ویزای کاری

کار جوشکاری در آذربایجان

کار جوشکاری در آذربایجان

برای کار جوشکاری در آذربایجان در ابتدا متقاضی باید مدرک فنی حرفه ای یا مدرک دیپلم متوسطه معادل مدرک استاندارد بین المللی را داشته باشد تا بتواند مجوز کار جوشکاری را از دولت آذربایجان اخذ نماید. از دیگر شرایط در این شغل در کشور آذربایجان برخورداری از سابقه کاری حداقل 5 سال می باشد. جوشکارها در آذربایجان در بخش های مختلف همانند صنایع نفت و گاز، صنایع ساختمانی، صنایع خودروسازی و غیره می توانند نقش آفرینی کنند به شرط اینکه صلاحیت این کار را از قبل داشته باشند.

در حال حاضر، یکی از کارفرماهای بزرگ استخدام کننده جوشکار آرگون در آذربایجان، شرکت غذایی و بسته بندی آذربایجان است که به دنبال جوشکاران ماهر خارجی و داخلی می گردد. بر اساس آمارهای بدست آمده از اداره آمار آذربایجان، میانگین درآمد ماهانه جوشکاران در کشور آذربایجان با توجه به سابقه کاری آنها مسلما افزایش می یابد. متقاضیان می توانند جهت استعلام آخرین شرایط و جزییات مهاجرت کاری به آذربایجان و اخذ سریع ویزای کاری آذربایجان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند..

  • شرایط کار جوشکاران در جمهوری آذربایجان چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان جوشکار به آذربایجان مهاجرت کرد؟
  • شرایط اقامت جوشکاران در کشور آذربایجان چیست؟
  • سطح درآمد یک جوشکار در کشور آذربایجان چقدر است؟
  • شرایط شرکت در دوره های آموزش جوشکاری در آذربایجان چگونه است؟
  • آیا بازار کار جوشکاری در آذربایجان مناسب است؟

شرایط بازار کار آذربایجان در 2022

کشور آذربایجان یکی از کشورهای اورآسیایی واقع در منطقه قفقاز می باشد که با کشورهایی نظیر ارمنستان و ترکیه از غرب، ایران در جنوب، روسیه و گرجستان از شمال و شمال شرقی مرز مشترک دارد. اقتصاد این کشور از قدیم الایام وابسته به محصولات کشاورزی و دامی بوده است اما در طی دهه های گذشته و با کشف منابع نفت و گاز، آذربایجان مسیر پیشرفت خود را هموارتر کرده و در بخش های مختلف اقتصادی به توسعه همه جانبه و گسترده ای دست یافت. پیشرفت اقتصادی، ایجاد زیر ساخت های توسعه و نیز ثبات سیاسی و اجتماعی همه و همه دست در دست هم داد تا آذربایجان را به کشوری جهت کار و سرمایه گذاری تبدیل کند.

در حال حاضر به سبب کمبود نیروی ماهر و متخصص بومی، بازار کار آذربایجان به مشاغل مهارتی نیاز مبرمی دارد. از جمله بخش های پر متقاضی برای جذب متخصصان خارجی شامل بخش سلامت و دارو، بخش ساختمانی، بخش انرژی و نیز مشاغل STEM یعنی مشاغل مرتبط با حوزه علمی و فناوری می باشد. اما شرایط کار در کشور آذربایجان برای کلیه مشاغل ملی آذربایجان در سال 2022 به شرح جدول زیر است:

آیتمشرح
حداقل سن کار18 سال
سن بازنشستگی65 سال
میانگین درآمدیحدود AZN2950 (منات آذربایجان)
مهارت زبان انگلیسی یا روسیاجباری
هفته کاری40 ساعت
بیمه تامین اجتماعیضروری

شرایط کار جوشکاری در آذربایجان

متقاضیان در این بخش از مقاله با شرایط اصلی کار جوشکاری و نیز مسئولیت های محوله بر دوش آنها در کشور آذربایجان آشنا می شوند. از شرایط اصلی برای تصدی کار جوشکاری در آذربایجان داشتن مدرک فنی حرفه ای استاندارد یا مدرک دیپلم متوسطه و حداقل 3 سال تجربه کاری در این رشته به عنوان یک جوشکار یا سازنده و یا هر ترکیب معادل تجربه و آموزش می باشد. همچنین متقاضیان بایستی دانش کار و تسلط لازم بر کار با شیوه ها، روش ها، ابزارهای استاندارد و مواد جوشکاری را داشته باشند. دانستن مخاطرات شغلی و جوانب احتیاطی کار نیز جزء ضروریات کار جوشکاری در آذربایجان می باشد. همچنین توانایی درک و تبعیت از دستورالعمل های شفاهی و کتبی و خواندن و کار از روی طرح ها، نمودارها و نقشه ها نیز از الزامات کار جوشکاری در آذربایجان محسوب می شود.

از شرایط مهم برای کار جوشکاران در کشور آذربایجان، تسلط جوشکارها به یک زبان خارجی (ترجیحا زبان انگلیسی) می باشد. درک و کاربرد تکنیک های جوشکاری، کار سریع و مهارتی با دست، پذیرش مسئولیت کار، تجسم کار جوشکاری، ارائه پیشنهاد و کار با تجهیزات جوشکاری زیر نیز جزء مسئولیت ها و وظایف جوشکاران در آذربایجان محسوب می شود:

  • جوشکاری لوله فرآوری لبنیات یا هیدرید (TIG (Argon
  • جوشکاری قوس
  • طرتحی و ساخت سازه ها یا اسکلت های ساختمانی
  • جوشکاری گازی و برش گاز

شرایط کار جوشکاری در آذربایجان

نحوه مهاجرت جوشکاران به آذربایجان

متقاضیان کار جوشکاری در آذربایجان برای کار در این کشور نیازمند دریافت ویزای کاری آذربایجان هستند و شرط اخذ این نوع ویزا نیز داشتن پیشنهاد کار یا Job Offer از کارفرمای آذربایجانی است. بنابراین، مسئول پیگیری امورات مربوط به اخذ ویزای کار نیز خود کارفرما می باشد. لازم به ذکر است که اعتبار ویزای کار آذربایجان برای جوشکاران یک ساله است و از نوع ویزای Multiple Entry یا چند ورود می باشد. جوشکاران متقاضی کار در آذربایجان می توانند با تهیه و تحویل مدارک زیر به سفارت آذربایجان نسبت به اخذ ویزای کار خود اقدام نمایند:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • اصل پاسپورت متقاضی
  • کپی مدارک شناسایی متقاضی
  • کپی مدرک حرفه ای یا مدرک دیپلم متوسطه
  • یک قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • قرارداد کاری شامل توصیف کار و سطح درآمد
  • گواهی کار صادره از وزارت امور خارجه آذربایجان
  • رسید پرداخت رسیدگی به درخواست ویزای کار
  • تاییدیه سلامت پزشکی متقاضی

معایب اخذ اقامت آذربایجان

آذربایجان کشوری در حال توسعه است. مهم ترین مشکل زندگی در آذربایجان نیز میزان کم حقوق دریافتی در این کشور است. در حالی که متوسط درآمد ماهانه در کشورهای توسعه یافته و قدرتمندی مثل سوئیس بیش از 6100$ (دلار آمریکا) در ماه است در آذربایجان مردم به طور میانگین تنها حدود 340$ (دلار آمریکا) حقوق دریافت می کنند. البته درآمد پزشکان و دندانپزشکان در این کشور به ماهی 900$ (دلار آمریکا) هم می رسد اما سایر مشاغل از جمله جوشکاران، کارگران ساختمانی و غیره جزو قشر کم درآمد آذربایجان هستند. لازم به ذکر است مطابق آمارهای سال 2022 حدود 25% جمعیت جمهوری آذربایجان کم تر از AZN1650 (منات آذربایجان) حقوق می گیرند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سابقه کاری برتر در زمینه های مهاجرتی آماده است تا با قبول پرونده مهاجرتی هموطنان عزیز آنها را در زمینه انجام امور مهاجرتی و نیز دریافت سریع ویزا راهنمائی کند.

5/5 - (1 امتیاز)

8 دیدگاه برای “کار جوشکاری در آذربایجان

  1. محمد گفت:

    سلام جوشکارحرفه ایco2درزمین دستگاه سازی وجوشکارحرفه ای برق هستم درزمینه ساخت وسازوکلیه سازه های فلزی با۱۵سال تجربه کاری.جویای کاردرآذربایجانم چونکه ازنطرمالی قدرت اقدام مهاجرت به کشورهای دیگه روندارم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید یک سفر توریستی به این کشور داشته باشید، دنبال کار بگردید و بعد از این که شغل مورد نظر خودتون رو پیدا کردید، به ایران برگردید و از طریق سفارت این کشور برای ویزای کاری اقدام کنید.
      در غیر این صورت می تونید از سایت های کاریابی در آذربایجان استفاده کنید که البته مسیر دوم پیدا کردن شغل رو سخت تر می کنه

  2. Farshad گفت:

    سلام من 7 ساله جوشکار برق و آرگون هستم راهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      اگر منظورتون کار در آذربایجانه باید یه سفر برید این کشور و ببینید که کسی حاضر میشه شما رو استخدام کنه یا نه
      ولی بازار کار این کشور هم تعریفی نداره. در کل من اگر جای شما بودم برای کار در آلمان اقدام میکردم که قابل قیاس با آذربایجان نیست و شرایطش رو دارم

  3. محمد گفت:

    سلام و عرض ادب محمد حمدی هستم اهل تبریز 32سالمه دارای مدرک فنی حرفه ای جوشکاری برق گاز آرگون کلیه مدارک ترجمه شده سابقه کار در پالایشگاه نیروگاه پروژه لطفاً راهنمای بفرماید جهت کار در آذربایجان سپاس

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما آیا از کشور آذربایجان کارفرما دارید؟

  4. رسول گفت:

    ابتدا تشکر میکنم از مطالب مفیدی که در اختیار مردم قرار میدهید
    سوال من اینه آیا بدون سابقه کاری و صرفاً با داشتن مدرک فنی حرفه ای میتونم کار پیدا کنم و مؤسسه شما در زمینه پیدا کردن کار در آذربایجان یا کشور دیگه ای فعالیت داره

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر باید برای کار خودتون دنبال کاریابی باشید چه از طریق اینترنت چه از طریق مراجعه حضوری به کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *