ویترین

ویزای تحصیلی آندورا

ویزای تحصیلی آندورا

دریافت ویزای تحصیلی آندورا برای همه دانشجویان خارجی در این کشور الزامی است و بدون آن، امکان ثبت نام نهایی در دانشگاه وجود ندارد. اگر فردی قصد تحصیل در این کشور را داشته باشد، باید تمامی مراحل قانونی را به دقت پشت سر بگذارد. رسیدن به پذیرش تحصیلی، مهم ترین مسئله در این رابطه خواهد بود. انتخاب آندورا به عنوان مقصد تحصیلی در اروپا باید دلیل روشنی داشته باشد و در غیر این صورت با درخواست فرد به راحتی مخالفت می شود. معمولا سفارت از فرد می خواهد تا دلیل روشنی در این رابطه ارائه کند که چرا در مقایسه با سایر کشورهای جهان، آندورا را برای تحصیل خود انتخاب کرده است.

ویزای تحصیلی، یک مدرک مهاجرتی است که برای دانشجویان خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت این مدرک برای ثبت نام نهایی دانشجویان و همچنین ثبت نام نهایی آن ها در دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که ویزای تحصیلی در اختیار داشته باشند، از درصد قابل توجهی از امکانات شهروندی در این کشور بهره خواهند برد و این یک مسئله قابل اهمیت و توجه است. نمی توان به راحتی گفت که افراد به این ویزا دسترسی خواهند داشت اما مسیری برای رسیدن به آن وجود دارد. در مسیر رسیدن به این خواسته، چالش هایی وجود دارد که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی آن می پردازند.

  • آیا ویزای تحصیلی آندورا منجر به دریافت اقامت دائم میشود؟
  • مزیت دریافت این ویزا چیست؟
  • چه کسانی نمی توانند ویزای تحصیلی این کشور را به دست آورند؟
  • محدودیت های دریافت این ویزا چیست؟
  • برای دریافت ویزای تحصیلی آندورا چه مدارکی مورد نیاز است؟

شرایط تحصیل در آندورا

در بسیاری از کشورهای جهان، تحصیل بسیار ارزشمند است و افراد زیادی به عنوان متقاضی اعلام آمادگی می کنند. آندورا اما شرایط متفاوتی دارد. دانشگاه آندورا به عنوان بهترین دانشگاه این کشور، رتبه 10300 جهان را به خود اختصاص داده است و این مسئله ای قابل تامل است. سایر دانشگاه های این کشور که خصوصی نیز هستند، رتبه های لسیار ضعیف ترین در اختیار دارند.

هزینه های تحصیل در این کشور نیز مقرون به صرفه است و دانشجویان می توانند با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 2000€ (یورو) در سال، شهریه تحصیلی خود را به طور کامل پرداخت کنند. نکته حائز اهمیت در رابطه با تحصیل در این کشور آن است که اکثر رشته های تحصیلی در آندورا به زبان انگلیسی ارائه می شوند. این یک برگ برنده برای بسیاری از علاقمندان به این کشور به حساب می آید.

سیستم آموزشی در این کشور مانند اکثر کشورهای اروپایی تابع سیستم بولونیا است و این مسئله اعتبار مدرک آموزشی در این کشور را به صورت قابل توجهی افزایش می دهد. برای ورود به این کشور، فرد باید ابتدا پذیرش تحصیلی خود را به دست آورده و سپس برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کند.

ایتالیا و ویزای تحصیلی آن برای شهروندان ایرانی

عوامل تاثیرگذار در روند دریافت ویزای تحصیلی آندورا

همه شهروندان خارجی که قصد تحصیل در دانشگاه های آندورا را دارند، باید ویزای تحصیلی این کشور را به دست آورند. شرایط خاص کشور آندرو از نظر جغرافیایی، سبب شده تا این کشور فاقد فرودگاه رسمی باشد. به همین دلیل، متقاضی باید یا از طریق فرانسه یا از اسپانیا وارد این کشور شود. زمانی که فرد پذیرش تحصیلی خود را از دانشگاه های آندورا دریافت کند، در این رابطه راهنمایی های لازم را از واحد دانشجویان خارجی دانشگاه دریافت خواهد کرد.

در این رابطه، فرد باید ویزای توریستی فرانسه یا اسپانیا را به دست آورد و این نوع ویزا باید شامل ورودچندگانه به حوزه شنگن باشد. زمانی که فرد مجوزهای تحصیل در آندورا را به دست آورد، مسیر دریافت ویزای شنگن نیز برای او ساده تر از شرایط عادی خواد شد.

عوامل تاثیرگذار در روند دریافت ویزای تحصیلی آندورا

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی آندورا

برای این که فرد بتواند ویزای تحصیلی آندورا را به دست آورد، مدارک زیر را حداقل نیاز خواهد داشت:

  • گواهی رسمی مربوط به دریافت پذیرش از دانشگاه های اندورا
  • تمکن مالی در رابطه با در رابطه با تامین هزینه های تحصیل و زندگی
  • گواهی پرداخت شهریه سال اول تحصیل
  • بیمه درمانی
  • بلیت پرواز به سمت فرانسه یا اسپانیا
  • گواهی مربوط به اقامت اولیه در آندورا

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های آندورا به مدرک آیلتس 5.5 تا 6 نیاز خواهند داشت و در صورتی که نتوانند این مدرک را ارائه کنند، از ثبت نام آن ها جلوگیری می شود. در صورتی که فردی اثناد مربوط به ثبت نام در دانشگاه را در اختیار داشته باشد، نشان از در اختیار داشتن مدرک زبان برای او خواهد بود.

کار در آندورا به عنوان دانشجو

افرادی که آندورا را به عنوان مقصد نهایی تحصیل خود انتخاب کرده باشند، می توانند از امتیازهای مربوط به کار در این کشور استفاده کنند. دانشجویان به صورت نیمه وقت می توانند در این کشور کار کنند. دولت آندورا تصمیم خواهد گرفت که مجوز کار فرد برای چه مدت فعال خواهد بود چراکه فرد باید به صورت رسمی درخواستی برای کار در این کشور به ثبت برساند.

برای دریافت مجوز کار در آندورا به مدارک زیر نیاز خواهد بود:

  • یک قطعه عکس متصل شده به جدیدترین رزمه فرد
  • کپی پاسپورت
  • شرایط اقامت
  • گواهی مدارک ازدواج در صورت وجود
  • در اختیار داشتن یک پیشنهاد کاری
  • گواهی سند محل زندگی از طرف پلیس
  • گواهی های مربوط به سلامت جسمانی برای کار

آنچه باید در رابطه با ویزای تحصیلی سوئد دانست

به طور کلی امتیازهای دریافت ویزای تحصیلی آندورا را می توان چنین بیان کرد:

امتیازهای دریافت ویزای تحصیلی آندورا

افراد برای به دست آوردن ویزای تحصیلی آندورا باید 60€ (یورو) به سفارت این کشور پرداخت کنند که غیر قابل عودت است. در صورت تمایل به زندگی در بهترین شرایط در کشورهای اروپایی، آمریکایی، اقیانوسیه و آسیایی، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *