ویزای کاری

درآمد در رومانی

درآمد در رومانی

درآمد در رومانی در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان سطح پایین تری دارد اما باید در نظر داشت که برای زندگی در این کشور کفایت می کند. کشور رومانی در جنوب شرقی اروپا جای گرفته است و یکی از کشورهای عضوء اتحادیه اروپا می باشد. در طول چند سال گذشته این کشور با رشد اقتصادی خوبی همراه بوده است به همین جهت شرایط کار در این کشور در وضعیت خوبی قرار دارد. با توجه به شرایط کاری مناسب در کشور رومانی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار تصمیم دارند به بررسی درآمد کار در رومانی بپردازند و اطلاعات مفیدی در این خصوص در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • شرایط کار در کشور رومانی چیست؟
  • پردرآمدترین مشاغل در کشور رومانی کدامند؟
  • شرایط زندگی در رومانی به عنوان نیروی کار چیست؟
  • مزایای کار در کشور رومانی چیست؟

آشنایی با مشاغل رومانی

با توجه به پیشرفت حاصل شده در زمینه اقتصادی، شرایط یافتن کار در کشور رومانی کار سختی نیست. جهت یافتن کاری مرتبط با رشته تحصیلی یا تخصص و مهارت خود در کشور اروپا می توانید از وب سایت های کاریابی، موسسات کاریابی معتبر و آگهی شغلی منتشر شده استفاده کنید. با توجه به عضویت کشور رومانی در اتحادیه اروپا این کشور از قوانین کار وضع شده توسط اتحادیه پیروی می کند. بر این اساس اگر پس از گذشت 6 ماه از انتشار آگهی شغلی در کشور رومانی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا فردی برای استخدام انتخاب نشد کارفرما می تواند اقدامات لازم را در جهت استخدام نیروی کار خارجی و بین المللی انجام دهد.


لازم به ذکر است متقاضیانی که قصد کار در کشور رومانی را دارند باید برای برقراری ارتباط به زبان رومانیایی تسلط داشته باشند، همچنین تسلط به یکی از زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی پوئنی مثبت برای فرد محسوب می شود. ارائه مدرک تحصیلی مرتبط با شغل انتخابی می تواند شانس شما را برای استخدام در کشور رومانی افزایش دهد. دولت کشور رومانی هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز در این کشور منتشر می کند، اگر فردی در یکی از زمینه های معرفی شده دارای مدرک تحصیلی باشد شانس زیادی برای شروع کار در رومانی دارد. برخی از مشاغل مورد نیاز در کشور رومانی عبارتند از: مکانیک و ماشین آلات، کابینت ساز، مهندس برق، تکنیسین فیزیک و علوم مهندسی، تکنیسین ماشین آلات نساجی و محصولات چرمی، پزشک، پرستار، دستیار بهداشت و درمان، کارگران ساختمانی، توسعه دهنده نرم افزار، صنایع غذایی و تحلیلگر برنامه های کاربردی.

بررسی سطح درآمد در رومانی

در رابطه با درآمد و دستمزد ماهانه در کشور رومانی می توان گفت، دستمزد ها در مشاغل مختلف متفاوت می باشند. میانگین درآمد و دستمزد ماهانه در کشور رومانی 15300RON (لئو) است که این میزان از دستمزد با توجه به سوابق کاری و مهارت فرد افزایش می یابد. در ادامه به بررسی میزان حقوق ماهیانه در برخی از مشاغل رومانی اشاره می کنیم.

معرفی شغلدرآمد به لئو
پزشک قلب و عروق54500RON
پزشک مغز و اعصاب46600RON
پزشکی هسته ای38700RON
روانپزشک37300RON
مدیر بانک32200RON
مدیر عامل27600RON
مدیر بازاریابی25900RON
دستیار پزشک24300RON
مدیر پروژه املاک و مستغلات18300RON

بررسی سطح درآمد در رومانی

متقاضیانی که قصد ورود به بازار کار رومانی را دارند می توانند ابتدا مهاجرت تحصیلی به این کشور را تجربه کنند و پس از پایان دوره تحصیلی با تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کار رومانی به دنبال شغل مورد نظر خود در این کشور باشند. برای اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه های رومانی پیشنهاد می شود به مطالعه مقاله مهاجرت تحصیلی به رومانی بپردازید.

ویزای تحصیلی و شرایط ویزای همراه رومانی

متقاضیان خارجی و بین المللی علاوه بر دعوت نامه شغلی به ویزای کار رومانی نیز برای ورود به بازار کار این کشور نیاز دارند. پس از دریافت دعوت نامه شغلی از کارفرمایی در رومانی فرد می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار این کشور انجام دهد. به این منظور فرد باید درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری کشور رومانی اعلام کند. با مشخص شدن زمان مصاحبه حضوری فرد می تواند با در دست داشتن مدارک ذیل به سفارتخانه مراجعه کند.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار و ارائه رسید آن
  • ارائه دعوت نامه شغلی/ قرار داد کاری دریافت شده
  • پاسپورت معتبر و مدت دار
  • مدارک شناسایی
  • عکس پاسپورتی با پس زمینه سفید
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک معتبر زبان
  • گواهی تمکن مالی
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • بیمه مسافرتی
  • ارائه رزرو از بلیط رفت و برگشت به کشور رومانی
  • مشخص شدن محل اقامت در کشور رومانی

متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور رومانی را دارند باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز بررسی کنید، جهت اطلاع از هزینه های زندگی در این کشور به مقاله هزینه زندگی در رومانی مراجعه کنید. در این نوشتار سعی بر آن بود اطلاعاتی در خصوص درآمد در رومانی در اختیار متقاضیان قرار داده شود. متقاضیان می توانند برای اطلاع از شرایط مهاجرت کاری به کشورهای مورد نظر و انجام پرونده های مهاجرتی با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند. در باب درآمد پزشکان در رومانی لینک فوق را مطالعه کنید.

پرسش های کلیدی درباره درآمد در رومانی

رومانی یکی از کشورهایی است که کار کردن در آن کمتر مورد توجه قرار می گیرد. افرادی که می خواهند در این کشور یک درآمد مناسب داشته باشند، باید از نظر تخصص نیز شرایط خوبی داشته باشند. فرایند کار کردن در این کشور در سال های اخیر تغییرات بسیاری کرده است. بسیاری از مشاغل رده پایین تر نیز با کمبود نیروی کار روبرو شده اند. در این شرایط است که فرد می تواند به کاریابی ساده تر در این کشور و رسیدن به شغل در آن امید بیشتری داشته باشد. برخی از مهم ترین پرسش هایی که در رابطه با سطح درآمد در این کشور مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا رومانی مقصد مناسبی برای کار کردن در خارج از کشور است؟ باید در نظر داشت که در حال حاضر، رومانی می تواند یک پل بسیار مناسب برای ورود به حوزه شنگن باشد. از طرفی این کشور به زودی به حوزه شنگن اضافه خواهد شد.
  • سطح درآمد در رومانی چقدر است؟ متوسط درآمد در این کشور در حدود 9000RON (لئوی رومانی) است.
  • آیا نیروی کار در این کشور از سطح درآمد خوبی برخوردار است؟ بله نیروی کار در رومانی از متوسط های زندگی برخوردار خواهد بود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *