ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در کرواسی

مقطع کارشناسی در کرواسی

مقطع کارشناسی در کرواسی می تواند یکی از گزینه های ایده آل برای ادامه تحصیل متقاضیان محسوب شود که شرایط آن را بررسی می نماییم. برای تحصیل در این کشور شرایط و مقرراتی وجود دارد که متقاضی باید قبل از انجام هرگونه اقدامی از آن ها اطلاع داشته باشد و اقدامات لازم را به درستی انجام دهد. با توجه به امکانات رفاهی فراوان و مزایایی که دولت کرواسی در اختیار دانشجویان قرار می دهد، نرخ بی سوادی در این کشور بسیار پایین می باشد.

در این کشور 130 دانشگاه، کالج و مرکز آموزش عالی وجود دارد و بیشتر دانشجویان خارجی و بین المللی می توانند با دریافت بورس تحصیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. مقاله پیش رو توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با هدف ارائه اطلاعات در زمینه تحصیل کارشناسی در کرواسی به نگارش درآمده است. اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های کرواسی را دارید تا پایان ما را همراهی کنید.

این کشور با نام رسمی جمهوری کرواسی با مساحتی بالغ بر 56542 کیلومتر مربع در شرق قاره اروپا (منطقه بالکان) قرار گرفته است. کشور کرواسی دارای مرزهای زمینی مشترکی با کشورهای صربستان، اسلوونی، مجارستان، بوسنی و هرزگووین، دریای آدریاتیک و مونته نگرو می باشد. شهر زاگرب مهمترین شهر این کشور بوده که به عنوان پایتخت کرواسی نیز شناخته می شود. طبق آخرین سرشماری انجام شده این کشور دارای 4 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت می باشد، شهروندان این کشور به زبان کرواتی به مکالمه می پردازند. واحد پول رایج در این کشور کونا (با علامت اختصاری HRK) است.

شرایط مقطع کارشناسی در کرواسی 2024

در رابطه با دوره کارشناسی در کرواسی می توان گفت کیفیت آموزشی در دانشگاه های این کشور در سال 2024 در سطح بالایی قرار دارد. تمامی دانشگاه ها، کالج ها و موسسات آموزشی کیفیت آموزش توسط وزارت اقتصاد و وزارت کار و کارآفرینی کنترل و نظارت می شود. در دانشگاه های این کشور نیز همانند بیشتر دانشگاه های کشور اروپا سیستم آموزشی بلونیا برقرار می باشد و نحوه آموزش دروس با دانشگاه های اروپایی تطابق دارد. طول مدت تحصیل کارشناسی در کرواسی بین 3 تا 4 سال می باشد که این زمان با توجه به رشته تحصیلی متفاوت می باشد.


در دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان کروات و زبان انگلیسی وجود دارد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر رشته های تحصیلی به زبان کروات تدریس می شوند. دانشجویانی خارجی که به زبان کروات تسلط نداشته باشند می توانند پیش از ورود به دانشگاه در دوره های آموزشی شرکت نمایند. پس از تسلط کامل به این زبان وارد دانشگاه شوند. در هر سال تحصیلی 2 ترم برگزار می شود که نیم سال اول تحصیلی از ماه اکتبر تا ماه ژانویه می باشد. نیم سال دوم تحصیلی از ماه فوریه تا ماه ژوئن می باشد.

دانشگاه های معتبر کارشناسی در کرواسی

برای مقطع کارشناسی در کرواسی باید در اولین قدم پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را کسب نمایید، که به این منظور باید دانشگاه های معتبر این کشور را بشناسید. دانشگاه های معتبر در کشور کرواسی عبارتند از:

  • دانشگاه زادار
  • ریجکا
  • دانشگاه اسیجک
  • دانشگاه کاتولیک زاگرب
  • پولا
  • دانشگاه دوبرونیک

نمودار ذیل جایگاه جهانی یکی از بهترین دانشگاه های کرواسی تا سال 2024 را نشان می دهد:

جایگاه جهانی یکی از بهترین دانشگاه های کرواسی

همانطور که گفته شد یکی از کشورهای همسایه کرواسی، صربستان می باشد، امکان تحصیل برای دانشجویان خارجی در تمامی مقاطع تحصیلی این کشور وجود دارد. برای کسب اطلاعات در رابطه با دانشگاه های معتبر صربستان نیز پیشنهاد می شود مقاله بهترین دانشگاه های صربستان را مطالعه کنید.

مزایا تحصیل مقطع کارشناسی در کرواسی

تحصیل مقطع کارشناسی در کرواسی برای اتباع خارجی که به دنبال پیشرفت های متوالی در حوزه های مختلف تحصیلی هستند مزایا بی شماری را ارائه می دهد. مهمترین مزایا تحصیل در کرواسی به ویژه در مقطع کارشناسی عبارت اند از:

مزایا تحصیل در مقطع کارشناسی در کرواسیتوضیحات
هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفهاغلب برنامه های کارشناسی در کرواسی بین 1500HRK تا 3500HRK (کونا کرواسی) می باشد که برای دانشجویان بین المللی این مقدار هزینه بسیار مطلوب است.
تحصیل مقطع کارشناسی به زبان انگلیسیحین تحصیل در مقطع کارشناسی در کرواسی، دانشجویان با هیچ گونه موانع زبانی مواجه نخواهند شد. زیرا اغلب دانشگاه های این کشور برنامه های موجود در مقطع کارشناسی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.
بورسیه های تحصیلیدانشجویانی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کرواسی را ندارند، می توانند از بورسیه های متنوع این کشور استفاده کنند.

مزایا تحصیل مقطع کارشناسی در کرواسی

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در کرواسی

به نسبت اغلب کشورهای اروپای غربی، هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در کرواسی بسیار مقرون به صرفه است. میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در کرواسی بین 1500HRK تا 3500HRK (کونا کرواسی) در ماه می باشد. که این هزینه برای دانشجویان بین المللی بسیار معقول است. البته هزینه های شهریه در کرواسی برای مقاطع کارشناسی بر اساس آنچه مطالعه می کنید، محل تحصیل و مدت زمان تحصیل شما در این کشور متقاوت خواهد بود. البته لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی کرواسی به نسبت دانشگاه های خصوصی در این کشور بسیار پایین تر است. علاوه بر این دانشجویانی که از کشروهای عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل در مقطع کارشناسی به این کشرو سفر می کنند، هزینه تحصیل کمتری را پرداخت می کنند. در نمودار زیر می توانید هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در کشورهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید:

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در کشورهای مختلف

دریافت ویزا جهت مقطع کارشناسی در کرواسی

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی کرواسی انجام دهید. متقاضیانی که طول دوره تحصیلی آنها بیشتر از 90 روز می باشد باید مجوز اقامت در کرواسی را نیز دریافت نمایند. برای دریافت ویزای تحصیلی باید مدارکی که در ادامه به آنها اشاره می شود را تهیه و در زمان تعیین شده برای مصاحبه به سفارتخانه یا کنسولگری کشور کرواسی ارائه نمایید. طول مدت بررسی درخواست ویزای تحصیلی 3 ماهه می باشد، پس باید دانشجو 3 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی مدارک خود را ارائه نماید. دقت نمایید که تمام مدارک لازم باید به زبان کروات ترجمه و ارائه شود.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوطه به اخذ ویزای تحصیلی و ارائه رسید آن
  • ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه مدارک از محل اقامت در کشور کرواسی (ارائه گواهی رزرو خوابگاه یا ارائه اجاره نامه مسکن)
  • گواهی تمکن مالی
  • مدارک بیمه سلامت
  • ارائه انگیزه نامه
  • مدرک زبان معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده

بورسیه دانشجویی مقطع کارشناسی در کرواسی

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال مقطع کارشناسی در کرواسی هستند، اما بضاعت مالی کافی برای این کار را ندارند می توانند از بورسیه های دانشجویی متنوع این کشور بهره مند شوند. اغلب بورسیه های دانشجویی کرواسی در مقطع کارشناسی، توسط دانشگاه های این کشور و با همکاری دولت کرواسی به دانشجویان مستعد اعطا می شود. البته لتزم به ذکر است که، اکثر بورسیه های دانشجویی در مقطع کارشناسی بر اساس شایستگی به دانشجویان اعطا می شود. که این امر باعث رقابتی شدن بیش از پیش بورسیه های تحصیلی در کرواسی می شود. برای آشنایی بیشتر با انواع بورسیه های دانشجویی در کرواسی، و برای تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور، به تصویری که در این قسمت از مقاله ارائه کرده ایم توجه فرمایید:

انواع بورسیه های دانشجویی در کرواسیبا مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با مقطع کارشناسی در کرواسی به دست آوردید. متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در کشور کرواسی، صربستان و سایر کشورهای اروپایی با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

سوالات پرتکرار در باب مقطع کارشناسی در کرواسی

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص شرایط مقطع کارشناسی در کرواسی، در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از کلیدی ترین آنها پاسخ دهیم. برخی از این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • مدارک مورد نیاز برای پذیرش مقطع کارشناسی در کرواسی کدام است؟ مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه ها جهت تحصیل مقطع کارشناسی در کرواسی معمولا شامل ریز نمرات دبیرستان، 6 قطعه عکس، انگیزه نامه، بیمه درمانی و غیره می باشد.
  • هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در کرواسی برای دانشجویان بین المللی چقدر است؟ هزینه تحصیل مقطع  کارشناسی در کرواسی بسته به دانشگاه مورد نظر و برنامه تحصیلی دانشجویان متفاوت خواهد بود، اما معمولا بین 850HRK تا 1500HRK (کونا کرواسی) در ماه می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *