ویزای تحصیلی

رشته گوارش در بلغارستان

رشته گوارش در بلغارستان

رشته گوارش در بلغارستان طرفداران کمتری نسبت به مجارستان، ایتالیا، لهستان و آلمان دارد و این امر بنا به دلایلی که دارد باید بررسی گردد. چراکه در عین حال که کشورهای مزبور امکان تحصیل با هزینه های پایین را فراهم آورده اند، برخلاف بلغارستان، عضو شنگن هم هستند، رتبه‌ بندی دانشگاه‌ های جهانی تایمز، برترین مؤسسات جهان را در نظر میگیرد و به عملکرد آن‌ ها در تمام اهداف اصلی آن‌ ها نگاه میکند: تدریس، تحقیق، انتقال دانش و چشم‌ انداز بین‌ المللی.

به عنوان یک دانشجوی خارجی در بلغارستان، شما واجد شرایط کار پاره وقت در کنار تحصیل هستید، با این حال، دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای کار و کسب درآمد در بلغارستان نیاز به مجوز کار دارند. دانشجویان می توانند به صورت پاره وقت اما حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند. بلغارستان مطمئنا یکی از امن ترین کشورهای اروپاست، ذکر این نکته ضروری است که میزان جرم و جنایت در بلغارستان طی 10 سال گذشته کاهش آماری قابل توجهی داشته است.

هر پردیس دانشگاهی پرسنل امنیتی خاص خود را دارد که برای هر دانشجوی نیازمند آماده باش هستند، دانشگاه های بلغارستان به زبان های انگلیسی، فرانسوی، بلغاری و آلمانی تدریس می کنند. در 2022 دانشگاه ها از دانشجویانی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست می خواهند نمرات آزمون های مهارت زبان مانند آیلتس را ارائه دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ میدهد:

  • هزینه تحصیل در رشته گوارش در بلغارستان چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در بلغارستان کدام اند؟

درآمد رشته گوارش در بلغارستان

کار در بلغارستان فراوان است و افراد متخصص و باتجربه به راحتی می توانند در این کشور شغلی بیابند. پردرآمدترین مشاغل در بلغارستان طی سال 2022 عبارت هستند از:

  • جراح و پزشک متخصص
  • ارتودنتیست
  • خلبان
  • قاضی
  • مدیر ارشد اجرایی مدیریت عالی
  • مدیر IT
  • معمار فناوری اطلاعات فناوری اطلاعات
  • توسعه دهنده پیشرو فناوری اطلاعات
  • مدیر فروش

در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حقوق ماهیانه کار در بلغارستان برای رشته گوارش با توجه به آمارهای سال 2022 بیان شده است:

حقوق ماهیانه کار در بلغارستان برای رشته گوارش

هزینه تحصیل رشته گوارش در بلغارستان

تحصیل در بلغارستان رایگان نیست و دانشجویان با توجه به عوامل مختلف از جمله رشته انتخابی، باید شهریه پرداخت نمایند. شهریه دانشگاه پزشکی در بلغارستان برای تخصص گوارش از 5500€ تا 8000€ (یورو) در سال و 3100€ تا 4000€ (یورو) در سال برای برنامه کوتاه مدت تحصیل پزشکی بسته به دانشگاه ها متغیر است. دانشگاه پزشکی بلغارستان به زبان انگلیسی یکی از اولین دانشگاه‌های پزشکی در اروپا هستند که دانشجویان بین‌المللی بیشتری را به خود جذب می‌کنند، به دلیل کیفیت بالای آموزش، سیستم آموزشی، شهریه مناسب، مدرک معتبر در سراسر اروپا و فراتر از آن و همچنین زندگی پایین.

دانشجویانی که سبک زندگی آرام و حومه شهر را ترجیح می دهند می توانند در دانشگاه های خارج از صوفیه، پایتخت بلغارستان ثبت نام کنند. اگرچه تحصیلات دانشگاهی و دانشگاهی در این کشور رایگان نیست، اما دانشجویان می توانند برای وام های دانشجویی و بورسیه تحصیلی درخواست دهند. در مورد هزینه های زندگی، بلغارستان به دلیل داشتن یک مقصد عالی برای دانشجویان کاملاً مشهور است؛ هزینه های پایین زندگی و همچنین هزینه های تحصیلی ارزان به مردم این امکان را می دهد که از سراسر جهان بدون داشتن نگرانی مالی در رشته پزشکی در اروپا تحصیل کنند. بهترین دانشگاه ها در بلغارستان برای تحصیل رشته پزشکی و گرایش های تخصصی آن از جمله گوارش عبارت هستند از:

  • Medical University of Plovdiv
  • Sofia Medical University
  • Varna Medical University
  • Pleven Medical University
  • Trakia Medical University

هزینه تحصیل رشته گوارش در بلغارستان

زبان تحصیل در بلغارستان

تعدادی از زبان های خارجی در بلغارستان صحبت می شود، روسی رایج ترین زبان خارجی در این کشور است، 35% از جمعیت کشور ادعا می کنند که دانش کارآمد این زبان را دارند. انگلیسی دومین زبان خارجی رایج در بلغارستان است. ناگفته نماند که فارغ التحصیلان هر دانشگاه پزشکی بلغارستان می توانند در کشور مورد نظر خود تمرین کنند، زیرا تمام مدارک دانشکده پزشکی بلغارستان توسط نهادهای محلی مربوطه مسئول اعتباربخشی برنامه های آموزش پزشکی فارغ التحصیل در سراسر جهان شناخته شده و معتبر هستند.

اخذ ویزا برای تحصیل رشته گوارش در بلغارستان

به منظور تحصیل در بلغارستان بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر که به واسطه آزمون ورودی صورت می گیرد، نوبت به ویزای تحصیلی می رسد. ویزای دانشجویی بلغارستان را می توان از هر نمایندگی دیپلماتیک بلغارستان در خارج از کشور دریافت کرد و برای همه دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA در بلغارستان لازم است. در سال 2022 مهم ترین مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی بلغارستان: فتوکپی پاسپورت با حداقل 1 سال اعتبار (صفحه اول سند سفر خارجی). اثبات تمکن مالی برای یک دانش آموز: شما باید ثابت کنید که به حداقل 4000€ (یورو) یا معادل آن دسترسی دارید، چه در حساب بانکی خود یا والدینتان. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته گوارش در بلغارستان اطلاعاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *