ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در نیوزلند

رشته شنوایی سنجی در نیوزلند

اوکلند بهترین شهر و دانشگاه اوکلند بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در نیوزلند محسوب می شوند که متقاضیان بسیار دارند. اوکلند یک شهر متروپلیتنی بزرگ در جزیره شمالی نیوزلند است. در حالی که اروپایی ها همچنان اکثریت جمعیت اوکلند را تشکیل می دهند اما این شهر در اواخر قرن بیستم چندفرهنگی و جهانی شد و آسیایی ها 31% از جمعیت این شهر را در سال 2023 تشکیل می دادند.

متخصصان شنوایی سنجی / شنوایی شناسی به مطالعه، شناسایی، اندازه گیری و درمان کم شنوایی و اختلالات گوش می پردازند. آن ها همچنین وسایل کمکی و سایر وسایل شنوایی را برای کمک به بیماران مبتلا به کم شنوایی ارائه می دهند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته شنوایی سنجی در نیوزلند تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در نیوزلند کدامند؟
  • کارشناسی ارشد رشته شنوایی سنجی در دانشگاه اوکلند نیوزلند چه ویژگی هایی دارد؟
  • کارشناسی ارشد رشته شنوایی سنجی در دانشگاه کانتربری نیوزلند چه ویژگی های دارد؟
  • وضعیت حقوق متخصصان شنوایی سنجی در نیوزلند چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته شنوایی سنجی در نیوزلند

در جدول زیر بهترین دانشگاه های نیوزلند برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی را معرفی می کنیم.

دانشگاهشهررتبه در نیوزلندرتبه در اقیانوسیهرتبه در جهان
دانشگاه اوکلنداوکلند نیوزلند16116
دانشگاه اتاگوداندین211172
دانشگاه کانتربریکرایست چرچ316279
دانشگاه مسیپالمرستون نورث427504
دانشگاه ویکتوریای ولینگتونولینگتون528542
دانشگاه وایکاتوهمیلتون631695
دانشگاه فناوری اوکلنداوکلند734911

کارشناسی ارشد رشته شنوایی سنجی در دانشگاه اوکلند نیوزلند

برنامه کارشناسی ارشد شنوایی سنجی (MAud) دانشگاه اوکلند، یک برنامه آموزشی حرفه ای برای واجد شرایط بودن به عنوان یک متخصص شنوایی سنجی بالینی در نیوزلند است. این برنامه مبتنی بر تحقیق، توسط انجمن شنوایی سنجی نیوزلند (NZAS) به رسمیت شناخته شده است. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 24 ماه (2 سال) طول می کشد. مهلت ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش این برنامه و زمان آغاز برنامه به صورت زیر می باشد:

آغاز برنامهمهلت ارسال درخواست
فوریه 2023قبل از اکتبر 2022

زبان آموزش این برنامه انگلیسی است و نمرات زبان قابل قبول برای ورود به آن عبارتند از:

نمرات زبان قابل قبول برای ورود به رشته شنوایی سنجی در دانشگاه اوکلند نیوزلند

تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. برخی از دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از:

  • عصب شناسی شنوایی
  • عملکرد شنوایی مرکزی
  • گوش و حلق و بینی بالینی و علوم وابسته.

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 28033€ (یورو) در سال است. فارغ التحصیلان این برنامه، دانش آکادمیک، تحقیقات و تجربه بالینی لازم را برای انجام شنوایی سنجی در سطح پایه دارا خواهند بود. فارغ التحصیلان ممکن است به عنوان بالینگر (Clinician) در بخش دولتی یا خصوصی کار کنند یا برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا درخواست دهند. دانشگاه اوکلند در استخدام فارغ التحصیلان دخالتی ندارد و هیچ تضمینی برای استخدام در نیوزلند یا هر کشوری دیگری نیز ندارد.

برنامه کارشناسی ارشد شنوایی سنجی در دانشگاه اوکلند از دو بخش تشکیل شده است:

  • بخش اول: دروس اصلی در زمینه علوم اعصاب شنوایی، شنوایی سنجی تشخیصی، گوش و حلق و بینی بالینی و سمعک برای افراد دارای اختلال.
  • بخش دوم: کارآموزی بالینی با تاکید بر شنوایی سنجی کودکان و انجام پایان نامه.

بهترین دانشگاه ها برای رشته شنوایی سنجی در نیوزلند

کارشناسی ارشد رشته شنوایی سنجی در دانشگاه کانتربری نیوزلند

برنامه کارشناسی ارشد شنوایی سنجی (Maud) دانشگاه کانتربری بر آموزش متخصصان شنوایی سنجی حرفه ای بالینی با تاکید بر توسعه مهارت های بالینی و اجرایی مربوط به انجام شنوایی سنجی تمرکز دارد. این برنامه برای رفع کمبود متخصصان شنوایی سنجی آموزش دیده ایجاد شده است. پذیرش در این برنامه بر اساس ارزیابی توانایی متقاضیان برای انجام تحصیلات تکمیلی در یک زمینه تخصصی تحقیقی یا حرفه ای است. مبنای اصلی انتخاب در این برنامه بر اساس شایستگی تحصیلی است، با این حال ممکن است به عوامل دیگری نیز توجه شود. Maud نیازی به آموزش قبلی در گفتار و زبان درمانی ندارد.

تحصیل در برنامه کارشناسی ارشد شنوایی سنجی 2 سال به صورت تمام وقت یا 4 سال به صورت پاره وقت طول می کشد. این برنامه به طور کامل توسط انجمن شنوایی سنجی نیوزلند (NZAS) تایید شده است. پس از اتمام این برنامه، دانشجویان می توانند به عنوان متخصص شنوایی سنجی در Aotearoa New Zealand کار کنند. مدرک این برنامه در سطح بین المللی نیز به رسمیت شناخته می شود. دوره آموزشی این برنامه، دانش و مهارت ها در سراسر حوزه انجام شنوایی سنجی، از جمله پایه ای قوی در آکوستیک، روانکاوی و علوم اعصاب، را توسعه می دهد. کار بالینی با مراجعان بزرگسال و کودک در محیط های بالینی مختلف انجام می شود. همچنین، یک پروژه پایان نامه با راهنمایی کارکنان پژوهشی برجسته انجام می شود.

چشم انداز شغلی رشته شنوایی سنجی در نیوزلند

یکی از اقدامات اساسی دولت نیوزلند که با همکاری دانشگاه های این کشور صورت گرفته است، فراهم کردن چشم انداز شغلی مناسب در رشته شنوایی سنجی در نیوزلند می باشد. به عبارت دیگر دولت نیوزلند مشاغل متعددی را برای فارغ التحصیلان رشته شنوایی سنجی در نیوزلند فراهم کرده است. البته لازم به ذکر است که، تعداد مشاغل شنوایی سنجی در نیوزلند تا حدی به دلیل تغییرات جمعیتی در این کشور در حال افزایش بوده است. زیرا نسبت ساکنان بالای 60 سال نیوزلند که دارای مشکلات شنوایی هستند در حال افزایش است.

در تصویر زیر می توانید برخی از مشاغل موجود برای فارغ التحصیلان رشته شنوایی سنجی در نیوزلند را مشاهده فرمایید:

مشاغل موجود برای فارغ التحصیلان رشته شنوایی سنجی در نیوزلند

وضعیت حقوق متخصصان رشته شنوایی سنجی در نیوزلند

کسی که به عنوان متخصص شنوایی سنجی در نیوزلند کار می کند معمولاً حدود 14100NZD (دلار نیوزلند) در ماه حقوق دریافت می کند. حقوق متخصصان شنوایی سنجی در این کشور بین 7620NZD (کم ترین) تا 21300NZD (بیش ترین) (دلار نیوزلند) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در نیوزلند را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در نیوزلند

با وجود این که انتظار می رود جنسیت به ویژه در کشوری مانند نیوزلند بر میزان حقوق متخصصان شنوایی سنجی تاثیرگذار نباشد، اما متاسفانه این عامل موثر هست. بررسی ها نشان می دهد متخصصان مرد در نیوزلند به طور متوسط 5% بیش تر از همتایان زن خود حقوق می گیرند.

میزان حقوق متخصصان شنوایی سنجی در نیوزلند بر اساس جنسیت

در صورتی که علاقه مند مند به تحصیل در نیوزلند هستید، پیشنهاد ما این است که جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز ویزای تحصیلی نیوزلند از کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

پرتکرار ترین سوالات در خصوص رشته شنوایی سنجی در نیوزلند

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته شنوایی سنجی در نیوزلند، در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. این سوالات عبارت اند از:

  • آیا امکان دریافت بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته شنوایی سنجی در نیوزلند وجود دارد؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل رشته شنوایی سنجی در نیوزلند را ندارند، می توانند از بورسیه های دانشجویی این کشور استفاده کنند.
  • هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در نیوزلند چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در نیوزلند بسته به محل اقامت و دانشگاه مورد نظر دانشجویان متفاوت خواهد بود. اما معمولا بین 3500NZD تا 5500NZD (دلار نیوزلند) در ماه متغیر می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *