ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در پرتغال

مقطع کارشناسی ارشد در پرتغال

کشور پرتغال یکی از پرمخاطب ترین کشورهای اتحادیه اروپا بین ایرانیان متقاضی ادامه تحصیل در خارج از کشور می باشد؛ دلیل این استقبال جز کیفیت سیستم آموزشی و امکانات زندگی و رفاهی مطلوب در این کشور نیست. در مقطع کارشناسی ارشد در پرتغال متقاضیان باید با نکات مثبت و منفی تحصیل در پرتغال آشنا باشند و شرایط تحصیل در این کشور را بدانند.

در این مقاله که توسط کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، قصد داریم شما علاقه مندان به تحصیل در پرتغال را درباره سطح علمی دانشگاه های این کشور و شرایط تحصیل در پرتغال راهنمایی کنیم. اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاه های پرتغال امروزه در سطح بین المللی بسیار زیاد می باشد و در وزارت علوم ایران مورد قبول است.

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در پرتغال 2024

کشور پرتغال آموزش عالی را در کل به 3 بخش تقسیم کرده است که در دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی و دانشگاه های پلی تکنیک ارائه می شود. مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پلی تکنیک در رشته های مهندسی، پرستاری و پرورش معلمی امکان پذیر است و فارغ التحصیلان این دانشگاه راحت تر جذب بازار کار می شوند. برای مقطع کارشناسی ارشد که 2 سال به طول می انجامد و دانشجویان حداقل 90 واحد درسی را می گذرانند باید ابتدا مدرک کارشناسی ارائه شود.


مقطع کارشناسی ارشد در پرتغال طی سال 2024 به زبان انگلیسی و پرتغالی امکان پذیر است و جهت تحصیل به زبان انگلیسی باید آیلتس با نمره 6.5 و بالاتر یا مدارک هم سطح ارائه شود. لازم به ذکر است که تحصیل به زبان پرتغالی در مقطع کارشناسی ارشد هزینه های تحصیل را به شدت برای دانشجویان کاهش می دهد. اگر تمایل به مقطع  کارشناسی ارشد به زبان پرتغالی دارید اما دانش زبان ضعیفی دارید می توانید در دوره های آموزشی فشرده کالج های این کشور شرکت کنید که بین 250€ تا 400€ (یورو) هزینه دارد.

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در پرتغال

هزینه های مقطع کارشناسی ارشد در پرتغال

تحصیل فوق لیسانس در پرتغال به طور کلی شامل هزینه های شهریه دانشگاه و هزینه های جانبی تحصیل مانند اجاره مسکن، تهیه غذا، تهیه کتب درسی و حمل و نقل خواهد بود. تحصیل در دانشگاه های دولتی باید هدف اصلی و اولیه متقاضیان قرار بگیرد زیرا هزینه ها به مراتب در دانشگاه دولتی ارزان تر از دانشگاه خصوصی می باشد. هزینه تحصیل فوق لیسانس در دانشگاه های خصوصی این کشور بین 950€ تا 1250€ (یورو) به صورت سالانه می باشد.

تحصیل در دانشگاه های کمتر شناخته شده پرتغال و دارای رنگینگ علمی پایین تر می تواند با پرداخت کمتر از 700€ (یورو) در سال نیز اتفاق بیفتد. تحصیل در دانشگاه های خصوصی پرتغال به کل متفاوت از دانشگاه های دولتی می باشد و در رشته های غیر پزشکی باید حداقل 3000€ تا 4000€ (یورو) یورو در سال شهریه بپردازید. در لیست زیر چند مورد از دانشگاه های برتر کشور پرتغال با بیان میانگین هزینه های تحصیل به صورت سالانه معرفی خواهند شد:

  • دانشگاه لیسبون پرتغال با 2500€ (یورو) در سال
  • دانشگاه پورتو پرتغال با 3500€ (یورو) در سال
  • دانشگاه آویوور پرتغال با 5000€ (یورو) در سال
  • دانشگاه پلی تکنیک پرتغال با 1000€ (یورو) در سال

با توجه به میانگین سال 2022 میلادی هزینه زندگی دانشجویی در پرتغال از 500€ تا 800€ (یورو) در ماه می باشد که با توجه به سبک زندگی افراد متغیر است.

شرایط ویزای مقطع کارشناسی ارشد در پرتغال

برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال باید از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرید که با توجه به نامه پذیرش به مدت معلوم ویزای تحصیلی و جواز اقامت موقت در پرتغال صادر شود. افرادی که موفق به دریافت ویزای تحصیلی پرتغال می شوند اجازه دارند همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود را از طریق ویزای همراه برای اقامت و زندگی به پرتغال بیاورند. اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه معیشت خانواده و پرداخت هزینه تحصیل برای دولت پرتقال بسیار مهم است.

اگر بتوانید یک توصیه نامه از اساتید سابق همراه با انگیزه نامه جذاب برای مقطع کارشناسی ارشد ارائه کنید فرآیند دریافت ویزا برایتان تسریع می شود. ارائه مدارک شناسایی مانند پاسپورت معتبر و شناسنامه کشور مبدا همراه با گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی سلامت پزشکی توسط سفارت درخواست می شود. برای کسب اطلاعات درباره مهاجرت به پرتغال یا هزینه زندگی در پرتغال با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *