ویزای تحصیلی

دانشگاه Wollongong در استرالیا

دانشگاه Wollongong در استرالیا

دانشگاه Wollongong در استرالیا به دلایل مختلف از جمله سطح بالای آموزش، برگزاری دوره های آمادگی ورود به بازار کار و غیره مورد توجه بسیاری از افراد بوده است. اینکه دانشگاهی که فرد از آن پذیرش می گیرد رنکینگ خوبی داشته باشد خصوصا در زمان استخدام اهمیت بالایی پیدا می کند چرا که حتی در کشوری مثل استرالیا، که شرایط اقتصادی بسیار عالی است و میزان تولید ناخالص داخلی، شاخص توسعه انسانی، رفاه اجتماعی و امید به زندگی همواره بالا بوده و طی سالیان گذشته آمار بیکاری زیر 6% بوده نیز، کارفرمایان هر کسی را استخدام نمی کنند و به مهارت فرد و دانشگاهی که در آن تحصیل کرده اهمیت می دهند. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه اطلاعاتی در موضوع تحصیل در دانشگاه Wollongong و مطالب مرتبط پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه وولونگونگ در استرالیا چیست؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • آیا می توان در این دانشگاه به بورسیه تحصیلی دسترسی داشت؟
  • شرایط اخذ پذیرش از این دانشگاه چیست؟
  • آیا می توان با تحصیل در این دانشگاه به بورسیه تحصیلی دست پیدا کرد؟

آشنایی با دانشگاه وولونگونگ در استرالیا

دانشگاه Wollongong در استرالیا یک دانشگاه دولتی و تحقیق محور است که در شهر ساحلی وولونگونگ استرالیا واقع گردیده و به طور تقریبی 80 کیلومتر با جنوب سیدنی فاصله دارد. دانشگاه Wollongong در استرالیا همچنین شعبه ای در امارات متحده عربی دارد که البته انتقالی گرفتن دانشجویان از شعبه دوبی به شعبه استرالیا کار ساده ای نیست. این دانشگاه در حال حاضر بیش از 32000 دانشجو دارد که بیشتر از 12800 نفر آن ها یعنی میزان 29% دانشجویان بین المللی هستند. این دانشگاه در حال حاضر 300 نوع مدرک مختلف در مقاطع و رشته های گوناگون تحصیلی ارائه می کند و تشکیل شده از دانشکده های ذیل است:

  • تجارت
  • مهندسی و علوم اطلاعات
  • حقوق و علوم انسانی
  • هنر
  • علوم پزشکی و سلامت
  • علوم اجتماعی

مزایا و معایب انتخاب دانشگاه Wollongong در استرالیا

مزایا و معایب انتخاب دانشگاه Wollongong در استرالیا

یکی از معایب تحصیل در استرالیا از جمله تحصیل در دانشگاه Wollongong، هزینه زندگی در استرالیا در کنار پرداخت شهریه است. یعنی در حالی که برخی کشورهای دنیا از جمله نروژ، اتریش و آلمان هنوز نظام تحصیلی رایگان دارند تحصیل حتی در دانشگاه های دولتی استرالیا نیز با هزینه هایی همراه است. در واقع دانشجویان دانشگاه Wollongong در استرالیا اگر تبعه استرالیا باشند سالیانه 8768$ (دلار استرالیا) و در صورتی که تبعه سایر کشورهای دنیا باشند سالیانه 26000$ (دلار استرالیا) باید به عنوان شهریه به این دانشگاه بپردازند. در کنار هزینه های تحصیل باید هزینه زندگی در استرالیا را نیز اضافه نمود که برای فردی که به تنهایی در این کشور زندگی می کند ماهیانه به طور متوسط 2835$ (دلار استرالیا) برای یک زوج 4118$ (دلار استرالیا) و برای یک خانواده 4 نفره ماهیانه 5378$ (دلار استرالیا) هزینه در بر خواهد داشت.

از مزایای تحصیل در دانشگاه Wollongong در استرالیا نیز می توان به امکان پیدا کردن شغل پس از فارغ التحصیلی و تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری اشاره کرد. این نکته از آن جایی اهمیت دارد که شرایط زندگی در استرالیا فوق العاده مطلوب است و به لحاظ شرایط اقتصادی و اجتماعی یکی از بهترین کشورهای دنیا می باشد. این در حالی است که اگرچه تحصیل در برخی کشورها از جمله ایتالیا برای تابعین کشورهای در حال توسعه، رایگان است اما از آنجایی که شرایط اقتصادی ایتالیا بر خلاف استرالیا چندان خوب نیست دانشجویان پس از فارغ التحصیلی شانس کمی برای یافتن کار دارند و باید در نهایت کشور دیگری را مقصد قرار دهند. این فرآیند اصلا به نفع کسانی نیست که قصد دارند اقامت دائم کشور دیگری را به دست آورند زیرا اخذ اقامت دائم نیازمند این است که فرد چندین سال در یک کشور مشغول به کار باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه Wollongong در استرالیا

این که چه مدارکی ارسال شود، در توصیه نامه و انگیزه نامه چه نکاتی ذکر گردد وغیره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد به همین دلیل بهتر است پیش از اقدام، متقاضیان با کارشناسان این حوزه مشوره داشته باشند. البته یک سری کلیات تقریبا در خصوص کلیه مقاطع و دانشکده های دانشگاه Wollongong در استرالیا مد نظر است که در ادامه بیان خواهند گردید:

  • رزومه فرد که هم باید شامل موفقیت های تحصیلی و هم غیر تحصیلی مثل توانایی نواختن ساز موسیقی وغیره باشد
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی در رزومه فرد ذکر شده از جمله مدرک تحصیلی مقاطع پیشین
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع تحصیلی پیشین
  • توصیه نامه از حداقل دو تن از اساتید مقطع قبلی فرد
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان آیلتس، تافل یا PTE
  • نامه تمکن مالی که نشان دهنده توانایی فرد برای پرداخت هزینه های تحصیل دانشگاه Wollongong در استرالیا است
  • گواهی عدم سوءپیشینه

در مقاله بالا که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده، به موضوع تحصیل در استرالیا، دانشگاه Wollongong در استرالیا و شرایط ومدارک مورد نیاز آن و مطالب مرتبط دیگر اشاره گردید که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. مهم ترین نکته در خصوص اکثر دانشگاه های استرالیا از جمله دانشگاه Wollongong دوره های بازار کار است که برگزار می کنند که باعث می شود حتی کسانی که تازه فارغ التحصیل شده اند و سابقه کاری ندارند نیز به راحتی بتوانند شغل مناسبی پیدا کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *