ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی

رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی

رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی از رشته های کلیدی در میان رشته های علوم مهندسی است که تقریبا در تمامی دانشگاه های این کشور ارائه می شود. دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در مالزی را دارند، گزینه های محدودی را پیش روی خود خواهند داشت و این مسئله می توان شرایط تحصیل آن ها در این کشور را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از دانشگاه های کشور مالزی دارای رتبه های علمی بسیار خوبی هستند اما به طور کلی نمی توان گفت که تحصیل در این کشور می تواند از نظر علمی بسیاری را در شرایط عالی قرار دهد.

مالزی در کنار سنگاپور کشورهای اسلامی شرق آسیا هستند که پیشرفت بسیار زیادی را در زمینه های علمی و اقتصادی تجربه کرده اند و یکی از مهم ترین دلایل این موضوع، توجه آن ها به قدرت دانشگاه های کشور خود بوده است. رشته مهندسی کامپیوتر امروزه به عنوان یکی از کلیدی ترین رشته های تحصیلی در جهان شناخته می شود چراکه در حوزه های مختلف می تواند سبب سرعت بخشیدن به امور شده و در نتیجه پیشرفت سریع تری را به ارمغان آورد. در چنین شرایطی است که دانشگاه های برتر جهان به این رشته توجه اساسی دارند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز به خوبی از اهمیت این موضوع با خبر هستند و در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی چیست؟
  • آیا دانشجویان بین المللی می توانند در این کشور به صورت رایگان تحصیل کنند؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل مهندسان کامپیوتر در این کشور چگونه است؟
  • آیا مهندسان کامپیوتر در این کشور از درآمد خوبی برخوردار هستند؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی

افرادی که رشته مهندسی کامپیوتر را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند، باید آمادگی کامل در این زمینه را داشته باشند و این بدان معنا است که آن ها برای ورود به این رشته به رزومه تحصیلی قدرتمندی نیاز خواهند داشت. مالزی به عنوان یکی از کشورهای در حال توسعه جهان، در رشته مهندسی کامپیوتر پیشرفت های چشمگیری را تجربه کرده است تا جایی که دانشگاه دولتی مالایا در آموزش این رشته رتبه ای دو رقمی را به دست آورده است و امروزه به عنوان یکی از دانشگاه های برتر جهان در این رشته شناخته می شود.


زبان تحصیل در کشور مالزی مالایی است البته به منظور سهولت دانشجویان خارجی در بسیاری از رشته های تحصیلی شناخته شده از جمله رشته مهندسی کامپیوتر، به دانشجویان اجازه داده شده است تا به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل مشغول شوند. در چنین شرایطی دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی تنها به کسب نمره 6 از آزمون آیلتس یا سایر مدارک معتبر نیاز خواهند داشت تا بتوانند تحصیل در مالزی را تجربه کنند.

دانشگاه های بسیاری در کشور مالزی به ارائه رشته مهندسی کامپیوتر می پردازند و یکی از شناخته شده ترین آن ها دانشگاه مالایا است که به عنوان قوی ترین دانشگاه مالزی در سطح جهان به ارائه این رشته می پردازد. رقابت اصلی در میان متقاضیان خارجی بر سر کرسی های این دانشگاه شکل می گیرد و کمتر کسی برای دریافت پذیرش از سایر دانشگاه های این کشور در رشته مهندسی کامپیوتر دچار مشکل می شود. به همین دلیل است که به دانشجویان توصیه می شود تا برای پذیرش از این دانشگاه نمره بهتری در آزمون زبان ارائه کنند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی

در صورتی که فردی بدون توجه به هزینه های تحصیل خود در کشور مقصد اقدام به مهاجرت کند، به احتمال بسیار زیاد در روند تحصیل خود دچار مشکل خواهد شد و نمی تواند دوره تحصیلی مورد نظر را به پایان برساند. توصیه همواره بر این است که دانشجویان پیش از مهاجرت به کشور مقصد، در رابطه با هزینه های احتمالی خود در کشور مقصد تصمیم گیری کنند تا تصمیم آن ها مطابق با واقعیت ها شکل بگیرد.

رشته مهندسی کامپیوتر یکی از رشته های گران قیمت در دانشگاه های مالزی است که به طور متوسط از 11800$ تا 17000$ (دلار) در سال هزینه دربر خواهد داشت. با توجه به این که متوسط هزینه های تحصیل در این رشته 15000$ (دلار) در سال است می توان گفت که دانشجویان برای دریافت مدرک کارشناسی خود در این رشته به 60000$ (دلار) نیاز خواهند داشت. در طرف دیگر هزینه زندگی در این کشور نیز وجود دارد که در حدود 6000$ (دلار) در سال است. بنابراین اخذ مدرک کارشناسی در رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی می تواند در مجموع 84000$ (دلار) برای فرد هزینه در بر داشته باشد. بخش عمده ای از هزینه های زندگی در مالزی به کمک فرصت کار دانشجویی در این کشور قابلیت جبران دارد.

بازار کار رشته کامپیوتر در مالزی

متقاضیانی که قصد کار در کشور مالزی را دارند باید بدانند که در این کشور قوانین و شرایطی برای کار وضع شده است. برای کار در مالزی لازم است متقاضی از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت نماید، بیشتر کارفرمایان با بررسی درخواست های آنلاین نیروی کار مورد نیاز را استخدام می کنند. همچنین می توانید در یکی از شرکت ها یا موسسات بین المللی در کشورتان استخدام شوید و سپس درخواست خود را برای انتقال به کشور مالزی ارائه نمایید.

برای کار در مالزی لازم است فرد دارای شرایط های لازم باشد، هر شرکت و موسسه ای شرایط خاصی دارد. اما به طور کلی متقاضی باید دارای مدرک تحصیلی معتبر (حداقل لیسانس) و ریز نمرات تحصیلی، مدرک معتبر زبان، سوابق کاری، مهارت و تخصص در شغل مورد نظر باشد. اگر متقاضی در دانشگاه های مالزی تحصیل نکرده باشد مدرک تحصیلی او معادل سازی خواهد شد و در صورت نیاز باید در دوره های در نظر گرفته شده شرکت نماید تا مجوز ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در مالزی را به دست آورد.

درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور مالزی

شهروندانی که در کشور مالزی دوره تحصیلی خود را به پایان رسانده باشند این فرصت را خواهند داشت تا در این کشور به ادامه تحصیل پرداخته یا آن که به کار مشغول شوند. در این صورت آن ها نیاز به امضای قرارداد کاری خواهند داشت تا به کمک آن بتوانند ویزای کاری مالزی را به دست آورند.

تحصیل در مالزی آن هم در رشته ای مانند علوم کامپیوتر می تواند به فرد اطمینان دهد که وی در کوتاه ترین زمان ممکن پس از پایان دوره تحصیل خود می تواند به یک شغل مناسب در این کشور دست پیدا کند که دسترسی او به درآمد بالا را نیز ضمانت می کند. در کشور مالزی متخصصین علوم کامپیوتر در دسته افراد با رفاه اجتماعی بالا قرار دارند و این مسئله ای است که می تواند بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته را به ماندن در این کشور ترغیب کند. در نمودار زیر، به منظور آگاهی بیشتر، شرایط درآمدی این افراد نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور مالزی

درآمد یک مهندس کامپیوتر در کشور مالزی

افرادی که در رشته مهندسی کامپیوتر مشغول به فعالیت در این کشور شوند، معمولا از درآمد بالایی برخوردار می شوند. از آنجا که شغل آن ها در دسته مشاغل مورد نیاز مالزی قرار دارد، آن ها همچنین بازه زمانی کمتری را برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود سپری خواهند کرد. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک مهندس کامپیوتر در کشور مالزی نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کامپیوتر در کشور مالزی

مقایسه چنین درآمدی با متوسط درآمد در مالزی به خوبی نشان می دهد که این کشور وضعیت بسیار مناسبی را در اختیار شهروندان خود در این حرفه قرار می دهد اما مقایسه های بین المللی به خوبی نشان دهنده کم بودن درآمد یک مهندس کامپیوتر در کشور مالزی است. با همه این تفاسیر به بسیاری از افرادی که مالزی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده اند توصیه می شود تا بار دیگر در تصمیم خود بازنگری کرده و گزینه بهتری را انتخاب کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده همراهی علاقمندان به مهاجرت به خارج از کشور از طرق مختلف هستند.

پرسش های کلیدی درباره رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی

مالزی یکی از کشورهایی است که جذابیت های بسیار زیادی دارد. افرادی که در این کشور تحصیل می کنند، قدرت این را خواهند داشت که تحصیلات خود را در کشورهای تراز اول ادامه دهند. همچنین این فرصت را خواهند داشت که در این کشورها و حتی در مالزی شغل مناسبی داشته باشند. رشته کامپیوتر در 37 دانشگاه این کشور در دسترس است. به همین دلیل می توان با آسودگی خاطر این کشور را برای خود انتخاب کرد. این امتیازی است که باید به آن توجه ویژه داشت. روند انتخاب این کشور برای بسیاری از افراد می تواند ارزش آفرین باشد. باید در نظر داشت که در حال حاضر، مالزی از کشورهایی است که می توان آن را برای تحصیل با کیفیت نیز انتخاب کرد. پرسش هایی در این رابطه مطرح می شود که باید به آن ها پاسخ های مناسب داد:

  • آیا رشته کامپیوتر در مالزی شرایط مناسبی دارد؟ بله این رشته از رشته های مناسبی است که می توان آن را برای خود انتخاب کرد. دانشگاه های خوبی در مالزی وجود دارد که این رشته را ارائه می کنند. 8 دانشگاه مالزی در رشته کامیپوتر دارای جایگاه در بین 1000 دانشگاه برتر جهان در این رشته هستند.
  • مهم ترین مزایای تحصیل رشته کامپیوتر در مالزی چیست؟ در حال حاضر، امکان تحصیل و کار در مالزی برای دانشجویان رشته کامپیوتر مهم ترین امتیازی است که می توان از آن بهره جست. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، هزینه های تحصیل در این کشور نیز نسبتا مناسب است.
  • فرایند کار در حوزه کامپیوتر در مالزی مناسب است؟ شرکت های بسیار زیادی در مالزی وجود دارند که می توان آن ها را برای خود انتخاب کرد. این کشور دانشگاه هایی دارد که از نظر علمی، تولید کننده علم نیز به حساب می آیند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *