ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در رومانی

رشته اقتصاد در رومانی

اهمیت بالای علم اقتصاد و افزایش نیاز به متخصصین این حوزه باعث شده است تا عده ای در این رشته به تحصیل بپردازند و به طور آکادمیک آن را دنبال کنند. تحصیل در رشته اقتصاد در رومانی با مزایایی از جمله دریافت مدرکی معتبر و امکان اشتغال در رومانی، یکی از بهترین گزینه ها برای متقاضیان است. رومانی به دلیل ارائه آموزش های استاندارد و به روز با هزینه ای پایین تر از سایر کشورهای اروپایی، به یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است. از دیگر مزایای تحصیل در رومانی، امکان انتخاب زبان های گوناگون از جمله انگلیسی، آلمانی و فرانسوی به عنوان زبان تحصیل می باشد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است اطلاعاتی در حوزه تحصیل در رشته اقتصاد در رومانی به شما عزیزان ارائه داده ایم.

در مورد شرایط اقتصادی رومانی

رومانی کشوری واقع شده در جنوب غربی اروپا و به پایتختی بخارست است که در همسایگی کشورهایی از جمله مجارستان و اوکراین قرار گرفته است. پس از شورش مردم در سال 1989 و سرنگونی نظام حاکم، رومانی به سمت دموکراسی و اقتصاد بازار سرمایه داری پیش رفت. پس از پشت سر گذاشتن دوره رکود اقتصادی پس از انقلاب و به دلیل اصلاحات در پیش گرفته شده توسط دولت، رومانی یکی از کشورهای اروپایی با استانداردهای بالای زندگی به حساب می آید. یکی از پرسود ترین منابعی که رومانی از آن کسب درآمد می کند، صادرات گاز می باشد. به دلیل گسترش هر روزه اقتصاد در این کشور، نیاز به متخصصین اقتصاد بیشتر شده است؛ لذا رومانی مقصد مناسبی برای تحصیل و یا کار در حوزه اقتصاد می باشد. تحصیل در رومانی در مقاطع گوناگون امکان پذیر بوده و هزینه ای مقرون به صرفه را در بر می گیرد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در رومانی

از مهم ترین ویژگی های سیستم آموزشی رومانی، ارائه آموزش های سطح بالا و به روز می باشد. این کشور از دانشگاه های متعددی برخوردار بوده که طیف گسترده ای از گرایشات رشته اقتصاد را در مقاطع مختلف ارائه می دهند. یکی از دانشگاه هایی که به طور تخصصی روی آموزش رشته اقتصاد کار می کند، Bucharest University of Economic Studies می باشد. این دانشگاه که در شهر بخارست، پایتخت رومانی، واقع شده، در رتبه بندی های 2021 QS، موفق به اخذ رتبه 601 الی 800 در جهان شده است. این دانشگاه در حال حاضر 21340 دانشجو داشته که 4% این آمار را دانشجویان بین المللی به خود اختصاص می دهند. دانشگاه مطالعات اقتصادی بخارست علاوه بر رشته اقتصاد، رشته هایی از جمله تجارت، جامعه شناسی، حسابداری، اقتصاد سنجی، ادبیات و زبان را نیز به دانشجویان ارائه می دهند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در رومانی
نام دانشگاهرتبه بندی QS 2021
Faculty of Administration and Business, University of Bucharest801 الی 1000
Business Faculty Babes-Bolyai University, Cluj801 الی 1000
Faculty of Economics and Business Administration University Alexandru Ioan Cuza, Iasi801 الی 1000
West University Of Timisoara – Faculty Of Economics And Business Administration801 الی 1000
Bucharest School of Management in Bucharest801 الی 1000

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در رومانی

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در رومانی

علاوه بر تنوع دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در رومانی، این رشته در گرایشات گوناگونی نیز در دانشگاه های ذکر شده ارائه می گردد. از گرایشات رشته اقتصاد در رومانی در مقطع کارشناسی، می توان دوره هایی سه ساله از جمله اقتصاد، علوم کامپیوتر برای اقتصاد، اقتصاد و بانکداری و اقتصاد بین الملل و تجارت را مثال زد. از گرایشات ارائه شده این رشته در مقطع کارشناسی ارشد می توان به مواردی از جمله اقتصاد رفتاری، فلسفه، سیاست و اقتصاد اشاره نمود که دوره هایی دو ساله و تمام وقت می باشند. امکان تحصیل در دوره دکتری در کشور رومانی نیز برای متقاضیان در گرایشاتی از جمله اقتصاد و روابط بین الملل و سایبرنتیک و پردازش داده های اقتصادی وجود دارد که دوره هایی سه ساله می باشند. از دروس اصلی رشته اقتصاد در رومانی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اقتصاد خرد و کلان
  • اقتصاد اروپا
  • ریاضیات در اقتصاد
  • مدیریت
  • حسابداری پایه
  • علوم کامپیوتر
  • آمار
  • بازاریابی پایه
  • زبان تجارت: انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی یا اسپانیایی

موقعیت های کاری اقتصاددانان در رومانی

همانند سایر کشورهای دنیا، دانشجویان رشته اقتصاد در رومانی نیز می توانند پس از فارغ التحصیلی، به جست و جوی شغل مورد نظر خود بپردازند و از این طریق اقامت خود را در این کشور تمدید نمایند. مشاغل گوناگونی برای فارغ التحصیلان و متخصصین این حوزه وجود دارد که یکی از آنان، تحلیل گر داده می باشد. مشاغلی از جمله مشاور مالی، تحلیل گر مالی و اقتصاد دان نیز از سایر موقعیت های کاری رایج در این کشور می باشند. طبق آمار اخذ شده، میانگین درآمد سالیانه یک اقتصاد دان بین المللی در رومانی برابر با 123347RON (لئوی رومانی) ذکر شده است. پیش بینی می شود که در سال 2025، درآمد ذکر شده به 142784RON (لئوی رومانی) افزایش پیدا کرده و رشدی 16 درصدی را تجربه نماید.

نمودار بازه درآمد یک اقتصاددان در رومانی

نحوه تحصیل در رشته اقتصاد در رومانی

متقاضیان تحصیل در رومانی در صورتی که از اتباع کشورهایی از جمله ایالات متحده، کانادا، کشورهای اتحادیه اروپا، کره جنوبی، ژاپن و غیره باشند، نیازی به اخذ ویزای تحصیلی رومانی نخواهند داشت. اما متقاضیان ایرانی برای تحصیل در این کشور باید جهت اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایند. از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی رومانی می توان به مواردی از جمله:

  • پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه
  • چند عدد عکس پاسپورتی
  • گواهی سلامت
  • گواهی تمکن مالی
  • نامه اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه ها یا موسسات آموزش عالی در رومانی
  • نشانی محل اقامت اولیه در رومانی
  • بلیت پرواز به رومانی
  • مدرک زبان معتبر

اشاره کرد. قابل ذکر است که پروسه اخذ ویزای رومانی عموما دو ماه طول می کشد و افراد می توانند اقامت تحصیلی این کشور را دریافت کنند. وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشند.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *