم را احراز نمائید. صنعتی ترین کشور اتحادیه اروپا، کشور آلمان می­باشد. آمار پایین بیکاری، فرهنگ غنی، تحصیل رایگان و غیره باعث شده است تا این کشور مقصد بسیاری از مهاجرین باشد. جمعیت این کشور رو به پیر شدن است و در سال­ های اخیر شاهد حضور پناهندگان و مهاجرین به این کشور بوده ­ایم.

در ادامه مقاله اقامت آلمان از طریق ازدواج با ما همراه باشید.

  • آیا با ازدواج با یک آلمانی اقامت آلمان صادر می شود؟
  • ازدواج با یک آلمانی چه مدارکی نیاز دارد؟
  • برگزاری جشن ازدواج در آلمان چه مزایایی دارد؟
  • در صورت ازدواج در آلمان می توان برای فرزند خود تابعیتی آلمانی دریافت کرد؟
  • آیا با ازدواج صوری می توان به آلمان مهاجرت کرد؟

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، به موارد بالا پرداخته می شود و به یک این سوالات پاسخ داده می شود. در صورت داشتن دلیل خاصی برای اقامت در آلمان مانند ازدواج، اجازه اقامت موقت در ابتدا به اتباع خارجی اعطا می شود و فردی که تبعه آلمان است و شخص خارجی با او ازدواج کرده باید ثابت کند که حقوق ماهیانه او برای زندگی 2 نفر کافی هست.

اینفوگرافیک ازدواج در آلمان

شرایط اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج در 2023

تابعیت، یک رابطه سیاسی، معنوی و اقتصادی بین یک فرد و کشور است. این رابطه باعث می­ شود تا فرد و کشور مورد نظر در مورد همدیگر وظایف، تعهدات و تکالیفی داشته باشند. اقامت یک رابطه مادی و حقوقی است که فرد را به خاک یک کشور مرتبط می­ نماید. اقامت هیچ ارتباطی به تابعیت ندارد و فرد حق رای و دخالت در امور سیاسی را ندارد. راه و روش ­های متعددی برای اخذ اقامت کشور آلمان وجود دارد که یکی از این راه ­ها اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج است.

سن مناسب برای ازدواج در آلمان 18 سال است. اشخاص در سن 16 الی 18 سالگی با اجازه والدین خود می توانند ازدواج نمایند. اگر شخصی قبلا ازدواج کرده باشد و دوباره قصد ازدواج داشته باشد باید مدارکی برای اثبات جدایی از همسر خود داشته باشد. این مدارک می­ تواند شامل گواهی فوت همسر و حکم طلاق باشد. اردواج شخص آلمانی با یک فرد غیر آلمانی در ابتدای امر با ویزای توریستی می باشد. ازدواج در خاک آلمان با اخذ این ویزا به مدت 3 الی 6 ماه امکان پذیر خواهد بود. برای برگزاری مراسم می ­توانند اقدامات لازم را انجام دهند. در سال 2023 هم ایرانیان در سرچ گوگل همچنان به دنبال مهاجرت از طریق ازدواج هستند.


اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد در آلمان

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت و مهاجرت به کشور مورد نظر مهاجرت از طریق تولد می باشد که قبل از اقدام باید قانون کشور مورد نظر را در این خصوص بررسی نمائید. کشورها از 2 قانون یا سیستم خاک و خون پیروی می‌نمایند که باتوجه به قانون اساسی کشورها، یکی از 2 قانون خاک یا خون برای تابعیت فرد لحاظ می‌شود. سیستم خاک یعنی هر فردی تابعیت کشوری را کسب می‌نماید که در آن کشور متولد شود، در کل می‌توان گفت که تابعیت افراد باتوجه به محل تولد آنها مشخص می‌شود. .

در سیستم خون، محل تولد فرزند اهمیتی ندارد و تابعیت فرزند بر اساس ملیت پدر یا مادر می‌باشد. یعنی موضوع مهم در این قانون تابعیت والدین است، پس قانون خاک در مقابل قانون خون قرار می‌گیرد. تولد در کشور آلمان نیز مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته، سیستم خون را برای اعطای تابعیت انتخاب کرده است. بدین صورت برای فرزندان متولد شده در هر کشوری، تابعیت پدر و مادر آلمانی مدنظر می ­باشد نه محل تولد. اگر کودکی در خاک کشور آلمان متولد شود، پدر و مادر کودک مشخص نباشد، تابعیت کشور آلمان به کودک اعطا می گردد. در سال های گذشته کمترین تغییر قوانین را در مورد تولد در آلمان داشتیم بنابراین مهاجرت به آلمان از این طریق ممکن نخواهد بود

ازدواج قانونی در کشور آلمان

در کشور آلمان ازدواج با یک زن یا مرد طبق اصول و با رعایت قوانین، سبب اخذ اقامت و تابعیت آلمان می­ شود. شخص در صورت اخذ تابعیت، مجوز کار و تحصیل در کشور آلمان را خواهد داشت. اما در کشور ایران، ازدواج یک خارجی با زن ایرانی سبب اخذ اقامت و تابعیت ایران نمی­ شود. اخذ تابعیت فقط از طریق ازدواج با مرد ایرانی صورت می­ پذیرد.

قوانین ازدواج در آلمان

قوانین ازدواج در آلمان از جمله اعلام قصد اردواج به دفتر اسناد مربوطه، ارائه گذرنامه معتبر همراه با مجوز ورود، ارائه آدرس سکونت و… را به عنوان گواهی صحت امر فوق باید برای اخذ اقامت از طریق ازدواج رعایت فرمائید. تابعیت کشور آلمان در صورتی به زوجین اعطا می­شود که شرط “بعد از 2 سال ازدواج مشروط به اینکه زوجین از 3 سال قبل از ازدواج، در کشور آلمان ساکن بوده ­اند” را رعایت فرمایند. همچنان توصیه میکنیم که چنانچه قصد واقعی این اتفاق را دارید سمت ویزای ازدواج بروید.

مدارک لازم برای اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج

مدارک لازم برای اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج

ازدواج شهروند آلمانی با فرد غیر آلمانی در اینصورت امکان پذیر می باشد که مدرک زیر را بتوانند متقاضیان ارائه دهند:

  • اثبات درآمد در خصوص تامین هزینه های روزمره
  • ارائه نامه ای دال بر پوشش هزینه و عدم کمک از دولت آلمان
  • تسلط به زبان آلمانی معادل A1
  • مدارک ازدواج
  • مدارک شغلی همسر آلمانی (توانایی مالی بالا برای تامین هزینه­ های زندگی مشترک)

نکاتی در مورد اخذ اقامت از طریق ازدواج

برخی از مهم ترین نکات عبارت هستند از:

  • هر نوع ازدواج رسمی ثبت شده و قانونی در هر کشوی (حتی به صورت غیابی) قابل قبول می­ باشد.
  • جنسیت همسر (مرد یا زن) در قوانین ازدواج و طلاق در کشور آلمان، اهمیتی ندارد.
  • به دلیل بررسی دقیق تمامی مدارک و جزئیات، به هیچ وجه ازدواج صوری توصیه نمی­ شود.
  • هنگام درخواست ازدواج فرد نه تنها باید مجرد باشد، بلکه در مرحله طلاق و اداره خانواده مشترک نیز نباشد.
  • داشتن بودجه کافی برای زندگی بدون نیاز به کمک دولت
  • اعتبار ویزای ازدواج یک سال و قابل تمدید است.
  • ویزای ازدواج در صورت پابرجا بودن و عدم هیچ شبه ­ای در صحت آن، تمدید خواهد شد.
  • متقاضی در صورت تکمیل تمامی مدارک لازم، در کمتر از 6 ماه به ویزای آلمان را دریافت خواهد کرد.

اخذ تابعیت با ازدواج با شهروند آلمانی

پس از ازدواج، متقاضی دریافت ویزا باید با ارائه مدارک ثبت ازدواج به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه نماید. سپس درخواست خود را برای اخذ ویزای ازدواج ارائه نماید. سفارت آلمان پس از بررسی درخواست و مدارک ارائه شده، در صورت صحت مدارک اقدام به صدور ویزای ازدواج می ­کند. متقاضی ازدواج می ­تواند بدین ترتیب وارد کشور آلمان شود و اقامت این کشور را دریافت نماید. تابعیت کشور آلمان، پس از 3 سال زندگی در خاک این کشور توسط متقاضی می­تواند اخذ شود. برای اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج، متقاضی باید حتما درخواست تابعیت دهد. پس از سپری شدن مراحل و پروسه درخواست، به وی تابعیت کشور آلمان اعطا می­شود.

مزایا و معایب اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج

مزایای اخذ اقامت کشور آلمان از طریق ازدواج شامل هزینه پایین، اجازه اشتغال تمام وقت، برخورداری از حقوق مساوی با شهروندان اتحادیه اروپا و قطعی بودن دریافت تابعیت آلمان پس از گذشت دوره انتظار تابعیت (حداقل 3 سال) می باشد. معایب اخذ اقامت کشور آلمان از طریق ازدواج شامل نیاز به مدرک زبان حداقل A1، الزام به اشتغال همسر آلمانی با درآمد نسبتا بالا و الزام به زندگی در آلمان در 18 ماه ابتدای ازدواج می باشد. با توجه به پیچیدگی‌های حقوقی و شرایط ازدواج بهتر است در صورت واجد شرایط بودن برای ویزای تحصیلی یا ویزای کار آلمان اقدام نمائید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌ توانید با وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در باب اقامت آلمان از طریق ازدواج

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب اقامت آلمان از طریق ازدواج می باشیم:

  • مزایا و معایب اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج چیست؟ مزایای اخذ اقامت کشور آلمان از طریق ازدواج شامل هزینه پایین، اجازه اشتغال تمام وقت، برخورداری از حقوق مساوی با شهروندان اتحادیه اروپا و قطعی بودن دریافت تابعیت آلمان پس از گذشت دوره انتظار تابعیت (حداقل 3 سال) می باشد. معایب اخذ اقامت کشور آلمان از طریق ازدواج شامل نیاز به مدرک زبان حداقل A1، الزام به اشتغال همسر آلمانی با درآمد نسبتا بالا و الزام به زندگی در آلمان در 18 ماه ابتدای ازدواج می باشد.
  • اخذ تابعیت با ازدواج با شهروند آلمانی امکان پذیر است؟ پس از ازدواج، متقاضی دریافت ویزا باید با ارائه مدارک ثبت ازدواج به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه نماید. سپس درخواست خود را برای اخذ ویزای ازدواج ارائه نماید. سفارت آلمان پس از بررسی درخواست و مدارک ارائه شده، در صورت صحت مدارک اقدام به صدور ویزای ازدواج می ­کند. متقاضی ازدواج می ­تواند بدین ترتیب وارد کشور آلمان شود و اقامت این کشور را دریافت نماید. تابعیت کشور آلمان، پس از 3 سال زندگی در خاک این کشور توسط متقاضی می­تواند اخذ شود. برای اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج، متقاضی باید حتما درخواست تابعیت دهد. پس از سپری شدن مراحل و پروسه درخواست، به وی تابعیت کشور آلمان اعطا می­شود.
3.7/5 - (3 امتیاز)

92 دیدگاه برای “اقامت آلمان از طریق ازدواج

  1. Pluvo گفت:

    سلام وقت بخیر
    نامزد بنده ساکن آلمان هستند، آیا میتونم پس از ازدواج و سفر به آلمان ویزای پیوست خودم رو به ویزای تحصیلی تغییر دهم؟ برای این امر شرایط خاصی وجود دارد؟ طبق مطالبی که خواندم اگر زوجه ای پس از پیوست با همسرش به مشکل بخورد و تقاضای طلاق کند باید به کشورش برگردد، نسب به تغییر وضعیت ویزا به تحصیلی باز هم این امر وجود دارد؟
    و مطلب دوم هم این که، نسبت به تحصیل در مقطع کارشناسی شرایط سنی وجود دارد یا خیر؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید در طول ازدواج تحصیلتون رو شروع کرده باشید که بتونید با مراجعه به مراجع قانونی درخواست تغییر ویزا رو بدید.
      با این حال در نظر داشته باشید که اگر این اتفاق (فاصله ازدواج تا طلاق) کوتاه باشه، ممکن هست به این تصور که ازدواج صرفا برای گرفتن اقامت بوده مشکوک بشن و برای شما مشکل پیش بیاد.
      گرفتن ویزای تحصیلی آلمان غیر ممکن نیست

  2. مانیا گفت:

    سلام وقت بخیر ، من یکسال است که در آلمان پناهنده هستم و هنوز پرونده ام در جریان است تا دو ماه دیگر با نامزدم که آلماتی است ازدواج میکنم ، می خواستم بدونم که بعد از ازدواج می تونم درخواست پناهندگیمو پس بگیرم ولی به ایران برنگردم ؟ شرایط اقامتم به چه صورت خواهد شد؟ ممنون میشم که راهنماییم کنید ، با سپاس

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ویزای شما باید از کشور مبدا ارائه بشه و با توجه به مدت اقامت شما در این کشور، امکان بازگشت به ایران رو هم ندارید
      در این شرایط، اگر ازدواجتون رو رسمی ثبت کردید، بعدش می تونید یک وکیل آلمانی بگیرید تا شرایط شما رو مورد ارزیابی قرار بده

  3. نرگس گفت:

    سلام و درود
    من به تازگی ویزای تحصیلی دریافت کردم ولی هنوز عقد نکردم.شنیدم اگر فردی مجرد ویزا بگیره و بعد اون عقد کنه
    به همسر شخص اصلی تا دو سال ویزا نمیدن.صحت داره این موضوع؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به طور کلی برای دانشجوهای خارجی در رابطه با ویزای همراه سختگیری های زیادی هست. ممکن هست تا پایان دوره تحصیلی شما و پیدا کردن کار توی این کشور به شما ویزا ندن

  4. آرش گفت:

    سلام
    من با یک شهروند اتریشی ازدواج کردم ولی در زمان ازدواج از قانون اتحادیه اروپا استفاده کردیم نه قانون اتریش. چون همسرم برای مدتی در المان شاغل بود. بعد از ازدواج بمن یک ویزای ۵ ساله دادند که یکسال بعد از تمدید مجدد به اقامت دایم تبدیل میشه. این طبق قانون اتریش است. خواستم بدانم با وجود اینکه از قانون ازدواج اتحادیه اروپا استفاده کردیم من برای دریافت اقامت دایم مشمول قانون کدوم کشور میشم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر در اتریش اقامت دارید در حال حاضر که از قوانین ازدواج می تونید استفاده کنید برای اقامت.
      اگر در آلمان حضور دارید در حال حاضر از طریق قوانین کار اقامت خواهید گرفت

  5. دلنوش منفرد گفت:

    درود، من یک ساله که با همسرم که آلمانی هستن ازدواج کردم و ساکن آلمان هستیم، پس از دو ماه ورود به آلمان هم مشغول به کار شدم اما هنوز به زبان آلمانی مسلط نیستم، شرایط برای درخواست پاسپورت آلمان برای بنده (با توجه به قانون جدید سه سال اقامت در آلمان) چطور هست؟
    با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تفاوتی نمی کنه و شما بعد از همون 3 سال می تونید درخواست پاسپورت کنید فقط باید زبان آلمانی رو تقویت کنید

  6. Hooman گفت:

    سلام من با یک سال است با یک المانی ازدواج کردم و الان ۱۰ ماه هستدکه المان هستم ،ولی بزای کار میخواهیم به اتریش برویم،ایا قانون ۳ سال المان برای اقامت دایم پابرجا هست بزای من ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اقامت تحت ازدواج شما پابرجا هست

  7. Ma گفت:

    سلام وقت بخیر من جایی خوندم که اگر ازدواجم رو بعد از اقدام برای ویزای رسمی بکنم و قرارداد کاریم عادی باشه نه بلوکات ،همسرم بعد از دو سال می‌تونه برای ویزای پیوست اقدام بکنه ،آیا این مسئله صحت داره ؟ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر این مسئله صحیح نیست و اطلاعاتی که مطالعه کردید نادرست بوده

  8. ویدا گفت:

    سلام من یه نامزد آلمانی دارم که برای دیدن من چند باری به ایران و ترکیه سفر کرده
    اما دیگه مرخصی نمیتونه بگیره به خاطر کارش
    می خواستم من این بار به دیدنش به آلمان برم
    ما عقد و ازدواج رسمی نکردیم زود نمیخوایم ازدواج کنیم می خوایم شناخت بهتری داشته باشیم از هم
    توی سایت سفارت دیدم که یه ویزا به منظور ازدواج یا همون ویزای نامزدی میشه گرفت اما کسی راجع بهش توضیح زیادی نداده واسه همین زیاد مطمئن نیستم راجع بهش که امکان پذیره یا نه من فقط میخوام بدونم ویزای نامزدی بهتره یا ویزیتور به قصد دیدن نامزدم؟ میشه راهنمایی کنید لطفا چطور میتونم نامزدم رو برم ببینم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید ویزای توریستی آلمان رو دریافت کنید که 90 روز اعتبار داره

  9. آزی گفت:

    سلام نامزد من پاس ابی دارن و مدرک زبان طی این سالها نگرفتن چون کار کردن . و ۴ سال کار با پرداخت مالیات دارن من خودم A1 دارم . ایا به من ویزا الحاق به همسر میدن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما یا باید پارتنر رسمی ایشون باشید یا اینکه عقد کرده باشید تا به شما ویزای الحاق بدن

  10. azi گفت:

    سلام المان ازدواج بین الملل گرجستان رو قبول داره؟ یا فقط ترکیه؟
    نامزد من پاس ابی دارن .اگر من وارد المان بشم بعد از ۳ سال با داشتن مدرک B1 میتونم برای پاس المانی اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما هر جای دنیا که رسمی ازدواج کنید، مورد تایید هست ولی باید نشون بدید که ازدواجتون واقعی بوده نه برای گرفتن اقامت و پاسپورت

  11. یوسف گفت:

    سلام
    من یه سوالی داشتم
    بنده در المان زندگی میکنم و پاسپورت آبی این کشور رو دارم آیا میتونم با کسی که ویزای تحصیلی کشور فرانسه رو داره ومشغول به تحصیله ازدواج کنم ؟
    طرف مقابلم اجازه پدر نداره آیا اجازه پدر ضروریه؟
    ایا امکان عدم اجازه ی پدر برای ازدواج هست ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما با هر کسی که تمایل داشته باشید می تونید ازدواج کنید.
      ایشان اگر ویزای تحصیلی فرانسه برای دانشگاه رو داشته باشند قطعا از 18 سال سن بیشتری دارند و بدون نیاز به اجازه می تونن ازدواج کنند

  12. ندا گفت:

    سلام شبتون بخیر
    همسر من ساکن المانه و من ایران و بعد از عقد درخواست ویزا برای من را دادیم که یک ماهی از این موضوع میگذرد و به دلیل مشکلاتی درخواست را الان میخواهد لغو کند ایا لغو شدنی است یا خیر
    لطفا هر چه سریعتر جواب دهید ممنون از پاسخگوییتون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله ایشون می تونن مانع ورود شما به آلمان بشن

  13. سوال گفت:

    سلام خسته نباشید
    من در آلمان زندگی میکنم و پاسپورت آلمانی دارم. قصد دارم با یک خانم در ایران ازدواج کنم. چه مدارکی من باید آماده کنم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید نشون بدید که اولا رابطه شما عاشقانه بوده و صرفا برای این نیست که ایشون اقامت آلمان رو بدست بیاره.
      در مرحله دوم شما باید نشون بدید که از نظر مالی توانایی حمایت از ایشون رو دارید. پس انداز، قرارداد کاری و غیره می تونه کافی باشه.
      ایشون هم باید مدرک A1 زبان آلمانی داشته باشه

  14. فاطمه گفت:

    سلام، من ۹ سال هست که در المان زندگی میکنم،از طریق ازدواج به المان امدم(همسر سابقم ایرانی است ولی پاسپورت المانی دارد) ۲ بچه ۸ و۷ ساله دارم با همسر سابقم ۷ سال زندگی کردم والان نزدیک به ۲ سال است که جدا از هم زندگی میکنیم و ۱ ماه است که طلاق رسمی المانی گرفتیم ونامه طلاق رسمی ۱ماه پیش امد،من ویزا موقت دارم و هر چند سال تمدید میشود،میخواستم بدونم که آیا الان میتوانم پاسپورت المانی بگیرم؟ مدرک زبان B1 دارم ولی کار نمیکنم و تا حالا در المان کار نکردم از زمانی که جدا شدم شدم تحت پوشش دولت هستم ولی همسر سابقم از زمانی که من به المان امدم تا پارسال کار می‌کرده.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما در سال سوم ازدواجتون می تونستید برای دریافت پاسپورت آلمانی اقدام کنید.
      در صورتی که به زبان تسلط دارید، برای کار در آلمان اقدام کنید و از این طریق برای پاسپورت اقدام کنید.

  15. امیرحسین گفت:

    با سلام
    من نامزدم برای مقطع فوق لیسانس توی المان داره پذیرش میگیره، اگر ویزا بشه و بعد از رفتن به آلمان ما باهم ازدواج کنیم، ایا من میتونم بلافاصله بعدش بهش پیوست بشم یا مدت زمان زیادی طول میکشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ایشون باید درخواست بدن
      تمکن مالی کافی داشته باشند یا این که شما داشته باشید
      شما هم باید برید سفارت در مصاحبه شرکت کنید تا سفارت بررسی کنه آیا می تونید از این طریق وارد آلمان بشید یا خیر

  16. سحر گفت:

    سلام من دختری ۲۰ ساله هستم میخوام با یکی از فامیلامون که تبعه آلمان رو گرفته ازدواج کنم، اگه ایشون وکالت ازدواج بفرسته و ایران غیابی عقد کنیم، میتونم برای اخذ ویزای ازدواج اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید بتونید ثابت کنید که ازدواج شما واقعی هست و بخاطر اقامت نبوده. مهم ترین مسئله این هست

  17. شروین گفت:

    سلام . وقت بخیر .
    من سال ۲۰۱۶ با همسرم که آلمانیه ازدواج کردم چند سال اول زندگی، همسرم با من در ایران زندگی کردن و بعد تصمیم گرفتیم بیایم آلمان . من الان ۲ سال است که در آلمان هستم و اقامت سه ساله دارم . سال ۲۰۲۳ اقامت سه ساله ی من تموم میشه . میخواستم بدونم بعدش میتونم درخواست تابعیت آلمان رو بدم؟ ( تا سال ۲۰۲۳ مدت ازدواجم به ۸ سال میرسه و اقامت در آلمان به ۳ سال ) . و اینکه من مدرک B1 و مدرک Leben in Deutschland هم گرفتم . و الان برای مدرک B2 میخونم . همسرم هم کار فِست داره از لحاظ درآمد هم مشکلی نداریم و رو پای خودمون هستیم . منم به صورت مینی جُب کار میکنم فعلا.
    ممنون میشم جواب بدید که آیا میتونم درخواست تابعیت بدم یا خیر ؟
    متشکرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      آن چیزی که در قوانین آلمان ذکر شده، نیاز به زندگی 8 ساله در آلمان رو اشاره کرده و به مدت ازدواج اشاره ای نداشته

  18. سیما گفت:

    سلام
    من در ایران زندگی می کنم. ازدواج کردن با یک آلمانی در ترکیه بدون درخواست اقامت در آلمان چقدر زمان بر هست وآیا باز شرایط زبان و … داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما هیچ پیش شرطی برای ثبت ازدواج ندارید و زمان خاصی هم برای ثبت ازدواج نیاز نخواهید داشت

  19. شادی گفت:

    سلام خسته نباشید. همسر بنده به مدت ۵ سال هست که پاسپورت آلمان رو‌دارمد. ما ۴ ساله ازدواج کردیم. من مدرک زبان آلمانی B1 دارم و einbürgerungstest رو هم دادم. حدود یک سال پیش کار دایم در یک کمپانی شروع کردم. بعد از probezeit برای Niederlassungerlaubnis اقدام‌کردم و حالا در پروسه گرفتم پاسپورت هستم. میخوام از طریق ازدواج پاسپورت بگیرم. همسرم هم در یک کمپانی دایم استخدام هستند اما دو‌ماه دیگه کار جدیدشون رو‌خارج از آلمان شروع میکنن ولی من داخل آلمان میمونم به دلیل کارم و اینکه ایشون احتمالا بعد یکسال مجدد بر میگردن آلمان. ایشون همچنان ملده هستند تو آلمان. سوال من این هست امکانش هست که پروسه پاسپورت من به خاطر کار خارج از آلمان همسرم به مشکل بخوره؟ ببخشید بابت پیام طولانی. ممنون میشم منو راهنمایی کنید. با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام خیر مشکلی برای شما پیش نمیاد

  20. سپیده گفت:

    سلام وقت به خیر
    پارتنرم مدت ۴۰ سال که ساکن آلمان هستند و تابعیت آلمانی دارند.آیا من میتونم با ویزای توریستی به آلمان برم و اونجا طبق قانون آلمان ازدواج کنیم؟دراینصورت برای اخذ اقامت آلمان مشکلی خواهم داشت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما نمی تونید ویزای توریستی رو به ویزای ازدواج تبدیل کنید.
      باید در نظر داشته باشید که می تونید توی ایران و ایشون توی آلمان ازدواج خودتون رو به ثبت برسونید یا این کار رو توی ترکیه انجام بدید تا روند مهاجرتتون سریع تر باشه. در حال حاضر به خاطر بیماری کرونا شرایط سفرهای توریستی خیلی سخت شده

  21. ستاره گفت:

    سلام ‌
    من با ویزای ازدواج وارد آلمان شدم و الان حدود 9 ماهِ که در آنجا زندگی میکنم. کارت اقامت یکساله رو به من دادن، به نظر شما جهت تمدید کارت اقامت چه مدتی رو مجددا در نظر می‌گیرند؟ اگه بنده مدرک B1را اخذ کنم برای تابعیت چه زمانی میتونم اقدام کنم؟درضمن شوهرم شهروند آلمانی هستن

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که در طول اقامتتون تخلفی رو مرتکب نشید، طبق قوانین آلمان بعد از 7 سال می تونید درخواست تابعیت بدید اما اقامت شما به راحتی تمدید خواهد شد.
      در نظر داشته باشید در صورتی که بتونید در آلمان کار کنید، شرایط اقامتی بهتری برای خودتون ایجاد می کنید.

  22. حامد گفت:

    سلام
    من سال ۲۰۱۹ در ایران با همسرم ازدواج کردم و بعد وارد المان شدم الان اقامت ۳ ساله موقت دارم بعد از ( تمدید اقامت به دائم در سال ۲۰۲۳) میتونم برای تابعیت و پاسپورت درخواست بدم؟
    با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما می تونید برای پاسپورت هم اقدام کنید اما نه در این تاریخ

      1. حامد گفت:

        میشه لطفا بفرمایید دقیقا چه سالی من مجاز به درخواست هستم ؟ اعتبار ویزای من ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ هست الان مشغول به کار سفید هستم با مدرک B1 و قبولی ازمون شهروندی.

        1. امیر جلالی گفت:

          بر اساس قوانین آلمان شهروندهای خارجی بعد از 7 سال اقامت قانونی توی این کشور می تونن درخواست پاسپورت بدن

          1. حامد گفت:

            حتی افرادی که مثل من از طریق ازدواج با یک فرد آلمانی به المان میان ؟سپاس از شما و وقتی که در اختیارم قرار دادید

          2. امیر جلالی گفت:

            بله
            افرادی که به دلیل محدودیت های کشورشون ازدواج همجنسگرایانه رو تجربه می کنند بعد از 3 سال به پاسپورت می رسند.

        2. ماه گفت:

          سلام دوست پسر من ساکن آلمان هست و ویزای بلوکارت دارن از اونجایی که شنیدم تقاضای پیوست ممکنه به علت شلوغ بودن سفارت یک سال طول بکشه شما چه روشی رو پیشنهاد میدین؟ من ویزای شینگن و ویزای توریستی کاناذا رو هم قبلل کبار گرفتم میتونم توریستی با دعوتنامه عموم از بلژیک ویزا بگیرم و به آلمان سفر کنمو اونجا ازدواج کنیم و بمونم؟

          1. امیر جلالی گفت:

            سلام
            امکان تبدیل ویزای توریستی در این رابطه نیست. با این حال اگر شما ویزای توریستی رو قبلا گرفتید، می تونید از طریقی که گفتید اقدام کنید.
            پس از اون می تونید به ایران برگردید، درخواست ویزای پیوست رو بدید و تا وقتتون برسه، مجدد از ویزای توریستی برای موندن استفاده کنید

  23. حمید فرهنگی گفت:

    با سلام ،من ۲۰ سال هست که در المان زندگی میکنم ،شهروند المان هستم ،میخوام با خانمی در ایران ازدواج کنم ،میخواستم بدونم شرایط ازدواج به کار و درآمد ربطی داره یا خیر ؟ ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که قصد داشته باشید که ایشون رو به آلمان منتقل کنید، بله تمامی مدارک مالی شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

  24. رها گفت:

    سلام خسته نباشید، من ی خانم ۱۹ساله هستم و دانشجوی دانشگاه ازاد ام، بایک فرد المانی از طریق اینترنت اشنا شدم ، میخواستم برم المان ، به چه پاسپورتی نیاز دارم و اینکه اگر ما در المان ازدواج کنیم ایا اقامت دائم رو میگیرم ؟ ممنون میشم شرایط رو کامل توضیح بدین؟! واینکه اجازه ی والدین لازمه برای ثبت ازدواج؟!

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این خصوص باید وکیل بگیرید تا شما رو راهنمایی کنن
      باید اثبات واقعی بودن رابطه و ازدواج رو انجام بدید که کار وکیل خواهد بود

  25. . گفت:

    سلام، ممنون از اطلاعات خوبتون.
    برای اخذ اقامت المان حتما باید ویزای ازدواج رو داشته باشم و ارائه بدم؟ اگر طی تمام سکونتم در المان ویزای دانشجویی داشته باشم و فقط بعد از ۳ سال ازدواج با استفاده از مدت سکونتم در المان و مدرک ازدواج درخواست اقامت کنم کافی نیست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  26. Nassim گفت:

    درود بر شما. من مدت ۶ سال هست با ویزای پیوست به همسر ساکن آلمان هستم. و دلیل مشکلات شخصی از همسرم جدا شدم. و تصمیم دارم با فردی که بریتانیایی هست ازدواج کنم. آیا با ازدواج با همسر بریتانیایی، می توانم از آلمان اقامت انگلستان را دریافت کنم؟
    با سپاس فراوان از راهنمایی شما

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  27. Maryam گفت:

    سلام.من با وکالتنامه ای که نامزدم به پدرشون دادن عقد کردم و ازدواجمونم واقعیه و حالا هم نوبت مصاحبه م نزدیکه اما فقط کپی وکالت نامه رو دارم و اصل وکالتنامه رو گم کردم!برای روز مصاحبه لازمه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما باید وکیل بگیرید دوست من تا شما رو به درستی در این مسیر راهنمایی کنن

  28. سایه گفت:

    سلام .ببخشید من یه سوال داشتم .اگه کسی مدت ۶ سال درالمان زندگی کرده باشه .و الان بخواد ازدواج کنه .و درامدش ماهی ۱۶۰۰یورو باشه با سابقه پرداخت ۳ سال مالیات به کشور المان . این ازدواج مورد قبول سفارت هست ؟ عشقو علاقه هم وجود داره . و مدت ۶ ماهه که این اشنایی کلیدخورده. میخواستم ببینم مشکلی پیش نمیاد توی روند ازدواج ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      به طور کلی و قاعدتا مشکلی پیش نمیاد اما در کل بایستی یک وکیل هم بگیرید که کارهای شما رو به صورت قانونی و روال درستش انجام بده

  29. مینا گفت:

    با سلام
    من بیشتر از 3 سال هست که با آقای آلمانی ازدواج کردم و ازدواج ما در کشور آلمان ثبت شده.

    به دلیل شرایط کاری، ما هم اکنون در اسپانیا ساکن هستیم و من به شخصه هیچ وقت در آلمان زندگی نکردم.
    من چطور میتونم برای دریافت پاسپورت آلمان اقدام کنم؟
    راهی هست، با توجه به اینکه من هیچ وقت در آلمان زندگی نکردم، بتونم برای پاسپورت اقدام کنم؟

    اگر باید در آلمان زندگی کنم برای گذراندن مدت زمان لازم برای درخواست اخذ پاسپورت، آیا راهی هست که این زمان را رو کمتر کنه؟ با توجه به مطالبی که خوندم، باید انگار 3 سال در آلمان زندگی کرد تا واجد شرایط اقدام برای پاسپورت باشی، میخواستم بدونم آیااستثناهایی وجود دارند که این مدت رو کمتر کنن؟

    بسیار ممنونم از راهنمائی شما

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای اقامت دائم امکان عدم حضور وجود داره اما در مورد پاسپورت راهی نیست و بایستی این مدت رو در آلمان زندگی کرده باشید

      1. مینا گفت:

        ممنونم از پاسخ شما
        شرایط اقامت دایم رو ممکنه بفرمائین؟ اگر من اقدام کنم برای اقامت دایم، ولی در اسپانیا ساکن باشم و هر از گاهی ورود به آلمان داشته باشم ، میتونم بعد مدت 3 سال برای پاسپورت اقدام کنم؟
        اگر پاسخ مثبت هست، در این صورت برای پرداخت مالیات چه شرایطی شامل من میشه، من باید هم در اسپانیا مالیات بپردازم و هم آلمان؟
        خیلی ممنونم میشم پاسخ بدین
        مینا

        1. داوری گفت:

          سلام
          برای اطلاعات بیشتر در این زمینه لطفا با موسسه سفیران 02191003232 تماس بگیرید

  30. اسفندیاری گفت:

    سلام وقت ب خیر. یه آقای ایرانی ک تابعیت آلمان رو دارن ازم درخواست ازدواج کردن و گفتن باید بریم ترکیه من مدارکم رو ببرم ک ایشان بقیه کارای ازدواج و اقامت من رو انجام بدن! امکانش هست شرایط کاملش رو بیان کنین ک دچار اشتباه نشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد ازدواج با وکیل در همون کشور باید کیس رو پیش ببرید

  31. اناهیتا گفت:

    سلام من ویزای دانشجویی دارم و ۴ سال المان زندگی می‌کنم، امکانش هست به ویزای کار سویچ کرد چون نمی‌توانم به موقع درسم را تمام کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر این امکان رو دارید که به کار برسید میشه برای اخذ اقامت کاری اقدام کرد

  32. امیر گفت:

    سلام من یک پناهجو هستم در کشور ترکیه میخواهم با یک خانوم ایرانی ساکن آلمان در ترکیه ازدواج کنم میخواستم بدونم آیا ویزای آلمان بعد ازدواج میتونم بگیرم و چقدر زمان میبره
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد شرایط مربوط به پناهندگی خدماتی در موسسه سفیران وجود نداره

  33. امین گفت:

    باسلام،حداقل حقوق کسی که میخوابم باهاش ازدواج کنیم بایدچقدرباشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما باید در ابتدا واقعی بودن ازدواج رو ثابت کنید

    2. نفس گفت:

      سلام..من و نامزدم هر دو ایرانی هستیم، من ایران و ایشون یکساله لهستانن و لخاطر مشکل سربازی نمیتونن برگردن..میتونیم با عقد غیابی برای من ویزا بگیریم؟ ایشون بلو کارت دارن
      (ما از سال ۲۰۱۶ هم دانشگاهی بودیم و با هم در ارتباط بودیم، این رابطه از این طریق و چت قابل اثبات است؟)

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        بهتر هست مراسم ازدواج حضوری و در کشوری مثل ترکیه انجام بشه به این دلیل که اعتبار بیشتری داره.
        بله مشکلی نیست

    1. داوری گفت:

      سلام
      سوالتون رو واضح تر بپرسید دوست من

  34. mostafa گفت:

    سلام چطوری میتونم ب المان مهاجرت کنم ۲۴سالمه مجردم

    1. داوری گفت:

      سلام
      رزومه تون رو بفرمائید خدمتتون عرض میکنم

  35. farzaneh گفت:

    سلام امکانش هست به من ایمیل بزنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر امری هست بفرمائید راهنماییتون کنم یا برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  36. فرهاد گفت:

    سلام‌اگر دختری حاضر هست مبلغی دریافت کند و‌با ازدواج صوری منو‌ببرد المان

    1. داوری گفت:

      دوست عزیز همون مبلغ رو پرداخت کن به صورت درست و اصولی اقدام به مهاجرت کن

  37. ساناز گفت:

    سلام شماره تماس بذارین

    1. داوری گفت:

      سلام
      با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  38. sahra گفت:

    سلام چطور میشه ب شما تماس گرفت

    1. داوری گفت:

      سلام
      با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  39. سحر گفت:

    سلام، در صورت امکان لطفا به ایمیل بنده پیام بدید، متشکرم ??

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      اگر سوالی دارید بفرمائید در خدمتتون هستم

  40. روژين گفت:

    سلام چطور ميتونم با شما در تماس باشم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      با شماره 02191003232 در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *