ویزای تحصیلی

دانشگاه نوی ساد صربستان

دانشگاه نوی ساد صربستان

دانشگاه نوی ساد صربستان در تاریخ 28 ژوئن سال 1960 تأسیس گردید و در حال حاضر دومین دانشگاه بزرگ دولتی در صربستان محسوب می شود. در حال حاضر این دانشگاه دارای 14 دانشکده در چهار شهر اصلی نوی ساد، سوبوتیکا، سامبور و زرنجانین می­ باشد. از 14 دانشگاه نوی ساد، 9 دانشکده در شهر نوی ساد واقع شده است، کشور صربستان دارای دانشگاه ­های معتبری می باشد و سطح کیفی بسیار بالای از نظر آموزشی دارد. همچنین هزینه تحصیل در دانشگاه­ های این کشور بسیار مناسب و مقرون به صرفه می­باشد. حتی دانشجویان می­ توانند برای تأمین هزینه­ های تحصیل و زندگی به کار در حین تحصیل مشغول شوند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اطلاع رسانی در مورد شرایط اخذ پذیرش دانشگاه نوی ساد و معرفی دیگر دانشگاه­ های کشور صربستان به متقاضیان می­ باشد.

تحصیل در دانشگاه نوی ساد صربستان

دانشگاه نوی ساد در یک محیط ویژه به وسیله نسل روشنفکران و موسسات ملی، در شهر Vojvodinaبنیان گذاری گردید، موسسه آموزش عالی در استان اوگاندا، در سال 1740 تأسیس گردید. با تأسیس انجمن Collegium Vissariono-Pawlovicsianum Petrovaradinense در شهر نوی ساد و در بین معروفترین استادان این دانشگاه، مدرس ه­ای جهت تعلیم معلمان صرب، بنیان گذاری شد، دانشگاه نوی ساد در تاریخ 28 ژوئن سال 1960 تأسیس گردید و دومین دانشگاه بزرگ دولتی در این کشور می­ باشد. 7 دانشکده در ساختمان ­های پیشرفته در پردیس دانشگاه برای تحصیل در کشور صربستان مشغول فعالیت می­باشند که عبارتند از:

  1. فلسفه
  2. کشاورزی
  3. فنی
  4. حقوق
  5. علوم فنی
  6. علوم
  7. ورزش و آموزش فیزیکی

دانشکده پزشکی در نواحی مرکز بالینی قرار دارد و همچنین آکادمی هنر، حدوداً در مرکز شهر نوی ساد و در قسمتی از قلعه پتروآرادین واقع شده است. 5 دانشکده نیز در نواحی دیگر قرار گرفته اند که عبارتند از:

  • اقتصاد
  • مهندسی عمران
  • آموزش معلمان (درمجارستان در سوباتیکا قرار دارد)
  • دانشکده فنی “Mihajlo Pupin” (در زنجانین قرار دارد)
  • دانشکده آموزش و پرورش (در سامبور قرار دارد)

دوره ­های دانشگاه نوی ساد صربستان

دانشگاه نوی ساد کشور صربستان از مهمترین نهادهای آموزشی و پژوهشی در جنوب شرقی اروپا با تقریباً 50000 دانشجو و 3800 کارمند می باشد. بیش از 40000 دانشجوی مقطع کارشناسی و بیش از 6000 دانشجوی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را در دانشگاه نوی ساد مشغول تحصیل می­باشند. این دانشگاه در حدود 350 برنامه آموزشی در کلیه رشته ­های علوم مانند علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی و غیره و همچنین در رشته­ های هنر مانند موسیقی و هنرهای کاربردی، ارائه می­ دهد. آکادمی هنر از سه بخش موسیقی، گروه هنرهای زیبا و هنرهای نمایشی تشکیل شده است. همچنین دانشکده پزشکی، برنامه­ های آموزشی در پزشکی، بهداشت عمومی، مهندسی پزشکی، پرستاری و غیره را فراهم می­نماید.

دوره ­های دانشگاه نوی ساد صربستان

آموزش در دانشگاه نوی ساد صربستان

دانشکده علوم فنی، بزرگترین دانشکده این دانشگاه می­باشد که شامل 10000 دانشجو، حدود 4000 کارمند در 13 قسمت، 10 واحد اداری و 31 موسسه تحقیقاتی می­ باشد. لازم به ذکر است که دانشکده حقوق، خدمات قانونی را در کلیه مقاطع تحصیلی ارائه می ­نماید. همچنین دانشکده کشاورزی، دوره­ ها را در رشته­ ها و زمینه­ های دامپزشکی، اقتصاد کشاورزی، مدیریت آب، حفاظت گیاه و محیط زیست، مهندسی کشاورزی، کشت میوه و کشت انگور، دامداری و محصولات کشاورزی و گیاهی ارائه می دهد. دانشکده علوم، دوره ­های ریاضی، زیست شناسی، فیزیک، جغرافیا، شیمی و غیره را ارائه میکند.

زبان تحصیل در دانشگاه نوی ساد صربستان

تحصیل پزشکی، آکادمی هنر و انجمن جنگلداری و محیط زیست در قسمت­ های دیگر شهر نوی ساد برای اهداف عملی وجود دارد، دانشکده اقتصاد، دانشکده مهندسی عمران و دانشکده تربیت معلم به زبان مجارستانی در Subotica قرار دارند. از سال 2016، دانشگاه نوی ساد باعث اتحاد دانشگاه­ های دولتی کشور صربستان بوده است که شامل کلیه دانشگاه­ های بنیان گذاری شده از سوی دولت می­ باشد. به طور کلی زبان تحصیل در دانشگاه نوی ساد، زبان صربی و در برخی رشته­ ها به زبان انگلیسی می­ باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی صربستان 2022

برای تحصیل در کشور صربستان نیاز به اخذ ویزای تحصیلی دارید که مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور در 2022 به شرح زیر می ­باشد:

  • اصل پاسپورت با دو صفحه خالی
  • دو قطعه عکس در ابعاد عکس پاسپورت
  • نامه قبولی از وزارت تحصیل کشور صربستان
  • تمامی مدارک تحصیلی در صورت وجود
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل
  • گواهی تمکن مالی برای یک سال
  • پرداخت هزینه­ های تحصیل و ارسال فیش واریزی به دانشگاه مربوطه
  • ارائه مدارکی مبنی بر عدم سوء پیشینه و نداشتن سوابق کیفری
  • بیمه سلامت
  • ارائه نامه ­ای مبنی بر علت ادامه تحصیل در کشور صربستان
  • صورت حساب بانکی از 3 ماه قبل
  • نامه قبولی از دانشگاه مربوطه

در مقاله دانشگاه نوی ساد صربستان، به بررسی شرایط تحصیل و دانشکده­ های این دانشگاه پرداخته خواهد شد. اما برای آگاهی از اطلاعات تکمیلی در این رابطه می­توانید با مشاوران ما در موسسه ارتباط برقرار نمایید و از وکلا و مشاورین با تجربه این موسسه استفاده نمایید. مقاله ویزای صربستان در رابطه با چگونگی اخذ ویزا و شرایط اعطاء ویزا در این کشور می باشد.

یکی دیگر از نکاتی که برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند اهمیت دارد هزینه های در این کشور می باشد، که می توانید برای اطلاع از قیمت ها مقاله هزینه زندگی در صربستان را مطالعه نمایید. اگر متقاضیان خواستار اخذ اقامت کشور صربستان از طریق تحصیل و معرفی دانشگاه نوی ساد صربستان می­ باشند، وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از معتبرترین موسسه های کشور می­ باشد، می­ توانند شما را در این امر یاری دهند.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *