ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در عمان

رشته حسابداری در عمان

رشته حسابداری در عمان از جمله رشته های تحصیلی است که می تواند در آینده شغلی فرد در این کشور تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. دانشجویانی که برنامه بلند مدت برای اقامت در کشور عمان دارند می توانند از این روش برای رساندن خود به این کشور استفاده کنند اما باید در نظر داشت که در بسیاری از مواقع افرادی که در کشور خود نیز تحصیل کرده اند می توانند در عمان به کار دست پیدا کنند. کیفیت دانشگاه های عمان در حال حاضر به گونه ای نیست که بتوان گفت هزینه های پرداختی توسط دانشجویان برای ورود به این کشور و تحصیل در آن مقرونه به صرفه است.

در هر مکانی که صحبت از پرداخت هزینه ها و درآمد باشد، حضور یک حسابدار نیز الزامی به نظر می رسد تا بتواند با استفاده از توانایی خود در کنترل عملکرد مالی شرکت ها تاثیر بگذارد. عمان به عنوان یکی از کشورهای بزرگ خاور میانه از نظر اقتصادی، بدون تردید به متخصصین علوم حسابداری نیاز خواهد داشت و این افراد می توانند با آسودگی خاطر در این کشور فعالیت داشته و به درآمد بالا دست پیدا کنند. با وجود این باید در نظر داشت که دانشگاه های عمان از نظر علمی مورد تایید سازمان های جهانی نیست و این مسئله ای است که باید به شدت مورد توجه قرار گیرد. با وجود این، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته حسابداری در عمان خواهند پرداخت.

  • چگونه می تواند به تحصیل رشته حسابداری در عمان پرداخت؟
  • هزینه تحصیل رشته حسابداری در کشور عمان چقدر است؟
  • آیا می توان با پس از تحصیل در عمان، در این کشور مشغول به کار شد؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در کشور عمان چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در عمان

رشته حسابداری در سراسر جهان از جمله رشته هایی است که در اکثر دانشکده های اقتصاد در جهان قابل مشاهده است. افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که به محاسبات طولانی مدت نیاز خواهند داشت و نه تنها در دوره تحصیل بلکه در دوره فعالیت حرفه ای خود نیز باید به محاسبه بپردازند. به همین دلیل است که توصیه می شود پیش از انتخاب این رشته اطمینان حاصل کنید که به آن علاقمند هستید.

همچون بسیاری از کشورهای جهان، عمان نیز به این رشته تحصیلی توجه ویژه نشان داده است و افرادی که در این رشته تحصیل می کنند، با سخت گیری های بیشتری در طول دوره تحصیل خود روبرو می شوند. در حال حاضر تحصیل به زبان انگلیسی در رشته حسابداری برای دانشجویان در کشور عمان فراهم شده است و این یک امتیاز برای افرادی است که قصد دارند پس از تحصیل در عمان این کشور را ترک کنند. البته در بسیاری از شرکت های موجود در عمان نیز کار به زبان انگلیسی امکان پذیر است.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در عمان

هزینه تحصیل رشته حسابداری در عمان

افرادی که عمان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که بودجه مورد نیاز آن ها برای رسیدن به یک مدرک دانشگاهی در این کشور به مراتب بیشتر از هزینه های تحصیل در دانشگاه های اروپایی خواهد بود. به طور متوسط هزینه تحصیل در عمان در رشته حسابداری برای دانشجویان خارجی در حدود 9500$ تا 13800$ (دلار) در سال است. دانشجویان فرصت های کمی برای دریافت بورسیه یا کمک هزینه های تحصیلی در این کشور خواهند داشت و این نکته باید حتما مورد توجه قرار گیرد که هزینه یک تحصیل تحصیل در کشور عمان می تواند با هزینه چهار سال تحصیل در برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان، اتریش، ایتالیا، اسپانیا و پرتغال نیز برابری کند.

در کنار هزینه های تحصیل هزینه های زندگی در این کشور قرار دارد. دانشجویان باید ماهانه بودجه ای در حدود 1100$ تا 1500$ (دلار) را در اختیار داشته باشند. با توجه به این که کار دانشجویی در عمان تنها در محیط دانشگاه ممکن است، باید گفت که کاریابی در این مرحله برای دانشجویان بسیار سخت خواهد بود.

متوسط درآمد یک حسابدار در عمان

برای تحصیل در عمان با هزینه های بالایی که درپی خواهد داشت، دانشجویان باید یک دلیل روشن و قانع کننده در اختیار داشته باشند. شاید یکی از مهم ترین انگیزه های تحصیل در عمان برای دانشجویان خارجی، امکان دسترسی به درآمدهای بالا پس از تحصیل در این کشور باشد.

شهروندان خارجی بعد از تحصیل در عمان این فرصت را خواهند داشت که به جستجوی کار در این کشور بپردازند و در صورتی که موفق به کاریابی در این کشور شوند، قادر خواهند بود تا اقامت این کشور از طریق کار را نیز به دست آورند. طبیعی است که فارغ التحصیلان رشته حسابداری در عمان از فرصت های بسیار خوبی برای کار در این کشور برخوردار باشند و بتوانند به درآمد بالا در این کشور دست پیدا کنند. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک حسابدار در کشور عمان مشخص شده است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور عمان

کسب چنین درآمدی نه تنها در عمان بلکه در بسیاری از کشورهای جهان می تواند بسیار مناسب باشد اما باید در نظر داشت که تحصیل در عمان از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیست و دانشگاهی از این کشور وجود ندارد که در جمع 1000 دانشگاه برتر جهان برای تحصیل در رشته حسابداری قرار داشته باشد. در صورتی که به دنبال راهی برای تحصیل در بهترین کشورهای جهان هستید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا با توجه به رزومه شما، شرایط مهاجرت به برترین کشورها را در اختیارتان قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *