ویزای تحصیلی

رشته عکاسی در رومانی

رشته عکاسی در رومانی

فرایند تحصیل رشته عکاسی در رومانی به گونه ای است که می توان آن را صرفا یک فرصت اقامتی دانست تا یک روند مهاجرتی استاندارد. در حال حاضر رومانی یکی از کشورهایی است که می توان با استفاده از تحصیل در آن اقامت این کشور را نیز به دست آورد ولی باید در نظر داشت که کیفیت آموزش نیز باید برای افرادی که قصد پرداخت هزینه را دارند، مهم باشد. رومانی یکی از کشورهایی است که در زمینه های تحصیلی به ویژه در گروه مهندسی پیشرفت های قابل توجهی را تجربه کرده است اما آنچه که نمی تواند به جذب بسیاری از افراد به سمت تحصیل در رومانی کمک کند، جایگاه دانشگاه های این کشور در رشته های مختلف تحصیلی به ویژه گروه هنر و همچنین عدم عضویت این کشور در حوزه شنگن است.

رشته عکاسی به عنوان یکی از رشته های مهم و کلیدی در جهان امروز، در دانشکده هنر بسیاری از دانشگاه های جهان ارائه می شود ولی در این کشور، کمبودهایی برای انتخاب دانشگاه وجود دارد و این مسئله می تواند موجب ناامیدی بسیاری از انتخاب این کشور به عنوان مقصد نهایی تحصیل خود باشد. فرایند تحصیل مناسبی که رومانی در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را بر آن داشته تا به ارائه توضیحات در رابطه با رشته عکاسی در رومانی بپردازند.

  • فرایند تحصیل رشته عکاسی در رومانی چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته عکاسی در این کشور کدامند؟
  • چه هزینه هایی برای تحصیل رشته عکاسی در رومانی باید پرداخت شود؟
  • متوسط درآمد یک عکاس در رومانی چقدر است و چگونه می توان به کار در این کشور دست یافت؟

شرایط تحصیل رشته عکاسی در رومانی

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که بسیاری از افراد به دنبال راهی هستند تا بتوانند یک تحصیل ارزان قیمت و با کیفیت را در خارج از کشور در اختیار داشته باشند و رومانی یکی از کشورهایی است که تا حدودی می توان به این خواسته ها در آن دست پیدا کرد. فرایند تحصیل در رومانی بسیار مطمئن بوده و همین مسئله می تواند برای بسیاری از افراد که شرایط مهاجرت به کشورهای تراز اول را ندارند، بسیار حائز اهمیت باشد. اطلاعات بیشتر در باب تحصیل در رومانی را در لینک فوق بخوانید.

رشته عکاسی در رومانی در دانشگاه های محدودی ارائه می شود و همین دانشگاه ها نیز نتوانسته اند در بین 1000 دانشگاه برتر جهان جایگاهی داشته باشند. در چنین شرایطی به دارندگان رزومه های قوی توصیه می شود تا کشورهای دیگری را برای تحصیل خود در نظر بگیرند و این مسئله ای است که می تواند روند دریافت پذیرش و مهاجرت به رومانی را تحت تاثیر خود قرار دهد.

برترین دانشگاه های ارائه کننده رشته عکاسی در رومانی عبارتند از:

برترین دانشگاه های ارائه کننده رشته عکاسی در رومانی

در حال حاضر برای تحصیل در رشته عکاسی در رومانی همین دو گزینه در دسترس است که به ترتیب رتبه های 1155 و 1156 جهانی در سال 2023 را به خود اختصاص داده اند. شرایط دریافت پذیرش از این دانشگاه ها بسیار ساده است و با نمره آیلتس 5.5 نیز می توان پذیرش خود در این رشته را به دست آورد. محدودیت اصلی تحصیل در این رشته در رومانی آن است که تنها در مقطع کارشناسی می توان در این کشور به ادامه تحصیل در رشته عکاسی پرداخت و برای ورود به دوره تحصیلات تکمیلی، باید مهاجرت دوباره ای را طی کرد.

فرایند تحصیل رشته فیلم برداری در رومانی

هزینه تحصیل عکاسی در رومانی

یکی دیگر از امتیازهایی که تحصیل در رومانی به همراه دارد، هزینه هایی است که دانشجویان در طول دوره تحصیل خود در این کشور پرداخت می کنند. در حال حاضر دانشگاه های این کشور برای ورود به رشته عکاسی هزینه های مقرون به صرفه ای را در نظر گرفته اند که در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی، در رده دانشگاه های کم هزینه قرار می گیرند. باید به این نکته اشاره داشت که دریافت بورسیه تحصیلی در رومانی به ندرت ممکن می شود و افرادی که قصد انتخاب این کشور و با امید دریافت بورسیه را طی می کنند، بهتر است کشورهای دیگری را انتخاب کنند.

قدم های اساسی برای رسیدن به ویزای تحصیلی رومانی

هزینه های احتمالی تحصیل رشته عکاسی در رومانی عبارتند از:

  • شهریه سالیانه دانشگاه در حدود 3500€ (یورو)
  • هزینه زندگی در رومانی ماهانه در حدود 300€ (یورو)
  • حداقل درآمد کار دانشجویی در رومانی 200€ (یورو)

هزینه تحصیل رشته عکاسی در رومانی

شرایط کار یک عکاس در رومانی

با پایان پذیرفتن دوره آموزشی فرد در دانشگاه، او این امکان را خواهد داشت که در رومانی به کار مشغول شود و این امتیازی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر نیز در دسترس است. یک عکاس در رومانی می تواند به طور تقریبی 7030RON (لئو) را در ماه دریافت کند که تقریبا مشابه با متوسط درآمد در این کشور است. باید به این نکته توجه داشت که رومانی در حوزه شنگن قرار ندارد اما دانشجویان می توانند پس از دریافت اقامت خود به عنوان نیروی کار، به راحتی به حوزه شنگن سفر کنند. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه همراهی کنند.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “رشته عکاسی در رومانی

  1. آینا گفت:

    سلام آیا با سن ۳۵ سال و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه آزاد با معدل ۱۸/۹۴و کارشناسی غیرمرتبط شانس اخذ بورسیه برای رومانی رو دارم؟و اینکه امکان ادامه تحصیل در رشته دیگر وجود دارد؟ ممنونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حال حاضر برای گرفتن بورسیه از رومانی نمیشه به شما وعده داد که این مسیر برای شما باز هست. می تونید پذیرش بگیرید ولی بورسیه شدن ساده نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *