ویزای کاری

معادل سازی مدرک پزشکی در نروژ

معادل سازی مدرک پزشکی در نروژ

معادلسازی مدرک پزشکی در نروژ یک روند الزامی برای کسانی که می خواهند با مدرک پزشکی خود در نروژ تحصیل کنند. اگر به فکر جایگزینی برای تحصیل پزشکی در آلمان هستید، نروژ ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. تحصیل پزشکی در یک شهر دانشجویی دنج در نروژ حتی با هیچ هزینه اضافی همراه نیست. اگر دوره ‌هایی را در دانشگاه دیگری در نروژ یا خارج از کشور گذرانده ‌اید، می ‌توانید درخواست کنید که این دوره ‌ها به عنوان بخشی از برنامه تحصیلی شما در دانشکده پزشکی شناخته شود.

اگر امتحانی معادل در موضوعی داشته باشید که در برنامه تحصیلی فعلی شما از دانشگاه برگن یا سایر مؤسسات آموزشی نروژ گنجانده شده است، می توانید برای معافیت درخواست دهید. نروژ یکی از بهترین کشورهای اروپایی تحصیل کرده است، زیرا 46.5% از نروژی ها تا سال 2022 دارای مدرک دانشگاهی هستند. تقریباً 99% برق نروژ از نیروگاه های آبی تولید می شود که بیشتر از هر کشور دیگری در جهان است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای افرادی که قصد معادلسازی مدرک در نروژ را دانرد مشاور و راهنمای شماست.

مزایای معادل سازی مدرک پزشکی در نروژ

تحصیل و معادلسازی رشته پزشکی در نروژ یکی از درخواست های متقاضیان است. نروژ به دلیل جذابی خاص خودش و دانشگاه های خوبی که دارد میان اروپا و آسیا محبوب است. نروژ به صورت خاص بر روی جذب پزشکان متخصص از دیگر کشورهای جهان تمرکز کرده است. نروژ به دلیل بازار کار قوی خود نیز میان پزشکان شناخته شده است. دانشگاه های نروژ به دلیل دوره های کارورزی و دوره های کارآموزی در بهترین دانشگاه ها معروف هستند. به لطف همکاری های متعدد با کشورهای دیگر مانند استرالیا، اوگاندا، هند یا تایلند، اما همچنین آلمان، درها برای آشنایی شما با سیستم تحصیلی و مراقبت های بهداشتی در سایر کشورها باز است. در نروژ تحصیل برای دانشجویان اروپا رایگان است. اما دانشجویان غیر اتحادیه اروپا ملزم به پرداخت شهریه هستند. در باب معادلسازی رشته پرستاری در نروژ لینک فوق را بخوانید.

در نمودار زیر شاهد نرخ اشتغال پزشکی در نروژ هستید:

نرخ اشتغال پزشکی در نروژ

دانشگاه های تحصیل پزشکی در نروژ

6 دانشگاه پزشکی در نروژ وجود دارد که می توانید تحصیلات خود را در آنها شروع کنید. با این حال، سخنرانی ها منحصراً به زبان نروژی در همه دانشگاه ها برگزار می شود. اگر علاقه ای به زبان دارید، تنها چیزی که مانع شما می شود دوره زبان است. دانشجویان پزشکی این دانشگاه می توانند 6 سال تحصیل خود را در تروندهایم ادامه دهند و یا اینکه بعد از سال دوم منتقل شوند. برای تحصیل برای تکمیل دوره پزشکی و معادلسازی مدرک خود باید مدتی را به مطالعه و سخنرانی و کار گروهی و آموزش و کارورزی اختصاص دهید. مهم ترین مزیت یادگیری تجربی و عملی در بیمارستان و کلینیک ها است که موجب می شود شما به صورت نزدیک با بیماران آشنا و اصطلاحات زبانی پزشکی در نروژ را بیاموزید. در نروژ دانشجویان بین المللی از همین شیوه برای درگیری و غرق شدن در فرهنگ خود انجام می دهند. در باب معادلسازی رشته داروسازی در نروژ لینک فوق را بخوانید.

دانشکده پزشکی یکی از 7 دانشکده در دانشگاه برگن است. (uib.no) در اینجا می توانید انتظار برنامه مطالعاتی متنوع با تدریس تئوری برجسته و دوره های کارآموزی طولانی در بیمارستان ها و اقدامات پزشکی را داشته باشید. طیف گسترده ‌ای از سازمان ‌ها برای مشارکت دانشجویان پزشکی وجود دارد. می ‌توانید به کمیته علمی پزشکی بپیوندید یا عضو یک گروه دانشجویی در حوزه «فرهنگ و جامعه» یا «فعالیت ‌های خارج از منزل و ورزش» شوید. اگر دانشگاه اسلو نروژ (uio.no) را انتخاب کنید تا دوره پزشکی و تکمیلی خود را در این دانشگاه بگذرانید می توانید از امکانات عالی و مدرن این دانشگاه نیز بهره مند شوید. زندگی دانشجویی در دانشگاه اسلو بسیار جذاب است. شما می توانید با این فضای دانشجویی از شرایط ورزشی و دیگر امکانات به صورت رایگان و یا قیمت بسیار پایین استفاده کنید.

الزامات معادلسازی مدرک پزشکی در نروژ

برای پذیرش در یک دانشگاه و تحصیل پزشکی در نروژ، به مدرک ورود به دانشگاه نیاز دارید. لذا برای تحصیل خود نیاز مدرک قبلی و مدارک تحصیلی معتبر و مقطع قبلی دارید که نشان دهد شما چه دروسی را پاس کرده اید و با چه نمراتی هر سطح را گذرانده اید. تعجب آور نیست؟ کشورهایی وجود دارند که می توانید با مدرک لیسانس حرفه ای در آنها پزشکی تحصیل کنید. دانشگاه هایی که ذکر کردیم اعم از اسلو و برگن در نروژ ا دانشگاه هایی با نرخ پذیرش بالا و معتبر هستند که دانشجویان را از سراسر جهان پذیرش می کنند. شما می توانید با نمرات A-level خوب، نمرات خوب در دروس علوم و مدت طولانی مطالعه در این موضوعات امتیاز کسب کنید.

به عنوان یک دانشجو از اتحادیه اروپا، برای تحصیل در نروژ نیازی به ویزای دانشجویی ندارید. اگر شرایط زبان نروژی را که برای تحصیل پزشکی الزامی است را رعایت کنید، می توانید مانند دانشجویان داخلی درخواست دهید. در صورتی که “آزمون برگن” را در سطح بالاتری بگذرانید و در ارتباط شفاهی به B2 یا بهتر برسید، الزامات زبان برآورده می شود. برای معادلسازی مدرک پزشکی خود در نروژ تسلط به زبان انگلیسی الزامی است. شما باید حداقل امتیاز 60 در آزمون تافل iBT و 5.0 در آیلتس داشته باشید.

ساختار برنامه معادلسازی مدرک پزشکی در نروژ

در کشور نروژ ساختار رشته پزشکی و دروسی که در سال و ترم ارائه می شود کمی متفاوت است. در تمام دانشگاه ها مدت تحصیل پزشکی را پوشش می دهد بیش از 6 سال را پوشش می دهد. تقریباً به 3 مرحله تقسیم می شود. در 2 سال اول برنامه، مقدمه ای با علوم پایه و مفاهیم پایه پزشکی دریافت خواهید کرد. شما همچنین هر دو هفته 3 ساعت را با گروه کوچک خود در یک مطب صرف خواهید کرد تا نحوه برقراری ارتباط صحیح با بیماران را بیاموزید. در مراکز آموزشی و کلینیک ها و بیمارستان ها شما تحت نظارت پزشکان و متخصصان دوره های خود را تکمیل خواهید کرد. در مرحله دوم بعدی مطالعات شما، تمرکز بر موضوعات بالینی مانند داخلی، جراحی، زنان و زایمان یا بیهوشی است. شما و گروه کوچکتان به صورت هفتگی در بیمارستان کار خواهید کرد و با بیماران در بخش ها، کلینیک های سرپایی یا جراحی ملاقات خواهید کرد.

به عنوان یک قاعده، شما به مدت 2 هفته در هر بخش کار خواهید کرد. ممکن است برخی از امتحامات شفاهی و کتبی را نیز بگذرانید که نشان دهنده تسلط شما بر دورس و دوره هایی باشد که گذارنده اید. در سال پنجم برنامه، شما یک دوره کارآموزی تمام وقت 4 ماهه را در بیمارستان و یک دوره کارآموزی 3 ماهه را در یک مطب جسمانی خواهید گذراند. در دوره های آخر باید دوره های کارورزی را مطابق با مدرک خود که در جهت معادلسازی آن اقدام می کنید کامل کنید. برای این دوره های تکمیلی می توایند بنابر تخصص خود بیمارستان و کلینیک و خدمات بهداشتی و دیگر مراکز را انتخاب کنید. البته در برخی از دانشگاه های نروژ می توانید دوره های کارورزی خارج از کشور را نیز بررسی کنید.

مدارک برای معادل سازی مدرک پزشکی در نروژ

هزینه معادلسازی مدرک پزشکی در نروژ

تحصیل پزشکی در نروژ برای دانشجویان اتحادیه اروپا بدون هزینه می باشد. هزینه های تحصیل پزشکی که باید برای آنها برنامه ریزی کنید عمدتاً شامل هزینه های زندگی شما می شود. این میزان در نروژ تا حدودی بیشتر از آلمان است. اجاره می تواند از 500€ (یورو) تا 1000€ (یورو) متغیر باشد و هزینه غذا نیز کمی بالاتر است. بنابراین مجموع هزینه ها می تواند حدود 1000€ تا 1500€ (یورو) در ماه باشد. قبل از شروع برنامه تحصیلی خود، باید در مورد تامین مالی و بورسیه های ممکن فکر کنید احتمالی فکر کنید که می تواند فشار را در طول مدت تحصیل در دانشگاه از شما دور کند. در باب هزینه زندگی در نروژ لینک فوق را بخوانید.

در بخش زیر شاهد هزینه های معادلسازی مدرک پزشکی در نروژ هستید:

انواع هزینه هاهزینه به یورو
هزینه های معادلسازی€2000
هزینه های تحصیلی€1000
هزینه های متفرقه€1000

مراحل درخواست معادلسازی مدرک در نروژ

شما می توانید از طریق وب سایت خدمات پذیرش برای دانشگاه ها و کالج های نروژ (Samordna opptak) درخواست دهید. برای درخواست در آنجا، به یک مجوز اقامت دائم یا قابل تمدید در نروژ نیاز دارید. علاوه بر این، شما باید در مهلت ‌های درخواست، مدرکی مبنی بر تمام تحصیلات مربوطه خود با کپی ‌های رسمی گواهی شده و مدارک تحصیلی به زبان اصلی و ترجمه تایید شده ارائه دهید. شرایط تحصیلی تعریف شده توسط برنامه شما تعیین می کند که آیا دوره هایی که برای آنها درخواست می کنید واجد شرایط هستند یا خیر. می توانید شرایط تحصیلی را در قسمت “ساخت” در صفحه برنامه پیدا کنید . لطفاً توجه داشته باشید که شناسایی به برنامه شما پیوست شده است. اگر برنامه تحصیلی خود را تغییر دهید، باید برای یک شناخت جدید درخواست دهید، حتی اگر برنامه تحصیلی جدید و قدیمی شما دارای موضوعات همپوشانی باشند.

هر درخواست به صورت جداگانه در نظر گرفته می شود و هیچ تضمینی برای معافیت شما وجود ندارد. برای در نظر گرفتن معافیت از سخنرانی ها/امتحانات، اعتبارات شما نمی تواند بیشتر از 5 سال باشد. این برای اطمینان از به روز بودن سطح علمی دانش آموزان است. لطفاً توجه داشته باشید که درخواست برای معافیت از امتحان ممکن است بر حمایت مالی شما واجد شرایط دریافت از صندوق وام آموزشی دولتی نروژ (Lånekassen) تأثیر بگذارد. Lånekassen پشتیبانی شما را بر اساس تعداد واحدهایی که می گیرید محاسبه می کند و معافیت از امتحان تعداد واحدهایی را که دریافت می کنید کاهش می دهد. برای حفظ پیشرفت عادی مطالعه، می توانید دروس آزاد در سایر دانشکده ها در دانشگاه برگن شرکت کنید. به یاد داشته باشید آخرین مهلت ثبت نام ترم اول شهریور در ترم پاییز و اول بهمن در ترم بهار است.

مراحل درخواست معادلسازی مدرک در نروژ

تحصیلات خارجی برای معادلسازی مدرک پزشکی نروژ

اگر تحصیلات عالی خارجی دارید، می توانید برای انتقال اعتبار اقدام کنید. شما باید تحصیلات خود را با مدرک دیپلم و کارنامه ای که میزان، سطح و محتوای تحصیلی شما را نشان می دهد، ثابت کنید. شرح برنامه یا برنامه درسی باید توسط مؤسسه فعلی تأیید شود، یا به عنوان راهنمای مطالعه رسمی یا کاتالوگ دانشگاه یا صفحه وب در دسترس باشد. امتحان در یکی دیگر از مؤسسات آموزشی نروژ گرفته می شود، شما باید برای به رسمیت شناختن و معافیت درخواست دهید. از همان فرم درخواست معافیت سایر موضوعات در یک مدرک استفاده کنید. برای تکمیل درخواست خود باید تحصیلات خود را با مدرک اصلی یا رونوشت سوابق به مرکز اطلاعات در خانه Armauer Hansens ثابت کنید. لطفا توجه داشته باشید که ex.phil. 10 واحد در دانشگاه برگن است. به عنوان مثال 7،5 واحد درNTNU، در مقطع تحصیلی خود با کمبود اعتبار مواجه خواهید شد.

یک راه حل برای این امر این است که موضوعات خارجی را در UiB بگذرانید، یا به دنبال شناسایی 2.5 واحد از تحصیلات قبلی باشید. معافیت از ex.phil. همچنین می تواند از طرف یک مدرک تکمیل شده ارائه شود. دیپلم یا رونوشت سوابق باید به صورت اصلی در مرکز اطلاعات در خانه Armauer Hansens نشان داده شود. به منظور درخواست معافیت به رسمیت شناختن تحصیلات قبلی نروژی یا خارجی در مقطع تحصیلی خود در دانشکده پزشکی لطفاً درخواست به رسمیت شناختن تحصیلات عالی را پر کنید. لازم است دروس اجباری در رشته مورد درخواست معافیت را تا زمان تایید درخواست خود دنبال کنید. اگر درخواست شما رد شود، اگر درس های اجباری کلاس خود را رعایت نکنید، ممکن است شکست بخورید یا به کلاس پایین تر منتقل شوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه مهاجرت و اخذ اقامت نروژ همراه و یاور شماست.

3/5 - (2 امتیاز)

6 دیدگاه برای “معادل سازی مدرک پزشکی در نروژ

  1. T گفت:

    سلام ببخشید برا کسی که مدرک عمومیشو از اروپا گرفته باشه برا تخصص یا کار بخواد بره نروژ کار خیلی سخت میشه؟اخه شنیدم کار پیدا کردن تو نروژ برا پزشکا هم خ خ سخته و خیلیا اصلا نمیتونن پیدا کنن (به عنوان پزشک) در کل پیشنهاد میکنین نروژ رو؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      هم کار سختیه و هم بهتره که در همون کشوری که مدرک عمومی رو گرفتید به دنبال کار باشید چون طبیعتا در نروژ باید به زبان نروژی مسلط باشید و در ابتدا دوره زبان نروژی رو بگذرونید تا تازه بتونید در اون کشور به دنبال کار باشید

      1. T گفت:

        خوب من مدرکم رو تو ایتالیا گرفتم و واقعا کشور جالبی نیست برا کار و تخصص برا همین تو فکر این بودم کشور دیگه ای برم تو کل اتحادیه کار پیدا کردن سخته؟ مثلا هلند یا فرانسه هم همینجورن ؟ یعنی نمیتونم برا تخصص اقدام کنم کشور دیگه ای؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          اینکه میفرمائید کشور جالبی نیست برای تخصص رو متوجه نمیشم اما برای کار کشوراهی دیگه ای مثل هلند نرخ بیکاری پایینی داره و طبیعتا راحتتر به کار میرسید

  2. غلامرضا پوربهی گفت:

    سلام بررسی مدارک و معادل سازی جمعا چقدر طول میکشه حدودا

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *