ویترین

ویزای کاری آلبانی

ویزای کاری آلبانی

با دریافت ویزای کاری آلبانی اقامت در این کشور امکان پذیر است اما این اقامت و دریافت مجوز و ویزای کار دارای شرایط و قوانین خاص خود است. آلبانی با افزایش فرصت های شغلی و اقتصاد در حال توسعه به تدریج به روی اتباع خارجی باز می شود. در این مقاله، اطلاعات مهمی در مورد ویزای کار آلبانی، با تمرکز بر صلاحیت کاری، شرایط مجوز و مراحل درخواست ویزا توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری شده است. برای مهاجرانی که قصد دارند اقدام به مهاجرت کاری به آلبانی کنند، دریافت ویزای کاری آلبانی از مهمترین و اصلی ترین موضوعاتی است که باید اطلاعات کامل درباره آن کسب شود.

شرایط کار در آلبانی

در سراسر جهان، جوانان به طور متوسط ​​دو برابر بیشتر از سایر گروه های سنی بیکار هستند. در کشورهایی مانند آلبانی با نرخ کلی بیکاری بالا، این بدان معناست که هر یک سوم از جوانان 15 تا 25 ساله برای یافتن شغل در تلاش هستند. اقتصاد آلبانی در حال رشد است، اما این رشد به مشاغل کافی تبدیل نمی شود. این امر به ویژه در مورد افراد جوان و کم سواد صادق است. مهارت های آنها با مهارت های مورد نیاز کارفرمایان مطابقت ندارد. آنها فاقد ذکاوت تجاری لازم در یک محیط کاری رقابتی هستند. احتمال بیکار ماندن طولانی مدت آنها بیشتر است که منجر به کاهش مهارت ها می شود. سازمان ها و شرکت های خصوصی مختلفی در آلبانی وجود دارند که هدف آنها افزایش فرصت های شغلی برای جوانان آلبانیایی 15 تا 29 ساله از طریق رشد بخش خصوصی، آموزش مبتنی بر تقاضا و واسطه گری شغلی است.


در نمودار زیر به توزیع نیروی کار بر اساس شغل در آلبانی اشاره شده است:

توزیع نیروی کار در آلبانی

به طور کلی، افرادی که مایل به کار در آلبانی هستند، قبل از انجام هر کاری باید چندین موضوع را مورد بررسی دقیق قرار دهند.

این موضوع ها عبارتند از:

  • شرایط کار در آلبانی
  • شرایط کاریابی و استخدام در آلبانی
  • متوسط حقوق ماهیانه و سالانه در آلبانی
  • رشته های پردرآمد در آلبانی
  • شرایط اخذ ویزا و مجوز کار و اقامت در آلبانی
  • هزینه های زندگی در آلبانی

دریافت ویزای کاری آلبانی

حقوق ورود و کار فرد خارجی در آلبانی به ملیت آنها بستگی دارد. اگر متقاضیان شهروند اتحادیه اروپا (EU)، بالکان غربی، ایالات متحده و کشورهای شنگن باشند، از حقوقی مشابه شهروندان آلبانیایی برخوردار خواهند بود و نیازی به مجوز خاصی نخواهند داشت. شهروندان خارجی که در رده های ذکر نیستند و قصد کار در آلبانی را دارند باید برای ویزای کار درخواست دهند. اتباع کشورهای ثالث می توانند برای یکی از دو نوع ویزای کار در آلبانی اقدام کنند. این ویزاهای نوع C و نوع D هستند، اما ویزای نوع D معمولاً توسط کارگران خارجی درخواست می شود. ویزای نوع C یک ویزای اقامت کوتاه مدت است که به افراد امکان می دهد در یک دوره 180 روزه (از تاریخ اولین ورود) به مدت 90 روز در آلبانی بمانند و شایان ذکر است که ویزای C ممکن است 1، 2 یا چند ورودی و به مدت 5 سال معتبر باشد.

ویزای نوع D یک ویزای اقامت طولانی مدت با کمک هزینه های مشابه ویزای نوع C است، با این تفاوت که 1 سال اعتبار دارد. در طول این مدت، افراد می توانند برای صدور مجوز اقامت برای اقامت طولانی تر در آلبانی اقدام کنند. بسته به هدف متقاضیان، چندین دسته تحت این انواع ویزا وجود دارد. افراد باید الزامات عمومی قابل اجرا برای همه انواع و همچنین اسناد خاصی را که مختص شغل هستند ارائه دهند.

دریافت ویزای کاری آلبانی

الزامات درخواست ویزای کاری آلبانی

الزامات درخواست ویزای کاری آلبانی عبارتند از:

  • فرم درخواست استاندارد درخواست ویزای کاری آلبانی تکمیل شده و امضا شده
  • سند مسافرتی یا پاسپورت معتبر با اعتبار 3 ماه پس از اقامت مورد نظر در آلبانی
  • 1 عکس در اندازه پاسپورت که بیش از 6 ماه از تاریخ درخواست گرفته شده باشد.
  • مجوز کار صادر شده توسط اداره کار محلی
  • مدرک اقامت در آلبانی (در صورت وجود، اعلام شده توسط میزبان)
  • سند سابقه کیفری قانونی (اثبات داشتن شخصیت خوب)
  • مدارک ثبت احوال (مانند شناسنامه و سند ازدواج)
  • بیمه درمانی مسافرتی برای مدت اقامت
  • مدارک نشان دهنده صلاحیت های حرفه ای، مانند دیپلم یا ریز نمرات سوابق یا مجوزهای حرفه ای مورد نیاز، گواهینامه ها یا مدرک سابقه کار

جزئیات دریافت ویزای کار آلمان

همچنین الزامات اضافی جهت دریافت ویزای نوع C و ویزای نوع D با اهداف مختلف به صورت زیر است:

انواع ویزاالزامات
نوع C به دلایل فرهنگی، ورزشی، علمی و بشردوستانهدعوت از سازمان میزبان
نوع C برای اهداف حرفه ای، تجاری و تجاریدعوت از سازمان میزبان، سند اثبات وضعیت حقوقی واحد تجاری و فعالیت حرفه ای
نوع D برای فعالیت های اقتصادیدعوت نامه کاری، سند اثبات صلاحیت حرفه ای و وضعیت حقوقی و مجوز کار
نوع D برای کارهای مذهبیمجوز محضری برای انجام فعالیت و انگیزه نامه توسط یک موسسه مذهبی
نوع D به دلایل بشردوستانهسندی که انگیزه های بشردوستانه را اثبات می کند.
نوع D برای استخدام فصلیدعوت از سازمان میزبان و فتوکپی مجوز کار

متقاضیان باید به خاطر داشته باشند که تنها پس از صدور مجوز کار می توانند برای ویزای کار آلبانی اقدام کنند. سپس پس از دریافت ویزای کاری، می توانند برای اجازه اقامت اقدام کنند. این 3 مجوز مجزا به متقاضیان امکان ورود، کار و زندگی در آلبانی را می دهد.

مراحل درخواست ویزای کاری آلبانی

درخواست ویزای کاری آلبانی روندی مشابه اکثر کشورهای اروپایی دارد. با صدور مجوز کار و سپس درخواست رسمی ویزای کار شروع می شود و با درخواست مجوز اقامت تکمیل می شود.

مراحل درخواست ویزای کار در آلبانی عبارتند از:

  1. دریافت مجوز کار از کارفرما
  2. درخواست ویزای کاری به صورت آنلاین
  3. حضور در قرار ملاقات ویزا با یک نمایندگی دیپلماتیک، سفارت یا کنسولگری آلبانی
  4. درخواست مجوز اقامت آلبانی

مجوز کار در آلبانی مجوزی است که توسط وزارت کار و امور اجتماعی صادر می شود و به کارگران خارجی حق کار در آلبانی را می دهد. پس از امضای قرارداد کاری با شرکتی در آلبانی، مجوز کار برای افراد صادر می شود. پس از دریافت مجوز کار، اکنون متقاضیان می توانند به طور رسمی برای ویزای کار آلبانی اقدام کنند. مرحله اول یک برنامه آنلاین خواهد بود، در حالی که مرحله دوم یک قرار حضوری است. درخواست آنلاین متقاضیان همچنین تاریخ و زمان قرار ملاقات با یک نمایندگی دیپلماتیک، سفارت یا کنسولگری آلبانی مربوطه را تضمین می کند و جزئیات به ایمیل متقاضیان ارسال خواهد شد. در تاریخ تعیین وقت، شما باید شخصاً در سفارت حضور داشته باشید تا نسخه های فیزیکی مدارک درخواست خود را ارسال کنید. سفارت حق درخواست مدارک اضافی و درخواست مصاحبه کوتاه با افراد را دارد.

جزئیات دریافت ویزای کاری مجارستان

ویزای کاری آلبانی 15 تا 30 روز از زمان پذیرش درخواست صادر می شود. همچنین متقاضیان باید ظرف 30 روز پس از ورود به آلبانی، برای اجازه اقامت اقدام کنند. اگر درخواست افراد موفقیت آمیز باشد، یک کارت اجازه اقامت با اعتبار متفاوت تا 6 ماه، 1 سال، 2 سال، 3 سال یا 6 سال بسته به مجوز کار دریافت خواهند کرد. هموطنان عزیز می توانند تمامی امور حقوقی و مهاجرتی خود را برای اخذ ویزای کاری آلبانی به متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسپارند.

پرسش هایی درباره ویزای کار در آلبانی

برخی از مهم ترین پرسش هایی که درباره این موضوع می توان به آن اشاره کرد عبارتند از:

  • آیا می توان در آلبانی با استفاده از این ویزا، به اقامت بلند مدت رسید؟ بله این امکان برای شهروندان خارجی وجود دارد که از این طریق بتوانند به خواسته خود دست پیدا کنند.
  • آیا ویزای کاری آلبانی دارای پروسه دشوار برای دریافت است؟ بله باید در نظر داشت که پیدا کردن کار در این کشور سخت است. با این حال اگر فردی بتواند یک پیشنهاد کاری در اختیار داشته باشد، روند دریافت ویزا برای خود را ساده می کند.
  • ویزای کاری این کشور چه مدت اعتبار دارد؟ اعتبار این ویزا معمولا 90 روزه است و فرد باید در طول دوره اعتبار ویزای خود، مجوز کار دریافت کند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *