ویزای کاری

10 شغل پردرآمد در اسلواکی

10 شغل پردرآمد در اسلواکی

آشنایی با 10 شغل پردرآمد در اسلواکی به متقاضیانی که قصد ورود به بازار کسب و کار این کشور را دارند کمک می کند تا مشاغل پر درآمد را بشناسند و برای استخدام در این مشاغل تلاش کنند. کشور اسلواکی در اروپای مرکزی قرار گرفته است که به عنوان یکی از کوچکترین و ارزان ترین کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می شود. نرخ بیکاری در کشور اسلواکی 6.6% اعلام شده است که این نرخ در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی نرخ بالایی است با این وجود کشور اسلواکی مزایایی را در نظر گرفته است که همواره نیروی کار زیادی جذب می کند. مقاله ای که مطالعه می کنید به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با شرایط کار و معرفی 10 شغل پر درآمد در اسلواکی به نگارش در آمده است.

  • بهترین مشاغل در اسلواکی کدامند؟
  • شرایط کار در اسلواکی چیست؟
  • آیا اسلواکی مقصد مناسبی برای زندگی است؟
  • چگونه می توان اسلواکی را به عنوان مقصد اصلی کار انتخاب کرد؟
  • محدودیت های مهاجرت کاری به اسلواکی چیست؟

مشاغل پردرآمد در اسلواکی

مشاغل پردرآمد در اسلواکی مشاغل مشخصی هستند که هرساله اعلام می شوند که این مشاغل به نسبت سال گذشته درآمد بیشتری داشته اند. اگر بخواهیم از مشاغل رایج مانند جراحان و کارد بهداشت و درمان و خلبان و قاضی و وکیل بگذریم به مشاغل متنوع تری در اسلواکی میرسیم. یکی از مشاغل پردرآمد در اسلواکی آشپز حرفه ای و راه اندازی رستوران و کافی شاپ است. در ردیف دوم معلم پایه اول ابتدایی هم یکی از دبیران مورد نیاز هستند و بعد از آن انواع مربی ها اعم مربی مهدکویک و راهنمایی و دبیرستان و زبان و ورزش از مشاغل پردرآمد کارمندی محسوب می شوند.

معرفی 10 شغل پردرآمد در اسلواکی

اطلاع از حقوق و دستمزد برای متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری و زندگی در کشور اسلواکی را دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است، مهاجران باید علاوه بر حقوق و دستمزد هزینه های زندگی در شهر مورد نظر را برآورد کنند تا بتوانند میزان مخارج و پس انداز ماهانه خود را برآورد کنند. میانگین حقوق و دستمزد ماهانه ارائه شده به کارکنان در کشور اسلواکی 4970€ (یورو) می باشد در واقع 50% از نیروی کار این کشور این میزان حقوق و دستمزد را دریافت می کند. همانطور که می دانید ارائه حقوق و دستمزد ماهانه به عوامل مختلفی مثل: موقعیت شغلی، سوابق کاری، مدرک تحصیلی بستگی دارد، حداقل حقوق ماهانه پرداختی در کشور اسلواکی 670€ (یورو) و حداکثر حقوق 22000€ (یورو) است.


در رابطه با هزینه های زندگی در این کشور می توان گفت هزینه های زندگی در اسلواکی ارزان است در سال 2024 هزینه های زندگی برای 1 فرد مجرد 1255€ (یورو) و هزینه های زندگی برای خانواده 4 نفره 2501€ (یورو) برآورد شده است. در جدول زیر به معرفی 10 شغل پر درآمد در کشور اسلواکی می پردازیم.

معرفی سمت شغلیحقوق و دستمزد ماهانه در سال 2024
متخصص زنان و زایمان12100€ (یورو)
متخصص تغذیه10400€ (یورو)
چشم پزشک9990€ (یورو)
مدیر ریسک و سرمایه8120€ (یورو)
مدیر املاک تجاری7580€ (یورو)
مدیر فروش7130€ (یورو)
مدرس آمار7020€ (یورو)
مدیر بخش5870€ (یورو)
مدیر منابع انسانی5670€ (یورو)
قاضی5400€ (یورو)

معرفی لیست مشاغل مورد نیاز در اسلواکی

برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با بازار کسب و کار کشور اسلواکی به لیست مشاغل مورد نیاز در این کشور نیاز دارید، از مهمترین صنعت در این کشور می توان به صنعت خودروسازی اشاره کرد که وابسته به کشور آلمان می باشد. صنایع دیگری مثل: نظامی، فلزی، غذایی، شیمیایی و کشاورزی سایر صنایع مهم در کشور اسلواکی هستند. متقاضیانی که در مشاغل زیر دارای تحصیلات دانشگاهی و یا تخصص و مهارت هستند می توانند برای شروع کار در کشور اسلواکی اقدامات لازم را انجام دهند.

  • مهندس فناوری اطلاعات و برنامه نویس
  • روزنامه نگاری
  • مشاغل فنی و مهندسی به خصوص در رشته های برق، الکترونیک و ساختمان
  • حسابداری
  • راننده
  • چاپ و صنایع وابسته
  • طراح صنعتی
  • آرایشگر
  • طراح مد و لباس
  • مدیریت بازرگانی
  • مشاور استخدام

کاریابی و 10 شغل پردرآمد در اسلواکی

با توجه به این موضوع که کشور اسلواکی همواره در حال رشد و پیشرفت است و بازار کسب و کار به افراد متخصص نیاز دارد پیدا کردن کار در هر سطح و موقعیت شغلی در این کشور ساده و آسان است. برای یافتن کار در این کشور می توانید از روزنامه های محلی منتشر شده، وب سایت های معتبر و موسسات معتبر کاریابی کمک بگیرید. متقاضیانی که به زبان اسلواکی و انگلیسی تسلط دارند و دارای مدرک تحصیلی مرتبط با موقعیت شغلی معرفی شده هستند شانس بیشتری برای یافتن کار دارند. ارائه سوابق کاری مرتبط یکی دیگر از پوئن های مثبت برای کاریابی در کشور اسلواکی است.

مشاغل مورد نیاز در کشور اسلواکی در سال 2024 شامل: راننده، سرآشپز، طراح صنعتی، روزنامه نگار، مشاور، مهندس فناوری اطلاعات، برنامه نویس، آرایشگر، طراح مد و لباس، مهندس کامپیوتر، روزنامه نگار، مشاغل ساختمانی، مهندس برق و الکترونیک می شود. لازم به ذکر است اگر دارای تخصص و مدرک تحصیلی در این زمینه ها باشید مهاجرت کاری به کشور اسلواکی برای شما ساده تر و راحت تر از سایر متقاضیان می شود. از برترین شرکت هایی که در کشور اسلواکی قرار دارند می توان به Exponea، Henkel، Carmeuse، TMF Group، JLL، PwC، Essity، Covance، Siemens Healthineers و Prologis اشاره کرد.

کاریابی و 10 شغل پردرآمد در اسلواکی

اخذ پاسپورت از طریق 10 شغل پردرآمد در اسلواکی

کار در کشور اسلواکی از مواردی است که در نهایت منجر به اخذ اقامت و پاسپورت این کشور می شود، برای مهاجرت کاری به کشور اسلواکی به دعوت نامه شغلی و ویزای کار این کشور نیاز دارید با توجه به این موضوع که کشور اسلواکی از اعضای اتحادیه اروپا است از قوانین کار وضع شده اتحادیه پیروی می کند. پس از موفقیت در اخذ دعوت نامه شغلی و ویزای کار فرد می توان وارد بازار کار کشور اسلواکی شود و مشغول به کار شود با گذشت 5 سال از شروع کار در این کشور و پرداخت مالیات بر درآمد (19%) و رعایت قوانین کشور اسلواکی اقامت دائم به شما اعطاء می شود. جهت اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور باید مدت 5 سال از اخذ اقامت دائم شما گذشته باشد و مراحل قانونی در نظر گرفته شده را طی کرده باشید.

مزایای مهاجرت و اقامت در کشور اسلواکی

مهاجرت به کشور اسلواکی مزایایی دارد، در واقع با کار و زندگی در این کشور کوچک اروپایی از مزایایی بهره مند می شوید که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم. لازم به ذکر است که برای مهاجرت به کشور اسلواکی علاوه بر مهاجرت کاری راه های دیگری نیز وجود دارد که با مطالعه مقاله مهاجرت به اسلواکی و اخذ اقامت اروپا از این روش ها مطلع خواهید شد.

  • پس از شروع کار در کشور اسلواکی امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان با سن کمتر از 18 سال وجود دارد.
  • هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور برای مهاجران مقرون به صرفه است.
  • امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور از طریق مهاجرت کاری وجود دارد.
  • اسلواکی کشوری آرام است که میزان جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است.
  • میزان مالیات بر درآمد شخصی 19%، مالیات بر سود 21% و مالیات بر ارزش افزوده 20% است.
  • امکان اخذ وام برای مهاجران واجد شرایط وجود دارد.
  • مهاجران می توانند به کشورهای عضوء اتحادیه اروپا سفر کنند.
  • کشور اسلواکی پتانسیل رشد دارد.

امیدواریم پس از مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را در رابطه با 10 شغل پر درآمد در اسلواکی کسب کرده باشید، کشور اتریش یکی از کشورهای هم مرز با اسلواکی است که دارای شرایط خوبی برای کار و زندگی می باشد. برای اطلاع از شرایط کار در کشور اتریش مقاله مهاجرت کاری به اتریش را با دقت مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مشاغل پر درآمد در کشورهای برتر دنیا می توانید مقالاتی بیشتر در وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید همچنین برای بهره مندی از مشاوره های تخصصی می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

امتیاز دهید

8 دیدگاه برای “10 شغل پردرآمد در اسلواکی

  1. ساغر گفت:

    سلام بنظر شما با توجه به شرایط الان بین دو کشور بلغارستان و اسلواکی شما کدام را پیشنهاد میکنید؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما نظرتون بر این هست که توی چه حرفه ای به کار مشغول بشید؟

  2. پدرام گفت:

    سلام
    از موارد زیر شما کدام را در اسلواکی پیشنهاد میدهید؟
    ۱-شرکت خدمات فنی برای منازل اعم از برق و تاسیسات
    ۲-شرکت حمل و نقل( داخل شهری)
    ۳-خرید و بازسازی املاک قدیمی و فروش آنها

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در این زمینه ها میفرمائید؟ از جه روشی اقامت اسلواکی رو میخواین بدست بیارید؟

  3. فاطمه جلالی گفت:

    ینی رایگان نیست؟ بازار کارش چجوریه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      چی رو میفرمائید که رایگانه؟ بازار کار چه رشته ای مدنظر شماست؟

  4. فاطمه جلالی گفت:

    سلام خسته نباشید من دانشجوی زیست غیر انتفاعی هستم اگه لیسانس بگیرم و بعد فوق لیسانس بگیرم میشه بیام برای دکتری اونطرف با همین زیست شناسی؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میشه برای مقطع دکتری هم اقدام کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *