ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در کره جنوبی

مقطع کارشناسی در کره جنوبی

بهترین امکانات آموزشی در جهان در کره جنوبی قرار دارد، بهمین دلیل دانشگاه های این کشور پذیرای دانشجویان در مقطع کارشناسی در کره جنوبی هستند. شهریه های تحصیلی بسیار پایینی از سوی دانشگاه های این کشور از دانشجویان دریافت می گردد. پایتخت کره جنوبی، شهر سئول است که در رده 10 شهر برتر جهان قرار گرفته است.

از سویی دیگر یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان متعلق به کره جنوبی بوده و چهارمین اقتصاد بزرگ در قاره آسیا نیز به کره جنوبی تعلق دارد. طبق آمارهای بدست آمده، در سال 2017 میلادی، بالغ بر 123000 دانشجوی خارجی در دانشگاه های این کشور مشغول تحصیل بوده اند که نیمی از آنها از چین مهاجرت تحصیلی داشته اند. کره جنوبی همواره با هدف جذب دانشجوی خارجی تا سال 2025 میلادی به سمت جلو پیش می رود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله مقطع کارشناسی در کره جنوبی را به منظور افزایش سطح آگاهی از شرایط کلی آن تهیه و تنظیم کرده است.

زبان مقطع کارشناسی در کره جنوبی

زبان کره ای، زبان رسمی کشور کره جنوبی می باشد. اما مطابق با قوانین سیستم آموزشی این کشور، در اکثر مدارس و مراکز دانشگاهی کره جنوبی، دروس تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شود. البته برخی مقاطع و رشته های تحصیلی وجود دارند که فقط به زبان کره ای ارائه می گردند. به همین دلیل یکی از مدارک مهمی که در پذیرش علاقمندان به مقطع کارشناسی در کره جنوبی مورد توجه است، مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس با نمره مورد قبول دانشگاه انتخابی است.


شرایط دوره کارشناسی در کره جنوبی در 2024

هر یک از دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کره جنوبی و فارغ التحصیلی در رشته مورد علاقه خود در این مقطع بایستی به مدت 4 سال به تحصیل بپردازند. تحصیل در این دوره دانشگاهی به زبان انگلیسی می باشد. برای این که بتوانید به زبان انگلیسی در کشور کره جنوبی به تحصیل بپردازید، بایستی مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6 و یا مدرک تافل با حداقل نمره 80 را داشته باشید. مبلغ شهریه تحصیلی برای مقطع کارشناسی با توجه به رشته ای که دانشجو انتخاب می نماید، متغیر است. اما در مجموع این هزینه در 2024 بین 5000$ الی 10000$ (دلار آمریکا) در هر سال تحصیلی تخمین زده شده است.

دانشگاه های معروف در کره جنوبی

دانشگاه های معتبر و عالی رتبه ای در کشور کره جنوبی وجود دارند که طیف وسیعی از رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی را ارائه می نمایند. برخی دانشگاه ها جهت ورود به مقطع کارشناسی در کره جنوبی به قرار زیر هستند:

  • دانشگاه دولتی سئول
  • دانشگاه کره
  • هانیانگ
  • یونسی
  • سونگ کیونک وان
  • علوم و تکنولوژی پوهانگ
  • کیونگ بوک
  • ملی پوسان
  • چانگ آنگ
  • کیونگ هی
  • دانشگاه ملی چونبوک
  • دانشگاه اینها
  • سئول

دانشجویان خارجی برای تحصیل مقطع کارشناسی در کره جنوبی می توانند در انواع مختلف دانشگاه های این کشور ادامه تحصیل دهند. به عبارت دیگر دانشگاه های کره جنوبی در سه گروه دانشگاه ها، کالج های مختلف و همچنین کالج های فنی حرفه ای وجود دارد که در زمینه آموزش و تدریس رشته های مختلف تحصیلی فعالیت می نمایند.

دانشگاه های معروف در کره جنوبی

رشته های مختلف مقطع کارشناسی در کره جنوبی

از نکات مثبتی که در مهاجرت به کره جنوبی و مقطع کارشناسی در کره جنوبی وجود دارد، تنوع و گوناگونی رشته ای در دانشگاه های این کشور است. اکثریت رشته های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می گردند. بنابراین دانشجویان خارجی هیچ گونه دغدغه ای در این زمینه نخواهند داشت. برخی رشته های تحصیلی عبارتند از:

  • علوم انسانی
  • مهندسی
  • هنر
  • طراحی
  • سلامت و بهداشت

بورس تحصیلی در کره جنوبی

دولت کره جنوبی سیستم آموزشی و دانشگاهی این کشور را به گونه ای طراحی کرده است که انواع بورس های تحصیلی خصوصی و دولتی برای تحصیل در مقاطع مختلف مانند مقطع کارشناسی در کره جنوبی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است تا آسان تر بتوانند از عهده مخارج تحصیلی و هزینه زندگی در کره جنوبی بر آیند. از آنجا که این بورسیه ها بین 30% الی 100% شهریه دانشگاهی دانشجویان را تحت پوشش قرار می دهد، لذا رقابت تنگاتنگی جهت دریافت این بورسیه ها بین دانشجویان خارجی وجود دارد. برخی از این بورسیه ها حتی بلیت هواپیما و هزینه های مربوط به رفت و آمد را نیز دربرمی گیرد. در اینجا نام برخی بورسیه های دولتی کره جنوبی آورده شده است:

  • بورسیه های تحصیلی دولت کره جنوبی برای مقاطع پایین تر
  • کمک هزینه های تحصیلی دانشگاه سئول
  • کمک هزینه های تحصیلی دانشگاه یونسی
  • بورسیه های KAIST
  • بورسیه های هانیانگ
  • کمک هزینه های دانشگاه کونگ هی
  • بورسیه های تحصیلی دانشگاه هانکوک

این بورسیه ها مواردی شامل هزینه بلیت هواپیما، کمک هزینه زندگی، هزینه اسکان و اقامت، هزینه یادگیری زبان، شهریه دانشگاه و بیمه سلامت دانشجو را تامین می نمایند.

اخذ ویزای دانشجویی کره جنوبی

بالغ بر 370 مرکز آموزشی در کره جنوبی وجود دارند که در قالب دانشگاه های خصوصی و دولتی مشغول ارائه فعالیت های آموزشی هستند. کلیه دانشجویان خارجی برای اعزام دانشجو به کره جنوبی و تحصیل در این کشور اعم از مقطع کارشناسی در کره جنوبی نیاز به ویزای تحصیلی کره جنوبی دارند. برای این منظور بایستی به سفارت کره جنوبی یا کنسولگری کره جنوبی در کشور مبدا مراجعه نموده و درخواست خود را ارائه نمایند. ارائه نامه پذیرش تحصیلی که از یکی از دانشگاه های کره جنوبی دریافت شده است، برای دریافت ویزا الزامی است.

انواع ویزای تحصیلی کره جنوبی

با توجه به این که دانشجو قصد تحصیل در چه دوره تحصیلی را دارد، نوع ویزای تحصیلی وی تفاوت دارد. برای مثال دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های تخصصی و حرفه ای را دارند بایستی ویزای نوع D-2 را دریافت کنند و دانشجویانی که تمایل به تحصیل در دانشگاه های کره ای به زبان کره ای را دارند بایستی ویزای نوع D-4 را بگیرند. در مجموع ویزای نوع D برای دانشجویانی صادر می گردد که قصد ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی را دارند. ویزای نوع D-2 ظرف مدت یک هفته اخذ می گردد و مدت اعتبار آن به مدت زمان تحصیل دانشجو بستگی داشته و برای تمدید آن بایستی به اداره مهاجرت کره جنوبی مراجعه کرد. برای اطلاع از جزئیات امر از طریق تلفنی و رایگان و یا مراجعه حضوری به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کارشناسان این موسسه ارتباط بگیرید. در باب رشته مدیریت بهداشت عمومی در کره جنوبی به لینک فوق مراجعه کنید.

سوال های اصلی درباره مقطع کارشناسی در کره جنوبی

برخی از مهم ترین پرسش هایی که درباره مقطع کارشناسی در کره جنوبی مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور بالا است؟ باید در نظر داشت که هزینه های تحصیل در این کشور می تواند بین 4900$ تا 7500$ (دلار) در سال باشد.
  • مهم ترین مزیت دوره کارشناسی در کره جنوبی چیست؟ در شرایط کنونی، می توان گفت که فرد می تواند مدرکی بسیار معتبر در این کشور در اختیار داشته باشد. بازار کار در کره جنوبی نیز برای فارغ التحصیلان بسیار مناسب است.
  • مهم ترین محدودیت تحصیل در کره جنوبی برای دانشجویان خارجی چیست؟ تفاوت های فرهنگی ممکن است در ابتدای زمان حضور در این کشور، چالش هایی را به همراه داشته باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

14 دیدگاه برای “مقطع کارشناسی در کره جنوبی

  1. 12 گفت:

    سلام
    در رشته انسانی پذیرش کدام رشته در مقطع کارشناسی خوبه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در کره جنوبی علوم انسانی با کیفیت عالی برگزار می شه و بهتر هست که بر اساس علاقه خودتون یک رشته رو انتخاب کنید که بتونید بالاترین راندمان کاری رو داشته باشید

      1. 12 گفت:

        میدونین چیه
        من عاشق روانشناسی هستم و علاقه خاصی بهش دارم
        اما مقاله ای که در موردش نوشتید نظرات و پاسخ های شما منو به ترس انداخت

        1. امیر جلالی گفت:

          چه ترسی؟
          من کامنت ها رو بررسی کردم بیشتر در رابطه با بورسیه بوده.
          شما دنبال این هستید که بورسیه دریافت کنید و نگرانیتون روی اون مسئله هست؟

          1. 12 گفت:

            بله
            و اینکه انگار دولت برای روانشناسی بورسیه نمیده دانشگاه بورسیه میده و بعضی از هزینه ها رو کمتر پرداخت می کنیم

          2. امیر جلالی گفت:

            این مسئله برای تمامی رشته های تحصیلی در کره جنوبی هست.
            شما نمی تونید قطعا در کره بورسیه دریافت کنید و فقط دانشجوهایی که رتبه برتر داشته باشند می تونن شانس بالا کسب کنند.
            شما اگر دنبال بورسیه هستید، بهتره که کشوری مثل ایتالیا رو انتخاب کنید که با پرداخت بورسیه به شما، نیازتون رو برطرف کنه

  2. Mina گفت:

    سلام ببخشید من معدل سال آخرم زیاد خوب نشده اگه ترمیم نمره انجام بدم میتونم باز برای بورسیه اقدام کنم؟(باتوجه به اینکه معدل بالا برای بورسیه خیلی مهم هست) . یا معدل قبلیم رو نگاه میکنن؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      معدلتون چند شده؟

      1. Mina گفت:

        معدلم ۱۵ شده نمراتمم خیلی پایینه.فقط سال آخر پایین شده .دو ساله قبل معدلم۱۹بود.

        1. داوری گفت:

          معدلتون خوبه برای این کشور خیلی نگران نباشید

  3. نیلوفر گفت:

    در صورتی که مدرک کارشناسی کامپیوتر ارایه بدیم آیا صحتش رو از دانشگاه ایران استعلام میگیرن؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      توصیه میکنم که مدرک جعلی ارائه ندید

  4. نیلوفر گفت:

    با سلام.
    با مدرک دیپلم انسانی میتونم برای تحصیل در مقطع کارشناسی کامپیوتر اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      مشکلی نیست میشه اقدام کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *