مهاجرت

شرایط ویزای همراه آذربایجان

شرایط ویزای همراه آذربایجان

ازدواج با اتباع آذربایجان می تواند شرایط ویزای همراه آذربایجان را تحت برنامه اسپانسری خانواده برای متقاضیان فراهم کند اما می تواند در عین سادگی، پیچیده باشد. شهروندان آذری از طریق ویزای همراه آذربایجان می توانند برای همسران خارجی خود اقامت کشور آذربایجان را اخذ نمایند. اما این کار فرآیند خاص خود را دارد. در اولین گام، متقاضیان بایستی با مراجعه به اداره ثبت اصلی (ZAGS) ازدواج خود را ثبت و سند ازدواج معتبری دریافت نمایند.

پس از اخذ سند ازدواج، افراد می توانند برای اخذ ویزای همراه آذربایجان با اسپانسری همسر آذربایجانی خود اقدام نمایند. در این مرحله نیز علاوه بر ارائه سند ازدواج، تحویل مدارک دیگر همانند پاسپورت و شناسنامه نیز الزامی است. اما افراد می توانند پس از گذشت 5 سال اقامت و زندگی در آذربایجان نسبت به اخذ تابعیت این کشور نیز اقدام نمایند. در این مقاله کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده راهنمائی هموطنان عزیز برای اخذ اقامت و تابعیت هر کشور خارجی از جمله آذربایجان هستند.

  • آیا برای مهاجرت به آذربایجان به ویزای همراه نیاز خواهد بود؟
  • چه کسانی می توانند از ویزای همراه آذربایجان استفاده کنند؟
  • مزایای دریافت ویزای همراه آذربایجان چیست؟
  • محدودیت های ویزای همراه آذربایجان چیست؟
  • آیا دانشجویان می توانند از ویزای همراه این کشور استفاده کنند؟

اطلاعات عمومی درباره آذربایجان

آذربایجان یا به تعبیر صحیح جمهوری آذربایجان کشوری در منطقه قفقاز و هم مرز با روسیه، گرجستان، ارمنستان، ایران و ترکیه (از راه نخجوان) می باشد. جمهوری دموکراتیک آذربایجان استقلال خود را عملا در سال 1918 به دست آورده و به اولین کشور اکثریت مسلمان سکولار دموکرات تبدیل شد. این کشور زیبا با مردمان خونگرم به سبب وجود منابع نفتی به سرزمین آتش نیز معروف است. با وجود مناقشه معروف قره باغ بین آذربایجان و ارمنستان، جمهوری آذربایجان با کشور ایران دارای مشترکات فرهنگی و قراردادهای فیمابین فراوانی می باشند.

پایتختباکو
زبان و نژادترکی آذری
مساحت کل86600 کیلومتر مربع
جمعیت10412651 نفر
واحد پولیمنات (AZN)

علاوه بر وجود منابع و ذخایر نفت و گاز، آذربایجان از یک اقتصاد مترقی و کاملا روبه رشدی برخوردار است. بخش خدماتی، امور مالی و بانکداری، صنایع کشاورزی، توریسم و گردشگری از جمله بخش های پیشرو با بازار کار پر رونق در آذربایجان محسوب می شود. برآورد می شود که تولید ناخالص داخلی (GDP) آذربایجان تا پایان سال به حدود $80.61 بیلیون دلار آمریکا برسد. اما سیاست ویزای آذربایجان درباره شهروندان ایرانی این است که ایرانیها می توانند ویزا هنگام ورود و آن هم از طریق جمهوری خود مختار نخجوان اخذ نمایند. مدت این ویزا نیز به جای 30 روز، 15 روز می باشد.

اطلاعات عمومی درباره آذربایجان

کلیات ویزای همراه آذربایجان

اخیرا آذربایجان نه فقط از لحاظ توریستی و گردشگری آن بلکه به خاطر اهداف و مقاصد دیگر همانند کار و سرمایه گذاری مورد توجه قرار گرفته است. آذربایجان به دلایل مختلفی همچون شرایط مهاجرتی آسان، نزدیکی به ایران، شرایط سرمایه گذاری آسان، مالیات های پاتیین، قرابت فرهنگی، هزینه زندگی پایین، بازار کار نیازمند به متخصصان وغیره مورد توجه اغلب هموطنان ایرانی می باشد. طیف گسترده ای از انواع راه های مهاجرت به آذربایجان وجود دارد. اما گاها هدف افراد از این نوع مهاجرت ها اخذ اقامت و تابعیت آذربایجان می باشد.

بر این اساس، روش های گوناگون مهاجرت به آذربایجان با توجه به اهداف مختلف متقاضیان عبارتند از:

  • مهاجرت به آذربایجان از طریق کار
  • مهاجرت به آذربایجان از طریق تحصیل
  • مهاجرت به آذربایجان از طریق ازدواج
  • مهاجرت به آذربایجان از طریق گردشگری
  • مهاجرت به آذربایجان از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به آذربایجان از طریق تولد
  • مهاجرت به آذربایجان از طریق پناهندگی

مهاجرت و شرایط ویزای همراه آذربایجان در سال 2020

بررسی شرایط ویزای همراه کشور آذربایجان

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، شرایط اخذ ویزای همراه آذربایجان برای متقاضیان خارجی وجود دارد. از جمله این شرایط آن است که شما ازدواج خود را در اداره ثبت اصلی (ZAGS) ثبت رسمی کرده و گواهی ازدواج خود را دریافت نمائید. تنها در این صورت است که افراد می توانند برای اخذ ویزای همراه آذربایجان اقدام نمایند. لازم به ذکر است که از شرایط ویزای همراه آذربایجان نیز این است که این نوع ویزا اقامت آذربایجان را به متقاضی ارائه می کند.

اما نباید فراموش کرد که با این ویزا نمی توان در آذربایجان کار کرد. پس افراد متقاضی کار می بایست به طور جداگانه ای به فکر تهیه ویزای کار آذربایجان باشند. اما از دیگر شرایط ویزای همراه آذربایجان آن است که این ویزا را می توان به تابعیت آذربایجانی نیز تبدیل کرد. اما چگونه؟ برای تبدیل ویزای همراه به تابعیت آذربایجان افراد بایستی دارای صلاحیت های لازم باشند. از جمله این شرایط می توان به اقامت 5 ساله در آذربایجان و نیز آشنایی به زبان و فرهنگ آذری اشاره نمود.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه آذربایجان

همانطور که در مطالب فوق نیز بیان شد، اخذ ویزای همراه آذربایجان پیچیدگی های خاص خود را دارد که افراد بایستی به این نکته واقف باشند. اما قبل از صدور ویزا، شما بایستی مدارک زیر را تهیه و برای تکمیل پرونده درخواست خود به سفارت آذربایجان تحویل دهید:

  • فرم درخواست ویزا
  • اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • مدارک شناسائی معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • کپی مدارک سکونتی در آذربایجان

نگارش حاضر با توجه به سوالات مکرر هموطنان در مورد اخذ اقامت و تابعیت آذربایجان از طریق ازدواج به رشته تحریر درآمده است. هموطنان عزیز همچنین می توانند سوالات و ابهامات خود را از طریق کانال های ارتباطی اعلام شده در همین وب سایت با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان گذاشته و از مشاوره های حرفه ای و دلسوزانه آنها بهره مند شوند.

سوالات متداول در خصوص شرایط ویزای همراه آذربایجان

در بخش پایانی مفتخر به پاسخ گویی سوالات شما خواهیم بود:

  • بررسی شرایط ویزای همراه کشور آذربایجان چگونه است؟ همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، شرایط اخذ ویزای همراه آذربایجان برای متقاضیان خارجی وجود دارد. از جمله این شرایط آن است که شما ازدواج خود را در اداره ثبت اصلی (ZAGS) ثبت رسمی کرده و گواهی ازدواج خود را دریافت نمائید. تنها در این صورت است که افراد می توانند برای اخذ ویزای همراه آذربایجان اقدام نمایند. لازم به ذکر است که از شرایط ویزای همراه آذربایجان نیز این است که این نوع ویزا اقامت آذربایجان را به متقاضی ارائه می کند.
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه آذربایجان چه مواردی است؟ فرم درخواست ویزا، اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، 2 قطعه عکس پاسپورتی، مدارک شناسائی معتبر، گواهی عدم سوء پیشینه،گواهی تمکن مالی کافی، کپی مدارک سکونتی در آذربایجان
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *