ویزای تحصیلی

دانشگاه آمریکایی در ترکیه

دانشگاه آمریکائی در ترکیه

دانشگاه گیرنه یک دانشگاه آمریکایی در ترکیه (GAU) با کیفیت آموزشی فوق العاده و امکانات رفاهی درجه یک است که سالانه پذیرای هزاران دانشجوی خارجی از سراسر دنیا است. وجود هیئت علمی برتر، محیط پژوهشی و آکادمیک مدرن، تجهیزات آموزشی کامل، هزینه تحصیلی مقرون، امکان دریافت بورسیه تحصیلی، برنامه های متنوع تحصیلی و نیز از همه مهمتر تحصیل به زبان انگلیسی دانشگاه گیرنه را برای دانشجویان بین المللی بسیار جذاب می کند. اگر شما نیز علاقه مند تحصیل در ترکیه به سبک آموزش دانشگاه های آمریکائی هستید، توصیه می شود که غیر از این مقاله از مشاوره کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز بهره مند شوید.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه آمریکائی گیرنه ترکیه چیست؟
  • برنامه های تحصیلی دانشگاه گیرنه چیست؟
  • مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه گیرنه چیست؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه آمریکائی گیرنه ترکیه چقدر می باشد؟
  • آیا دانشجویان دانشگاه گیرنه از امکان اخذ بورسیه برخوردارند؟
  • آیا دانشگاه امریکایی در استانبول به ایرانیان پذیرش می دهد؟
  • دانشگاه های ترکیه مورد تایید امریکا کدام اند؟
  • دانشگاه کانادایی در ترکیه کدام اند؟

تاریخچه دانشگاه آمریکایی در ترکیه

دانشگاه آمریکائی گیرنه (Girne Amerikan Üniversitesi) در سال 1985 در شهر کرینیا قبرس شمالی (متعلق به کشور ترکیه) توسط آقای سرحت آک پینار تاسیس شده است. این دانشگاه علاوه بر ترکیه دارای پردیس های دیگری در کشورهای آسیایی و اروپایی است. دانشگاه آمریکائی گیرنه در ترکیه یک موسسه غیر انتفاعی در کشور ترکیه محسوب می شود. هم اکنون این دانشگاه دارای 18000 دانشجوی ترک و خارجی است. دانشجویان متقاضی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این دانشگاه می توانند از طریق وب سایت دانشگاه به نشانی www.gau.edu.tr در ارتباط باشند. برنامه های ارائه شده توسط این دانشگاه در هر 3 مقطع آکادمیک و به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می شود.

دانشجویان می توانند کلاس های آموزشی برنامه تحصیلی خود را در دانشکده های زیر پیگیری نمایند:

  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده بازرگانی و اقتصاد
  • دانشکده معماری، طراحی و هنرهای عالی
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده ارتباطات
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم بهداشتی
  • دانشکده علوم و فناوری
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده علوم کاربردی
  • مدرسه دریایی
  • مدرسه پرستاری
  • مدرسه تربیت بدنی
  • مدرسه هنرهای اجرایی

درباره دانشگاه آمریکائی گیرنه در ترکیه

تحصیل در دانشگاه آمریکائی در ترکیه در 2024

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد یکی از دانشگاه های پیشرفته و مدرن کشور ترکیه، دانشگاه آمریکائی گیرنه می باشد. از امتیازات اصلی تحصیل در دانشگاه گیرنه می توان به کیفیت آموزشی در سطح موسسات آموزش عالی آمریکا، هزینه تحصیل مقرون به صرفه، تحصیل به زبان انگلیسی، محیط کاملا پژوهشی، فول امکانات آموزشی و رفاهی اشاره نمود. در سال 2024 دانشگاه آمریکائی گیرنه در ترکیه دارای رتبه های زیر می باشد:

رتبه های دانشگاه آمریکائی گیرنه
رتبه ملیدانشگاه پنجم ملی
رتبه بین المللی3947 جهانی

از مهمترین برنامه های تحصیلی در قالب دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه گیرنه می توان به برنامه علوم سیاسی، تاریخ، حقوق، بازرگانی و امور مالی، علوم انسانی، زیست شناسی، مهندسی و فناوری، رسانه و ارتباطات، زبان، هنرها، طراحی و موسیقی، توریسم و هتلداری اشاره کرد. دانشجویان ایرانی به شرطی می می توانند از این دانشگاه آمریکائی پذیرش بگیرند که مدرک تحصیلی آنها در سطح A باشد. علاوه بر این ارائه مدرک هویتی (پاسپورت معتبر) و نیز مدرک زبان انگلیسی (TOEFL یا IELTS) به هنگام درخواست پذیرش از این دانشگاه الزامی است. جهت آشنائی بیشتر با شرایط تحصیل در این دانشگاه تصویر زیر را ملاحظه نمائید:

شرایط تحصیل در دانشگاه های آمریکائی ترکیه

الزامات ورود به دانشگاه آمریکایی در ترکیه

تمامی اتباع کشورهای خارجی که قصد تحصیل در دانشگاه آمریکایی در ترکیه دارند، باید قبل از اعزام به این کشور با الزامات ورود به این دانشگاه آشنا شوند. در غیر این صورت، با چالش های متعددی در طول روند پذیرش در دانشگاه آمریکایی در ترکیه مواجه خواهند شد. به طور کلی، دانشجویان بین المللی به محض اینکه یک برنامه مناسب را برای تحصیل در دانشگاه آمریکایی در ترکیه پیدا کردند، باید بررسی کنند که شرایط ورود به آن مدرک خاص را دارند. البته لازم به ذکر است که، در بسیاری از مواقع دانشگاه آمریکایی در ترکیه معیارهای ورود دانشجویان را تعیین می کند. این امر به این دلیل است که، دانشگاه های آمریکایی در ترکیه شرایط ورودی خود را به طور مستقل تعیین می کنند.

همچنین از سوی دیگر، در دوره های مختلف شرایط ورودی متفاوتی در دانشگاه آمریکایی ترکیه اعمال می شود. با انجام اقدامات لازم و به موقع می توانید درصد شانس خود را برای پذیرش در دانشگاه آمریکایی در ترکیه را بالا ببرید. بنابراین توصیه می شود که قبل از ورود به این کشور با الزامات کلیدی جهت پذیرش در دانشگاه آمریکایی در ترکیه به طور دقیق آشنا شوید.

در نهایت اینکه، دانشجویان بین المللی که قصد ورود به دانشگاه آمریکایی در ترکیه را دارند باید الزامات زیر را به طور دقیق رعایت کنند:

الزامات ورود به دانشگاه آمریکایی در ترکیه

شرایط اخذ ویزا جهت تحصیل در ترکیه 2024

دانشجویان بین المللی از جمله دانشجویان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه آمریکائی ترکیه علاوه بر اخذ پذیرش از این دانشگاه همچنین بایستی برای درخواست ویزای تحصیلی ترکیه نیز حاضر شوند. آنها برای این کار باید به سفارت ترکیه در ایران مراجعه نمایند. مدارک لازم برای درخواست این ویزا در سال 2024 عبارت است از:

  • کپی نامه پذیرش از دانشگاه آمریکائی گیرنه ترکیه
  • فرم درخواست تکمیلی اخذ شده از سفارت
  • پاسپورت معتبر با اعتبار کافی
  • هزینه رسیدگی به درخواست ویزا
  • چند قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • رسید پرداخت هزینه ویزا به میزان 48$ (دلار آمریکا)

دریافت ویزای تحصیلی کشور ترکیه می تواند اعتبار مناسبی به پاسپورت شما اعطا کند و هر فرد پس از دریافت آن قادر خواهد بود تا خود را از این طریق به کشورهای برتر جهان از جمله آلمان برساند و این تنها یکی از امتیازاتی است که ویزای تحصیلی این کشور در اختیار دارندگانش قرار می دهد.

هزینه تحصیل در دانشگاه آمریکائی در ترکیه

سطح شهریه پرداختی دانشجویان دانشگاه آمریکائی بسته به برنامه تحصیلی متقاضیان متفاوت است. همانطوری که در نمودار زیر نیز مشخص است، میانگین هزینه تحصیل سالانه در رشته های حقوق دانشگاه آمریکائی ترکیه حدود 6000€ (یورو)، شهریه سالانه رشته های مهندسی حدود 5500€ (یورو)، رشته های معماری، طراحی و هنرهای عالی حدود 5000€ (یورو) و بقیه رشته ها نیز حدود 4500€ (یورو) می باشد. این هزینه ها مربوط به مقطع کارشناسی است.

اما میانگین هزینه تحصیلی کارشناسی ارشد حدود 6500€ (یورو) و هزینه تحصیلی دکتری درحدود 8000€ (یورو) به ترتیب زیر می باشد:

نمودار مقایسه شهریه سالیانه مقاطع مختلف دانشگاه آمریکائی در ترکیه

علاوه بر این دانشجویان در دانشگاه آمریکائی هزینه های دیگری مثل هزینه درخواست کارت اعتباری، هزینه ثبت نام و هزینه فعالسازی اشتراک دانشگاهی نیز دارند. ریز جزئیات این هزینه در سال تحصیلی جدید از این قرار می باشد:

آیتم هاهزینه
هزینه درخواست€50 (یورو)
هزینه ثبت نام (دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد)€250 (یورو)
هزینه اشتراک (دانشجویان دکتری)€400 (یورو)
هزینه فعالیت تحصیلی و فرهنگی€125 (یورو)

هزینه زندگی دانشجویان دانشگاه آمریکائی در ترکیه

میانگین هزینه زندگی ماهیانه حدود 400€ (یورو) می باشد. از این رقم چیزی حدود 200€ تا 300€ (یورو) در ماه صرف هزینه های اجاره خانه در ترکیه می شود. حدودا 70€ (یورو) به خرید از بازار اختصاص می یابد. همچنین 85€ (یورو) در ماه نیز متعلق به هزینه خورد و خوراک دانشجویان می باشد. جالب است بدانید که خود دانشگاه آمریکائی ترکیه دارای سرویس رایگان ایاب و ذهاب دانشجوئی می باشد. فقط دانشجویان در زمینه هزینه زندگی در ترکیه بایستی این نکته مهم را مد نظر قرار دهند که درصد بالایی از هزینه های آنها به شهر محل اقامت آنها نیز بستگی دارد.

در این مورد نیز استانبول گران ترین شهر ترکیه برای اقامت دانشجویان محسوب می شود:

مقایسه شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف ترکیه

برنامه بورسیه دانشگاه آمریکائی گیرنه

بر طبق قوانین کشور ترکیه دانشجویان خارجی حق انجام کار نیمه وقت دانشجوئی در این کشور را تا 24 ساعت در هفته دارند. اما فرصت های مالی دیگری بنام بورس تحصیلی وجود دارد که دانشجویان بین المللی از آن طریق می توانند هزینه تحصیلی خود را تامین کنند. در همین رابطه، دانشگاه گیرنه در استانبول همانند سایر دانشگاه های کشور ترکیه به دانشجویان بین المللی خود بورسیه تحصیلی اعطاء می کند. بورسیه دانشگاه آمریکائی ترکیه فعلا 50% از هزینه تحصیلی کلیه دانشجویان خارجی در این دانشگاه را تحت پوشش قرار می دهد.

کار در ترکیه در 2024

سطح درآمد در ترکیه برای دانشجویان بالا نیست چرا که تنها می توانند به صورت پاره وقت مشغول به کار باشند و نهایتا تا 200$ (دلار آمریکا) در ماه حقوق خواهند گرفت. در نتیجه با مشغول شدن به کار پاره وقت دانشجویی نهایتا می شود بخشی از هزینه های زندگی در ترکیه را پرداخت نمود. به همین دلیل بهتر است افراد برای پرداخت شهریه دانشگاه خود تلاش کنند ابتدائا نمرات خوبی بگیرند و موفق به اخذ بورسیه های تحصیلی شوند. پس از فارغ التحصیلی اما سطح درآمد در ترکیه نسبتا خوب است و با توجه به سطح تحصیلات، سابقه کار و مهارت متفاوت خواهد شد.

در جدول ذیل متوسط درآمد ماهانه در بخش دولتی و خصوصی در ترکیه طی سال 2024 مقایسه شده است:

حوزه کاریمتوسط درآمد ماهانه به لیر
بخش دولتی ترکیهTRY8010
بخش خصوصی ترکیهTRY7630

تحصیل در ترکیه با توجه به مزایایی که دارد متقاضیان زیادی دارد و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی طرفداران اعزام دانشجو به ترکیه هستند.

سوالات متداول در باب دانشگاه امریکایی در استانبول

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب دانشگاه آمریکائی در ترکیه می باشیم:

  • برنامه بورسیه دانشگاه آمریکائی گیرنه چیست؟ بر طبق قوانین کشور ترکیه دانشجویان خارجی حق انجام کار نیمه وقت دانشجوئی در این کشور را تا 24 ساعت در هفته دارند. اما فرصت های مالی دیگری بنام بورس تحصیلی وجود دارد که دانشجویان بین المللی از آن طریق می توانند هزینه تحصیلی خود را تامین کنند. در همین رابطه، دانشگاه گیرنه در استانبول همانند سایر دانشگاه های کشور ترکیه به دانشجویان بین المللی خود بورسیه تحصیلی اعطاء می کند. بورسیه دانشگاه آمریکائی ترکیه فعلا 50% از هزینه تحصیلی کلیه دانشجویان خارجی در این دانشگاه را تحت پوشش قرار می دهد.
  • تاریخچه دانشگاه آمریکایی در ترکیه؟ دانشگاه آمریکائی گیرنه (Girne Amerikan Üniversitesi) در سال 1985 در شهر کرینیا قبرس شمالی (متعلق به کشور ترکیه) توسط آقای سرحت آک پینار تاسیس شده است. این دانشگاه علاوه بر ترکیه دارای پردیس های دیگری در کشورهای آسیایی و اروپایی است. دانشگاه آمریکائی گیرنه در ترکیه یک موسسه غیر انتفاعی در کشور ترکیه محسوب می شود. هم اکنون این دانشگاه دارای 18000 دانشجوی ترک و خارجی است. دانشجویان متقاضی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این دانشگاه می توانند از طریق وب سایت دانشگاه به نشانی www.gau.edu.tr در ارتباط باشند. برنامه های ارائه شده توسط این دانشگاه در هر سه مقطع آکادمیک و به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می شود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *