ویزای تحصیلی

دانشگاه پاسیفیک آمریکا

دانشگاه پاسیفیک آمریکا

تحصیل در دانشگاه های آمریکا از آرزوهای بسیاری از دانشجویان است و دانشجویان زیادی تحصیل در دانشگاه پاسیفیک آمریکا را انتخاب می­ نمایند. دانشجویان عزیز می ­توانند در زمینه دانشگاه های آمریکا با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایند. دانشگاه پاسیفیک یکی از معتبرترین و بهترین دانشگاه های آمریکا و جهان شناخته شده است. این دانشگاه هر ساله دانشجویان زیادی را از سایر کشورهای جهان پذیرش می­ نماید. بگونه ای که هم اکنون 39% دانشجویان در حال تحصیل این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می­ دهد. این دانشگاه تمامی مقاطع تحصیلات عالی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را به دانشجویان ارائه می­ نماید.

دانشجویان قبل از اقدام به اخذ ویزای تحصیلی آمریکا دانشجویان باید درخواست پذیرش به این دانشگاه را از طریق سایت دانشگاه پاسیفیک بنمایند. پس از موافقت دانشگاه مذکور جهت ادامه تحصیل دانشجو، آنگاه وی می­ تواند برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا اقدامات لازم را بنماید. دانشجویان اجازه دارند درخواست پذیرش تحصیلی خود را به 3 الی 5 تا از دانشگاه های کشور آمریکا ارسال نمایند. معمولاً دانشجویان باید هزینه ای را برای بررسی درخواست پذیرش تحصیلی خود به دانشگاه های این کشور پرداخت نمایند. این هزینه از 75$ تا 100$ (دلار آمریکا) متغیر است.

تاریخچه دانشگاه پاسیفیک آمریکا

این دانشگاه در سال 1849 در ایالت کالیفرنیا آمریکا توسط شخصی بنام هاروی کلارک تأسیس گردید. این دانشگاه از جمله دانشگاه های خصوصی آمریکا است که با کلیساهای ویزلیان، متدیست، دوستان مذهبی جهانی و برخی دیگر از کلیساها در ارتباط می­ باشد. هم اکنون بیش از 8000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می­ باشد. نکته قابل توجه در این دانشگاه اینست که حدودا 93% از دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در این دانشگاه براحتی وارد بازار کار می­ شوند.

مقاطع تحصیلی در دانشگاه پاسیفیک آمریکا

دانشگاه پاسیفیک آمریکا مقاطع پیش دانشگاهی، کارشناسی، کارشناسی ارشد را به دانشجویان ارائه می­ نماید. مدت زمان تحصیل در مقطع پیش دانشگاهی به مدت 1 الی 1.5 سال طول خواهد کشید. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه پاسیفیک آمریکا را در مقطع کارشناسی دارند باید به مدت 3-4 سال در این مقطع به تحصیل بپردازند. همچنین دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد به مدت 2 سال تحصیل خواهند نمود. دانشجویان در این دانشگاه می­ توانند به 2 صورت تمام وقت و یا پاره وقت به تحصیل بپردازند. از جمله مهم ترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه عبارتند از علوم کاربردی، پایداری کاربردی، زیست شناسی، اقتصاد و غیره.

شرایط پذیرش از دانشگاه پاسیفیک آمریکا

از جمله رشته های موجود در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه پاسیفیک آمریکا می­ توان استاد کار اجتماعی، حسابداری، مدیریت کسب و کار، تجارت بین الملل، بازاریابی، مدیریت بازرگانی، علوم ارتباطات و اختلالات، استاد هنر در آموزش، آسیب شناسی زبان گفتاری، بهداشت و درمان، علوم روانشناسی کاربردی، آموزش ورزشی، درمان طبی، داروسازی و فیزیوتراپی را نام برد.

در قالب جدول زیر می توان با انواع برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی در دانشگاه پاسیفیک آمریکا آشنا شد:

برنامه های تحصیلی مختلف کارشناسی در دانشگاه پاسیفیک
هنرها و علوم انسانی18
بازرگانی و مدیریت1
مهندسی و فناوری6
علوم زیستی و پزشکی9
علوم طبیعی
11

شهریه دانشگاه پاسیفیک آمریکا در 2024

تحصیل در دانشگاه پاسیفیک به صورت رایگان نیست و دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه می بایست شهریه پرداخت نمایند. نکته قابل توجه در زمینه پرداخت شهریه در این دانشگاه اینست که شهریه دانشجویان متناسب با معدل ترم تحصیلی آنان متفاوت است. اما در سال 2024 بطور متوسط دانشجویان سالانه حدود 54466$ (دلار آمریکا) در سال شهریه پرداخت می نمایند.

در قالب جدول زیر می توان با متوسط هزینه تحصیلی در دانشگاه پاسیفیک آمریکا 2024- 2023 آشنا شد:

هزینه تحصیلی در دانشگاه پاسیفیک آمریکا 2024- 2023
شهریه تحصیلی$54466
مسکن و غذا$10236
کتب و ملزومات آموزشی$1050
مخارج شخصی$1000
حمل و نقل
$800
هزینه وام
$72

در ضمن دانشجویان پس از سپری نمودن سال اول تحصیلی خود در این دانشگاه می توانند بورسیه تحصیلی آمریکا را اخذ نمایند.

شهریه دانشگاه پاسیفیک آمریکا

هزینه زندگی و تحصیل در دانشگاه پاسیفیک آمریکا

هزینه های زندگی برای دانشجویانی که مشغول به تحصیل در دانشگاه پاسیفیک آمریکا هستند بسته به سطح زندگی دانشجویان متفاوت است. اما بطور متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در که شامل خوابگاه، خورد و خوراک، پوشاک، موادغذایی، اینترنت و تلویزیون، جزوات و کتب دانشگاهی می ­شود 1100$ تا 1500$ (دلار آمریکا) تخمین زده شده است.

آن دسته از شهرهای آمریکا که به شهرهای دانشجویی شناخته می ­شوند، هزینه های زندگی بسیار مناسب تر از دیگر شهرهای آمریکا است. اما هزینه های زندگی در دیگر شهرهای این کشور بسیار گران است. اما دانشجویان می­ توانند از خوابگاه های دانشجویی که در محوطه دانشگاه ها قرار دارند استفاده نمایند. این خوابگاه ها دارای اتاق هایی است که می­ بایست دانشجویان بصورت 2 یا 3 نفره با حمام و توالت مشترک با یکدیگر زندگی نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاه پاسیفیک آمریکا

همانطور که بیان نمودیم دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه پاسیفیک آمریکا می­ بایست در ابتدا درخواست پذیرش خود را به این دانشگاه ارسال نمایند. به هنگام ارسال درخواست پذیرش می­ بایست تمامی مدارک زیر را نیز بصورت آنلاین به این دانشگاه ارسال بنمایند:

  • ارائه اصل تمامی مدارک تحصیلی اعم از دیپلم، پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات آنها
  • ارائه مدارک زبان انگلیسی (آیلتس- تافل)
  • ارائه توصیه نامه از سوی 2 استاد در دوره­ قبلی تحصیلی
  • ارائه بیانیه بانک و در صورتیکه این بیانیه به نام دانشجو نیست می بایست تأییدیه ای مبنی بر حمایت پشتیبان را نیز ارائه نمایند
  • ارائه 1 نسخه اسکن و یک نسخه کپی از پاسپورت معتبر دانشجو

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه پاسیفیک نوبت به اخذ ویزای تحصیلی آمریکا می رسد. دانشجویان ایرانی باید توجه داشته باشند که در حال حاضر در سال 2024 شانس قطعی برای اخذ ویزای آمریکا ندارند. بهتر است مدارک لازم برای ارائه به آفیسر را بدون کم و کاست آماده کنند.

مدارک متعددی از جمله موارد ذیل به این منظور باید تهیه شوند:

  • نامه پذیرش قطعی دانشگاه پاسیفیک که شامل موارد ذیل باشد:
    • اطلاعات دقیق دانشجو
    • برنامه تحصیلی دانشجو
    • تاریخ شروع و پایان ترم های تحصیلی
  • فرم تکمیل شده ویزای تحصیلی
  • پرداخت هزینه سفارت
    • مبلغ 180$ (دلار آمریکا) برای ویزای تحصیلی J
    • مبلغ 200$ (دلار آمریکا) برای ویزای تحصیلی F/M
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • تمکن مالی
  • مدرکی مبنی بر تهیه محل اقامتی در آمریکا
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

دانشجویان عزیز می­ توانند پاسخ تمامی سوالات خود در خصوص مهاجرت به آمریکا را از کارشناسان و مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوند. همچنین این موسسه اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار تمامی دوستان قرار می­ دهد.

سوالات متداول در خصوص دانشگاه پاسیفیک آمریکا

در خصوص بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه پاسیفیک آمریکا به پاسخ پرسش های زیر توجه فرمائید:

  • تاریخچه دانشگاه پاسیفیک آمریکا شامل چه مواردی است؟ این دانشگاه در سال 1849 در ایالت کالیفرنیا آمریکا توسط شخصی بنام هاروی کلارک تأسیس گردید. این دانشگاه از جمله دانشگاه های خصوصی آمریکا است که با کلیساهای ویزلیان، متدیست، دوستان مذهبی جهانی و برخی دیگر از کلیساها در ارتباط می­ باشد. هم اکنون بیش از 8000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می­ باشد. نکته قابل توجه در این دانشگاه اینست که حدودا 93% از دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در این دانشگاه براحتی وارد بازار کار می­ شوند.
  • شهریه دانشگاه پاسیفیک آمریکا در 2024 چه میران است؟ تحصیل در دانشگاه پاسیفیک به صورت رایگان نیست و دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه می بایست شهریه پرداخت نمایند. نکته قابل توجه در زمینه پرداخت شهریه در این دانشگاه اینست که شهریه دانشجویان متناسب با معدل ترم تحصیلی آنان متفاوت است. اما در سال 2024 بطور متوسط دانشجویان سالانه حدود 54466$ (دلار آمریکا) در سال شهریه پرداخت می نمایند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *