ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در قطر

رشته شنوایی سنجی در قطر

رشته شنوایی سنجی در قطر بین ایرانی ها علاقمندان کم تری در مقایسه با کشورهای اروپایی دارد. چرا که علاوه بر این که کشوری نسبتا گران است و برخلاف فرانسه و نروژ، امکان تحصیل رایگان را فراهم نمی کند، تمدید اقامت پس از فارغ التحصیلی نیز در این کشور دشوار می باشد. یعنی علاوه بر این که فارغ التحصیلان رشته شنوایی سنجی به منظور کار در قطر لزوما باید به زبان عربی هم مسلط باشند، پس از چند سال اقامت و پرداخت مالیات در این کشور امکان اخذ اقامت دائم یا پاسپورت را ندارند. در واقع در غالب کشورهای عربی از جمله کویت، قطر، عمان و امارات یا به طور کلی نمی توان اقامت دائم و پاسپورت گرفت، یا تنها از طریق سرمایه گذاری این کار امکان پذیر می باشد.

قطر دارای یک دانشگاه در رتبه ‌بندی کلی دانشگاه‌های جهانی تایمز است؛ بالاترین رتبه در قطر دانشگاه قطر است که در رتبه 301 تا 350 قرار دارد. در سال 2022 منابع دانشجویی THE اینجا هستند تا به شما کمک کنند تا انتخاب درستی داشته باشید، به خصوص اگر می خواهید در خارج از کشور تحصیل کنید. در سال جاری آیا تحصیل رایگان در قطر وجود دارد؟ متأسفانه، با وجود برتری تحصیلی دانشگاه‌ها، آموزش عالی در قطر کاملاً رایگان نیست (مگر اینکه دانشجویان از یک موسسه یا کشور خود بورسیه تحصیلی 100% دریافت کنند).

هزینه های تحصیل در قطر برای دوره های کارشناسی بین 800 QAR تا 1000 QAR(ریال قطر) در هر ساعت اعتبار متغیر است و استثنا کالج پزشکی است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته شنوایی سنجی در قطر در سال 2022 اطلاعاتی ارائه گردیده و به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • شهریه رشته شنوایی سنجی در قطر چقدر است؟
  • درآمد رشته شنوایی سنجی چه میزان است؟

هزینه رشته شنوایی سنجی در قطر

در دانشکده پزشکی و به طور خاص در رشته هایی مثل شنوایی سنجی، دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری، داروسازی و غیره، هزینه های تحصیل و شهریه دانشگاه های قطر بالاتر می باشد. به عبارت دقیق تر در سال 2022 هزینه ها در اینجا بین 1000QAR تا 2000QAR (ریال قطر) در هر ساعت متغیر است. علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی در قطر نیز باید لحاظ گردد که تقریبا ماهانه 800$ تا 1000$ (دلار آمریکا) می باشد.

هزینه رشته شنوایی سنجی در قطر

کار ضمن تحصیل شنوایی سنجی در قطر

کار در قطر ضمن تحصیل برای دانشجویان بین المللی از جمله دانشجویان رشته شنوایی سنجی مجاز است یا خیر؟ بسیاری از دانشگاه ها برنامه های اشتغال دانشجویی را ارائه می دهند و اینها برای کمک به دانش‌آموزان در کسب تجربه کاری واقعی در حین تحصیل طراحی شده‌اند. در سال 2022 در کشور قطر اکثر دانش آموزان می توانند تا 20 ساعت در هفته در این برنامه ها کار کنند. با این حال، مطابق قوانین کشور قطر دانشجویان خارجی نمی توانند با ویزای دانشجویی در خارج از دانشگاه کار کنند. ویزای استخدامی برای ورود شما به این کشور 200QAR (ریال قطر) هزینه دارد و برای تبدیل آن به مجوز اقامت کاری، هزینه اضافی 500QAR (ریال قطر) وجود دارد. شرایط اخذ مجوز کاری در قطر نیز پیچیدگی های خاص خود را دارد که کلی ترین آن ها را می توان به شرح ذیل خلاصه نمود:

  • شرایط لازم برای دریافت ویزای کار قطر
  • قرارداد کار
  • فرم درخواست تکمیل شده از وزارت کار
  • گواهی پزشکی که سلامت کارمند را ثابت کند
  • کپی پاسپورت کارمند.
  • دو قطعه عکس گذرنامه
  • هر گونه گواهی تحصیلی مرتبط

کار شنوایی سنجی در قطر

کار در قطر برای فارغ التحصیلان رشته شنوایی سنجی فراوان است. به شرطی که از یکی از دانشگاه های خوبی این کشور که در ادامه معرفی می شوند فارغ التحصیل شده باشند، همچنین به زبان عربی هم مسلط باشند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمد حاصل از رشته شنوایی سنجی سال 2022 بیان شده است:

درآمد حاصل از رشته شنوایی سنجی در قطر

بهترین دانشگاه ها برای شنوایی سنجی در قطر

از جمله بهترین دانشگاه های قطر که در فرآیند کاریابی برای فارغ التحصیلان مزیت محسوب می شوند می توان به University of Qatar اشاره نمود. البته توجه شود که در سطح بین المللی دانشگاه های قطر نه برای رشته شنوایی سنجی و نه سایر رشته ها، جایگاه ممتازی ندارند. در لیست ذیل برخی از بهترین دانشگاه های قطر برای تحصیل رشته شنوایی سنجی معرفی شده اند:

  • Qatar University
  • Hamad Bin Khalifa University
  • Weill Cornell Medicine – Qatar
  • College of the North Atlantic – Qatar
  • Carnegie Mellon University in Qatar
  • Northwestern University in Qatar

اخذ ویزای تحصیلی قطر

به منظور تحصیل در قطر ابتدائا باید از یکی از دانشگاه های این کشور در رشته شنوایی سنجی یا سایر رشته های مورد نظر پذیرش گرفت. سپس نوبت به ویزای تحصیلی قطر می رسد که نوع D می باشد و امکان تحصیل در دانشگاه های این کشور را برای دانشجویان بین المللی از جمله ایرانی ها فراهم می نماید. از جمله مهم ترین مدارکی که به منظور اخذ ویزای تحصیلی قطر باید مهیا نمود می توان به صفحه تایید از دانشگاه، گذرنامه با حداقل یک سال اعتبار و صفحات خالی برای مهر ویزا، کپی صفحه بیو پاسپورت، دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت، تمکن مالی بانک و غیره اشاره کرد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته شنوایی سنجی در قطر اطلاعاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *