ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی

رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی

رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی از رشته های کلیدی در میان رشته های علوم مهندسی است که تقریبا در تمامی دانشگاه های این کشور ارائه می شود. دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در مالزی را دارند، گزینه های محدودی را پیش روی خود خواهند داشت و این مسئله می توان شرایط تحصیل آن ها در این کشور را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از دانشگاه های کشور مالزی دارای رتبه های علمی بسیار خوبی هستند اما به طور کلی نمی توان گفت که تحصیل در این کشور می تواند از نظر علمی بسیاری را در شرایط عالی قرار دهد.

مالزی در کنار سنگاپور کشورهای اسلامی شرق آسیا هستند که پیشرفت بسیار زیادی را در زمینه های علمی و اقتصادی تجربه کرده اند و یکی از مهم ترین دلایل این موضوع، توجه آن ها به قدرت دانشگاه های کشور خود بوده است. رشته مهندسی کامپیوتر امروزه به عنوان یکی از کلیدی ترین رشته های تحصیلی در جهان شناخته می شود چراکه در حوزه های مختلف می تواند سبب سرعت بخشیدن به امور شده و در نتیجه پیشرفت سریع تری را به ارمغان آورد. در چنین شرایطی است که دانشگاه های برتر جهان به این رشته توجه اساسی دارند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز به خوبی از اهمیت این موضوع با خبر هستند و در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی چیست؟
  • آیا دانشجویان بین المللی می توانند در این کشور به صورت رایگان تحصیل کنند؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل مهندسان کامپیوتر در این کشور چگونه است؟
  • آیا مهندسان کامپیوتر در این کشور از درآمد خوبی برخوردار هستند؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی

افرادی که رشته مهندسی کامپیوتر را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند، باید آمادگی کامل در این زمینه را داشته باشند و این بدان معنا است که آن ها برای ورود به این رشته به رزومه تحصیلی قدرتمندی نیاز خواهند داشت. مالزی به عنوان یکی از کشورهای در حال توسعه جهان، در رشته مهندسی کامپیوتر پیشرفت های چشمگیری را تجربه کرده است تا جایی که دانشگاه دولتی مالایا در آموزش این رشته رتبه ای دو رقمی را به دست آورده است و امروزه به عنوان یکی از دانشگاه های برتر جهان در این رشته شناخته می شود.

زبان تحصیل در کشور مالزی مالایی است البته به منظور سهولت دانشجویان خارجی در بسیاری از رشته های تحصیلی شناخته شده از جمله رشته مهندسی کامپیوتر، به دانشجویان اجازه داده شده است تا به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل مشغول شوند. در چنین شرایطی دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی تنها به کسب نمره 6 از آزمون آیلتس یا سایر مدارک معتبر نیاز خواهند داشت تا بتوانند تحصیل در مالزی را تجربه کنند.

دانشگاه های بسیاری در کشور مالزی به ارائه رشته مهندسی کامپیوتر می پردازند و یکی از شناخته شده ترین آن ها دانشگاه مالایا است که به عنوان قوی ترین دانشگاه مالزی در سطح جهان به ارائه این رشته می پردازد. رقابت اصلی در میان متقاضیان خارجی بر سر کرسی های این دانشگاه شکل می گیرد و کمتر کسی برای دریافت پذیرش از سایر دانشگاه های این کشور در رشته مهندسی کامپیوتر دچار مشکل می شود. به همین دلیل است که به دانشجویان توصیه می شود تا برای پذیرش از این دانشگاه نمره بهتری در آزمون زبان ارائه کنند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی

در صورتی که فردی بدون توجه به هزینه های تحصیل خود در کشور مقصد اقدام به مهاجرت کند، به احتمال بسیار زیاد در روند تحصیل خود دچار مشکل خواهد شد و نمی تواند دوره تحصیلی مورد نظر را به پایان برساند. توصیه همواره بر این است که دانشجویان پیش از مهاجرت به کشور مقصد، در رابطه با هزینه های احتمالی خود در کشور مقصد تصمیم گیری کنند تا تصمیم آن ها مطابق با واقعیت ها شکل بگیرد.

رشته مهندسی کامپیوتر یکی از رشته های گران قیمت در دانشگاه های مالزی است که به طور متوسط از 11800$ تا 17000$ (دلار) در سال هزینه دربر خواهد داشت. با توجه به این که متوسط هزینه های تحصیل در این رشته 15000$ (دلار) در سال است می توان گفت که دانشجویان برای دریافت مدرک کارشناسی خود در این رشته به 60000$ (دلار) نیاز خواهند داشت. در طرف دیگر هزینه زندگی در این کشور نیز وجود دارد که در حدود 6000$ (دلار) در سال است. بنابراین اخذ مدرک کارشناسی در رشته مهندسی کامپیوتر در مالزی می تواند در مجموع 84000$ (دلار) برای فرد هزینه در بر داشته باشد. بخش عمده ای از هزینه های زندگی در مالزی به کمک فرصت کار دانشجویی در این کشور قابلیت جبران دارد.

درآمد یک مهندس کامپیوتر در کشور مالزی

دانشجویان بین المللی بسیار کمی در کشور مالزی وجود دارد که بعد از تحصیل خود در این کشور مسیر مهاجرت را در پیش نگیرند و برای کار به کشور قدرتمندتری وارد نشوند. با این حال دولت مالزی مانع زندگی آن ها در این کشور نمی شود و شرط آن ها برای اعطای اقامت به دانشجویان خارجی، امضای یک قرارداد کار رسمی است. افرادی که در رشته مهندسی کامپیوتر مشغول به فعالیت در این کشور شوند، معمولا از درآمد بالایی برخوردار می شوند. از آنجا که شغل آن ها در دسته مشاغل مورد نیاز مالزی قرار دارد، آن ها همچنین بازه زمانی کمتری را برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود سپری خواهند کرد. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک مهندس کامپیوتر در کشور مالزی نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کامپیوتر در کشور مالزی

مقایسه چنین درآمدی با متوسط درآمد در مالزی به خوبی نشان می دهد که این کشور وضعیت بسیار مناسبی را در اختیار شهروندان خود در این حرفه قرار می دهد اما مقایسه های بین المللی به خوبی نشان دهنده کم بودن درآمد یک مهندس کامپیوتر در کشور مالزی است. با همه این تفاسیر به بسیاری از افرادی که مالزی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده اند توصیه می شود تا بار دیگر در تصمیم خود بازنگری کرده و گزینه بهتری را انتخاب کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده همراهی علاقمندان به مهاجرت به خارج از کشور از طرق مختلف هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *