مهاجرت

ازدواج در مالزی

ازدواج در مالزی

به مانند اکثر کشورهای جهان، ازدواج در مالزی یا خارج از خاک آن با شهروندان این کشور، می تواند منجر به دریافت اقامت نیز بشود. این مسئله بسیار رایج است که فردی بنا به دلایل مختلف، در مالزی با یکی از شهروندان این کشور ازدواج کند. در چنین شرایطی است که فرد می تواند به اقامت نیز دست پیدا کند. باید در نظر داشت که فرد موظف به پیروی از قوانین موجود در مالزی است تا بتواند به خواسته خود دست پیدا کند. از طرف دیگر باید شرایطی را داشته باشد که مطابق با قوانین ازدواج در این کشور باشد.

  • آیا قوانین محدود کننده ای در مالزی برای ازدواج شهروندان خارجی وجود دارد؟
  • محدودیت های دریافت اقامت در مالزی چیست؟
  • آیا می توان در مالزی اقامت بلند مدت به دست آورد؟
  • مزایای ازدواج در مالزی چیست؟
  • آیا مالزی مقصد مناسبی برای به دست آوردن اقامت از طریق ازدواج است؟

باید به این نکته توجه داشت که مالزی قوانین مهاجرتی خاص خود را دارد. این کشور نیز محدودیت هایی را برای شهروندان خارجی در نظر گرفته است. با این حال باید به این نکته توجه داشت که در شرایط کنونی، انتخاب مالزی می تواند سهولت خوبی داشته باشد. دولت این کشور روند سختگیرانه ای برای اعطای انواع ویزاهای خود در نظر نگرفته است. می توان از طریق پیوند ازدواج با یکی از شهروندان این کشور نیز به یک اقامت مناسب با حق کار نیز رسید. البته همه چیز به سادگی اتفاق نخواهد افتاد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه توضیح خواهند داد که چگونه می توان در مالزی به خواسته های خود دست پیدا کرد.

شرایط دریافت اقامت از طریق ازدواج در مالزی

شهروندان خارجی که با یک شهروند مالزی ازدواج کرده باشد، می تواند برای دیدارهای اجتماعی بلند مدت در این کشور اقدامات لازم را انجام دهد. در این صورت فرد می تواند مجوزی دریافت کند که به طور عمومی با عنوان ویزای همسر نیز شناخته می شود. کارت ملاقات اجتماعی طولانی مدت فقط برای همسر (مرد یا زن) شهروندان مالزی صادر می شود. نکته مهم در رابطه با این ویزا آن است که محدودیت ورود و خروج به مالزی را نخواهد داشت.


ویزای اقامت از طریق همسر در مالزی 5 سال اعتبار خواهد داشت. این ویزا یک مزیت بزرگ دارد و آن هم امکان دریافت فرصت های شغلی در مالزی است. شهروندان خارجی در این صورت می توانند به سرعت به یک پیشنهاد کاری دست پیدا کنند و قوانین کار برای شهروندان مالزی، برای آن ها نیز حاکم خواهد بود. در این صورت شهروندان خارجی نیازی به تبدیل کردن ویزای خود به ویزای کاری نیز نخواهند داشت و می توانند از ویزای خود استفاده کنند.

افردای که درخواست ویزای بلند مدت می کنند، ممکن است در مرحله ابتدایی، یک ویزای 6 ماهه دریافت کنند. این ویزا شرایط متفاوتی خواهد داشت. آن ها می توانند فقط اجازه حضور دریافت کنند. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی افرادی که از این طریق یا طرق دیگر، برای کمتر از یک سال وارد مالزی می شوند، اجازه کار نخواهند داشت.

روند مهاجرت به مالزی

قوانین ازدواج در مالزی

قوانین ازدواج در مالزی بر پایه قوانین دیدن اسلام است. باید در نظر داشت که از سال 2018 نیز قوانین ازدواج در این کشور دچار تغییر شد. بر اساس این قانون شهروندان غیر مسلمان نیز می توانند ازدواج خود را مطابق با قانون مدنی به ثبت برسانند. طبق این قوانین ازدواج تنها در شرایط زیر به موفقیت در ثبت ازدواج خود خواهند رسید:

  • زن و مرد حتما باید 18 ستلخ بتشمئد
  • افراد زیر 21 سال، نیاز به مجوز رسمی از طرف والدین خود دارند
  • دختران 16 تا 18 ساله در صورت نامه رشد از وزارت خانه می توانند اجازه ازدواج دریافت کنند
  • هر دو طرف نباید مسلمان باشند
  • طرفین باید رضایت کامل نسبت به ازدواج داشته باشند
  • هر دو طرف باید مجرد باشند و اگر قبلا ازدواج کرده اند، باید سند رسمی طلاق یا فوت همسر داشته باشند.

قوانین ازدواج در مالزی

قوانین ثبت ازدواج در خارج از خاک مالزی

محدودیت هایی نیز برای ثبت ازدواج در خارج از مالزی وجود دارد که باید آن ها را مورد توجه قرار داد:

  • فرد باید تا حداکثر 6 ماه پس از تاریخ ازدواج آن را در یکی از دفاتر رسمی مرتبط با مالزی به ثبت برساند
  • شخص باید سند ازدواج را به سر دفتر مالزی در کشور میزبان ارائه کند. همچنین فرد باید نشان دهد که اگر ازدواج آن ها غیابی بوده است، چه دلیل در این رابطه وجود داشته است.

اهمیت پاسپورت مالزی

در صورتی که به دنبال کسب اطلاعات تکمیلی در این رابطه هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالاتی درباره ازدواج در مالزی

مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا مالزی اقامت بلند مدت پس از ازدواج را ارائه می کند؟ خیر در ابتدا فرد باید یک اقامت 5 ساله را در این کشور داشته باشد و پس از موفقیت ازدواج در این مدت، می تواند اقامت دریافت کند.
  • آیا محدودیت های ازدواج اسلامی در مالزی وجود دارد؟ خیر قوانین ازدواج مدنی نیز در این کشور حاکم شده است.
  • مهم ترین مزیت ازدواج در مالزی چیست؟ فرد می تواند در این کشور اقامت دریافت کرده و به پاسپورت آن نیز دست پیدا کند
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *