ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در اسلوونی

مقطع کارشناسی در اسلوونی

زمانی که ما از مقطع کارشناسی در اسلوونی سخن به میان می آوریم در واقع از تحصیل در یکی از سیستم های آموزش عالی برتر اروپایی صحبت می کنیم. شرایط اخذ پذیرش آسان، برنامه های تحصیلی متنوع، آموزش به زبان انگلیسی، امکان دسترسی به بورس های تحصیلی مختلف، امکان انجام کار دانشجویی نیمه وقت و غیره از جمله امتیازات مقطع کارشناسی در اسلوونی است. اما همانطوری که شما هم می دانید اسلوونی عضوی از کشورهای اتحادیه اروپایی (EU) و ناحیه شنگن است، بنابراین شما از طریق مهاجرت تحصیلی به اسلوونی به راحتی و سریعا می توانید به اقامت اروپایی دست یابید.

در اسلوونی، دانشگاه های دولتی و خصوصی عهده دار اداره آموزش عالی این کشور هستند و برنامه های تحصیلی خود را به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می کنند. شما برای مقطع کارشناسی در کشور اسوونی نیازمند داشتن مدرک دیپلم معتبر با معدل کل بالا و نیز مدرک مهارت زبان انگلیسی در سطح C Level ساختار زبانی مشترک اروپایی هستید. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر نگارش این مقاله آماده پاسخگویی به سوالات شما در هر زمینه از شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به اسلوونی هستند.

شرایط مقطع کارشناسی در اسلوونی در 2024

استونی از جمله از کشورهای اروپایی است که از اعضای اصلی فرآیند بلونیا (Bologna Process) به شمار می رود و سیستم آموزش عالی این کشور به صورت ساختار 3 سیکلی اداره می شود. سیکل اول که موضوع اصلی این مقاله نیز می باشد، دوره کارشناسی با 180 ECTS، سیکل دوم معادل دوره کارشناسی ارشد با 120 الی 240 ECTS و سیکل سوم یا دوره دکتری (PhD) شامل 120 تا 240 ECTS اروپایی است.


دانشگاه های اسلوونی برنامه های تحصیلی مختلفی در مقطع کارشناسی به دانشجویان خود ارائه می دهند که این برنامه ها به صورت زیر می باشد:

کارشناسی علوم (B.Sc)5 برنامه تحصیلی
کارشناسی هنر (B.A.)3 برنامه تحصیلی

از شرایط اصلی مقطع کارشناسی در اسلوونی می توان به داشتن مهارت زبان اسلوونی در سطح متوسط یا B2 اشاره کرد چرا که کلیه برنامه های کارشناسی در این کشور به زبان اسلوونیایی صورت می گیرد. از دیگر شرایط تحصیل در اسلوونی داشتن مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی با معدل بالا است.

نحوه اخذ پذیرش تحصیلی در اسلوونی

ابتدا باید بدانید که در اسلوونی یک سیستم یکپارچه و واحدی برای رسیدگی به امور درخواست پذیرش تحصیلی وجود ندارد و از این روی شما ناگزیر به تحویل مستقیم درخواست خود به دانشگاه مورد نظرتان هستید. تحویل درخواست پذیرش برای سیکل اول تحصیلات عالی در کشور اسلوونی صرفا از طریق سایت اصلی دانشگاه انجام می شود. پس از ارسال فرم تکمیلی و اسکن مدارک لازم، دانشگاه مدارک تحویلی شما را مورد بررسی قرار داده و مشخص می کند که آیا شما صلاحیت تحصیل در اسلوونی را دارید یا خیر. پس از طی این مراحل است که دانشگاه برای شما نامه پذیرش یا latter of acceptance را ارسال می کند و شما رسما از دانشگاه اسلوونی پذیرفته می شوید. اما مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش برای مقطع کارشناسی در اسلوونی به شرح ذیل می باشد:

  • فرم درخواست پذیرش تحصیلی از اسلوونی
  • کپی پاسپورت یا مدرک مسافرتی معتبر
  • کپی مدرک دیپلم متوسطه و ریز نمرات سال آخر
  • مدرک مهارت زبان اسلوونی در level of command (سطح اینترمدیت) یا حداقل B2 در پاسپورت زبان اروپایی

نحوه اخذ پذیرش تحصیلی در اسلوونی

 

شرایط ویزای مقطع کارشناسی در اسلوونی

بر اساس قوانین کشور اسلوونی، دانشجویان و اعضای هیئت علمی خارجی قبل از ورود به کشور اسلوونی نیازمند اخذ ویزای تحصیلی یا مجوز اقامت هستند. شما این کار را از طریق سفارت اسلوونی پیگیری خواهید کرد. اما چگونه و به چه نحوی؟ کلیه متقاضیان تحصیل در اسلوونی بایستی توجه کنند که اگر برنامه تحصیلی آنها کمتر از 3 ماه باشد، آنها صلاحیت درخواست ویزای C (ویزای توریستی) را دارند. اما در صورتی که برنامه تحصیلی آنها بیشتر از 3 ماه باشد، آنها شایسته درخواست ویزای D (ویزای اقامت بلند مدت) می باشند. بر این اساس، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • بیمه سلامت پوشش دهنده خدمات مراقبت درمانی فوریتی
  • مدرک عدم سوء پیشینه صادره از پلیس کشورتان
  • عکس پاسپورتی جدید از خودتان به همراه اثرانگشت
  • تاییدیه ثبت نام در موسسه آموزش عالی (نامه پذیرش)

هزینه مقطع کارشناسی و زندگی در اسلوونی

تحصیل در دانشگاه های اسلوونی همراه با اخذ شهریه امکان پذیر است و این شهریه ها از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و از کالجی به کالج دیگر متفاوت است. به عبارتی دیگر، شهریه تحصیلی شما در دانشگاه های اسلوونی غالبا به مقطع تحصیلی و برنامه تحصیلی انتخابی خودتان بستگی دارد. بر این اساس شهریه سالانه تحصیل در اسلوونی به شرح لیست زیر می باشد:

مقطع تحصیلیمیانگین شهریه سالانه به یورو (EUR)
مقطع کارشناسی در اسلوونی€2000 €تا 5000
مقطع کارشناسی ارشد در اسلوونی€2500 €تا 7500
تحصیل دکتری (PhD) در اسلوونی€3000 €تا 12000

علاوه بر هزینه های فوق الذکر، شما هزینه های جانبی دیگری به نام هزینه زندگی دانشجویی در اسلوونی نیز خواهید داشت که عمدتا به عادات زندگی و شهری محل سکونت شما بستگی دارد. اما جای نگرانی نیست، چراکه هزینه تحصیل در اسلوونی کاملا مقرون به صرفه و منطقی است. میانگین هزینه زندگی ماهانه در اسلوونی بین 550€ تا 700€ (یورو) است. اطلاعات بیشتر در باب رشته فیزیک در اسلوونی را در این لینک بخوانید.

شرایط بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی در اسلوونی

معمولا در اسلوونی رسم بر این است که دولت این کشور بورسیه هایی را به دانشجویان خارجی در حال تحصیل در این کشور اروپایی اختصاص می دهد. ارگان ها و موسسات دخیل در امر اعطای بورسیه در اسلوونی شامل وزارت آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش و صندوق بورسیه و توسعه منابع انسانی اسلوونی و نیز بنیاد علوم اسلوونی می باشد. نحوه اعطای بورسیه های تحصیلی اسلوونی یا بر اساس برتری آکادمیک متقاضیان و یا مبتنی بر نیازمندی افراد است. ما در لیست زیر به معرفی کامل بورسیه ها برای تحصیل کارشناسی در اسلوونی (2024) می پردازیم:

عنوان بورس تحصیلیشرایط بورس تحصیلی
بورسیه های Public call Scholarships دانشگاه پریمورسکاویژه دانشجویان کارشناسی
بورسیه های بین المللی MBA دانشگاه لیوبلیانامخصوص دانشجویان اقتصاد و مدیریت بازرگانی دانشگاه لیوبلیانا
بورس های 8 ECM دانشجویان خارجی اسلوونی، 2024خاص دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی در رشته ریاضیات از جمله دانشجویان ایرانی
پژوهانه PhD دانشجویان خارجی اسلوونی، 2024اعطایی توسط موسسه Jozef Stefan برای دانشجویان دکتری
برنامه بورس آموزشی ECDC دانشجویان خارجی، 2024ویژه دانشجویان پزشکی و پیرا پزشکی جهت کنترل و مبارزه بیماری های واگیر دار

با این شرایط توصیف شده در فوق، اگر شما هم جزء علاقه مندان تحصیل در اروپا هستید ولی نمی دانید چگونه و از کجا شروع کنید، توصیه می شود که برای صرفه جویی در زمان و هزینه خود حتما با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و یا در دفتر موسسه حاضر شوید تا با کسب اطلاعات لازم آماده طی مراحل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی متناسب با شرایط خود باشید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *