ویزای تحصیلی

دانشگاه لاوال Laval در کانادا

دانشگاه لاوال Laval در کانادا

از جمله دانشگاه های فعال در زمینه تحقیقاتی و فرانسوی زبان، دانشگاه لاوال Laval در کانادا است که توسط ملکه ویکتوریا، در شهر کبک به تاسیس رسیده است. این دانشگاه لقب اولین موسسه آموزش عالی فرانسوی زبان در آمریکای شمالی را نیز دارد. قراردادهای همکاری مختلفی فیمابین این دانشگاه و سایر دانشگاه های بین المللی وجود دارد که تعداد آنها به 750 توافق نامه همکاری با 525 دانشگاه می رسد. این دانشگاه ها از کشورهای مختلف بوده و شامل 70 کشور دنیا می گردد. مطالب و گفتنی های بسیار زیادی برای دانشگاه لاوال Laval در کانادا وجود دارد که از سوی تیم تحقیقاتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری و به صورت مقاله در آورده شده است. پیشنهاد می گردد از مطالعه این مقاله غافل نشوید.

درباره دانشگاه لاوال Laval در کانادا

همان طور که اشاره گردید دانشگاه لاوال در کانادا جزء دانشگاه های تحقیقاتی برتر کشور کاناداست که کلیه دروس تحصیلی را به زبان فرانسوی ارائه می دهد. از این رو، تعداد 4 کرسی پژوهشی ممتاز را شامل می شود. از سال 2002 میلادی بالغ بر 38000 دانشجو در بیشتر از 350 برنامه و دوره های آموزشی تحصیل نموده اند. اکنون در هر سال تحصیلی بیش از 2500 دانشجوی بین المللی را مورد پذیرش تحصیلی قرار می دهد که 1000 نفر آنها از سایر استان های کشور کانادا، روانه این دانشگاه شده اند. در حال حاضر تعداد کل دانشجویان 48000 دانشجو است که 6600 نفر آنها از اتباع خارجی هستند.

درباره دانشگاه لاوال Laval در کانادا

ارائه برنامه های آموزشی از راه دور نیز از جمله مزیت های تحصیل در دانشگاه لاوال Laval در کانادا می باشد که از جانب شمار زیادی از دانشجویان مورد استقبال قرار گرفته است. این نوع روند تحصیلی از سال 1980 میلادی در این دانشگاه آغاز شده که بالغ بر 30 برنامه تحصیلی و همچنین 400 دوره آموزشی از طریق اینترنتی برای دانشجویان ارائه می گردد. این دانشگاه از وجود کتابخانه ای با تعداد 6 میلیون جلد کتاب بهره می گیرد که دانشجویان لذت و امکان استفاده از آن را دارند.

شهریه دانشگاه لاوال Laval در کانادا

دانشگاه لاوال یا همان Universite Laval یا University of Laval دانشگاهی فرانسوی زبان است و فقط در برخی رشته ها دوره های انگلیسی نیز ارائه می نماید. شهریه دانشگاه لاوال البته حتی برای دانشجویان بین المللی نیز تقریبا مناسب است و همین مسئله سبب شده افراد زیادی زبان اصلی خود را زبان فرانسوی انتخاب نمایند.

در جدول ذیل شهریه دانشگاه لاوال کانادا بیان شده است:

سال تحصیلیدانشجویان علوم پزشکی، پیراپزشکی و هنرهادانشجویان علوم انسانی و اجتماعیدانشجویان برنامه مهندسی و علوم پایه
یک سال تحصیلی (30 واحد)CA$24277.42 (دلار کانادا)CA$23759.02 (دلار کانادا)CA$24727.72 (دلار کانادا)
بیمه سلامتCA$972CA$972CA$972
مسکن و غذاCA$10000CA$10000CA$10000
مخارج مربوط به تحصیل، مراقبت از سلامت. دیگر مخارج شخصیCA$5000CA$5000CA$5000
ایاب و ذهاب با سیستم حمل و نقل عمومی
کل هزینه سالانهCA$40249CA$39731CA$40700

از سوی دیگر هزینه یک کورس آموزشی و یک ترم تحصیلی در این دانشگاه کانادایی بدین قرار است:

سال تحصیلیدانشجویان علوم پزشکی، پیراپزشکی و هنرهادانشجویان علوم انسانی و اجتماعیدانشجویان برنامه مهندسی و علوم پایه
یک کورس (3 واحد)CA$2406.03CA$2354.19CA$2451.06
یک ترم (15 واحد)CA$2138.711CA$11879.51CA$12363.86

به دلیل این که دانشگاه لاوال در کانادا یک دانشگاه فرانسوی زبان است، لذا کلیه رشته ها و برنامه های تحصیلی این دانشگاه به زبان فرانسوی بوده و در سایت اصلی دانشگاه وجود دارد. برای اطلاع از فهرست رشته های تحصیلی مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری به سایت دانشگاه لاوال مراجعه نمایید.

اسناد مورد نیاز جهت‌ تحصیل در دانشگاه لاوال Laval کانادا

اسناد مورد نیاز جهت‌ تحصیل در دانشگاه لاوال Laval کانادا

دانشگاه لاوال Laval در کانادا برای پذیرش تحصیلی دانشجویان متقاضی، اسناد و مدارکی را درخواست می نماید که دانشجو ملزم به تهیه و ارائه آنها می باشد. شرح این مدارک عبارتند از:

  • تصویر و اصل کلیه مدارک تحصیلی قبلی از دیپلم به بالا همراه با ریز نمرات به صورت ترجمه شده رسمی
  • ارائه مدرک زبانی مورد نیاز دانشگاه
  • توصیه نامه صادره از اساتید قبلی
  • ارائه انگیزه نامه در راستای اثبات هدف دانشجو از انتخاب رشته مورد نظر و تحصیل در کانادا و دانشگاه لاوال Laval در کانادا
  • دارا بودن معدل 15 به بالا در مقاطع تحصیلی پیشین
  • دارا بودن GPA حدود 3.0 معادل معدل کل 14 تا 15.99 در مقاطع تحصیلی پیشین (فقط برای اخذ پذیرش در رشته MBA از دانشگاه لاوال شما نیازمند GPA بالای 3.0 یعنی بالای 15.99 هستید)
  • پروپوزال مربوط به پروژه تحقیقاتی دانشجو (برای متقاضیان مقطع تحصیلات تکمیلی)
  • رزومه کاری، فردی و تحصیلی (CV)
  • انگیزه نامه و شرح علاقمندی های فرد دانشجو (مربوط به متقاضیان مقطع تحصیلات تکمیلی)
  • پاسپورت معتبر و یا مجوز تحصیلی برای تایید تاریخ تولد دانشجو (مختص دانشجویان خارجی)
  • ارائه 3 نسخه کپی از فرم گزارش دانشجوی متقاضی که توسط 3 نفر از اساتید وی تکمیل گردیده است (مختص دانشجویان مقطع دکتری)

نکاتی درباره دانشگاه لاوال Laval در کانادا

از جمله نکات مهمی که جهت مهاجرت به کانادا و تحصیل در دانشگاه لاوال Laval در کانادا وجود دارد، دارا بودن دانش زبان فرانسوی است. از آنجا که دروس و برنامه های تحصیلی در این دانشگاه در سال جاری همانند گذشته، به زبان فرانسوی تدریس می گردد، لذا دانشجو این الزام را دارد که مدرک زبان فرانسه را در دست داشته باشد. بنابراین بایستی در آزمون شرکت کرده و حداقل چند ترم از یادگیری زبان فرانسه را پشت سر بگذارند. ضمنا این دوره جزء دوره ها و واحدهای درسی دانشجو محسوب نمی گردد. در خصوص کمک هزینه های تحصیلی نیز گفتنی است این دانشگاه بودجه خود را از کمک های دولتی تامین می نماید. در نتیجه تسهیلات و کمک هزینه های بلاعوض با مبالغ قابل توجه و چشمگیری برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

شرایط زندگی دانشجویی در دانشگاه لاوال Laval در کانادا

یکی از اصلی ترین دلایلی که دانشجویان بین المللی از سراسر جهان دانشگاه لاوال Laval در کانادا را انتخاب می کنند، شرایط زندگی دانشجویی مطلوب در این موسسه آموزشی می باشد. به عبارت دیگر، زندگی دانشجویی در دانشگاه لاوال چیزی برای همه دارد، با انبوهی از فعالیت ها برای غنی سازی زندگی دانشجویان آماده پذیرایی است. به این ترتیب، دانشجویان در دانشگاه لاوال Laval در کانادا می توانند از فرصت های فراوان برای ابراز خلاقیت، نشان دادن استعداد های خود و کشف علایق جدید استفاده می کنند. به طور کلی چیزهای زیای برای کشف در دانشگاه لاوال Laval در کانادا وجود دارد، که دانشجویان از این تجربه لذت خواهند برد.

مزیت های تحصیل در دانشگاه لاوال Laval در کانادا

آن دسته از متقاضیانی که قصد مهاجرت به کانادا برای تحصیل در دانشگاه لاوال Laval را دارند، می توانند از مزیت های متعددی در این دانشگاه بهره مند شوند. برخی از مهمترین مزیت های تحصیل در دانشگاه لاوال Laval در کانادا عبارت اند از:

مزیت های تحصیل در دانشگاه لاوال Laval در کاناداتوضیحات
آموزش های تلفیقیدانشگاه لاوال همواره همکاری بین دانشجویان رشته های مختلف را تشویق می کند.
اساتیداستادان دانشگاه لاوال Laval با تکیه بر یک سنت دیرینه تعالی در طیف وسیعی از زمینه های پیشرفته ایجاد کرده اند.
توسعه پایداردانشگاه لاوال Laval در کانادا همواره برای حفظ و بهبود کیفیت زندگی بدون به خطر انداختن نسل های آینده گام برداشته است.
تحرک بین المللیدانشگاه لاوال Laval در کانادا پیشرو در تحرک بین المللی است، و انواع فرصت ها را برای دانشجویان فراهم می کند.

راهنمایی های لازم و سایر مطالب مربوطه را به صورت مشاوره از کارشناسان و وکلای حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری به دفتر موسسه کسب نمایید.

سوالات متداول در خصوص دانشگاه لاوال Laval در کانادا

از سوالات متداول در خصوص دانشگاه لاوال کانادا شامل موارد زیر می شود:

  • آیا دانشکاه لاوال به زبان انگلیسی تدریس می کند؟ دانشکده مدیریت و تجارت دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد که به صورت مطالعات انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم می باشد.
  • مدارک مورد نیاز برای پذیرش از دانشگاه لاوال چیست؟ انگیزه نامه، توصیه نامه، رزومه تحصیلی، پاسپورت و مدرک معتبر زبان از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از این دانشگاه می باشد.
  • دانشگاه لاوال در چه سالی تاسیس شده است؟ این دانشگاه در 8 دسامبر 1852 تاسیس شده است و در سال 1854 افتتاح شد. اولین دانشگاه کاتولیک رومی فرانکوفون در آمریکای شمالی می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *