ویزای توریستی

مکان های دیدنی اسلواکی

مکان های دیدنی اسلواکی

مکان های دیدنی اسلواکی گزینه های زیادی برای گردشگران دارند. اسلواکی که درست در مرکز اروپا قرار دارد، لذت زیادی برای کاوش دارد و هر فردی که به این کشور سفر می کند می تواند از آن بهره مند شود. اسلواکی کشوری محصور در خشکی در اروپای مرکزی که از غرب توسط اتریش، از شمال غربی جمهوری چک، از جنوب با مجارستان، از شمال با لهستان و از شرق با اوکراین احاطه شده است. قلعه‌ های در حال فروپاشی و شهرهای قرون وسطایی را می‌توان در میان مناظر خیره‌ کننده آن، با تعداد زیادی مناظر تاریخی جالب و مکان ‌های شاخص فرهنگی که می‌ توان کشف کرد، پیدا کرد. این کشور کوهستانی و تا حدی کم جمعیت که زمانی بخشی از چکسلواکی بود، چیزهای زیادی برای ارائه به بازدید کنندگان دارد.

با وجود جوانی، فرهنگ و میراث غنی این کشور هر کجا که گردشگران می ‌روند می‌ درخشد و آداب و رسوم و سنت ‌های محلی فراوانی دارد که افراد می ‌توانند به آن بپردازند. در حالی که بسیاری از نقاط تاریخی آن برای کاوش جذاب هستند، اسلواکی نیز دارای مناظر با شکوهی است. اسلواکی که به ‌خاطر پارک ‌های ملی، مسیرهای پیاده‌ گردی و غارها شناخته می‌ شود، مقصدی رویایی برای دوستداران فضای باز است. با این حال، علاقه ‌مندان به تاریخ و غذا خوری ‌ها به همان اندازه از دیدن آن لذت خواهند برد، زیرا فرصت‌ های فراوانی برای پرش مستقیم به کاوش و چشیدن غذاهای لذیذ وجود دارد. با لیست کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از بهترین مکان های دیدنی اسلواکی، گردشگران و افرادی که به فکر سفر به این کشور هستند می توانند سفر خود را به این مقصد در اروپای مرکزی برنامه ریزی کنند.

های تاتراس یکی از زیباترین مکان های دیدنی اسلواکی

های تاتراس یکی از زیباترین مکان های دیدنی اسلواکی که برای فعالیت های مختلف مکانی عالی به شمار می رود. از آنجایی که بلندترین کوه‌های کشور را در خود جای داده ‌اند، کوه مرتفع های تاتراس تجربه پیاده ‌روی و صخره‌ نوردی فراموش ‌نشدنی ایجاد می ‌کنند، در حالی که در زمستان، دامنه‌ ها و پیست‌ های زیادی برای اسکی وجود دارد. رشته کوه های باشکوه های تاتراس واقعاً دیدنی است. قله‌ های دندانه ‌دار آن به‌ شدت به‌ سوی آسمان ‌ها بالا می ‌آیند و دریاچه ‌ها و مراتع آلپی درخشان را می‌توان در میان دامنه ‌ها و دره‌ های متعدد آن پیدا کرد. های تاتراس که جایگاه مهمی در روان ملی اسلواکی دارند، تقریباً یک نماد ملی هستند و کوه پوشیده از برف کریوان متمایزترین قله است.


با توجه به مناظر خیره کننده زیبا، رشته کوه خود را کاملا به انواع مختلف فعالیت های در فضای باز می دهد.مسیرها و مسیرهای زیادی برای پیاده روی، دوچرخه سواری یا اسکی برای گردشگران و بازدیدکنندگان وجود دارد و مناظر به سادگی خارج از تصور این دنیا هستند.

براتیسلاوا از بهترین مکان های دیدنی اسلواکی

براتیسلاوا، پایتخت و بزرگترین شهر این کشور، جنبه ‌های مختلفی دارد و این تا حدی چیزی است که کاوش آن را بسیار جذاب می‌کند. در قلب تاریخی شهر، می‌توان قلعه ‌ای با شکوه در بالای تپه و مجموعه ‌ای از ساختمان‌ های قرون وسطایی و گوتیک، با برخی از کاخ‌ های زیبای باروک را پیدا کرد. گردشگران می توانند از شهر قدیمی خارج شوند و بلوک‌ های سیمانی دوران کمونیستی را ببینند که در کنار رودخانه دانوب از براتیسلاوا می‌گذرد، در حالی که حتی دورتر، مزارع، زمین ها و دهکده‌ های دیدنی را خواهند دید. در میان این ترکیب مسحورکننده قدیم و جدید، بارها و رستوران ‌های خارق‌العاده ‌ای وجود دارد که می توان آنها را امتحان کرد، با بوتیک ‌های لوکس ‌تر و کافه ‌های مد روز که هر ساله به‌ وجود می ‌آیند.

اکثر بازدیدکنندگان براتیسلاوا که در مراکز اقامتی توریستی اقامت داشته اند اهل کشورهای زیر هستند:

بازدیدکنندگان براتیسلاوا

از آنجایی که براتیسلاوا دارای مجموعه ‌ای از چیزهایی است که همیشه در حال تغییر هستند که بازدیدکنندگان می‌توانند ببینند و انجام دهند، این شهر هرگز قدیمی نمی ‌شود. اما اگر بازدیدکنندگان نیاز به تغییر منظره را احساس کردند، وین و بوداپست در نزدیکی آن قرار دارند و در دسترس هستند. براتیسلاوا هم موجب جذب گردشگران به اسلواکی شده و هم باعث شده تا اسلواکی مقصدی جذاب برای مهاجرت باشد زیرا در این شهر فرصت های بی شماری برای ادامه تحصیل، کار یا شروع کسب و کار وجود دارد.

بهترین جاذبه های توریستی براتیسلاوا عبارتند از:

  • شهر قدیمی
  • قلعه دوین
  • کلیسای آبی
  • میدان اصلی
  • اسلاوین
  • قلعه براتیسلاوا
  • کلیسای جامع سنت مارتین

غارهای بلیانسکا و کارست از جاذبه های اسلواکی

این غار زیبا در دامنه های کوهستانی منطقه کوتلینا تارزانسکا در جنوب کشور اسلواکی قرار دارد، غار بلیانسکا بزرگترین غار استالاکتیک است که در قرن 18ام کشف شد و گمانه زنی های وجود دارد که افراد ما قبل تاریخ در این غار اقامت داشته اند. طول غار بلیانسکا 36 کیلومتر است در این غار 860 پله و شیب های تند وجود دارد که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند. در رابطه با غار کارست می توان گفت این غار در میراث یونسکو ثبت شده است و یکی از 3 غار آراگونیت در جهان است. رودخانه استیکس در دل غار کارست جای گرفته است که امکان قایق سواری را برای گردشگران فراهم کرده است.

کاخ پریمات از جاذبه های گردشگری اسلواکی

این کاخ در سال 1778 در شهر براتیسلاوا ساخته شده که به عنوان یکی از زیباترین ساختمان های این شهر محسوب می شود. درون نمای خارجی این کاخ مجسمه های مرمرین و یک کلاه آهنین قرار دارد، رنگ سفید و صورتی کمرنگ نمای خارجی کاخ نظر هر بیننده را به خود جلب می کند. در این کاخ شاهد نقاشی های رنگ روغنی از خاندان سلطنتی هاپسبورگ خواهید بود که شامل: تاج گذاری ماری ترز در سال 1742 می شود. در قرن 17ام کاخ با لوسترهای بزرگ کریستالی و درخشان و دیوارهایی با پرده های منقوش انگلیسی تزیین شد. یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کاخ تالار آینه است که این تالار در مقیاس کوچک کاخ ورسای ساخته شده است، در سال 1805 در این تالار فرانسیس اول و ناپلئون عهد نامه پرسبورگ را امضاء کردند.

بانسکا شتیاوینتسا یکی دیگر از مکان های دیدنی اسلواکی

بانسکا شتیاوینتسا در مرکز چیزی که قبلا یک دهانه بزرگ بود، یک شهر جذاب برای کاوش است. بسیاری از ثروت افسانه ای آن از ذخایر معدنی غنی ناشی می شود که زمانی در زمین اطراف شهر یافت می شد. شهر معدنی سابق دارای یک مرکز تاریخی باشکوه با کلیساها، کاخ ها و موزه های دوست داشتنی است. گردشگران با پرسه زدن در اطراف شهر، از بسیاری از مناظر تاریخی شگفت انگیز و مکان های دیدنی فرهنگی عبور خواهند کرد. علاوه بر همه اینها، Banská Štiavnica همچنین دارای دو قلعه فوق العاده برای بازدید بازدیدکنندگان و توریست ها می باشد، در حالی که موزه معدن در فضای باز ارزش دیدن دارد. بازدیدکنندگان و توریست ها را به اعماق زمین می برد تا ببینند واقعاً زندگی در معادن چگونه بوده است. در طول تاریخ مردم با ملیت های مختلف در این منطقه زندگی کرده اند.

در جدول زیر به طور دقیق تر به جمعیت بانسکا شتیاوینتسا براساس قومیت اشاره شده است:

قومیتجمعیت (درصد)
اسلواک ‌ها86.5%
مردم رومانی (در اسلواکی)0.5%
مردم اهل جمهوری چک (دیاسپورای چک)0.4%
مجارهای اسلواکی0.4%
سایر0.2%
گزارش نشده12%

بانسکا شتیاوینتسا یکی دیگر از مکان های دیدنی اسلواکی

معرفی کلیسای جامع سنت مارتین براتیسلاوا

یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری اسلواکی که در شهر براتیسلاوا قرار دارد کلیسای جامع سنت مارتین براتیسلاوا است که دارای برترین و مشهور ترین سازه سبک معماری گوتیک می باشد. کلیسای سنت مارتین قدیمی ترین و بزرگترین کلیسا در شهر براتیسلاوا است که همانند کتاب های تاریخی وقایع زیادی را در خود جای داده است. این کلیسا ابتدا به سبک معماری رومانسک ساخته شد و در قرن 14 با تحولاتی روبرو شد و 3 راهرو به سبک معماری گوتیک به آن اضافه شد اما در نهایت در قرن 15 میلادی بنا به شکل فعلی تغییر کرد. نمای خارجی کلیسا تلفیقی از سبک معماری نئو گوتیک و باروک است علاوه بر سبک های معماری مختلف بر روی دیوارهای این کلیسا نقاشی های مذهبی زیبایی حک شده است.

آشنایی با قلعه Spiš اسلواکی

یکی دیگر از مکان های دیدنی اسلواکی قلعه Spiš می باشد. بر روی یک صخره در 200 متری زمین، در ارتفاع 634 متری، یکی از گران بها ترین آثار فرهنگی در منطقه Spiš وجود دارد که بر حوضه Spiš سلطنت می کند. این قلعه با مساحت 41426 متر مربع در عین حال یکی از بزرگترین قلعه های اروپای مرکزی است. تاریخ آن نیز بسیار غنی است. صخره‌ای که قلعه روی آن قرار دارد، 40000 سال پیش در آن انسان ها ساکن بوده اند. قلعه عظیمی از فرهنگ پوچوفسکا در دوران مسیح در این منطقه ساخته شد. باستان شناسان اخیراً خانه های کشاورزان و صنعتگران باستانی و یک شیء مذهبی بزرگ را در این منطقه کشف کردند.

از عظمت و ساختار سازمان دهی قلعه می توان نتیجه گرفت که قبلاً در آن زمان مرکز اداری منطقه Spiš بوده است. سنگرهایی که کل قلعه را احاطه کرده اند و از بزرگ ترین حیاط آن عبور می کنند حتی امروزه نیز قابل مشاهده است. قلعه Spiš که زمانی مرکز اصلی قدرت در منطقه اطراف بود، اکنون یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در اسلواکی است.

کلیسای آبی و تالار شهر قدیم از جاذبه های اسلواکی

Blue Church با ظاهر و رنگی زیبا شهرت جهانی دارد، کلیسای سنت الیزابت به دلیل رنگ آبی به کلیسای آبی شهرت دارد، این کلیسای کاتولیک که در سده 1900 ساخته شد در بخش شرقی پایتخت اسلواکی جای گرفته است. معماری زیبای این کلیسا بیشتر آن را شبیه به قلعه های پریان کرده است که به آن حالت رویایی بخشیده است.Old Town Hall مجموعه ساختمان های قدیمی و تاریخی که در قرن 14 ساخته شده می باشد. در سراسر کشور اسلواکی این منطقه قدیمی ترین تالار شهر است که در آن ساختمان های سنگی قرار دارد. برج مشهور این تالار در سال 1370 میلادی ساخته شده که یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی شهر براتیسلاوا است.

کوه های تاترا از جاذبه های گردشگری اسلواکی

اگر به کوهنوردی، طبیعت، پیاده روی و اسکی علاقه دارید پیشنهاد می کنیم به کوه های تاترا بروید، این کوهستان مرز طبیعی کشور اسلواکی و کشور لهستان را تشکیل می دهد. مساحت این کوهستان 750 کیلومتر مربع است که 600 کیلومتر آن در کشور اسلواکی و ما بقی در کشور لهستان قرار دارد. در مجموعه رشته کوه های کارپات کوه های تاترا بلندترین کوهستان است که از کوهستان راکی (در آمریکا) مرتفع تر است اما از نظر ارتفاع به بلندی رشته کوه آلپ نیست.

مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده راهنمایی تمامی هموطنان عزیز در زمینه شرایط مهاجرت از طریق تحصیل در اسلواکی، کار در اسلواکی و یا مهاجرت به سایر کشورهای برتر اروپایی می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *