ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در اسلواکی

مقطع کارشناسی در اسلواکی

هر ساله متقاضیان زیادی برای مقطع کارشناسی در اسلواکی اقدام می کنند و وارد برترین و معتبرترین دانشگاه های این کشور می شوند. در دانشگاه های کشور اسلواکی دانشجویان بین المللی زیادی مشغول به تحصیل می باشند؛ زیرا دانشگاه های این کشور از سطح و کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند و در بین دانشگاه های اروپایی شناخته شده می باشند. علاوه بر مقطع کارشناسی در اسلواکی، دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز در دانشگاه های معتبر و شناخته شده این کشور مشغول به تحصیل شوند.

مهاجرت تحصیلی به کشور اسلواکی شرایط خاصی دارد و متقاضیانی که قصد دارند اقدام به تحصیل در مقطع کارشناسی در اسلواکی کنند می بایست اطلاعات کافی درباره شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور داشته باشند. در این نوشتار کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا شما عزیزان را از شرایط مقطع کارشناسی در اسلواکی آگاه سازند.

تحصیل در کشور اسلواکی در 2024

با تحصیل در کشور اسلواکی در 2024 می توانید در قلب اروپا تحصیل کنید، در طبیعت بی نظیر سفر کنید و مکان های بی شمار تاریخی را مورد بررسی قرار دهید. تحصیلات در کشور اسلواکی از کیفیت و سطح بسیار عالی برخوردار می باشد و لازم به ذکر است که هزینه های تحصیل در این کشور نیر بسیار مقرون به صرفه می باشند. در حالی که مشغول به تحصیل در اسلواکی هستید، می توانید صدها قلعه را بازدید کرده و در کوه های جادویی تاترا پیاده روی کنید، از دامنه های اسکی کامل لذت ببرید و ورزش مورد علاقه کشور اسلواکی که هاکی می باشد را امتحان کنید و تجربه های بی نظیر و جدیدی کسب کنید.

سیستم آموزش و پرورش و سطح تحصیل در دانشگاه های کشور اسلواکی به سرعت در حال پیشرفت می باشند و متقاضیان و مهاجران خارجی می توانند از سطح بالایی از زندگی و همچنین فرهنگ زنده و صحنه هنری مترقی در این کشور اروپایی بهره مند شوند.

مراکز مقطع کارشناسی در اسلواکی

مراکز تحصیلی عالی اسلواکی شامل مدارس دولتی، ایالتی و مراکز تحصیلی خصوصی می شود:

  • مراکز تحصیلی دولتی: مراکز تحصیلی دولتی اصلی ترین مراکز تحصیل در کشور اسلواکی می باشند. اکثر مراکز تحصیلی دولتی عمومی می باشند و توسط دولت این کشور پشتیبانی می شوند.
  • مراکز تحصیلی ایالتی: مراکز تحصیلی ایالتی مدارس نظامی، پلیس و پزشکی هستند. برنامه ریزی و پشتیبانی این مراکز تحصیلی توسط وزارتخانه های مربوطه در دولت. کشور اسلواکی انجام می شود.
  • مراکز تحصیلی خصوصی: مراکز تحصیلی خصوصی نادر هستند. آن ها توسط مؤسسات غیر دولتی تأسیس و تأمین می شوند اما توسط وزارت آموزش و پرورش تأیید می شوند.

مقطع کارشناسی در دانشگاه های اسلواکی

برنامه های مطالعاتی در دانشگاه های کشور اسلواکی در دوره های زیر ارائه می شوند:

  • برنامه های کارشناسی (3 تا 4 سال)
  • برنامه های کارشناسی ارشد (1 تا 3 سال)
  • برنامه تحصیل دکترا (3 تا 4 سال)
  • دوره های مطالعات تخصصی در پزشکی

متقاضیان خارجی که کلیه شرایط لازم برای پذیرش را برآورده نمی کنند ممکن است ملزم به شرکت در دوره های مقدماتی از جمله دوره های زبان اسلواکی باشند. دوره های آموزش زبان اسلواکی توسط دانشگاه های مربوطه نیز برگزار می شود. فرایند ورود به دانشگاه های کشور اسلواکی برای دانشجویان بین المللی به طور کلی با اتباع اسلواکی یکسان می باشد؛ اما به طور کلی هر دانشکده معیارهای خاص خود را برای پذیرش دانشجویان تعیین می کند.

شرایط مقطع کارشناسی در اسلواکی

شرایط مقطع کارشناسی در اسلواکی با اکثر کشورهای اروپایی مشابه می باشد. مقطع کارشناسی در اسلواکی با اتمام دوره متوسطه و یا دبیرستان و کسب مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک دیپلم امکان پذیر می باشد. دانشجویان می بایست برای تحصیل در دانشگاه های کشور اسلواکی در دوره کارشناسی، نمرات بالایی در دوره متوسطه کسب کنند. علاوه بر مدرک دوره متوسطه، متقاضیان می بایست ریز نمرات خود را نیز ارائه دهند. پس از اتمام دوره متوسطه، معیارهای مختلفی برای پذیرش وجود دارد که می توان از مهم ترین آن ها به آزمون ورودی، مصاحبه شخصی و یا ارائه دستاورد های متقاضیان اشاره کرد. لازم به ذکر می باشد که متقاضیان جهت تحصیل در دانشگاه های کشور اسلواکی می بایست مدارکی چون مدارک شناسایی، پاسپورت، مدرک دوره متوسطه، مدارک پزشکی، بیمه درمانی و مدرک زبان معتبر ارائه دهند.

با در نظر گرفتن مرکز تحصیلی، دوره های انتخابی و برنامه های آموزشی، شرکت در برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی در اسلواکی تقریباً سه تا چهار سال طول می کشد. مهندسی برق، معماری و طراحی شهری، اتوماسیون و کنترل فرایند مواد اولیه، انفورماتیک کاربردی، ارتباطات از راه دور، مهندسی عمران، بیوتکنولوژی و فناوری غذا برخی از برجسته ترین و مشهورترین برنامه های تحصیلی کارشناسی می باشند که توسط دانشگاه ها و کالج های اسلواکی ارائه می شود. هزینه تحصیل در اسلواکی با در نظر گرفتن رشته تحصیلی در دوره کارشناسی متفاوت می باشد. در برخی از موارد، دانشجویان می توانند با کسب بورسیه های تحصیلی، هزینه های تحصیل خود را کاهش دهند.

شرایط تحصیل کارشناسی در اسلواکی

دانشگاه های کشور اسلواکی

در کشور اسلواکی دانشگاه های بسیار زیادی وجود دارند. دانشجویان و متقاضیان خارجی می توانند برای تحصیل در دانشگاه های این کشور شرایط مورد نیاز را داشته باشند و مدارک لازم را ارائه دهند. از بهترین و با کیفیت ترین دانشگاه های کشور اسلواکی جهت تحصیل در دوره کارشناسی می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

  • Comenius University in Bratislava
  • Slovak University of Technology in Bratislava

دانشگاه کمنیوس براتیسلاو در اسلواکی

دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا بزرگترین دانشگاه کشور اسلواکی می باشد که در سال 1919 میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه در براتیسلاوا دارای 13 دانشکده می باشد و بیش از بیست و شش هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند که 21000 نفر از آنها دانشجوی تمام وقت هستند. این دانشگاه برنامه های مطالعاتی متنوعی را در زمینه های تحصیلی علوم انسانی، پزشکی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، ریاضیات، فناوری های چند رسانه ای، شیمی بیولوژیک، مطالعات محیطی، برنامه ریزی، فیزیک و غیره به دانشجویان ارائه می دهد. هزینه تحصیل در دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا برای دانشجویان اتحادیه اروپا، سوئیس، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، مونته نگرو، مولداوی ، مقدونیه، صربستان و اوکراین 1500$ (دلار آمریکا) در سال می باشد؛ اما این میزان برای دانشجویان خارجی ممکن است تا 7500$ (دلار آمریکا) نیز افزایش یابد.

دانشگاه اسلواک تکنولوژی براتیسلاو

دانشگاه Slovak University of Technology in Bratislav در سال 1937 میلادی تاسیس شده است و از زمان تأسیس آن بیش از 125000 دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. به طور متوسط ​، هر سال 16000 دانشجو در STU تحصیل می کنند. فارغ التحصیلان آن چشم انداز اشتغال بالایی دارند و در سال های اخیر کمترین سابقه بیکاری کارشناسی ارشد در کشور را به خود اختصاص داده اند. در حال حاضر، STU از هفت دانشکده تشکیل شده است که پروژه های تحقیقات را در تعدادی از بخش های تحقیقاتی و چندین مرکز تعالی به دنبال یک استراتژی بلند مدت در حالی که حوزه های اولویت زیست فناوری و زیست سازگاری است ارائه می دهد.

منابع و توسعه پایدار، انرژی و مواد اولیه، محیط زیست، چشم انداز و شهرسازی، فناوری نانو، علوم نانو و مواد هوشمند چند منظوره، فناوری جامعه اطلاعاتی علوم انسانی، بهداشت و سلامت و محیط زیست برخی از برنامه های تحصیلی این دانشگاه می باشند.

بورسیه  کارشناسی در اسلواکی

دولت جمهوری اسلواکی در سال 2005 تأسیس برنامه ملی بورس تحصیلی جمهوری اسلواکی را برای حمایت از تحصیل دانشجویان، معلمان دانشگاه، محققان و هنرمندان تصویب کرد. برنامه ملی بورس تحصیلی جمهوری اسلواکی توسط بودجه وزارت آموزش، علوم، تحقیقات و ورزش جمهوری اسلواکی ارائه می شود. برنامه بورسیه ملی جمهوری اسلواکی از تحرک دانشجویان بین المللی، معلمان دانشگاه، محققان و هنرمندان برای اقامت بورس در موسسات آموزش عالی و سازمان های تحقیقاتی در اسلواکی پشتیبانی می کند. میزان بورس تحصیلی جهت تحصیل کارشناسی در کشور اسلواکی از 400$ الی1000$ (دلار آمریکا) در ماه می باشد.

متقاضیان باید جهت دریافت کمک هزینه در این دوره به صورت آنلاین فرم های مربوطه را کامل کنند و کلیه پیوست های مورد نیاز را با فرمت مورد نیاز در برنامه آنلاین خود بارگذاری کنند. هموطنان محترمی که به فکر کسب ویزای تحصیلی کشور اسلواکی هستند می توانند با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کافی کسب کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *