ویزای تحصیلی

معرفی دانشگاه کاونتری در انگلستان

معرفی دانشگاه کاونتری در انگلستان

معرفی دانشگاه کاونتری در انگلستان از آن جهت حائز اهمیت است که مسیر پذیرش در آن ساده است و بیش از 40% دانشجویان این دانشگاه بین المللی هستند. این به آن معناست که دانشجویان بین المللی می توانند نسبت به اخذ پذیرش در این دانشگاه امیدوار باشند. دانشجویان در این دانشگاه فرصت خواهند داشت که در دوره های پیش از دانشگاه نیز شرکت کنند. این دوره ها در ماه ژانویه شروع می شود و در دو ترم زمستان و بهار ادامه می یابد. در ادامه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با معرفی دانشگاه کاونتری در انگلستان، شرایط تحصیل در این دانشگاه را تشریح خواهند کرد.

معرفی شهر کاونتری

شهر کاونتری یکی از شهرهای نوبنیاد و کوچک در کشور انگلستان است. شهروندان این شهر مجموعه ای از انسان هاییست که دارای تفاوت های فرهنگی بسیار زیادی هستند. دلیل اصلی این اتفاق، فضای دانشجویی حاکم بر این شهر است. هزینه های زندگی در این شهر نسبت به سایر شهرهای کشور انگلستان قابل پرداخت تر است. این شهر بر اساس آخرین رنکینگ شهرهای برجسته دانشجویی، کاونتری 44 شهر برتر جهان شناخته شده است. این شهر همچنین به عنوان شهر فرهنگ بریتانیا در سال 2023 معرفی شده است.

معرفی تاریخچه دانشگاه کاونتری در انگلستان

دانشگاه کاونتری انگلستان در سال 1843 در شهر کاونتری در کشور انگلستان افتتاح شد. در معرفی دانشگاه کاونتری در انگلستان باید اشاره کرد که این دانشگاه در زمینه اعزام دانشجو فعالیت بسیار زیادی دارد. سالیانه بسیاری از دانشجویان این دانشگاه به منظور شرکت در دوره های علمی به دانشگاه های دیگر اعزام می شوند. تنها در سال 2018، 1000 دانشجو به شهرهای پاریس، برلین، بروکسل و بارسلونا اعزام شده اند. سامانه ارزشگذاری QS در سال 2018، دانشگاه کاونتری در انگلستان را یک دانشگاه 4 ستاره معرفی کرده است.

در گزارش رسمی دانشگاه اعلام شده است که 25350 نفر در حال تحصیل در این دانشگاه هستند. در ادامه این گزارش می خوانیم که 10980 نفر از این دانشجویان، غیر اروپایی هستند. در طی سال تحصیلی 2018-2019، 7665 دانشجوی جدید الورود در مقطع کارشناسی وارد دانشگاه شده اند. تعداد دانشجویان جدید الورود مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز به ترتیب 2635 و 75 نفر اعلام شده است. در این دانشگاه 150 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف در نظر گرفته شده است.

این دانشگاه یک دانشگاه مدرن و آینده نگر است که به عنوان ارائه دهنده آموزش با کیفیت بالا و تمرکز بر تحقیقات کاربردی دارای افتخارات فراوانی است. دانشجویان این دانشگاه از تجهیزات و امکانات پیشرفته در کلیه رشته های دانشگاهی اعم از آزمایشگاه های بهداشت، طراحی و ممهندسی، استودیوهای هنری و مراکز محاسباتی بهره مند می شوند.

معرفی دانشکده های دانشگاه کاونتری در انگلستان

هنگام معرفی دانشگاه کاونتری در انگلستان باید دانشکده های مختلف این دانشگاه را نیز بررسی کنیم. دانشجویان برای اخذ پذیرش در دانشگاه کاونتری باید در یکی از 4 دانشکده آن، برای ورودی سپتامبر و یا ژانویه و از حدود 3 الی 4 ماه قبل از شروع ترم باید درخواست خود را به دانشگاه ارسال نمایند و نام نویسی کنند. دانشکده های این دانشگاه عبارتند از:

  • دانشکده هنر و مردم شناسی
  • دانشکده مهندسی، محیط زیست و علوم کامپیوتر
  • دانشکده بهداشت و علوم زیستی
  • دانشکده تجارت و حقوق

معرفی دانشکده های دانشگاه کاونتری در انگلستان

خوابگاه دانشجویی دانشگاه کاونتری انگلستان

می توان گفت یکی از برتری های روشن دانشگاه های انگلستان نسبت به سایر نقاط جهان خوابگاه دانشجویی است. خوابگاه های دانشجویی هزینه های زندگی دانشجویی را به شدت کاهش می دهد. دانشگاه کاونتری در انگستان نیز به خوابگاه های دانشجویی مناسبی مجهز شده است. خوابگاه دانشجویان رشته های کارشناسی جدا از دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در نظر گرفته شده است. هزینه اجاره خوابگاه برای دانشجویان مقطع کارشناسی در حدود 5600£ (پوند) برای 40 هفته است. توجه داشته باشید در طول دوره تعطیلی دانشگاه، خوابگاه نیز تعطیل می باشد. در جدول زیر هزینه های مربوط به خوابگاه های دانشجویی را بررسی کرده ایم.

نوع خوابگاه هزینه به پوند
یک اتاق پیوسته به یک پذیرایی در حالت اختصاصی£5997 تا 6794£ برای 44 هفته
یک اتاق پیوسته به یک پذیرای در حالت غیر اختصاصی£4640 تا 5600£ برای 40 هفته
یک اتاق تنها و غیر اختصاصی£5720 تا 6000£ برای 40 هفته

نحوه ثبت نام خوابگاه های دانشگاه کاونتری در انگلستان

دانشجویان غیر اروپایی باید 300£ (پوند) برای ثبت نام پرداخته و قسط اول خود را نیز پرداخت کنند. هزینه های خوابگاه برای دروه های کارشناسی ارشد و دکترا کمی متفاوت است. اتاق های غیر اختصاصی این خوابگاه ها برای 50 هفته، 5800£ (پوند) هزینه خواهد داشت. اتاق های اختصاصی و مجهز این خوابگاه ها نیز در ازای 8750£ (پوند) برای 50 هفته در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

مدارک لازم برای رزرو خوابگاه این دانشگاه به طور عمده به شرح ذیل است:

  • پرداخت پیش ثبت نام و قسط اول و ارائه رسید
  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاه کاونتری
  • پاسپورت معتبر که نشان دهنده اطلاعات هویتی دانشجو است
  • عکس پاسپورتی پشت سفید و جدید
  • گواهی تمکن مالی
  • رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه کاونتری

معرفی هزینه های دانشگاه کاونتری در انگلستان در 2023

دیگر فاکتور حائز اهمیت در معرفی دانشگاه کاونتری در انگلستان، هزینه های تحصیل در این دانشگاه است. شهریه هر رشته تحصیلی در این دانشگاه با رشته های دیگر متفاوت است. برای بدست آوردن شهریه 2023 هر رشته تحصیلی به سایت دانشگاه رجوع کرده و روی گزینه دوره تحصیلی کلیک کنید. سپس دوره های ارائه شده مشاهده کنید و با انتخاب رشته مورد نظر خود، اطلاعات کافی را بدست آورید. توجه داشته باشید رشته های تحصیلی که عنوان INTERNATIONAL را در بردارند، شهریه بالاتری دارند. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی تقریبا 50% بیشتر از دانشجویان اروپایی است. در جدول زیر شهریه دانشگاهی برخی از رشته هایی که بیشتر مورد استقبال است را ارئه کرده ایم.

رشته تحصیلیمقطعطول دورهشهریه به پوند
علوم کامپیوترکارشناسی ارشد1 سال تمام وقت£15050
علوم کامپیوترکارشناسی3 سال تمام وقت£14850
مهندسی برقکارشناسی ارشد1 سال تمام وقت£15050
مهندسی برقکارشناسی3 سال تمام وقت£14850
مهندسی مکانیککارشناسی ارشد1 سال تمام وقت£15050
مهندسی مکانیککارشناسی3 سال تمام وقت£14850
پرستاریکارشناسی ارشد1 سال تمام وقت£12500
مهندسی نفتکارشناسی ارشد1 سال تمام وقت£15050
2 سال نیمه وقت
حسابداریکارشناسی3 سال تمام وقت£12600
معماریکارشناسی ارشد2 سال تمام وقت£8900

برای مقایسه شهریه دانشگاه در انگلستان، مقاله هزینه تحصیل در انگلستان را نیز مطالعه فرمایید. در مسیر مهاجرت تحصیلی خود به کشور انگلستان می توانید از تجربه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *