ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در خارج از کشور

رشته شنوایی سنجی در خارج از کشور

رشته شنوایی سنجی در خارج از کشور یکی از گزینه هایی است که فرد می تواند برای تبدیل شدن به اعضای کادر پزشکی از آن استفاده کند. این رشته شرایطی کاملا متفاوت از رشته های علوم پزشکی دارد. در اکثر کشورهای جهان، دانشجویان این رشته به صورت غیر پیوسته پذیرش دریافت می کنند. در حقیقت می توان گفت که افراد در این مسیر می توانند مسیرهای متفاوتی را تجربه کنند. این مسیر بسته به شرایط کشور و دانشگاهی دارد که فرد از آن پذیرش دریافت می کند. نظام کار در این کشورها نیز تفاوت های گسترده ای دارد. همین مسئله نیاز به تحقیقات گسترده را افزایش می دهد.

  • شرایط تحصیل رشته شنوایی سنجی در خارج از کشور مناسب است؟
  • چه کسانی می توانند در این زمینه موفق شوند؟
  • هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در خارج از کشور چگونه است؟
  • مهم ترین کشورهای جهان در این رشته کدامند؟
  • بهترین دانشگاه های جهان در رشته شنوایی سنجی کدامند؟
  • آیا درآمد یک شنوایی سنج در خارج از کشور مناسب است؟

افرادی که رشته شنوایی سنجی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که شرایط تحصیل آن ها متفاوت خواهد بود. این رشته به صورت مجزا از مقطع کارشناسی تا دکترای تخصصی در 4 مقطع ارائه می شود. به همین دلیل است که فرد باید پیش از دریافت پذیرش به این نکته توجه داشته باشد که چگونه آینده خود را برنامه ریزی خواهد کرد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه توضیحات گسترده تری در این رابطه ارائه خواهند کرد.

وظایف شنوایی سنج در بازار کار

شنوایی سنجان، متخصصان مراقبت های بهداشت اولیه هستند که اختلالات شنوایی را بررسی می کنند. آن ها می توانند این فعالیت ها را از خردسالان تا بزرگسالان و سالمندان پیگیری کنند. تشخیص، درمان و پیشگیری و مدیریت بیماری را بر عهده خواهند داشت. حرفه شنوایی سنجی در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. به همین دلیل می توان انتظار داشت که دوره تحصیلات در این رشته نیز پیشرفته تر شده باشد.


این افراد معمولا تشخیص های اولیه را به عهده دارند. با این حال می توانند پس از تشخیص از فرد بخواهند که برای تکمیل دوره درمانی خود، به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کند. در این صورت، درمان فرد به صورت تخصصی تر بررسی می شود. معمولا افرادی که از نظر درمانی، نیاز به مراقبت های اولیه دارند، یا به تازگی با مشکلات شنوایی روبرو شده باشند به شنوایی سنج مراجعه می کنند.

بررسی سطح درآمد یک شنوایی سنج در خارج از کشور

افرادی که تحصیلات خود را در کشورهای خارجی به پایان می رسانند، معمولا تلاش می کنند که در همان کشور اقامت به دست آورند. همین مسئله سبب شده است که افراد پیش از مهاجرت، نیاز به بررسی شرایط کار را نیز داشته باشند. در همین راستا، می توان سطح درآمد را به عنوان یکی از شاخص های اصلی اهمیت این رشته در کشورهای مختلف در نظر گرفت. سطح درآمد شنوایی سنج ها در کشورهای مختلف را می توان به صورت زیر معرفی کرد.

بررسی سطح درآمد یک شنوایی سنج در برخی از کشورهای جهان

این سطوح درآمدی برای همه افراد با توجه به هزینه های زندگی در کشورهای مختلف می تواند ارزشمند باشد. برای ثال، هزینه های زندگی در انگلستان، به صورت قابل توجهی بیشتر از ایتالیا است و به همین دلیل می توان مشاهده کرد که چگونه فرد با استخدام شدن به عنوان یک شنوایی سنج می تواند رفاه اقتصادی کافی را تجربه کند.

معرفی ساختار رشته شنوایی سنجی در خارج از کشور

برای این که فرد بتواند به یک شنوایی سنجی تبدیل شود، باید مدرک لیسانس در اختیار داشته باشد. برخی از کشورهای جهان رشته شنوایی سنجی را از مقطع کارشناسی ارائه می کنند اما باید تذکر داد که ورود به بازار کار آن ها از این طریق ممکن نیست. برای مثال، رشته شنوایی سنجی در نیوزلند از همان مقطع کارشناسی در دسترس است با این حال دانشجویان پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، باید وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند. در غیر این صورت امکان ورود به بازار کار به عنوان یک شنوایی سنج را نخواهند داشت. دوره کارشناسی این رشته در اکثر کشورهای جهان 3 ساله است. دانشجویان با 2 سال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، می توانند فعالیت خود به عنوان یک شنوایی سنج را آغاز کنند.

ساختار رشته شنوایی سنجی در خارج از کشور

آشنایی با مدارک مختلف رشته شنوایی سنجی

افردی که می خواهند در این رشته تحصیل کنند، باید در نظر داشته باشند که مدارک مختلفی در این رشته ارائه می شود. این مدارک در بازار کار تفاوت های کلیدی خود را نشان می دهند. باید به این نکته توجه کرد که فرد پیش از دریافت پذیرش باید به این نکته توجه بسیار زیادی داشته باشد. در برخی از کشورهای جهان ممکن است این جزئیات تفاوت داشته باشد.

اولین مدرک در دسترس، مدرک AUD است. این مدرک، مدرک پایه برای شروع دوره بالینی شنوایی سنجی مورد نیاز است. دانشجویانی که انتخاب می کنند این مدرک را دنبال کنند، برای حوزه های عمل بالینی مستقل ارزیابی شنوایی و دهلیزی و درمان شخص بیماران آماده خواهند شد. تکمیل مدرک معمولاً به 4 سال تحصیل تمام وقت نیاز دارد. کمتر پیش می آید که دانشجویان رشته شنوایی سنجی به دریافت این مدرک قانع باشند و معمولا تلاش می کنند که مدارک بالاتری به دست آورند.

مدرک دکتری شنوایی سنجی دومین مدرک در دسترس است. به مانند همه رشته های دیگر، دوره PHD برای به دست آوردن دانش تکمیلی در زمینه های مختلف است. دانشجویانی که برای ادامه تحصیل مقطع دکترا را انتخاب می کنند، آماده خواهند بود تا به عنوان اعضای هیئت علمی دانشگاه در رشته های مرتبط مانند شنوایی سنجی و علوم شنوایی در سطح دانشگاه خدمت کنند. علاوه بر این، این دانشجویان واجد شرایط کار در محیط های تحقیقاتی دولتی، پزشکی، جامعه محور و صنعتی خواهند بود. الزامات مدرک دکترا می تواند به طور گسترده ای متفاوت باشد. افرادی که می خواهند هم در زمینه درمان و هم علوم تحقیقاتی فعالیت کنند، باید برای مدارک PHD/AuD اقدام کنند.

معرفی بهترین دانشگاه های جهان در رشته شنوایی سنجی

برای انتخاب بهترین دانشگاه های جهان در رشته شنوایی سنجی یا هر رشته دیگری در خارج از کشور، فرد باید رزومه ای قوی در اختیار داشته باشد. باید به این نکته توجه کرد که در شرایط کنونی، رشته شنوایی سنجی یکی از رشته هایی است که رقابت در آن بالا نیست. با این حال می توان گفت که تحصیل در 100 دانشگاه برتر این رشته به هیچ عنوان ساده نخواهد بود. برای مثال فرد می تواند امید داشته باشد که تحصیل رشته شنوایی سنجی در آمریکا را تجربه کند، اما تحصیل در دانشگاه هاروارد به عنوان بهترین دانشگاه ارائه کننده این رشته به هیچ عنوان ساده نخواهد بود.

9 دانشگاه دیگر ارائه کننده رشته شنوایی سنجی در جمع 10 دانشگاه برتر عبارتند از:

  • دانشگاه کالج لندن
  • دانشگاه جانز هاپکینز
  • دانشگاه کالیفورنیا
  • دانشگاه پیتسبورگ
  • دانشگاه واشنگتون
  • دانشگاه آیوا
  • دانشگاه کالیفورنیا
  • دانشگاه ویسکانسین

در چنین شرایطی می توان گفت که آمریکا بهترین دانشگاه های جهان در رشته شنوایی سنجی را به خود اختصاص داده است. افرادی که می خواهند در این 10 دانشگاه به ادامه تحصیل مشغول شوند، باید بهترین رزومه ممکن را نیز در اختیار داشته باشند. به هیچ عنوان نمی توان با یک رزومه سطح متوس، این دست از دانشگاه ها را برای آینده خود انتخاب کرد.

دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز رتبه 266 جهان را در اختیار دارد. این دانشگاه همچنین با رتبه 26 در آسیا، از دانشگاه های تراز اول به حساب می آید. متاسفانه سایر دانشگاه های ایرانی در این رشته به رتبه مناسبی دست پیدا نکرده اند.

بررسی هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در خارج از کشور

چالش مهمی که باید دانشجویان به آن توجه داشته باشند، هزینه های تحصیل در این کشور خواهد بود. باید به این نکته توجه کرد که شنوایی سنجی یکی از رشته های مرتبط با گروه پزشکی است. همین مسئله سبب شده است که هزینه های تحصیل در آن نیز به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کند. در حال حاضر کشورهایی وجود دارند که هزینه های کمی برای تحصیل در نظر می گیرند و اکثر این دانشگاه ها در آسیا و اروپا قرار دارند.

برای مثال، شهریه رشته شنوایی سنجی در ایتالیا به طور متوسط در حدود 3500€ (یورو) در سال است. با این حال در ایتالیا برای دانشجویان این رشته نیز بورسیه هایی وجود دارد که به کمک آن می توان شهریه ای به دانشگاه پرداخت نکرد. در آلمان و اتریش نیز هزینه های تحصیل رشته شنوایی سنجی بسیار مقرون به صرفه است.

با این حال، تحصیل رشته شنوایی سنجی در انگلستان، شهریه ای در حدود 18000£ (پوند) در سال دارد. در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت که همه افراد توانایی پرداخت چنین هزینه هایی را داشته باشند. در کشورهای کانادا، آمریکا، استرالیا و نیوزلند نیز هزینه ها به همین مقدار بالا است. دانشجویان علاوه بر این شهریه، باید هزینه های زندگی در کشور میزبان را نیز در نظر داشته باشند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرسش های کلیدی درباره رشته شنوایی سنجی در خارج از کشور

رشته شنوایی سنجی یکی از رشته هایی است که می توان آن را در مقاطع مختلف تحصیلی انتخاب کرد. این رشته در سال های اخیر با کمک تکنولوژی های جدید، رشته شنوایی سنجی نیز اعتبار بسیار بیشتری پیدا کرده است. به همین دلیل است که توجه به آن بیشتر می شود. برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • هزینه های تحصیل رشته شنوایی سنجی چقدر است؟ باید در نظر داشت که در حال حاضر، هزینه تحصیل در این رشته، معمولا 50% کمتر از رشته های پزشکی است. به همین دلیل است که تحصیل در آن می تواند هزینه هایی کمتر به همراه داشته باشند. در کشورهای پیشرفته جهان، باید انتظار هزینه هایی در حدود 2500$ تا 35000$ (دلار) در سال را داشت.
  • بهترین دانشگاه های جهان در رشته شنوایی سنجی کدامند؟ در حال حاضر دانشگاه هاروارد بهترین دانشگاه در رشته شنوایی سنجی است. دانشگاه های آمریکایی دیگر نیز رتبه های برتر این رشته را به دست آورده اند.
  • آیا تحصیل رشته شنوایی سنجی مسیر ساده ای دارد؟ در حال حاضر، دانشجویان برای دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی حتما باید آزمون های ورودی را با موفقیت پشت سر بگذارند. در مسیر تحصیل در این رشته، فرد حتما باید مدرک کارشناسی ارشد را در اختیار داشته باشد. در این صورت مصاحبه های ورودی است که تعیین کننده صلاحیت فرد برای دریافت پذیرش خواهد بود.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *