ویزای تحصیلی

بورس تحصیلی در رومانی

بورس تحصیلی در رومانی

از موضوعاتی که باعث کنجکاوی بیشتر دانشجویان متقاضی به تحصیل در اروپا می شود مبحث بورس تحصیلی در رومانی می باشد که ذهن این عزیزان را به خود مشغول می کند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با سابقه درخشان در زمینه مهاجرتی و اقامتی، امیدواریم شما با مطالعه این مقاله و اخذ مشاوره های لازم از وکلا و کارشناسان مجرب ما، بتوانید به یک جمع بندی خوبی دراین زمینه برسید.

ادامه تحصیل در خارج و در اتحادیه اروپا، مخصوصا در رومانی، انتخابی است که اشخاص می توانند داشته باشند. تنوع فرهنگی وسیع، دسترسی به تمام کشورهای اروپایی، کانون و مرکز تحقیق و مراکز همایش، دیدار افراد از کل دنیا و یک سبک زندگی استاندارد در رومانی از جمله مواردی است که تحصیل در رومانی را برای دانشجویان بین المللی را آسان می سازند.

مزایای تحصیل در رومانی در 2022

دلیل پیشنهاد رومانی به علاقه مندان و متقاضیان تحصیل در خارج، بواسطه وجود امتیازاتی است که تحصیل در رومانی به دانشجویان بین المللی اعطا می کند. این کشور عضوی از کشورهای اتحادیه اروپایی و منطقه آزاد اقتصادی اروپاست. در سال 2022 کیفیت برتر آموزشی، شهریه های معقول تحصیلی و هزینه زندگی، میراث آکادمیکی غنی، گزینه های زبده و متنوع برنامه های آموزشی در رومانی، محیط چند فرهنگی در دانشگاه های رومانی، کیفیت دانشگاه و امکان نقل و انتقال دانشجویی در رومانی، وجود سیستم ذخیره و انتقال اعتبار اروپایی (ECTS) در رومانی از سایر مزایا تحصیل در رومانی نیز می باشد.

اخذ بورس تحصیلی در رومانی

برنامه بورس تحصیلی توسط دولت رومانی و از طریق وزارت خارجه رومانی، به دانشجویان و متقاضیان خارجی بر مبنای G.D. 228/1993 برای سال تحصیلی 2023-2022 پیشنهاد می شود. مجموعا بیش از 400 بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی پیش بینی شده است. پس دولت رومانی بورس های تحصیلی اعطایی به دانشجویان خارجی را کاملا ساپورت مالی می کند.

متقاضیان می توانند با توجه به دوره تحصیلی و تابعیتشان و نیز تامین نیازمندی ها و شرایط قید شده، اقدام به درخواست بورس تحصیلی بکنند. بورس های پیشنهادی رومانی در راستای توافقات همکاری 2 جانبه بین رومانی و کشور دیگر به سایر کشورها ارائه می شود و توسط وزارت آموزش، تحقیقات، ورزش و جوانان اجرایی می شود.

برنامه بورس تحصیلی رومانی

بورس های تحصیلی به 3 دوره تحصیلی اعطا می گردد که عبارتند از:

  • بورس برای دوره اول (کارشناسی): این برنامه بورس شامل حال فارغ التحصیلان دبیرستانی یا تحصیلات دانشگاهی معادل و نیز کاندیداهایی است که خواستار ادامه تحصیل در رومانی هستند. دوره کامل تحصیلات دانشگاهی، مطابق نیازمندی های ویژه دانشکده انتخابی، 3 الی 6 سال طول می کشد و با امتحان نهایی به پایان می رسد.
  • بورس برای دوره دوم (کارشناسی ارشد): این برنامه بورس مختص فارغ التحصیلان تحصیلات کارشناسی ارشد می باشد و این دوره هم 1.5 تا 2 سال طول می کشد و با ارائه پایان نامه به اتمام می رسد.
  • بورس برای دوره سوم (دکترا): این برنامه بورس ویژه دانشجویان دکترا و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد می باشد و تاکید دولت رومانی هم بر اعطای بورس عمده به این دوره تحصیلی است. این دوره در رومانی 3 الی 4 سال طول می انجامد که با برگزاری امتحانات نهایی و دفاع از رساله دکترا به اتمام می رسد.

برنامه بورس تحصیلی رومانی

شایستگی درخواست بورس تحصیلی رومانی

متقاضی بورس تحصیلی از شهروندان خارجی دیگر کشورهای جهان به جز کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا منطقه آزاد اقتصادی اروپایی باشد. متقاضی برای اخذ بورس تحصیلی در رومانی نباید که تابعیت رومانیایی داشته باشد. متقاضی بورس تحصیلی می بایست که مدارک تحصیلی صادره توسط موسسات آموزشی معتبر/ معروف را ارائه بدهند، نتایج خوبی در تحصیل داشته باشند.

همچنین معدل سال های تحصیلی در حداقل 7 سال منطبق با سیستم نمره دهی در رومانی در حد نمره “خوب” باشد؛ به علاوه متقاضی دریافت بورس تحصیلی، تا 31 دسامبر سالی که در آن سال او برای اخذ بورس نامزد شده است، بیشتر از 35 سال سن نداشته باشد.

مزایا و معایب بورس تحصیلی در رومانی

دانشجویانی که موفق به اخذ بورس شده اند دارای حقوق زیر می باشند.

شهریهرایگان
منزلرایگان که بسته به دسترسی محل و مبلغ کل بورس و قیمت منزل
ساپورت مالیبا نوع مقطع تحصیلی نیز متغیر است که به میزان 65€ الی 85€ (یورو) در ماه می باشد.

اما نکته مهم و شاید عجیب در خصوص بورس تحصیلی در رومانی این است که این بورسیه های تحصیلی هزینه های غذا، ایاب ذهاب محلی یا بین المللی دانشجویان را تحت پوشش قرار نمی دهد. پس، کاندیداها می بایست که شخصا خود را آماده کنند تا دیگر خرج و مخارج اضافی را خود را پوشش کنند. یکی از این روش های تامین مالی در دسترس دانشجویان خارجی، کار ضمن تحصیل در رومانی می باشد.

مدارک لازم جهت درخواست بورس تحصیلی در رومانی

از جمله مدارک لازم جهت درخواست بورس تحصیلی رومانی عبارتست از:

  • کپی برنامه کلاسی متقاضی
  • 2 قطعه عکس جدید پاسپورتی
  • کپی 3 صفحه اول پاسپورت متقاضی
  • گواهی تولد و ترجمه رسمی آن به 3 زبان فوق الذکر
  • فرم درخواست MNE جهت صدور نامه پذیرش برای تحصیل در رومانی
  • نامه رسمی صادره از هیئت دیپلماتیک کشور مبدا که به تایید بخارست یا هیئت دیپلماتیک رومانی در کشور مبدا یا مورد اقامت رسیده باشد
  • کپی های برابر اصل شده از دانشنامه های تحصیلی اخذ شده (دیپلم baccalaureta یا معادل + مدارک لیسانس، فوق لیسانس، دکتر هر کدام که نیاز بود) و ترجمه تایید شده و قانونی به یکی از زبان های انگلیسی، فرانسوی، یا رومانیایی

در این مقاله، تلاش شد که تا اطلاعات جامعی در خصوص بورس تحصیلی در رومانی برای علاقه مندان و متقاضیان به تحصیل در رومانی ارائه گردد. نکته قابل توجه این بود که این بورس های تحصیلی تماما به صورت نقدی در اختیار دانشجویان قرار نمی گیرد. نکته دوم اینکه این بورس برای هزینه خورد و خوراک و ایاب و ذهاب نمی باشد. شما عزیزان، برای دست یابی به مشاوره درباره موضوعات مهاجرتی و اقامتی می توانید با وکلا و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کرده و با اطمینان کامل اقدام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *