ویزای تحصیلی

معرفی دانشگاه های ایسلند

معرفی دانشگاه های ایسلند

در مقاله حاضر، ما با توجه به شرایط تحصیل به معرفی دانشگاه های ایسلند می پردازیم و اطلاعات کلی را در خصوص تحصیل در این کشور ارائه می دهیم. تحصیل در ایسلند و سرمایه گذاری در ایسلند دو موضوع پرجستجوی متقاضیان مهاجرت می باشد. بنا به توجه علاقه مندان به تحصیل در خارج، ما لازم دیدیم که برای شما عزیزان دانشگاه های ایسلند را به همراه جزییات معرفی کنیم. امیدواریم که این مقاله، تالیف گروه ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، بتواند موجب جلب رضایت گردد.

تاریخ آکادمیک ایسلند

ایسلند دارای تاریخچه غنی آکادمیکی است. این تاریخ آکادمیکی با نوشتارهای ساگای باستانی شروع می شود، که تقریبا هر آنچه که ما درباره افسانه شمال و اسکاندیناوی قرون وسطی می دانیم، ثبت شده است. در زمان مسیحی گرایی کشور، سایت های کلیسایی به موسسات آموزشی اختصاصی تبدیل شدند. حجم وسیعی از آثار مذهبی خارجی به زبان ایسلندی ترجمه می شدند. این روند چند دهه تداوم یافت تا مردمان ایسلندی به تاریخ عمیق آموزش فعال برسد. در راستای معرفی دانشگاه های ایسلند، ما متوسل به ایده شدیم. ما در این مقاله دانشگاه های ایسلند را به دو گروه تقسیم می کنیم:

  • دانشگاه ها در Reykjavik
  • دانشگاه ها خارج از Reykjavik

Reykjavik کجاست؟

Reykjavik پایتخت ایسلند است. این شهر یک مرکز پر از موزه ها و گالری های هنری، مغازه های قهوه پرهزینه و خانه های کوچک رنگی و جانماهای جذاب مثل کلیسای لوتری می باشد. Reykjavik در جنوب غربی ایسلند قرار دارد. این شهر پذیرای دو سوم جمعیت کشور است. تقریبا 123000 نفر جمعیت، نخستین شهر ایسلند می باشد. جای تعجب هم ندارد که Reykjavik حجم عظیمی از ترافیک های عابر پیاده را دارد. دلیل این ترافیک هم بازدید توریست ها، وجود اماکن شلوغ، نقل و انتقال دانشجویان یا کارگران خارجی می باشد. این شهر در سرزندگی قابل قیاس با هیچ شهر ایسلند نیست. با این بک گراند از Reykjavik به سراغ معرفی دانشگاه های ایسلند می رویم.

معرفی دانشگاه های ایسلند در Reykjavik

با توجه به تمرکز جمعیت و امکانات در شهر Reykjavik، اکثر درخواست های پذیرش تحصیل روانه دانشگاه های موجود در پایتخت ایسلند می شود. دانشگاه های پایتخت عبارتند از:

  •  دانشگاه ایسلند
  • دانشگاه Reykjavik
  • آکادمی هنرهای ایسلند
  • مرکز تحقیقات ایسلند

بررسی دانشگاه ایسلند University of Iceland

این دانشگاه مرکز آموزشی پیشگام ایسلند است. دانشگاه ایسلند طیف وسعی از دوره های لیسانس و تحصیلات تکمیلی را برای تقریبا 13000 دانشجو فراهم می کند. این موسسه دارای 400 برنامه است. قدمت دانشگاه 29 ساله است. از ادغام دانشکده پزشکی، دانشکده حقوق و دانشکده تازه تاسیس فلسفه تشکیل شده است. در سال 1911 فقط 45 دانشجو ثبت نام کردند که از این تعداد یک نفر خانم بود. این دانشگاه دارای روابط خارجی قوی با سایر مراکز آموزشی خارجی است.

 دانشگاه Reykjavik در معرفی دانشگاه های ایسلند

این دانشگاه با نام اختصاری (RU) توجه خود را بر روی 4 دانشکده متمرکز کرده است. این 4 دانشکده عبارتنداز:

  • دانشکده بازرگانی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم کامپیوتر
  • دانشکده علوم و مهندسی

دانشگاه Reykjavik با ساختمان های مدرن در کنار فرودگاه داخلی Reykjavik قرار دارد. این موسسه آموزش عالی تقریبا از 3800 دانش آموز و 250 کارمند دائمی پذیرایی می کند. خود ساختمان دانشگاه در سال 2010 در Nautholsvik افتتاح شد. معماری ساختمان برگرفته از خورشید، با اشعه های گسترده از هسته می باشد. دانشگاه از یک روش چند رشته ای برای آموزش و آماده سازی دانشجویان استفاده می کند. دوره های اصلی نیز قویا با شرکت ها و صنایع محلی در ارتباط هستند.

این بدان معناست که دانشجویان بطور فعالانه ای با پروژه های واقعی سروکار دارند. دانشگاه Reykjavik دانشگاهی بین المللی است. این دانشگاه دوره های تحصیلی کارشناسی را به زبان ایسلندی برگزار می کند. دوره های ارشد و PhD به زبان انگلیسی تدریس می شود. این دانشگاه دارای دو بورسیه تحصیلی در ایسلند برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

  • Sustainable Future Scholarship
  •  Future Arctic Energy Scholarship

آکادمی هنر در معرفی دانشگاه های ایسلند

این دانشگاه در 21 سپتامیر سال 1998 پس از ادغام Iceland Drama School و Reykjavik Arts School به عنوان موسسه آموزش عالی تاسیس شد. این آکادمی دارای پنج دپارتمان است:

  •  هنرهای عالی
  •  طراخی و معماری
  •  تئاتر و رقص
  •  تحصیل هنر و موسیقی

آکادمی هنرهای ایسلند دارای روابط بین المللی قوی با سایر دانشگاه های دنیاست. این موسسه خصوص و خودگردان است و تاکنون هنرمندان معروفی از این آکادمی فارغ التحصیل شده اند. Lazy Town, Stefan Karl و Alex Somers از آن جمله اند.

آکادمی هنر در معرفی دانشگاه های ایسلند

مرکز تحقیقات ایسلند

این مرکز دانشگاه نیست. اما طیف وسیعی از دوره های آموزشی را برگزار می کند. مرکز تحقیقات ایسلند کمک زیادی به آندسته از افراد می کند که درگیر مسئله ویزا، اقامت و تابعیت هستند. این مرکز ساپورت مالی و کمک هزینه های تحصیلی را همچنین برای افرادی تهیه می کند که به دنبال اجاره خانه، استخدام و غیره هستند.

دانشگاه ها خارج از Reykjavik

برخی ها به امید مطالعه در خارج و در ایسلند در جستجوی تجربه متفاوتی از تحصیل در پایتخت هستند. علی رغم وسعت سرزمینی، خشونت های طبیعی، توزیع ناهمگون جمعیت و امکانات، هنوزهم دانشگاه های خارج از Reykjavik برای دانشجویان جذابیت منحصر بفردی دارد. این دانشگاه ها را در ادامه شرح خواهیم داد.

بیفروست در معرفی دانشگاه های ایسلند

این دانشگاه بطور اولیه ای درپایتخت ایسلند در سال 1918 با مدلسازی از دانشگاه راسکین تاسیس شد. اما هدف از پایه گذاری این دانشگاه آموزش رهبران آینده، کسب تخصص در بیزینس، حقوق و علوم اجتماعی بود. در سال 1955، این موسسه به 110 کیلومتری شمال دره Norourardalur منتقل یافت. این دانشگاه هم به دانشجویانش بورسیه تحصیلی جهت تهیه منزل و هزینه های دانشجویی اعطا می کند.

آکوریری در معرفی دانشگاه های ایسلند

این دانشگاه در شمال ایسلند قراردارد. از سال 1987 با تشکیل دانشکده های علوم بهداشتی و مدیریت صنعتی آغاز به کار کرد. این دانشگاه موجب ترقی اقتصادی عظیمی برای منطقه شمال شده است. حتی امروز به عنوان مرکز توسعه آینده شمال معروف شده است. این دانشگاه طیف وسیعی از دوره ها را با هدف آشنایی دانشجویانش با دانش عملی و کاربردی تهیه می کند. امروزه، سه دانشکده در این دانشگاه عمل می کنند: دانشکده بازرگانی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشکده بهداشت. در سال گذشته، دانشگاه آکوریری در حدود 1500 دانشجو داشت. این دانشگاه در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا دانشجو جذب می کند.

دانشگاه کشاورزی ایسلند

این دانشگاه دوره هایی را از سال 2005 از طریق سه دانشکده اصلی پیشنهاد می کند:

  • علوم محیطی
  • منابع زمینی و حیوانات
  • تحصیل شغلی و مستمر

دانشکده کشاورزی به صورت تخصصی به انواع رشته های کشاورزی تمرکز می کند: روش های کشاورزی پایدار، جنگلداری، مدیریت زمین و دام، توسعه روستای و غیره. دانشکده کشاورزی ایسلند در خط مقدم برنامه ریزی پایدار ایسلند قرار دارد.

کالج دانشگاهی هولار در ایسلند

یکی از مراکز تحصیلی تاریخی در این کشور کالج دانشگاهی هولار است. گفته می شود که قدیمی ترین کالج اروپایی همین کالج است. این کالج هم دارای دوره های تحصیلی مختلفی برای متقاضیان تحصیل می باشد. مهاجرت به ایسلند جهت تحصیل می تواند ایده خوبی باشد. معرفی دانشگاه های ایسلند درحد ظرفیت یک مقاله نیست. در واقع مبحث معرفی دانشگاه های ایسلند یک مبحث بسیار گسترده و جزئی است که نیازمند تحقیق و نگارش بیشتر است. برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید و از مشاوره ما بهره مند گردید.

4.5/5 - (10 امتیاز)

15 دیدگاه برای “معرفی دانشگاه های ایسلند

  1. یلدا گفت:

    برای ویزای تحصیلی این کشور با فاصله تحصیلی 10 ساله داشتن ویزای شنگن کمک می کنه راحت تر ویزا بشیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونه کمک کنه اما باید در نظر داشته باشید که باید فاصله تحصیلی رو هم به نوعی پر کنید

  2. leilakk گفت:

    شرایط سرمایه گذاری در ایسلند به چه شکل هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله سرمایه گذاری در ایسلند رو مطالعه کنید

  3. کیوان خرسند گفت:

    با تحصیل در دانشگاه های ایسلند اقامت پس از تحصیل هم میدن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان برای شما خواهد بود

  4. علی رام گفت:

    بابت مقاله جالبتون تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد کار در رومانی هم مطلب بذارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام مقاله کار در رومانی رو مطالعه کنید

  5. قویدل گفت:

    سلام متشکر از سایت خوبتون
    دانشگاه های لیسلند مورد تائید است؟دانشگاه دولتی داره

    1. امیر جلالی گفت:

      خیر مورد تایید نیستند اما دانشگاه دولتی بله داره

  6. امیرحسین گفت:

    با تشکر از مقاله خیلی خوبتون

  7. قراری گفت:

    لطفا درمورد بورس تحصیلی ایسلند هم توضیح بدهید ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله بورسیه تحصیلی در ایسلند رو مطالعه کنید

  8. delvan گفت:

    سلام و تشکر از سایت خوبتون
    امکانش هست در خورد هزینه های دانشگاه بیفروست هم مطلبی ارائه بدید؟
    ممنونم

    1. امیر جلالی گفت:

      حدود 300$ تا 500$ (دلار) در سال هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *