ویزای کاری

درآمد در فنلاند

درآمد در فنلاند

به متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به فنلاند دارند پیشنهاد می شود پیش از انجام اقدامات لازم اطلاعاتی در خصوص شرایط درآمد در فنلاند به دست آورند. فنلاند کشوری در شمال اروپا بوده که در منطقه اسکاندیناوی جای گرفته است. با وجود بحران اقتصادی در این منطقه کشور فنلاند از ثبات اقتصادی برخوردار است و در زمینه های صنعتی مختلف در سطح بین الملل به فعالیت می پردازد. همچنین کیفیت زندگی در کشور فنلاند در سطح بالایی قرار دارد و به همین دلیل بسیاری از متقاضیان کشور فنلاند را برای کار و اقامت انتخاب می کنند. در مقاله ای که مطالعه می کنید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم دارند به بررسی شرایط درآمد در فنلاند بپردازند و اطلاعاتی در این خصوص در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • شرایط کار در فنلاند چگونه است؟
  • آیا نیروی کار در فنلاند به درآمد بالایی دسترسی دارد؟
  • شرایط زندگی مهاجران به فنلاند از طریق کار چگونه است؟
  • متوسط درآمد و هزینه زندگی در فنلاند چقدر است؟

شرایط درآمد در کشور فنلاند

یافتن کار مناسب در کشور فنلاند نیازمند تلاش و پشتکار است، مهم ترین فاکتور که شانس فرد را بار یافتن کار در کشور فنلاند افزایش می دهد ارائه رزومه کاری دقیق و کامل است. کاریابی در کشور فنلاند از طریق اینترنت، روزنامه ها، آشنایان و دوستان امکان پذیر است. برخی از مشاغل مورد نیاز در کشور فنلاند عبارتند از: آرایشگر، دستیار فروش، معلم، حسابدار، بازاریاب، مربی مهد کودک، پرستار و برنامه نویس. زبان رایج در کشور فنلاند زبان فنلاندی و زبان سوئدی است، پس لازم است متقاضی به یکی از این زبان ها برای برقراری ارتباط تسلط داشته باشد. در رابطه با قوانین کار در کشور فنلاند می توان گفت، کارکنان باید از روز 2 شنبه تا روز جمعه از ساعت 8 صبح تا 5 بعد ازظهر مشغول به کار باشند.


کشور فنلاند از قوانین کار وضع شده در اتحادیه اروپا پیروی می کند، کارفرمایان فنلاندی باید در اولین قدم آگهی شغلی را به مدت نود روز در کشور فنلاند منتشر کند اگر در طول این مدت فردی برای شغل مورد نظر پیدا نشد کارفرما باید به مدت نود روز دیگر آگهی شغلی را در کشورهای عضوء اتحادیه اروپا منتشر کند و اگر همچنان فردی برای شغل مورد نظر انتخاب نشد کارفرما می تواند اقدامات لازم را برای استخدام نیروی کار خارجی و بین المللی با ارسال دعوت نامه شغلی انجام دهد. لازم به ذکر است سن ایده آل برای استخدام در کشور فنلاند کمتر از 40 سال است.

درآمد ماهیانه پناهندگی در فنلاند

پناهجویان در فنلاند ممکن است از کمک هزینه پذیرش که توسط دولت پرداخت می شود بهره مند شوند. این مبالغ به عواملی مانند سن، وضعیت خانوادگی و حتی نوع مرکزی که متقاضی پس از ورود به آنجا منتقل می شود بستگی دارد. به طور کلی آنها کم هستند و فقط نیازهای اولیه را پوشش می دهند. پناهجویان در فنلاند مزایایی دارند که سایر کشورها به آنها ارائه نمی دهند. به عنوان مثال، آنها ممکن است از دولت حمایت مالی دریافت کنند تا نیازهای اساسی اجتناب ناپذیر را تامین کنند، در حالی که خدمات مهاجرت فنلاند (Migri) درخواست های آنها را پردازش می کند.

مشمولان این کمک می توانند هر ماه آن را به صورت نقدی دریافت کنند و یا در کارت های اعتباری خود شارژ شوند. کمک هزینه پذیرش به مشتریان خدمات مهاجرت فنلاند توسط مراکز پذیرشی که پناهجویان پس از ورود به کشور به آنجا منتقل می شوند و درخواست حمایت می کنند، اعطا می شود. در آن مراکز پذیرش است که تمام اطلاعات مربوط به این کمک هزینه به آنها داده می شود و آنها باید برای دریافت این مزایا درخواست دهند. درآمدماهیانه پناهندگی در فنلاند از حدود 5000€-1000€ یورو متغیر است.

درآمد ماهیانه پناهندگی در فنلاند

نحوه پرداخت درآمد در فنلاند

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال کار در فنلاند هستند، باید قبل از ورود به این کشور با نحوه پرداخت درآمد فنلاند به خوبی آشنا شوند. زیرا در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در این زمینه مواجه خواهند شد. به طور کلی، درآمد در فنلاند ممکن است به صورت ساعتی، هفتگی یا ماهانه به کارمندان پرداخت شود. همچنین علاوه بر میزان پول دریافتی از کارفرمایان، کارمندان در فنلاند ممکن است در قالب مزایا محدودی را نیز دریافت کنند. به عنوان مثالف کارفرمایان در فنلاند می توانند تلفن همراه به کارمندان بدهند یا هزینه نهار آنها را پرداخت کنند.

برای درک بهتر پرداخت درآمد در فنلاند به این نکته توجه فرمایید که، کارفرما باید درآمد را در تاریخ توافق شده در قرارداد کار به حساب بانکی کارمندان واریز کنند. علاوه بر این، به عنوان یک قاعده، پرداخت درآمد در فنلاند یک بار در ماه یا هر دو هفته انجام می شود. همچنین اگر روز پرداخت در تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات کاهش یابد، پرداخت در روز هفته قبل انجامی می شود. نکته قابل توجه در این خصوص این است که، درآمددر زمان مرخصی استعلاجی و مرخی سالانه نیز پردداخت می شود. همچنین هر زمان که درآمد دریافت می کنید کارفرما باید به شما فیش حقوقی بدهد و هر بار برسی کنید که اطلاعات فیش حقوقی شما صحیح باشد.

در نمودار زیر می توانید رشد درآمد در فنلاند را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

رشد حقوق ماهیانه کار در فنلاند

محاسبه درآمد در کشور فنلاند

قانون کار وضع شده در کشور فنلاند برای تمامی کارکنان، صرف نظر از ملیت آن ها قابل اجرا است. مطابق با توافق نامه های جمعی شرایط و قرار داد های کار مثل: تعطیلات، ساعات کاری، درآمد اضافه کاری، تعطیلات، بیمه و حداقل درآمد ماهانه قابل اجرا است. لازم به ذکر است حتی اگر توافق نامه های جمعی عقد نشده باشد کارفرما موظف است حداقل درآمد را در قرار داد کاری ذکر کند. دستمزد ماهانه فنلاند در زمینه های شغلی مختلف، متفاوت است. میانگین درآمد در فنلاند 4730€ (یورو) است که این میزان از درآمد در با توجه به سوابق کاری و تخصص و مهارت فرد افزایش می یابد. این میزان حتی می تواند به 20900€ (یورو) نیز برسد. در ادامه به درآمد در برخی از مشاغل فنلاند اشاره می کنیم.

معرفی شغلدستمزد ماهانه به یورو
پزشک قلب و عروق€18200
متخصص بیهوشی€14100
آسیب شناس پزشکی قانونی€12400
مدیر مالی€8430
مدیر املاک و مستغلات€8110
رئیس روابط عمومی€7700
رئیس بازاریابی و فروش€7430
رئیس بازاریابی€7300
مدیر فروش€7130
وکیل€6560

متقاضیانی که قصد کار در کشور فنلاند را دارند می توانند ابتدا مهاجرت تحصیلی به این کشور را تجربه کنند و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی باشند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار فنلاند تغییر دهند. با مطالعه مقاله تحصیل در فنلاند اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب می کنید.

چگونگی اخذ ویزای کار در فنلاند

متقاضیان بین المللی علاوه بر دعوت نامه شغلی به ویزای کار این کشور نیز برای ورود به بازار کار نیاز دارند. جهت اخذ ویزای کار لازم است متقاضی درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری فنلاند اعلام کند. پس از بررسی درخواست و مشخص شدن مصاحبه حضوری متقاضی باید با در دست داشتن مدارکی که در ادامه به آن ها اشاره می شود به سفارتخانه مراجعه کند. از مزایا کار در کشور فنلاند می توان به این مورد اشاره کرد که فرد می تواند در زمان اخذ ویزای کار فنلاند ویزای همراهان این کشور را نیز دریافت کند و به همراه همسر و فرزندان با سن کمتر از 18 سال در این کشور اقامت داشته باشد.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار و ارائه رسید آن
  • دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • پاسپورت معتبر و مدت دار
  • مدارک شناسایی
  • عکس پاسپورتی
  • انگیزه نامه
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک معتبر زبان
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • گواهی تمکن مالی
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • بیمه مسافرتی
  • مشخص شدن محل اقامت در فنلاند
  • ارائه رزرو از بلیط رفت و برگشت به کشور فنلاند
  • اگر قصد مهاجرت همراه با اعضاء خانواده را دارید باید فرم مورد نظر را تکمیل کنید و مدارکی شناسایی و پاسپورت اعضاء و سند ازدواج را ارائه کنید

مشاغل پردرآمد در فنلاند

فنلاند صنعت فناوری رو به رشدی دارد و متخصصان فناوری اطلاعات تقاضای زیادی دارند. نقش ‌هایی در توسعه نرم ‌افزار، امنیت سایبری و تجزیه و تحلیل داده ‌ها به ویژه مورد توجه است. رشته های مهندسی مانند مهندسی مکانیک، برق و عمران، چشم انداز شغلی امیدوارکننده ای را ارائه می دهند. سنت قوی مهندسی فنلاند منجر به ایجاد فرصت هایی در صنایع مختلف از جمله تولید و انرژی شده است. متخصصان مراقبت های بهداشتی، از جمله پزشکان، پرستاران و محققان به دلیل پیری جمعیت مورد تقاضا هستند. بیوتکنولوژی و صنایع دارویی نیز فرصت های شغلی خوبی را فراهم می کنند.

بخش ‌های مالی و تجاری فرصت ‌های متعددی از جمله نقش ‌هایی در مدیریت مالی، مشاوره و بازاریابی ارائه می‌ دهند. اقتصاد پایدار فنلاند آن را به مقصدی جذاب برای حرفه ای های تجاری تبدیل می کند. فنلاند تاکید زیادی بر پایداری و حفاظت از محیط زیست دارد. مشاغل در انرژی های تجدیدپذیر، مهندسی محیط زیست و مشاوره پایداری در حال افزایش است.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص شرایط درآمد در فنلاند کسب کردید، برای اطلاع از سایر روش های ممکن برای مهاجرت به کشور فنلاند می توانید به مطالعه مقاله 5 روش تضمینی مهاجرت به فنلاند بپردازید. همچنین می توانید طی تماس با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مشاوره های در نظر گرفته بهره مند شوید و پاسخ سوالات خود را در رابطه با روش های ممکن برای مهاجرت به کشور فنلاند یا سایر کشورهای مهاجر پذیر کسب کنید.

سوالات پرتکرار درآمد در فنلاند

سوالات پرتکرار درآمد در فنلاند عبارتند از:

  • شرایط درآمد در کشور فنلاند به چه صورت می باشد؟ یافتن کار مناسب در کشور فنلاند نیازمند تلاش و پشتکار است، مهم ترین فاکتور که شانس فرد را بار یافتن کار در کشور فنلاند افزایش می دهد ارائه رزومه کاری دقیق و کامل است. کاریابی در کشور فنلاند از طریق اینترنت، روزنامه ها، آشنایان و دوستان امکان پذیر است. برخی از مشاغل مورد نیاز در کشور فنلاند عبارتند از: آرایشگر، دستیار فروش، معلم، حسابدار، بازاریاب، مربی مهد کودک، پرستار و برنامه نویس. زبان رایج در کشور فنلاند زبان فنلاندی و زبان سوئدی است، پس لازم است متقاضی به یکی از این زبان ها برای برقراری ارتباط تسلط داشته باشد. در رابطه با قوانین کار در کشور فنلاند می توان گفت، کارکنان باید از روز 2 شنبه تا روز جمعه از ساعت 8 صبح تا 5 بعد ازظهر مشغول به کار باشند.
  • نحوه پرداخت درآمد در فنلاند چگونه است؟ برای درک بهتر پرداخت درآمد در فنلاند به این نکته توجه فرمایید که، کارفرمای باید درآمد را در تاریخ توافق شده در قرارداد کار به حساب بانکی کارمندان واریز کنند. علاوه بر این، به عنوان یک قاعده، پرداخت درآمد در فنلاند یک بار در ماه یا هر دو هفته انجام می شود. همچنین اگر روز پرداخت در تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات کاهش یابد، پرداخت در روز هفته قبل انجامی می شود. نکته قابل توجه در این خصوص این است که، درآمددر زمان مرخصی استعلاجی و مرخی سالانه نیز پردداخت می شود. همچنین هر زمان که حقوق یا دستمزد دریافت می کنید کارفرما باید به شما فیش حقوقی بدهد و هر بار برسی کنید که اطلاعات فیش حقوقی شما صحیح باشد.
3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *