ویزای تحصیلی

رشته عکاسی در روسیه

رشته عکاسی در روسیه

تحصیل رشته عکاسی در روسیه برای افرادی که می خواهند با هزینه های کم در کشور دیگری تحصیل کنند، یک گزینه ایده آل است. یکی از مهم ترین طرح هایی که دولت روسیه در طی سال های گذشته آن را به اجرا درآورده، طرح توسعه علوم دانشگاهی در این کشور است که به سبب آن رشد قابل توجهی در دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی دیده شده است. برخی از دانشگاه های این کشور توانسته اند رتبه های دو رقمی در سطح جهان را به خود اختصاص دهند و این مسئله به خوبی اثبات می کند که روسیه برنامه ای بلند مدت برای رشد در این زمینه دارد و در اجرای آن نیز موفق نشان داده است.

در حال حاضر دانشگاه های زیادی در جهان وجود دارند که رشته عکاسی را به عنوان یک رشته کلیدی در دانشکده های هنر ارائه می کنند اما باید در نظر گرفت که آیا این دانشگاه ها در سطح بین المللی نیز کیفیت کافی را ارائه می کنند یا خیر. روسیه یکی از کشورهای است که به این رشته توجه نسبی داشته و به همین دلیل تنها یکی از دانشگاه های این کشور توانسته رتبه عالی را به دست آورد. در راستای توجه به همین موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به ارائه توضیحات در رابطه با رشته عکاسی در روسیه پرداخته و به سوالات مطرح شده در این رابطه پاسخ گفته اند.

  • شرایط تحصیل رشته عکاسی در روسیه چیست؟
  • مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته عکاسی در روسیه کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته عکاسی در روسیه چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در روسیه، این کشور را به عنوان مقصد کاری خود در نظر گرفت؟

شرایط تحصیل رشته عکاسی در روسیه

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که روسیه یکی از کشورهایی است که فرایند تحصیل در آن خاص است و نمی توان مشابه با آن را در کشورهای زیادی مشاهده کرد. در چنین شرایطی است که به علاقمندان به تحصیل در روسیه توصیه می شود که اطلاعات کافی در این زمینه را به دست آورند. به طور کلی گفته می شود که فرایند زیر در روند تحصیل رشته عکاسی در روسیه طی می شود.

پروسه تحصیل رشته عکاسی در روسیه

در کشورهای دیگر شرایط مشابهی وجود ندارد و روسیه برای شرکت در دانشگاه های خود، همه دانشجویان در همه مقاطع را ناچار می سازد که در این آزمون شرکت کنند و نمره قبولی به دست آورند و سطح نمره آن ها در دریافت پذیرش از دانشگاه های بهتر مهم است. رشته عکاسی در دانشگاه های متعددی در روسیه ارائه می شود و این مسئله دریافت پذیرش نهایی از دانشگاه های این کشور را قطعی می سازد اما آنچه مهم است جایگاه دانشگاه های این کشور در رتبه بندی جهانی است.

شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در روسیه

برترین دانشگاه های ارائه کننده رشته عکاسی در روسیه عبارتند از:

169- دانشگاه دولتی مسکو

544- دانشگاه پیتر کبیر در سنت پترزبورگ

723- دانشگاه بومن مسکو

740- دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ

789- دانشگاه ملی تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی اقتصاد در مسکو

لیست دانشگاه های برتر ارائه کننده رشته عکاسی در روسیه به خوبی نشان می دهد که روسیه یکی از کشورهایی است که برای انتخاب دانشگاه مورد نظر در این رشته باید توجه زیادی داشت چراکه رتبه دانشگاه های این کشور تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند.

هزینه رشته عکاسی در روسیه

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، مهاجرت به روسیه به این دلیل می تواند برای بسیاری ممکن باشد که دانشجویان در این کشور نیازی به پرداخت هزینه های سنگین ندارند. امکان دسترسی به بورسیه های مختلف تحصیلی در این کشور، امکان تحصیل رایگان در روسیه را نیز فراهم می کند و این خود یکی از برتری هایی است که انتخاب این کشور می تواند به همراه داشته باشد. به طور کلی اما در صورتی که یک دانشجو در این کشور به بورسیه های تحصیلی دسترسی نداشته باشد، باید هزینه های زیر را در این کشور برای هر سال تحصیل رشته عکاسی پرداخت کند.

نوع هزینهمبلغ به دلار
شهریه دوره کارشناسی2600$
شهریه دوره کارشناسی ارشد4200$
هزینه هر ماه زندگی در روسیه400$

هزینه تحصیل رشته عکاسی در روسیه

شرایط کار رشته عکاسی در روسیه

باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از افراد از روسیه صرفا به عنوان یک مقصد تحصیلی استفاده می کنند و پس از آن در مسیر مهاجرت به سایر کشورهای جهان گام برمی دارند تا بتوانند زندگی بهتری را برای خود به ارمغان آورند. در شرایط کنونی یک عکاس در روسیه می تواند 63700RUB (روبل) در ماه درآمد کسب کند که به نسبت متوسط درآمد در این کشور نمی توان آن را ارزشمند دانست. اگر که می توان با کار در کشورهای دیگر، مبلغی را به دست آورد که با متوسط درآمد در همان کشور همخوانی بیشتری داشته باشد. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرت به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *