مهاجرت

تفاوت مهاجرت به ترکیه و قبرس

تفاوت مهاجرت به ترکیه و قبرس

اطلاع از تفاوت مهاجرت به ترکیه و قبرس برای افرادی که قصد مهاجرت به یکی از این دو کشور را دارند بسیار مفید و حائز اهمیت می باشد. ترکیه، به پایتختی آنکارا، کشوری واقع شده در جنوب شرقی اروپا و جنوب غربی آسیا بوده که طی سال های اخیر توجه عده زیادی از مهاجران ایرانی را به خود جلب کرده است. قبرس نیز جزیره ای واقع در شرق دریای مدیترانه است که پایتخت آن شهر نیکوزیا است.

هر دوی این کشورها از جمله مناطق محبوب توریستی بوده و سالانه موفق به جذب عده زیادی از گردشگران می گردند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است به بررسی تفاوت های این دو کشور از جنبه های مختلف از جمله تحصیلی، کاری و غیره پرداخته ایم تا شما عزیزان با افق دید گسترده تری در مورد مهاجرت به این دو کشور تصمیم گیری نمایید.

تفاوت مهاجرت تحصیلی به ترکیه و قبرس

به طور کلی مهاجرت تحصیلی همواره از محبوب ترین روش های مهاجرتی بوده است. طی سال های اخیر تحصیل در ترکیه با متقاضیان ایرانی زیادی مواجه بوده و عده زیادی از هم وطنانمان موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ها و یا موسسات این کشور می شوند. کشور ترکیه از 166 دانشگاه دولتی و خصوصی برخوردار بوده که برخی از آنان از جمله دانشگاه استانبول و چانکایا از رتبه قابل توجهی در مقیاس جهانی برخوردار می باشند. هزینه تحصیل در ترکیه در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکا بسیار پایین بوده و با توجه به کیفیت بالای آموزش در این کشور و مسافت نزدیک آن تا ایران، مقصد بسیار مناسبی برای مهاجرت دانشجویان ایرانی محسوب می شود.

قبرس نیز مقصدی مناسب برای مهاجرت تحصیلی بوده و از دانشگاه ها و مراکز آموزشی خصوصی متعددی برخوردار است. همانند ترکیه، این کشور از لحاظ آموزشی در جایگاه مناسبی قرار داشته و هزینه تحصیل در آن بسیار مناسب است. دانشجویان می توانند به زبان های ترکی یا یونانی تحصیل نموده و حتی در برخی رشته ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز فراهم است. امکان کار پاره وقت هم زمان با تحصیل برای دانشجویان بین المللی نیز وجود دارد. سال تحصیلی در کشور قبرس از ماه سپتامبر شروع شده و تا ماه می ادامه پیدا می کند. در کشور ترکیه نیز سال تحصیلی بازه زمانی سپتامبر الی ژوئن را در بر می گیرد. قابل ذکر است که ورود به مقطع کارشناسی در هر دوی این کشورها نیازمند کسب امتیاز لازم در آزمون ورودی می باشد.

تفاوت مهاجرت تحصیلی به ترکیه و قبرس

تفاوت مهاجرت کاری به ترکیه و قبرس

در سال های اخیر، مهاجرت کاری به ترکیه نیز با سیر صعودی متقاضیان رو به رو شده است. برای مهاجرت کاری به این کشور دو روش وجود دارد. اولین روش کسب مجوز اقامت از ترکیه بوده و فرد می تواند با حضور در این کشور به جست و جوی کار بپردازد. در دومین روش فرد متقاضی می توان به صورت غیر حضوری و بدون کسب مجوز اقامت نسبت به یافتن شغل مورد نظر خود اقدام نماید. تسلط به زبان انگلیسی و رزومه کاری قوی جهت یافتن موقعیت های شغلی بهتر در هر دوی این کشورها امری ضروری است. هم چنین جهت اخذ ویزای کاری برای مهاجرت به هر دو کشور قبرس و ترکیه، افراد باید از پیش قرارداد کاری و یا اجازه کار خود را در اختیار داشته باشند.

به طور کلی مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری به صورت زیر است:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • مدارک هویتی از جمله شناسنامه
  • مجوز کار یا قرارداد کاری
  • رزومه کاری
  • گواهی تمکن مالی
  • سند عدم سوپیشینه
  • گواهی سلامت
  • عکس پاسپورتی

تفاوت مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه و قبرس

در باب مقایسه و یررسی مزایا و معایب زندگی در ترکیه و قبرس به موارد گوناگونی بر می خوریم. از جمله مزایای زندگی در ترکیه می توان به غذای با کیفیت و متنوع مدیترانه ای، آب و هوای دلچسب، مناظر گوناگون و اماکن تاریخی متنوع اشاره کرد. اما افرادی که تجربه زندگی در این کشور را داشته اند معمولا از برقراری ارتباط شکایت داشته اند؛ به دلیل عدم تسلط اکثریت ساکنین ترکیه به زبان های دیگر به جر ترکی، برای برقرای ارتباط با آنان افراد باید به زبان ترکی مسلط باشند. زندگی در قبرس نیز از مزایای زیادی برخوردار است. به طور مثال این کشور از لحاظ آب و هوایی مقصدی ایده آل بوده و در اکثر روزهای سال، آفتاب درخشان است.

هم چنین به دلیل پایین بودن نرخ جرم و جنایت در قبرس، کشوری امن به شمار می رود و افراد می توانند زندگی آرام و با کیفیتی را در این کشور تجربه کنند. از جمله سایر نکات مثبت زندگی در قبرس می توان به مالیات پایین اشاره نمود. قبرس نیز همانند ترکیه، غذاهایی متنوع و با کیفیت را در فرهنگ غذایی خود جای داده است. از جمله نکات منفی قبرس می توان به جزیره ای و دور از دسترس بودن این کشور اشاره کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اطلاع از مقایسه بین سایر کشورها، مقاله تفاوت مهاجرت به ترکیه می تواند به شما کمک کند. در صورت نیاز به اخذ مشاوره، می توانید با تیم وکلای با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص تفاوت مهاجرت به ترکیه و قبرس

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • تفاوت مهاجرت تحصیلی به ترکیه و قبرس چیست؟ به طور کلی مهاجرت تحصیلی همواره از محبوب ترین روش های مهاجرتی بوده است. طی سال های اخیر تحصیل در ترکیه با متقاضیان ایرانی زیادی مواجه بوده و عده زیادی از هم وطنانمان موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ها و یا موسسات این کشور می شوند. کشور ترکیه از 166 دانشگاه دولتی و خصوصی برخوردار بوده که برخی از آنان از جمله دانشگاه استانبول و چانکایا از رتبه قابل توجهی در مقیاس جهانی برخوردار می باشند. هزینه تحصیل در ترکیه در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکا بسیار پایین بوده و با توجه به کیفیت بالای آموزش در این کشور و مسافت نزدیک آن تا ایران، مقصد بسیار مناسبی برای مهاجرت دانشجویان ایرانی محسوب می شود.
  • تفاوت مهاجرت کاری به ترکیه و قبرس چگونه است؟ در سال های اخیر، مهاجرت کاری به ترکیه نیز با سیر صعودی متقاضیان رو به رو شده است. برای مهاجرت کاری به این کشور دو روش وجود دارد. اولین روش کسب مجوز اقامت از ترکیه بوده و فرد می تواند با حضور در این کشور به جست و جوی کار بپردازد. در دومین روش فرد متقاضی می توان به صورت غیر حضوری و بدون کسب مجوز اقامت نسبت به یافتن شغل مورد نظر خود اقدام نماید. تسلط به زبان انگلیسی و رزومه کاری قوی جهت یافتن موقعیت های شغلی بهتر در هر دوی این کشورها امری ضروری است. هم چنین جهت اخذ ویزای کاری برای مهاجرت به هر دو کشور قبرس و ترکیه، افراد باید از پیش قرارداد کاری و یا اجازه کار خود را در اختیار داشته باشند.
5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “تفاوت مهاجرت به ترکیه و قبرس

  1. Farzad گفت:

    سلام کلا هرچی اینجا نوشتن جز دروغ چیزی نیست من تو ترکیه چندین ساله زندگی میکنم این چیزها همه مال هتل اای پنج ستاره و قسمت های پولدار نشینی هست بس کسی سوالی داشت در خدمتم شماره واتس اپ ایرانم تا راهنمایی کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      اینکه شما برای کسب درآمد به هر روشی متوسل میشید و با دروغ دیگران رو زیر سوال میبرید تا مثلا خودتون رو مطرح کنید کاری غیر انسانیه و اگر فکر میکنید میتونید در این زمینه فعالیت کنید بهتره که از راه درست این کار رو شروع کنید دوست من

    2. لعیا حسینی گفت:

      سلام،لطف میکنید شماره‌تون رو بدید،من چندتا سوال ازتون داشتم راجب مهاجرت

      1. داوری گفت:

        سلام
        بله یادداشت بفرمائید 02191003232

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *