ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در عمان

مقطع کارشناسی ارشد در عمان

دانشجویان ایرانی می توانند جهت مقطع کارشناسی ارشد در عمان با اخذ پذیرش از دانشگاه مربوطه اقدام به اخذ ویزای تحصیلی عمان نمایند. البته این کشور به جهت موقعیت جغرافیایی و پتانسیلی که داراست معمولا برای ادامه تحصیل انتخاب نمی شود و افرادی که قصد تجارت یا کار در این کشور به عنوان یک نیروی کار را دارند به سمت این کشور می روند. در ادامه با تعریف ابتدایی در مورد شرایط تحصیل در عمان به شرح این موضوع می پردازیم. همچنین شما عزیزان می توانید پس از مطالعه این نوشتار سوالات خود را با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

شرایط تحصیل در کشور عمان 2024

دانشجویان و متقاضیان بین المللی برای بهره مند شدن از بهترین و با کیفیت ترین برنامه های تحصیلی دوره های مختلف می توانند اقدام به ورود به دانشگاه های معتبر کشور عمان کنند. سیستم دانشگاهی کشور عمان نسبتاً نوین می باشد و اولین دانشگاه و مرکز آموزش عالی در این کشور در سال 1980 میلادی تاسیس شده است. دانشجویان از آزادی مذهبی و تجارت در عمان بیش از آنچه در سایر کشورهای عربی تجربه می کنند، لذت می برند و این باعث جذابیت تحصیل در این کشور می شود. همچنین، اکثر برنامه های درسی در دانشگاه های کشور عمان به زبان انگلیسی تدریس می شود که باعث شده تا بسیاری از دانش آموزان بین المللی در برنامه های تحصیلی با کیفیت این دانشگاه ها شرکت کنند و محتوای درسی را به صورت کامل درک کنند.


از آنجا که عمان یک کشور اسلامی است، تقویم دانشگاهی تقویم اسلامی را دنبال می کند و دانشگاه های این کشور در زمان تعطیلات رسمی مسلمانان تعطیل می باشند. سال تحصیلی در اکثر دانشگاه ها و مراکز تحصیلی معتبر کشور عمان به سه بخش تقسیم می شود. با شروع اول در ماه آگوست یا سپتامبر و تا دسامبر یا ژانویه اجرا می شوند. پس از آن یک ترم که اواخر بهمن آغاز می شود و تا اواخر آوریل به طول می انجامد و یک ترم کوتاه از ژوئن آغاز می شود و تا ماه ژوئیه یا اوت ادامه دارد. کار پس از فارغ التحصیلی هم موجب تمدید اقامت می شود. نرخ بیکاری در عمان به شرح ذیل است:

بررسی نرخ بیکاری در عمان

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در عمان

یک برنامه کارشناسی ارشد در عمان یک تجربه منحصر به فرد برای دانشجویان بین المللی به شمار می رود. مردم عمان رفتاری دوستانه و پذیرا دارند. دانشجویان بین المللی می توانند با مقطع کارشناسی ارشد در عمان با سنت ها و فرهنگ های عمان به صورت کامل آشنا شوند. در حالی که عمان اخیراً شاهد توسعه سریع اقتصادی و اجتماعی است، هنوز یکی از سنتی ترین کشورهای منطقه به شمار می رود و یک تجربه آموزشی را در اختیار متقاضیان و دانشجویان بین المللی قرار میدهد که آن ها را در جهت رشد فرهنگی و فکری به چالش می کشد.

کارشناسی ارشد در برنامه های عمان از کیفیت بالایی برخوردار است. در امکانات عالی برگزار می شود و دارای اساتید خبره می باشد. برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد در عمان دانشجویان و متقاضیان بین المللی می بایست مدرک لیسانس معتبر داشته باشند و مدرک زبان آیلتس و یا تافل ارائه دهند.

از برجسته ترین و محبوب ترین رشته های مقطع کارشناسی ارشد در عمان می توان به رشته های تحصیلی امور مالی، مدیریت، ارتباطات، عدالت کیفری و بازاریابی اشاره کرد. شرایط لازم برای کارشناسی ارشد برنامه عمان بسته به گزینه های تحصیل تمام وقت، پاره وقت یا آنلاین و سایر مشخصات برنامه و دانشگاه متفاوت است.

هزینه های مقطع کارشناسی ارشد در عمان 2024

هزینه های تحصیل در دانشگاه های کشور عمان با در نظر گرفتن دوره های تحصیلی، برنامه های تحصیلی و رشته های تحصیلی متقاضیان و دانشجویان بین المللی بسیار متفاوت خواهد بود. میزان هزینه های تحصیل در دانشگاه های کشور عمان به طور میانگین از 4600$ الی 8000$ (دلار آمریکا) در یک سال تحصیلی می باشد. به یاد داشته باشید که هزینه های ذکر شده در رشته های مختلف یکسان نمی باشند و ممکن است هزینه ها کاهش و یا افزایش یابند. علاوه بر هزینه های تحصیل، دانشجویان و متقاضیان بین المللی می بایست توان مالی کافی برای پرداخت هزینه های اقامت و زندگی دانشجویی را داشته باشند.

میانگین هزینه های اقامت و زندگی دانشجویی در کشور عمان از 650$ الی 1000$ (دلار آمریکا) در ماه می باشد. این هزینه ها به عواملی چون محل اقامت، عادات دانشجویان و متقاضیان، خوراک و پوشاک، رفت و آمد و حمل و نقل، تفریحات و سایر موارد مرتبط بستگی دارد. به طور کلی این هزینه ها برای افراد مختلف متغیر می باشند. در بسیاری از مراکز تحصیلی معتبر کشور عمان برنامه های تحصیلی با کیفیت متمرکز بر زمینه تجارت، فناوری و مهندسی یافت می شود. متقاضیانی که قصد دارند در برنامه های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور عمان مشغول به تحصیل شوند حتما باید مدرک معتبر لیسانس داشته باشند. شرکت در برنامه های تحصیلی دانشگاه ها و مراکز تحصیلی گوناگون کشور عمان در این کشور شرایط و الزامات خاص خود را خواهد داشت.

نکات اصلی جهت مهاجرت تحصیلی به کشور عمان

دانشجویانی که می خواهند اقدام به مهاجرت به عمان از طریق تحصیل کنند حتما باید قبل از سفر و ورود به خاک این کشور از پوشش بیمه ای خود اطمینان حاصل كنند. این کشور دارای یک سیستم مراقبت های بهداشتی با کیفیت و مراقبت های بهداشتی رایگان برای شهروندان می باشد. اما این مراقبت های بهداشتی برای متقاضیان و دانشجویان بین المللی رایگان نمی باشد. بهتر است تا دانشجویان بین المللی قبل از ورود به خاک کشور عمان بیمه درمانی کسب کنند. در صورت لزوم، متقاضیان و دانشجویانی که بدون پوشش بیمه ای به کشور عمان مهاجرت می کنند، می توانند با مراجعه به کلینیک ها و بیمارستان های خصوصی در این کشور امور مربوط به بیمه خود را انجام دهند و مدارک مورد نظر را کسب کنند.

نکات اصلی جهت مهاجرت تحصیلی به کشور عمان

محل سکونت دانشجویان در کشور عمان

برای دانشجویانی که برای تحصیل به عمان مهاجرت می کنند، پیدا کردن مکان مناسب برای زندگی و سکونت امری بسیار مهم به شمار می رود. یکی از مهم ترین و اصلی ترین موارد جهت یافتن خانه و یا محل سکونت مناسب، داشتن سیستم تهویه مطبوع می باشد. زیرا آب و هوای کشور عمان بسیار گرم می باشد و داشتن سیستم تهویه مطبوع در محل سکونت امری ضروری محسوب می شود. میزان جرم و جنایت در کشور عمان بسیار کم می باشد و به طور کلی این کشور کشوری امن محسوب می شود.

دانشگاه های مقطع کارشناسی ارشد در عمان

در دانشگاه های معتبر کشور عمان متقاضیان می توانند از برنامه های تحصیلی استاندارد با کیفیت بالا بهره مند شوند. برنامه های تحصیلی دانشگاه های کشور عمان در دوره کارشناسی ارشد شامل آموزش های تئوری، فعالیت های عملی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی و پژوهشی می شود. از بهترین دانشگاه های این کشور جهت تحصیل کارشناسی ارشد در عمان می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

  • Sultan Qaboos University
  • German University of Technology in Oman
  • Middle East College
  • Oman Medical College
  • Majan University College
  • Higher College of Technology
  • University of Nizwa
  • Colleges of Applied Sciences, Oman
  • Sohar University

هموطنان گرامی که علاقه مند به تحصیل در این کشور هستند می بایست خودشان نسبت به اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی اقدام نمایند و موسسه ما خدماتی در راستای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی عمان ندارد. شما عزیزان می توانید برای تحصیل در بهترین کشورهای انگلیسی زبان و اروپایی از مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره و راهنمائی دریافت نمائید. شما می توانید برای تحصیل رایگان آلمان، اتریش یا نروژ اقدام نمائید.

سوالاتی درباره مقطع کارشناسی ارشد در عمان

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا می توان به زبان انگلیسی در این مقطع تحصیل کرد؟ بله بسیاری از رشته های تحصیلی در این مقطع به زبان انگلیسی ارائه می شود.
  • طول دوره کارشناسی ارشد در این کشور چه مدت است؟ همه رشته های تحصیلی در این مقطع 2 ساله هستند و دوره های اندکی و انگشت شمار به صورت یک ساله برگزار می شوند.
  • آیا تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در عمان ارزشمند است؟ متاسفانه دانشگاه های عمانی کیفیت بالایی از نظر علمی ندارند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *