ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در دبی

مقطع کارشناسی در دبی

مقطع کارشناسی در دبی می تواند برای بسیاری از افراد به عنوان یک ارزش معرفی شود در حالی که چالش های زیادی در این مسیر قرار دارد. افراد که می خواهند در کشوری مانند امارات تحصیل کنند، معمولا دبی را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می کنند. کیفیت زندگی در این شهر به نسبت سایر شهرهای امارات مناسب تر است و این مسئله می تواند برای بسیاری ارزش آفرین باشد. البته که باید به این نکته نیز توجه داشت که زندگی در دبی نیز هزینه های بسیار سنگینی را به فرد تحمیل خواهد کرد. دانشگاه های زیادی در این شهر وجود دارد که باید پیش از ورود به این شهر به آن توجه ویژه داشت.

  • چرا تحصیل در دبی؟
  • آیا مقطع کارشناسی در دبی شرایط مناسبی دارد؟
  • هزینه های تحصیل در رشته های مختلف دبی چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های دبی کدامند؟
  • هزینه های زندگی در دبی چگونه است؟
  • آیا کیفیت آموزش در دبی بالا است؟

برای افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، این مسئله مهم است که یک دانشگاه برتر را برای خود انتخاب کنند. مجموعه دانشگاه های موجود در امارات به گونه ای است که نمی توان به راحتی آن ها را در سطح آسیا یا جهان مناسب دانست. در چنین شرایطی است که به افراد توصیه می شود تا به دنبال شهرهای دیگری برای تحصیل خود باشند که معمولا خارج از امارات هستند. در شرایط کنونی، باید به این نکته اشاره کرد که گزینه های متعددی وجود دارد که بتوان آن ها را برای تحصیل خود انتخاب کرد. با همه این تفاسیر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این گفتار، به بررسی شرایط تحصیل مقطع کارشناسی در دبی خواهند پرداخت.

بهترین دانشگاه های دبی

باید به این نکته اشاره کرد که در شرایط کنونی، دبی یکی از شهرهایی است که شهرتش از بسیاری از کشورهای جهان بیشتر شده است. بسیاری از افراد این شهر را به اشتباه یک کشور مجزا می نامند. بسیاری از افراد برای تحصیل نیز انتخاب می کنند که به جای سایر شهرهای امارات متحده عربی از جمله عجمان یا ابوظبی، دبی را برای تحصیل خود انتخاب کنند.


دانشگاه های متعددی در دبی به نسبت وسعت آن وجود دارد اما از نظر تعداد به 36 دانشگاه می رسند. بهترین دانشگاه های امارات برای تحصیل در مقطع کارشناسی که در شهر دبی واقع شده اند عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه در آسیا
دانشگاه زاید1064
دانشگاه آمریکایی دبی1522
دانشگاه وولونگونگ در دبی1631
دانشگاه آمریکایی امارات1820
دانشگاه بریتانیایی دبی2117
دانشگاه دبی2290
دانشگاه کانادایی دبی2355
دانشگاه محمد بن رشید2490
آکادمی مدیریت مهمانپذیری امارات2786
دانشگاه الغریر2870

در چنین شرایطی است که انتخاب دبی به عنوان مقصد نهایی تحصیل چندان منطقی به نظر نمی رسد.

شرایط کلی تحصیل در دبی

هزینه های سنگین مقطع کارشناسی در دبی

افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در دبی را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که این شهر از جمله گرانترین شهرهای جهان است. افرادی که این شهر را برای زندگی خود انتخاب می کنند، معمولا تسلط کافی به یک حرفه را در اختیار دارند تا بتوانند از طریق حرفه خود به درآمد برسند. در امارات متحده اما، کار کردن به عنوان دانشجو غیر قانونی است و این مسئله باعث می شود تا هزینه ها به حداکثر خود برسد.

هزینه های سنگین مقطع کارشناسی در دبی

با توجه به این موضوع، باید در نظر داشت که هزینه های بالایی برای تحصیل در این کشور باید پرداخت شود. دانشجویان خارجی با در نظر گرفتن موضوع هزینه ها، باید به این نکته توجه داشته باشند که دسترسی به بورسیه تحصیلی در این کشور بسیار دشوار است و ممکن است دور از دسترس بسیاری از افراد باشد. به طور کلی، هزینه های تحصیل یک ساله در دبی را می توان به شرح زیر دانست:

هزینه های کلی تحصیل کارشناسی در دبی

دلایل انتخاب دبی برای تحصیل

بسیار مهم است که فرد با دلیل روشن، یک مقطع مناسب را برای تحصیل خود انتخاب کند. در صورتی که فردی بخواهد در دبی تحصیل کند، باید به این نکته توجه داشته باشد که چگونه می تواند یک امتیاز را به دست آورد. برخی از مهم ترین مزایا و معایب تحصیل مقطع کارشناسی در دبی عبارتند از:

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • هزینه های تحصیل بالا
  • کیفیت ضعیف مدرک دریافتی
  • هزینه های بالای زندگی
  • امکان کاریابی در دبی

فرایند تحصیل در امارات

در چنین شرایطی است مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به افراد توصیه می کنند تا در صورت دارا بودن بودجه، کشورها و شهرهای دیگری را برای تحصیل خود انتخاب کنند.

پرسش و پاسخ درباره مقطع کارشناسی در دبی

برخی از مهم ترین پرسش های مطرح شده درباره مقطع کارشناسی در دبی عبارتند از:

  • دوره تحصیل مقطع کارشناسی در دبی چه مدت طول خواهد کشید؟ 4 سال و در برخی از رشته های تحصیلی 3 ساله خواهد بود.
  • هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در دبی چقدر است؟ شهریه دانشجویان در این کشور از 18800$ (دلار) آغاز می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *