ویزای تحصیلی

دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

کشور آلمان قطب صنعت قاره اروپا محسوب می شود و دانشگاه های بسیاری در این کشور وجود دارند که از نظر علمی و ارائه امکانات به دانشجویان دارای رتبه های بسیار خوب جهانی می باشند. دانشگاه صنعتی درسدن آلمان یکی از دانشگاه های صنعتی تحقیقاتی آلمان است که با توجه به میزان مخاطبان خود جزو 10 دانشگاه برتر آلمان محسوب می شود. این ساختمان در سال 1828 میلادی تاسیس شد اما در سال 1961 میلادی به نام دانشگاه صنعتی درسدن تغییر نام یافت. این مقاله در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و به جهت راهنمایی شما علاقه مندان محترم نگارش شده است.

چرا تحصیل در دانشگاه صنعتی درسدن؟

یکی از دانشگاه های ایده آل برای ادامه تحصیل در کشور آلمان، انتخاب دانشگاه های صنعتی از جمله دانشگاه صنعتی درسدن می باشد. دانشگاهی دولتی که همه ساله علاوه بر دانشجویان آلمانی و اروپایی به جذب دانشجویان بین المللی نیز می پردازد. این دانشگاه از لحاظ کیفیت آموزشی یکی از بهترین و تراز اولترین دانشگاه های صنعتی آلمان محسوب می شود.

همان طوری که در جدول زیر هم مشاهده می شود، دانشگاه صنعتی درسدن در رتبه 5- ام بهترین دانشگاه های صنعتی کشور آلمان قرار دارد:

دانشگاه صنعتیرتبه ملی
دانشگاه صنعتی مونیخ1
دانشگاه آخن آلمان2
موسسه فنی کارلسروهه3
دانشگاه صنعتی برلین4
دانشگاه صنعتی درسدن5

دانشجویانی که در این دانشگاه قصد ادامه تحصیل مخصوصا در رشته های فنی و مهندسی دارند تقریبا از آینده روشن خود مطمئن هستند. به طور خلاصه از مهمترین امتیازات تحصیل در این دانشگاه معتبر نیز می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • تحصیل رایگان
  • هزینه زندگی پایین تر
  • کیفیت آموزشی ایده آل
  • کار ضمن و بعد از تحصیل
  • کارآموزی حین تحصیل
  • دریافت مدرک تاپ
  • آموزش زبان آلمانی
  • بهره مندی از کیفیت زندگی مناسب

ویژگی های دانشگاه صنعتی درسدن

ساختمان اصلی دانشگاه در شهر درسدن واقع شده اما سایر دانشکده های این دانشگاه در حواشی شهر درسدن قرار دارند. طبق آمارهایی که از سال 2017 از دانشگاه درسدن آلمان در اختیار است، حدود 35000 دانشجو در این دانشگاه وجود دارند که در حدود 10% از آن ها دانشجویان خارجی و بین المللی می باشند. ویژگی های برجسته این دانشگاه عبارت اند از:

  • شعار: دانش پل ها را خلق می کند
  • نوع دانشگاه: دولتی
  • سال تاسیس: 1828/1961
  • تعداد دانشجویان: 36737
  • موقعیت : درسدن-آلمان
  • وبسایت: tu-dresden.de

رنکینگ دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

این دانشگاه بزرگ ترین دانشگاه ایالت زاکسن در آلمان می باشد و همچنین عضو انجمن tu9 در زمینه فناوری به شمار می آید و در حال حاضر در 126 رشته تحصیلی فعال است. به طور کلی تمام رشته های مهندسی و پزشکی در دانشگاه صنعتی درسدن ارائه می شوند و این دانشگاه در سال 2017 رتبه 164 در رنکینگ برترین دانشگاه های جهان و رتبه 97 جهانی در زمینه علوم مهندسی را دارا بود. همچنین رتبه 10 دانشگاه‌ های برتر کشور آلمان به این دانشگاه تعلق دارد.

رتبه جهانی این دانشگاه به شرح نمودار ذیل است:

رنکینگ دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

دانشکده های دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

برخی از دانشکده‌ های این دانشگاه پیشرفته را در لیست زیر برای شما نگارش کرده ایم:

  • دانشکده علوم کامپیوتر
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده مهندسی مکانیک
  • دانشکده علوم پزشکی و آزمایشگاهی
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده مهندسی برق
  • دانشکده مهندسی شهرسازی
  • دانشکده معماری

نیمسال اول تحصیلی در تمام دانشگاه های کشور آلمان در ماه ژانویه پانزدهم آغاز می شود و نیمسال دوم تحصیلی در 15 ماه مه آغاز می شود. همان ‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم ساختمان اصلی این دانشگاه در شهر درسدن واقع شده اما ساختمان دانشکده‌ ها اکثراً در حاشیه شهر قرار دارند و دانشجویان باید از سرویس دانشگاه یا حمل و نقل عمومی برای رفتن به کلاس‌ ها استفاده کنند که لازم است توجه داشته باشید در زمینه حمل و نقل برای شما هزینه هایی دربرخواهد داشت.

پذیرش در دانشگاه صنعتی درسدن آلمان در 2023

پذیرش در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در سال 2023 در دانشگاه صنعتی درسدن آلمان نیازمند ارائه مجموعه ای از مدارک و اسناد و همچنین پذیرش در برخی مصاحبه ها و آزمون های ورودی است. در زیر مختصر به آن ها اشاره می کنیم:

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی با ترجمه به زبان آلمانی
  • ارائه مدرک تسلط به زبان آلمانی توسط متقاضی
  • ارائه مدرک لیسانس برای حضور در دوره‌های کارشناسی ارشد با رعایت شرط حداقل نمره مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه درسدن آلمان
  • ارائه مدرک آیلتس زبان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با حداقل نمره 5
  • ارائه مدرک آیلتس زبان در مقطع تحقیقاتی و دکترا با حداقل نمره 7
  • کسب نمره قبولی در آزمون DHS-2 که این آزمون برای دانشجویان بین‌المللی می باشد که از کشورهای خارجی برای تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان درخواست می دهند و مربوط به گذراندن آزمون تسلط به زبان آلمانی است

توانایی صحبت کردن به زبان آلمانی یک امتیاز برای متقاضیان ادامه تحصیل در آلمان محسوب می شود. زیرا اکثر رشته‌ های تحصیلی در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی ارائه نمی شوند. این مسئله خصوصا در مقطع کارشناسی دانشگاه درسدن مشخص است. به علاوه تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان هزینه‌ هایی دربرخواهد داشت.

پذیرش در دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

مجوزها برای تحصیل در دانشگاه صنعتی درسدن

برای تحصیل در دانشگاه درسدن فقط اخذ پذیرش  (اپلای) از این دانشگاه کفایت نمی کند. بلکه اولین مجوز آنها تاییدیه پذیرش از این دانشگاه معتبر مبی باشد. در ادامه آنها بایستی برای اخذ ویزای تحصیلی خود موسوم به Germany Student Visa اقدام کنند. ویزایی که شخصا توسط خود متقاضی و البته چند هفته پیش از شروع سال تحصیلی از سفارت آلمان درخواست می شود. اما این ویزا صرفا یک نوع مجوز ورود به کشور آلمان محسوب می شود.

دانشجویان پس از ورود به آلمان بایستی اولا آدرس اقامتگاه خود را در اداره ثبت محلی به ثبت رسانده و سپس برای درخواست مجوز اقامت دانشجویی Germany Student Residence Permit خود اقدام کنند. برای این کار نیز تنها 90 رور فرصت خواهند داشت. پس با این حساب هر دانشجوی خارجی برای تحصیل در دانشگاه های آلمان از جمله دانشگاه صنعتی درسدن به 3 مجوز زیر نیاز خواهد داشت:

انواع مجوزها برای تحصیل در دانشگاه صنعتی درسدن

هزینه تحصیل در دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

اگر شما متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه درسدن کشور آلمان هستید باید به شما مژده بدهیم که هزینه تحصیل در این دانشگاه برتر کشور آلمان رایگان است. تنها هزینه هایی که شما باید به صورت ماهانه پرداخت کنید مربوط به هزینه های زندگی از جمله حمل و نقل، غذا، لباس و هزینه‌های مربوط به اجاره مسکن است. اگر شما ساکن شهر درسدن آلمان هستید، حدود 250€ (یورو) در هر ترم باید برای هزینه های حمل و نقل عمومی و تاکسی اختصاص دهید. درباره هزینه مسکن باید بگوییم به نسبت اقامتگاهی که برای خود انتخاب می‌کنید به طور میانگین باید ماهانه 150€ الی 350€ (یورو) در کشور آلمان و در شهر درسدن برای اقامت خود اختصاص دهید.

کار پس از تحصیل در آلمان

به طور کلی متوسط هزینه زندگی در کشور آلمان ماهانه بین 700€ تا 950€ (یورو) متغیر است که اگر شما یک زندگی ساده دانشجویی داشته باشید می توانید با استفاده از گزینه کار ضمن تحصیل در هفته 20 ساعت به کار بپردازید که با توجه به میزان حقوق های دریافتی در کشور آلمان می توانید بخشی از هزینه های خود از جمله هزینه های خوراک و حمل و نقل را به راحتی پوشش دهید. اما تنها مزیت مشغول شدن به کار ضمن تحصیل در آلمان پرداخت هزینه های زندگی نیست.

این مسئله به دانشجویان دانشگاه درسدن کمک می کند پس از فارغ التحصیلی هم سریع تر از سایرین شغل مناسبی در آلمان پیدا کنند. دانشجویان بعد از اتمام دوره تحصیلی خود تا 16 ماه فرصت دارند در آلمان باشند و دنبال کار بگردند. البته نرخ بیکاری در آلمان زیر 5% است اما باز هم بهتر است دانشجویان پیش از فارغ التحصیلی آشنایی با بازار کار آلمان پیدا کنند و به زبان آلمانی هم مسلط باشند تا برای کاریابی در این کشور و تمدید اقامت خود با مشکلی برنخورند. متوسط درآمد دریافتی در کشور آلمان بالاترین در دنیا نیست، چرا که این جایگاه به کشور سوئیس با میانگین بیش از 6250$ (دلار آمریکا) درآمد در ماه اختصاص دارد. اما آلمان هم جزو کشورهای پردرآمد دنیا به حساب می آید که میانگین حقوق دریافتی مردم آن بیش از 2800$ (دلار آمریکا) در ماه است.

توجه داشته باشید که اگر شما ساکن شهرهای اصلی کشور آلمان مثل برلین یا کلن باشید هزینه زندگی به نسبت سایر شهرها بالاتر خواهد رفت. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه صنعتی درسدن و مهاجرت تحصیلی به آلمان می‌توانید با کارشناسان متخصص و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *