مهاجرت

ویزای همراه بلغارستان

ویزای همراه بلغارستان

کسب ویزای همراه بلغارستان به خانواده متقاضیان و مهاجران این اجازه را می دهد تا به همراه بستگان خود به این کشور مهاجرت کنند اما باید در نظر داشته باشید که کسب این ویزا با شرایط و قوانین خاصی همراه می باشد که متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند در این نوشتار به آنها اشاره کنند. هزینه های زندگی در کشور بلغارستان برای اکثر مهاجران مقرون به صرفه است به همین دلیل افرادی زیادی برای ادامه تحصیل، اشتغال در زمینه های مختلف، سرمایه گذاری در بخش های گوناگون اقتصاد این کشور و سایر اهداف اقدام به مهاجرت به کشور بلغارستان می کنند.

  • شرایط دریافت ویزای همراه در کشور بلغارستان چیست؟
  • مزایای دریافت ویزای همراه در کشور بلغارستان چیست؟
  • در چه صورت می توان این ویزا را به صورت همزمان دریافت کرد؟
  • آیا دانشجویان می توانند در بلغارستان از این ویزا استفاده کنند؟
  • چه کسانی می توانند درخواست ویزای همراه بلغارستان را داشته باشند؟

اینفوگرافیک ویزای همراه بلغارستان

درباره ویزای همراه بلغارستان

قوانین اتحادیه اروپا به اعضای خانواده غیر اتحادیه اروپا اجازه می دهد از همان حقوق اعضای خانواده که تبعه اتحادیه اروپا هستند بهره مند شوند. این بدان معناست که آنها می توانند عضو خانواده خود را در کشور دیگری از اتحادیه اروپا همراهی کنند و یا به آنها بپیوندند. اعضای خانواده غیر اتحادیه اروپا باید در هر زمان دارای یک گذرنامه معتبر باشند و بسته به کشورشان نیز ممکن است ویزای ورود در مرز را نشان دهند. در صورتی که اعضای خانواده متقاضی شهروند یک کشور غیر اتحادیه باشند و برای ورود به خاک کشور بلغارستان به ویزای ورود نیاز داشته باشند، باید برای کسب ویزای مورد نیاز به سفارت کشور بلغارستان در کشور خود مراجعه کنند و فرم های مورد نیاز را تکمیل کنند و علاوه بر این، مدارک لازم را ارائه دهند و هزینه های مربوطه را پرداخت کنند.


شرایط اخذ ویزای همراه بلغارستان

در صورتی که اعضای خانواده متقاضی که شهروند یک کشور خارج از اتحادیه اروپا است به همراه وی به بلغارستان سفر کنند و یا در یک کشور عضو اتحادیه اروپا به متقاضی ملحق شوند، درخواست آنها به طور معمول سریعتر و رایگان پردازش خواهد شد. عضو خانواده متقاضی که شهروند یک کشور خارج از اتحادیه اروپا است باید در فرم درخواست ویزای خود به صورت واضخ اعلام کند که ویزای ورود به خاک کشور بلغارستان به عنوان عضو خانواده را درخواست می کند. اگر این مسئله مشخص و تایید نشود، ممکن است ویزای اشتباه صادر شود و متقاضی مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر شود و وقت بیشتری را صرف دریافت ويزاي همراه بلغارستان کند. برای دریافت ويزاي همراه بلغارستان متقاضیان و اعضای خانواده فرد مهاجر باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • گذرنامه معتبر برای اثبات هویت و ملیت
  • سندی که روابط خانوادگی با فرد متقاضی را اثبات می کند (مثلاً سند ازدواج، کارت شناسایی و غیره)
  • اثبات اینکه فرد متقاضی قصد اقامت در کشور بلغارستان و زندگی در این کشور را دارد
  • بیانیه ای مبنی بر اینکه این زوج با هم سفر خواهند کرد (اگر عضو خانواده همراه شهروند اتحادیه اروپا باشد)

همیشه بهتر است که اعضای خانواده غیر اتحادیه اروپا از قبل از شرایط کسب ویزا آگاه باشند و قبل از شروع سفر، تمام مدارک لازم را داشته باشند. با این حال، متقاضیان و شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا باید با گذرنامه خود وارد مرز کشور بلغارستان شوند اما متقاضیان و شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید با روش های دیگر ثابت کنند که آنها اعضای خانواده یک شهروند اتحادیه اروپا هستند. آنها می توانند این کار را با ارائه مدارک اثبات هویت و روابط خانوادگی خود با یک شهروند اتحادیه اروپا انجام دهند و در صورت سفر انفرادی، اثبات کنند که یک شهروند اتحادیه اروپا هستند.

شرایط اخذ ويزای همراه بلغارستان

شرایط ویزای همراه بلغارستان و مراحل درخواست

تمامی متقاضیان از کشورهای مختلف جهان که به دنبال دریافت ویزای همراه بلغارستان هستند، باید مراحل درخواست این نوع از ویزا را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند. در صورت نادیده گرفتن مراحل درخواست ویزای همراه بلغارستان، با مشکلات گسترده ای در این زمینه مواجه خواهند شد. به طور کلی روند درخواست برای ویزای همراه بلغارستان مانند سایر مراحل درخواست ویزای بلغارستان می باشد. به همین جهت متقاضیان می توانند به راحتی مراحل درخواست ویزای همراه بلغارستان را طی کنند تا ویزای این کشور را دریافت کنند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای همراه بلغارستان را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای همراه بلغارستان

در جدول زیر می توانید مراحل درخواست ویزای همراه بلغارستان را به ترتیب مشاهده فرمایید:

مراحل درخواست ویزای همراه بلغارستانتوضیحات
جمع آوری مدارک مورد نیازدر قدم اول متقاضیان باید مراقب باشند که تمامی مدارک الزامی را جمع آوری کنند. از جمله مدرکی مبنی بر اینکه حامی مالی فضای کافی برای شما در این کشور دارد.
مصاحبه آنلاینمتقاضیان باید یک مصاحبه آنلاین از طریق وب سایت نمایندگی آلمان در کشور خود تعیین کنند. همچنین در روز نوبت با در دست داشتن تمامی مدارک مورد نیاز به موقع در مصاحبه حضور پیدا کنید.
ارائه مدارک اضافیدر روز مصاحبه افسر کنسولگری ممکن است از شما مدارک اضافی را خواستار شود.
هزینه درخواست ویزابه طور معمول، متقاضیان در روند درخواست و در روز مصاحبه باید هزینه ویزای همراه بلغارستان را به طور کامل پرداخت کنند. هزینه ویزای بلغارستان برای افرادی بالای 18 سال 295BGN (لو بلغارستان) می باشد.

چگونگی اخذ اقامت در کشور بلغارستان

در طول 3 ماه اول حضور اعضای خانواده متقاضی در کشور بلغارستان، آنها در صورتی که تابعیت اتحادیه اروپا نداشته باشند نمی توانند درخواست کارت اقامت را تأیید کنند که حق زندگی آنها در آنجا را تأیید کند. بعد از گذشت 3 ماه در کشور بلغارستان، اعضای خانواده غیر اتحادیه اروپا باید محل اقامت خود را در مراجع مربوطه در این کشور ثبت کنند. به یاد داشته باشید که کسب کارت اقامت با ارائه مدارک زیر امکان پذیر است:

  • گذرنامه معتبر
  • گواهی ثبت نام برای معرفی خود به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا یا هر اثبات دیگری برای اقامت متقاضی در آن کشور
  • اثبات روابط خانوادگی با متقاضی (مانند سند ازدواج یا شناسنامه)
  • ارائه مدارک لازم برای اثبات این موضوع که فرزندان وابسته به متقاضی هستند و سن آنها کمتر از 21 است
  • مدارکی برای اثبات وابستگی والدین به متقاضی (در صورت نیاز)
  • مدارک مورد نیاز پزشکی در صورت داشتن بیماری خاص

سایر اعضای خانواده نیز باید برای اثبات این که آنها به متقاضی وابسته هستند مدارک مورد نیاز را ارائه دهند. همچنین لازم به ذکر است که زوجینی که ازدواج نکرده اند باید مدارکی را ارائه دهند تا اثبات کنند که به صورت بلند مدت با یکدیگر زندگی کرده اند.

پردازش کارت اقامت و ویزای همراه بلغارستان

در صورتی که مقامات ظرف 6 ماه برای صدور کارت اقامت متقاضیان تصمیم نگیرند، متقاضیان می توانند با اداره مهاجرت یا سایر سازمان ها تماس حاصل فرمایند تا انجام امور پرونده خود را بررسی کنند. در صورت رد شدن درخواست متقاضیان، مقامات باید تصمیم خود را به صورت کتبی به آنها ارائه دهند و دلایل تصمیم گیری و پیامدهای آن را بیان کنند و مشخص کنند که بستگان یا اعضای خانواده آنها چگونه می توانند تجدید نظر کنند و برای درخواست مجدد چقدر وقت دارند. در صورتی که درخواست متقاضیان پذیرفته شود، کارت اقامت آنها معمولا به صورت رایگان صادر می شود. کارت اقامت اعضای خانواده متقاضی نیز باید 5 سال اعتبار داشته باشد. همچنین لازم به ذکر است که در صورتی که آدرس متقاضیان عوض شود، آنها باید به موقع به اداره ها و مقامات مربوطه اطلاع دهند.

اعضای خانواده متقاضی می توانند از کارت اقامت خود برای سفر به یک کشور دیگر از اتحادیه اروپا استفاده کنند، اما اگر بخواهند به کشور دیگری از اتحادیه اروپا نقل مکان کنند، باید در آن کشور متقاضی دریافت کارت اقامت مخصوص کشور میزبان شوند و تا زمانی که آنها به متقاضی وابسته باشند، متقاضی باید با آنها همراه باشد. مهاجرت به بلغارستان از راه های مختلفی امکان پذیر است و متقاضیانی که قصد دارند اقامت بلغارستان و یا سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را کسب کنند می توانند برای کسب جدیدترین و کاملترین اطلاعات با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

سوالات پرتکرار ویزای همراه بلغارستان

در این بخش به سوالات پرتکرار شما در خصوص ویزای همراه گرجستان پاسخ می دهیم:

  • مراحل درخواست ویزای همراه بلغارستان شامل چه مواردی می باشد؟ جمع آوری مدارک مورد نیاز، مصاحبه آنلاین، ارائه مدارک اضافی و هزینه درخواست ویزا
  • شرایط پردازش کارت اقامت و ویزای همراه بلغارستان به چه صورت است؟ در صورتی که مقامات ظرف 6 ماه برای صدور کارت اقامت متقاضیان تصمیم نگیرند، متقاضیان می توانند با اداره مهاجرت یا سایر سازمان ها تماس حاصل فرمایند تا انجام امور پرونده خود را بررسی کنند. در صورت رد شدن درخواست متقاضیان، مقامات باید تصمیم خود را به صورت کتبی به آنها ارائه دهند و دلایل تصمیم گیری و پیامدهای آن را بیان کنند و مشخص کنند که بستگان یا اعضای خانواده آنها چگونه می توانند تجدید نظر کنند و برای درخواست مجدد چقدر وقت دارند. در صورتی که درخواست متقاضیان پذیرفته شود، کارت اقامت آنها معمولا به صورت رایگان صادر می شود. کارت اقامت اعضای خانواده متقاضی نیز باید 5 سال اعتبار داشته باشد. همچنین لازم به ذکر است که در صورتی که آدرس متقاضیان عوض شود، آنها باید به موقع به اداره ها و مقامات مربوطه اطلاع دهند.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای همراه بلغارستان

  1. بهروز گفت:

    ایکاش این اطلاعات ده پانزده سال پیش اینگونه شفاف وراحت بدست می آمدتشکر!

    1. امیر جلالی گفت:

      ممنون از حسن توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *