ویترین

ویزای همراه تایوان

ویزای همراه تایوان

ویزای همراه تایوان به اعضای خانواده افرادی که در تایوان اقامت دارند و یا شهروند این کشور می باشند اجازه ورود و اقامت در خاک تایوان را می دهد. همانند سایر ویزاهایی که توسط تایوان به مهاجران خارجی ارائه می شود، ویزای همراه تایوان نیز دارای شرایط و الزامات و همچنین هزینه های خاص خود می باشد که در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور کامل آنها را مورد بررسی قرار داده اند. تایوان با داشتن رشد اقتصادی چشمگیر دو دهه اخیر به یکی از بهترین کشورهای آسیا جهت مهاجرت از روش های مختلف و با اهداف گوناگون مانند کار، تحصیل و سرمایه گذاری تبدیل شده است. در این کشور فرصت های بی شماری برای ادامه تحصیل در زمینه های متفاوت وجود دارد که موجب جذب دانشجویان بین المللی می شود.

علاوه بر این، مهاجران خارجی که دارای تخصص در یک زمینه خاص هستند و مهارت ها و تجربه کافی برای کار در زمینه های خاص را دارند، می توانند با دریافت ویزای کاری تایوان به این کشور مهاجرت کنند. تایوان همچنین فرصت های مختلفی را برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف و همچنین شروع کسب و کار در این کشور به مهاجران و سرمایه گذاران خارجی ارائه می دهد.

بررسی ویزای همراه تایوان

اتباع خارجی که مایل به پیوستن به اعضای خانواده در تایوان هستند باید برای ویزای همراه تایوان درخواست دهند. ویزای همراه تایوان یکی از انواع ویزای اقامت تایوان است که برای اقامت طولانی مدت صادر می شود.

اگر متقاضی تحت یکی از دسته بندی های زیر قرار بگیرد، واجد شرایط درخواست ویزای همراه تایوان (JFRV) خواهد بود:

  • متقاضی همسر خارجی یک شهروند تایوان باشد
  • متقاضی فرزند یا نوه زیر 20 سال یک شهروند تایوان باشد.

اگر متقاضی همسر یا وابسته یک خارجی باشد که با مجوز کار در تایوان مشغول به کار است (یعنی شهروند تایوان نیست)، همچنین می توانند برای پیوستن به آنها برای ویزای اقامت درخواست دهد، اما قوانین مختلفی وجود دارد که باید یک بار در آنجا رعایت شود. با ویزای همراه تایوان می توان در این کشور مشغول به کار شد، اما قوانین بسته به ملیت اعضای خانواده متقاضی تغییر می کند. اگر متقاضی با یک شهروند تایوانی ازدواج کرده باشد و ویزای اقامت خانواده پیوستن به همراه ARC را دریافت کند، برای اجازه کار در تایوان نیازی به مجوز کار جداگانه ندارد. ویزای اقامتی و ARC متقاضی به طور خودکار به وی اجازه کار می دهند. با این حال، اگر متقاضی همسر خارجی یا تحت تکفل یک دارنده ویزای ARC یا اقامت باشد، باید مجوز کار خود را برای اجازه کار در تایوان دریافت کند.

در نمودار زیر به هزینه دریافت ویزای همراه تایوان اشاره شده است:

هزینه دریافت ویزای همراه تایوان

روش پرداخت قابل قبول بستگی به مکانی دارد که متقاضیان از طریق آن درخواست ویزای تایوان خود را ارسال می کنند. برخی از دفاتر ممکن است از متقاضیان بخواهند که از قبل از طریق بانک پرداخت کنند در حالی که برخی دیگر فقط در زمان ارائه اسناد وجه نقد دقیق را می پذیرند، بنابراین متقاضیان باید حتماً قبل از درخواست در مورد روش پرداخت پرس و جو کنند.

مدارک لازم برای ویزای همراه تایوان

هنگامی که متقاضی برای ویزای همراه تایوان را درخواست می کند، باید چندین سند برای پشتیبانی از درخواست خود داشته باشد، مانند:

مدارکتوضیحات
ارائه فرم درخواست آنلاینتکمیل و امضا شده
پاسپورتدارای حداقل 6 ماه اعتبار و 3 صفحه خالی برای ثبت ویزا
یک فتوکپی از صفحه اطلاعات شخصی پاسپورتبرای مشخص کردن تصویر متقاضی
دو قطعه عکس شخصیگرفته شده در 6 ماه اخیر و با ه اندازه پاسپورت
پرداخت هزینه ویزای تایوانرسید پرداخت هزینه
گواهی سلامتصدر شده در 6 ماه اخیر از بیمارستان مجاز
گواهی نداشتن سابقه کیفریصادر شده توسط مقامات پلیس ذیصلاح در کشور مبدا در سال اخیر

گواهی سلامت ارائه شده توسط متقاضی باید صادر شده در 3 ماه گذشته توسط بیمارستانی در کشور متقاضی یا بیمارستان مجاز توسط مراکز کنترل بیماری وزارت بهداشت و رفاه تایوان (اصل و یک کپی) باشد. اگر گواهی سلامت متقاضی توسط بیمارستانی در کشور مبدا صادر شده باشد، باید قبل از ارائه سند در یک نمایندگی دیپلماتیک تایوانی آن را قانونی کند. شایان ذکر است که کودکان زیر شش سال از داشتن گواهی سلامت معاف هستند. علاوه بر این، همسران باید گواهی ثبت ازدواج یا سند ازدواج (اصل و یک کپی) ارائه دهند. اگر عضو خانواده متقاضی دارای ثبت نام خانوادگی تایوان باشد باید گواهی ثبت نام خانوادگی که ثبت ازدواج، نام متقاضی به زبان مادری و ملیت متقاضی (اصل و یک کپی) را نشان می دهد، ارائه شود.

اگر عضو خانواده متقاضی ثبت نام خانوادگی تایوان نداشته باشد، باید گواهی اقامت خارجی آنها یا گواهی اقامت دائم خارجی که باید حداقل 5 ماه دیگر معتبر باشد (اصل و یک کپی) ارائه شود.

مدارک لازم برای ویزای همراه تایوان

همچنین برای افراد زیر 20 سال که به والدین ملحق می شوند ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • شناسنامه
  • مدرک ازدواج والدین
  • گواهی ثبت نام خانوادگی والدین اگر والدین شهروند تایوان

اجازه اقامت برای ویزای همراه تایوان

هر تبعه خارجی که مایل به ماندن طولانی مدت در تایوان است، باید مجوز اقامت، که به عنوان گواهی اقامت خارجی (ARC) شناخته می شود، از یک مرکز خدمات محلی آژانس ملی مهاجرت تایوان دریافت کند. این ARC است که به دارنده اجازه می دهد بیش از 3 ماه در کشور بماند. ARC می تواند برای 1، 2 یا 3 سال صادر شود و قابل تمدید است و متقاضی باید حداقل 30 روز قبل از انقضای ARC خود را تمدید کند. هنگامی که یک خارجی حداقل 5 سال به طور مداوم در تایوان با ARC زندگی کند، ممکن است واجد شرایط دریافت گواهی اقامت دائم خارجی تایوان (APRC) باشد. اگر طی 5 سال حداقل 183 روز در سال را در تایوان گذرانده باشد و اگر متقاضی مدرکی مبنی بر خودکفایی ارائه دهد، می تواند برای مجوز APRC درخواست دهد.

به طور کلی، روش ها و ویزاهای مختلف برای ورود به خاک تایوان و اقامت در این کشور وجود دارد که متقاضیان می توانند اقدام به دریافت آنها کنند. از این رو، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده همراهی هموطنان گرامی در تمامی مراحل مهاجرت به تایوان می باشند و همچنین در صورتی که متقاضیان نیاز به کسب اطلاعات درباره شرایط مهاجرت به سایر کشورهای دنیا باشند می توانند از خدمات مشاورین ما بهره مند شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *