ویزای تحصیلی

مقطع دکتری در هنگ کنگ

مقطع دکتری در هنگ کنگ

هنگ کنگ یکی از بهترین کشورهای جهان از نظر توسعه علم و دانش است. مهاجران فراوانی هر ساله به منظور تحصیل راهی هنگ کنگ شده و مقطع دکتری در هنگ کنگ در بهترین دانشگاه های این منطقه امکان پذیر است. افرادی که به فکر مطلع شدن از شرایط، هزینه ها، الزامات، روند و ساختار تحصیل دکتری در هنگ کنگ هستند می توانند کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را تا پایان این نوشتار همراهی کنند.

شرایط مقطع دکتری در هنگ کنگ

گرچه هنگ کنگ از نظر مساحت کوچک است، اما این سرزمین سومین مرکز بزرگ مالی جهان و قطب تجارت، نوآوری و تبادل فرهنگی است. این امر در یک سیستم آموزش عالی در سطح جهانی منعکس شده است و بسیاری از فرصت های تحقیقاتی برای دانشجویان بین المللی دکتری وجود دارد. هنگ کنگ تعادل چشمگیری از فرصت های تحقیق دانشگاهی و فعالیت های خارج از برنامه درسی ارائه می دهد. در 2024 دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند علاوه بر برنامه های با کیفیت تحصیلی از جاذبه های گردشگری و توریستی این منطقه اداری بهره مند شوند.

هر 8 دانشگاه با حمایت مالی دولت هنگ کنگ با منابع لازم برای سرمایه گذاری در تحقیقات عالی دکتری و بورس های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی از حمایت فراوان برخوردار می شوند. قدیمی ترین دانشگاه در هنگ کنگ دانشگاه هنگ کنگ است که بیش از صد سال قدمت دارد. تحصیل دکتری در دانشگاه های معتبر هنگ کنگ از سه تا چهار سال به طول می انجامد و سال تحصیلی در این دوره از سپتامبر تا مه می باشد. در هنگ کنگ بیش از 14000 دانشجوی بین المللی وجود دارد که در دوره ها و برنامه های تحصیلی مختلف مشغول به تحصیل هستند.

شرایط مقطع دکتری در هنگ کنگ

کار ضمن تحصیل دکتری در هنگ کنگ

سالانه صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان به دلیل امکان کار ضمن تحصیل دکتری در هنگ کنگ، این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین مزیت های مقطع دکتری در هنگ کنگ، امکان کار حین تحصیل در این کشور می باشد. به طور کلی، دولت هنگ کنگ با همکاری دانشگاه های این کشور مشاغل متعددی را برای دانشجویان بین المللی ارائه کرده اند. البته لازم به ذکر است که ضوابط و قوانینی برای کار حین دوره دکتری در هنگ کنگ وجود دارد که تمامی متقاضیان باید رعایت کنند. به طور مثال دانشجویان دکتری فقط مجاز به 17 ساعت کار دانشجویی در طول هفته هستند.

در تصویر زیر می توانید برخی از محبوب ترین مشاغل پاره وقت برای دانشجویان مقطع دکتری را مشاهده فرمایید:

برخی از محبوب ترین مشاغل پاره وقت برای دانشجویان مقطع دکتری

دانشگاه های ارائه کننده دوره دکتری در هنگ کنگ

سیستم آموزش عالی هنگ کنگ مشابه انگلیس است.جایی که دانشجویان باید قبل از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، مدرک لیسانس را کسب کنند و برای تحصیل در مقطع دکتری، مدرک فوق لیسانس ارائه دهند. فقط 22 دانشگاه در هنگ کنگ وجود دارد که هشت مورد از آنها توسط کمیته کمک های مالی دانشگاه تأمین می شود، یکی از آنها با بودجه عمومی و 13 دانشگاه دیگر به صورت خصوصی تامین مالی می شوند. لازم به ذکر است که تعدادی از دانشگاه های هنگ کنگ مؤسسات دارای رتبه جهانی هستند که در رشته های اصلی تحقیق می کنند. با توجه به بودجه ای که دریافت می کنند، موسسات آموزش عالی هنگ کنگ را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

کمیته کمک های مالی دانشگاهاین موسسات توسط دولت هنگ کنگ تأمین می شود. با این حال، هر دانشگاه یک نهاد مستقل است.
مؤسسات تامین بودجه خصوصیاین 13 موسسه شامل یک دانشگاه قانونی (خصوصی اما بودجه دولت دریافت می کند) و دانشکده های پس از دوره متوسطه تأیید شده است. دانشکده ها مؤسسات آموزشی هستند که می توانند در سطح کارشناسی یا بالاتر از آنها مدرک تحصیلی ارائه کنند.

به طور معمول اکثر دانشجویان و متقاضیان بین المللی به فکر تحصیل در دانشگاه های دولتی هنگ کنگ هستند تا از کمک هزینه های تحصیلی دولتی بهره مند شوند.

ساختار مقطع دکتری در هنگ کنگ

برنامه های تحصیلی دکتری در هنگ کنگ شبیه به انگلستان و سایر کشورها است. برنامه سه ساله برای دانشجویانی است که دارای یک مدرک کارشناسی ارشد تحقیقاتی هستند. در حالی که برنامه تحصیلی چهار ساله، برای کسانی است که دارای مدرک لیسانس و یا کارشناسی ارشد هستند. گزینه ای برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که به صورت نیمه وقت تحصیل کنند. اما برای رعایت محدودیت های ویزا، این دوره باید در دانشگاهی با بودجه UGC انجام شود. یک برنامه تحصیلی سه ساله پاره وقت به طور معمول 54 ماه و یک برنامه 4 ساله پاره وقت 72 ماه است.

اخذ پذیرش دکتری در هنگ کنگ

همانند سایر کشورهای دنیا، هزینه های تحصیل در هنگ کنگ در دانشگاه های مختلف متفاوت است. هزینه مقطع دکتری به صورت سالانه بین مبالغ 11478$ و 33700$ (دلار آمریکا) است. شهریه تحصیلی در هنگ کنگ معمولا در یک سال به دو بخش تقسیم می شود. از آنجا که فقط تعداد کمی دانشگاه در هنگ کنگ وجود دارد، هیچ سیستم خاصی برای پذیرش تحصیلی در هنگ کنگ وجود ندارد و متقاضی باید به طور مستقیم به دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کند تا شرایط لازم برای ادامه تحصیل را برآورده کند. موسسات و برنامه های مختلف الزامات خاص خود را دارند، اما اصلی ترین موارد پذیرش تحصیلی در هنگ کنگ عبارتند از:

  • مدرک لیسانس و فوق لیسانس
  • پاسپورت
  • مدرک زبان معتبر
  • مدارک شناسایی
  • شرکت در آزمون ورودی و کسب قبولی
  • حضور در مصاحبه

مهاجرت به هنگ کنگ جهت ادامه تحصیل با کسب ویزای تحصیلی یا دانشجویی این منطقه اداری امکان پذیر است و متقاضیانی که قصد دارند از شرایط مهاجرت تحصیلی به هنگ کنگ مطلع شوند می توانند به سایت رسمی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند.

سوالات کلیدی در خصوص مقطع دکتری در هنگ کنگ

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص این دوره در هنگ کنگ پاسخ دقیق و جامعی را ارائه دهیم. برخی از مهمترین آنها عبارت اند از:

  • هزینه مقطع دکتری در هنگ کنگ چقدر است؟ هزینه مقطع دکتری در هنگ کنگ بسته به دانشگاه مربوطه و رشته تحصیلی دانشجویان متفاوت خواهد بود، اما معمولا بین 3400HKD تا 4500HKD (دلار هنگ کنگ) در ماه می باشد.
  • آیا مقطع دکتری در هنگ کنگ با بورسیه دانشجویی امکان پذیر است؟ تمامی دانشجویانی که به دنبال مقطع دکتری در هنگ کنگ هستند اما بضاعت مالی کافی برای این کار را ندارند، می توانند از بورسیه های دانشجویی گوناگون این کشور استفاده کنند.
  • این دوره آموزشی چند سال در هنگ کنگ به طول می انجامد؟ طول این دوره تحصیلی در هنگ کنگ 3 ساله است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *