ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان

مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان

یکی از دوره های تحصیلی پر متقاضی دانشگاه ها و کالج های برتر کشور بلغارستان، مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان است. این دوره تحصیلی در دانشگاه های بلغارستان به مدت 2 سال طول می کشد و متقاضیان می توانند در دانشگاه ها و رشته های تحصیلی مختلف ادامه تحصیل دهند. اما رشته بسیار معروف جهت تحصیل در بلغارستان در بین دانشجویان خارجی، رشته پزشکی است و این امر به دلیل سطح آموزشی بالا، هزینه های معقول و نیز فرصت کار در کل کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) می باشد. از دیگر رشته های معروف در بلغارستان می توان به علوم، ریاضیات و علوم کامپیوتر اشاره کرد.

  • شرایط تحصیل فوق لیسانس در بلغاستان برای ایرانیان چیست؟
  • هزینه مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان چقدر است؟

بنابراین، از جمله امتیازات تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بلغارستان می توان به کیفیت بالای آموزشی توام با هزینه تحصیل پایین و وجود فرصت های شغلی فراوان حین و پس از تحصیل اشاره کرد. از شرایط مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های بلغارستان می توان به داشتن مدرک کارشناسی، مدرک زبان معتبر، پاسپورت معتبر و فرم درخواست تکمیل شده اشاره کرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشرو در ارائه خدمات برتر حقوقی و مهاجرتی آماده ارزیابی شرایط و قبول پرونده های مهاجرتی هموطنان عزیز می باشد.

شرایط تحصیل در بلغارستان 2024

علی رغم اینکه بلغارستان مقصد تحصیلی بسیار معروفی در دنیا نیست، اما دانشجویان در بلغارستان آموزش کیفیت بالایی را دریافت می کنند. تحرک فزاینده و ارتباطات بین سیستم های آموزش عالی و دانشگاه ها در کل اروپا تنوع زیادی فراهم کرده و منجر به ایجاد پایه قوی برای یک کار آتی می شود. سیستم آموزش عالی بلغارستان در اواسط دهه 1990 و پس از سقوط رژیم کمونیستی به رسمیت شناخته شد. بین سال های 1995 و 2004، تعداد دانشگاه ها از 33000 دانشگاه به 50000 دانشگاه افزایش یافت. ناگفته نماند که از سال 2007، بلغارستان عضوی از اتحادیه اروپایی (EU) است و مدارک آموزش عالی بلغارستان در کشورهای عضو EU کاملا به رسمیت شناخته می شود.


در حال حاضر، موسسات آموزش عالی بلغارستان شامل دانشگاه ها، کالج ها و دانشگاه های آموزش تخصصی است. کلیه موسسات آموزشی در بلغارستان در سال 2022 مستقل هستند و خود مسئول طراحی و کیفیت برنامه آموزشی هستند. تقریبا همه دانشگاه ها در بلغارستان تاییدیه بلغارستان را دارند و برخی نیز تاییدیه دوبل از موسسات خارجی را نیز دارند. در مجموع، درجات تحصیلی اعطایی آموزش عالی بلغارستان برای متقاضیان تحصیل در این کشور به شرح ذیل است:

  • درجه کالج: پس از 3 سال تحصیلات بدست می آید،
  • درجه کارشناسی: پس از 3 تا 4 سال اخذ می شود،
  • درجه کارشناسی ارشد: پس از یک سال اخذ می شود،
  • درجه دکتری یا PhD: پس از 3 سال تحصیلات بدست می آید و تنها در دسترس متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد می باشد.

اینفوگرافیک تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان

برنامه درسی مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان معمولا فن محور بوده و بر روی توسعه مهارت های آنالیزی و حل مسئله متمرکز است. اما به منظور دریافت مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه های بلغارستان، متقاضیان نیازمند نگارش تز علمی در پایان تحصیلات آکادمیک خود می باشند. از جمله رشته های معروف تحصیلی برای ادامه مقطع کارشناسی ارشد در کشور بلغارستان می توان به برنامه های علوم طبیعی، علوم اجتماعی، بازرگانی، مهندسی و فناوری، پزشکی، ریاضیات و انفورماتیک اشاره کرد. در حال حاضر، 13 برنامه مختلف کارشناسی ارشد توسط دانشگاه های این کشور به متقاضیان ارائه می شود.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان

نحوه اخذ پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان

فرآیند اخذ پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان یک نوع فرآیند کاملا آنلاین و گام به گامی است که طی مراحل این فرآیند مستلزم صبر و حوصله و دقت عمل کافی است. متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان جهت اخذ پذیرش بایستی مدارک صحیح را جمع آوری کنند که با شرایط دانشگاه سنخیت داشته و در تناسب باشد. آنها برای انجام این کار باید اطلاعات شخصی کامل، مدارک قبلی، اطلاعات مالی و رزومه ای را تهیه نمایند. بر این اساس، مدارک لازم برای درخواست پذیرش کارشناسی ارشد در بلغارستان به شرح زیر است:

  • شناسنامه
  • چند قطعه عکس جدید
  • پاسپورت یا کارت شناسایی ملی
  • توصیه نامه از کارفرماها یا معلمان قبلی
  • کپی مدرک کارشناسی با حداقل نمرات 72%
  • ریز نمرات تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • رزومه یا CV
  • مدرک اثبات تمکن مالی کافی جهت اقامت در کشور بلغارستان

همچنین نباید این نکته فراموش شود که بسته به رشته یا گرایش تحصیلی متقاضیان، امکان شرکت در آزمون های ورودی GRE, GMAT و یا آزمون LAST جهت ارائه نمرات این آزمون ها به دانشگاه های بلغارستانی نیز وجود دارد. همچنین لازم به یادآوری است که مهلت درخواست های کارشناسی ارشد از ماه ژوئن تا جولای هر سال می باشد.

شرایط اعزام دانشجو به بلغارستان در 2024

اخذ ویزا در مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان

متقاضیانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های بلغارستان شده اند، حائز صلاحیت برای درخواست ویزای تحصیلی بلغارستان هستند. ویزای تحصیلی بلغارستان یا D Visa ویزایی بلند مدت و ویژه متقاضیانی است که قصد تحصیل در بلغارستان برای مدت بیش از 3 ماه را دارند. متقاضیان جهت دسترسی به اطلاعات تکمیلی و نیز دریافت فرم درخواست می بایستی از طریق سفارت یا کنسولگری بلغارستان اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی بلغارستان بدین شرح است:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • دعوت نامه یا نامه پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت معتبر با حداقل 1 سال اعتبار
  • تاییدیه سکونتی (کارت خوابگاه یا اجاره نامه)
  • بیمه سلامت معتبر
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی جهت اقامت بلغارستان
  • 1 عکس پاسپورتی اخیر
  • بلیط رفت و برگشت رزرو شده

تمام تلاش کارشناسان و مشاورین حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دست یابی به اهداف مهاجرتی هموطنان عزیز از طریق ارائه مشاوره های تخصصی و بروز می باشد. برای دست یابی به آخرین اطلاعات و اخبار مهاجرتی کشورهای مختلف از جمله شرایط تحصیل در بلغارستان با این موسسه در ارتباط باشید.

سوالات متداول در باب تحصیل فوق لیسانس در بلغارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب فوق لیسانس در بلغارستان می باشیم:

  • شرایط مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان چیست؟ برنامه درسی مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان معمولا فن محور بوده و بر روی توسعه مهارت های آنالیزی و حل مسئله متمرکز است. اما به منظور دریافت مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه های بلغارستان، متقاضیان نیازمند نگارش تز علمی در پایان تحصیلات آکادمیک خود می باشند. از جمله رشته های معروف تحصیلی برای ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در کشور بلغارستان می توان به برنامه های علوم طبیعی، علوم اجتماعی، بازرگانی، مهندسی و فناوری، پزشکی، ریاضیات و انفورماتیک اشاره کرد. در حال حاضر، 13 برنامه مختلف کارشناسی ارشد توسط دانشگاه های این کشور به متقاضیان ارائه می شود.
  • مدارک لازم برای درخواست پذیرش کارشناسی ارشد در بلغارستان چیست؟ شناسنامه ، چند قطعه عکس جدید ، پاسپورت یا کارت شناسایی ملی ، توصیه نامه از کارفرماها یا معلمان قبلی ، کپی مدرک کارشناسی با حداقل نمرات 72% ، ریز نمرات تحصیلی ، انگیزه نامه ، رزومه یا CV و مدرک اثبات تمکن مالی کافی جهت اقامت در کشور بلغارستان
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *