ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در ایسلند

رشته حسابداری در ایسلند

رشته حسابداری در ایسلند از گزینه هایی است که باعث ایجاد محدودیت برای افراد میشود چراکه گزینه های اندکی برای تحصیل در این رشته در دسترس است. ایسلند یکی از کم جمعیت ترین کشورهای اروپایی است و به همین دلیل تعداد دانشگاه های موجود در این کشور نیز بسیار محدود هستند و در نتیجه دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور می تواند چالش های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. دانشگاه های ایسلند همچنین در طول سالیان گذشته نتوانسته اند جایگاه مناسبی را برای خود به دست آورند و در بسیاری از رشته های تحصیلی از جمله رشته حسابداری، به عنوان یکی از اساسی ترین رشته های موجود در دنیای اقتصاد، نام آن ها در میان دانشگاه های برتر دیده نمی شود.

زندگی در کشور ایسلند دارای شرایط خاص مربوط به خود است و به همین دلیل بسیاری از افراد نمی توانند به راحتی ایسلند را به عنوان مقصد زندگی خود انتخاب کنند. شرایط خاص آمد و شد شبانه روز در این کشور و همچنین تعداد روزهای یخبندان در آن سبب شده است تا بسیاری نتوانند به راحتی خود را با شرایط زندگی در ایسلند وفق دهند و بسیاری از شهروندان این کشور چند صد هزار نفره نیز برای زندگی بهتر به سایر کشورهای اروپایی مهاجرت می کنند. با وجود همه این مسائل، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته حسابداری در ایرلند خواهند پرداخت.

  • مهم ترین شرایط برای ورود به رشته حسابداری در ایسلند چیست؟
  • آیا دانشگاه های ایسلند هزینه های زیادی را از دانشجویان خارجی دریافت می کنند؟
  • متوسط درآمد کشور یک حسابدار در کشور ایسلند چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در ایسلند، اقامت این کشور را به دست آورد؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در ایسلند

ایسلند یکی از کشورهای شمالی اروپا است که شرایط خاص زندگی در آن سبب شده است تا جمعیت آن کمتر از 400000 نفر باشد و در نتیجه نیاز چندانی به وجود دانشگاه در این کشور نیز احساس نمی شود. بسیاری از علاقمندان تحصیل در این کشور، دو دانشگاه نسبتا مناسب برای تحصیل را انتخاب می کنند اما تعداد دانشجویان ایسلندی مهاجرت در سراسر اروپا نیز کم نیستند. با همه این تفاسیر همچنان برخی از افراد تلاش می کنند که برای تحصیل در ایسلند، اقدامات قانونی را انجام دهند.

با وجود اینکه دانشگاه های موجود در ایسلند انگشت شمار هستند، تعداد دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند بسیارند و در نتیجه رقابت سنگینی برای دریافت پذیرش از دانشگاه های ایسلند شکل می گیرد. رشته حسابداری در ایسلند نیز یکی از رقابتی ترین رشته های تحصیلی برای ورود دانشجویان خارجی است. تنها در یک دانشگاه این کشور امکان تحصیل در رشته حسابداری به زبان انگلیسی وجود دارد و همین مسئله برای سخت تر شدن ورود به این کشور کافی است. توصیه می شود که دانشجویانی برای تحصیل در این کشور اقدام کنند که علاوه بر رزومه تحصیلی قوی، نمره بالای زبان خارجی را نیز در اختیار داشته باشند.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در ایسلند

هزینه تحصیل رشته حسابداری در ایسلند

دانشجویانی که قصد تحصیل در ایسلند را دارند، هزینه های اندکی را برای ورود به دانشگاه های دولتی این کشور پرداخت می کنند. برای مثال تحصیل در رشته حسابداری برای دانشجویان خارجی در این دانشگاه ها در حدود 500€ تا 1200€ (یورو) در سال است اما در دانشگاه های خصوصی این کشور، برای تحصیل در رشته حسابداری باید مبلغی در حدود 12000€ (یورو) در سال را به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کرد.

هزینه زندگی در ایسلند نیز مشابه با هزینه های زندگی در کشورهای برتر اروپایی است و دانشجویان خارجی برای گذران زندگی خود در این کشور ماهیانه به 900€ تا 1100€ (یورو) نیاز خواهند داشت. دولت ایسلند به دانشجویان خارجی اجازه می دهد تا در این کشور به مدت 15 ساعت در هفته کار کنند و از این طریق هزینه های زندگی خود را به طور کامل تامین کنند.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور ایسلند

ایسلند به عنوان یکی از کشورهای تراز اول اروپایی این فرصت را به شهروندان غیر اروپایی داده است که با تحصیل در این کشور، فرصت اقامت کاری در آن را به دست آورند. با این حال بسیاری از دانشجویان خارجی پس از تحصیل در ایسلند این کشور را ترک می کنند و به سایر کشورهای اروپایی مهاجرت می کنند. یکی از عمده ترین دلایل عدم تمایل به زندگی در ایسلند برای دانشجویان خارجی ساعت های طولانی شب در این کشور پیشرفته است.

با همه این تفاسیر، حسابداران در ایسلند فرصت های بسیار مناسبی برای کاریابی در اختیار خواهند داشت و می توانند امید داشته باشند که پس از تحصیل در این کشور، شغل مورد نظر خود را پیدا خواهند کرد. دسترسی به درآمدهای نسبتا بالا در این کشور نیز برای حسابداران یک فرصت مناسب دیگر است. متوسط درآمد یک حسابدار در کشور ایسلند در نمودار زیر مورد بررسی قرار گرفته است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور ایسلند

نمودار فوق به خوبی رفاه اقتصادی یک حسابدار در این کشور را نشان می دهد اما شرایط زندگی در این ایسلند به گونه ای است که بسیاری از افراد در آن دچار بیماری های روحی می شوند چرا که ساعت شبانه روز با زندگی آن ها تفاوت های بسیاری دارد. در صورتی که به دنبال تحصیل در برترین کشورهای جهان هستید، می توانید همه روزه با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *