ویزای تحصیلی

آکادمی موسیقی فرانتس لیست بوداپست

آکادمی موسیقی فرانتس لیست بوداپست

آکادمی موسیقی فرانتس لیست بوداپست هنرستان عالی موسیقی در شهر بوداپست پایتخت اقتصادی و سیاسی کشور مجارستان است که مخاطبین فراوان دارد. در این آکادمی مجموعه ای از آثار نفیس فرانتس لیست نگهداری می شود که می توان به دست نوشته ها و کتاب های وی که پس از مرگ او به دانشگاه اعطاء شد اشاره کرد. آکادمی موسیقی Franz List Budapest علاوه بر اینکه یک سالن و هنرستان موسیقی است یک جواهر معماری واقعی در شهری مملو از آثار هنری و معماری است. در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارند به معرفی آکادمی موسیقی فرانتس لیست بوداپست بپردازند و اطلاعات مختصری در این خصوص در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • شرایط تحصیل در آکادمی موسقی بوداپست چیست؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • چگونه می توان ساز تخصصی تحصیل در این دانشگاه را انتخاب کرد؟
  • مزایای تحصیل در این دانشگاه چیست؟

آشنایی با آکادمی موسیقی فرانتس لیست بوداپست

این آکادمی (به زبان مجاری: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem) در 14 نوامبر سال 1875 میلادی توسط فرانتس لیست موسیقیدان معروف مجاری با 5 استاد و 38 دانشجو پایه گذاری شد. ساختمان این دانشگاه در سبک معماری نئورونسانس توسط آدلف لنگ طراحی شده است. از امکانات این آکادمی می توان به استودیو موسیقی پیشرفته که با همکاری دولت مجارستان و دولت ژاپن برای تعلیم و آموزش هنرجویان ساخته شد. علاوه بر این در این آکادمی سالن کنسرت بزرگی وجود دارد که به طور منظم کنسرت های رایگان در آنجا اجرا می شود. لازم به ذکر است از زمان تاسیس این آکادمی به عنوان معتبر ترین دانشگاه موسیقی در کشور مجارستان فعالیت می کند.

از زمان شروع بازسازی در سال 2013 میلادی این دانشگاه فعالیتهای مستقلی در سازماندهی کنسرت داشته و به عنوان دانشگاه و مرکز کنسرت شهرت جهانی به دست آورده و برای ادامه تحصیل مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به رشته تحصیلی موسیقی قرار گرفته است. از دانش آموختگان نامدار این آکادمی می توان به بلا بارتوک، فریتس راینر، زلتان ینی، گئورک چیفرا، منیر بشیر، یوجین اورمندی و تیبور وارگا اشاره کرد.

تحصیل در آکادمی موسیقی فرانتس لیست

آکادمی همواره به رعایت استانداردهای تعیین شده توسط بنیانگذاران و اساتید ارجمند افتخار می کند، به این معنا که دانشجویان با یک سبک خاص تدریس مجارستانی روبرو خواهند شد. تحصیل در این آکادمی به معنا کار سخت و منظم زیر نظر اساتیدی است که از اعضاء هیئت داوران مسابقات بین المللی هستند. در این آکادمی تدریس به صورت یک به یک و در گروه ها در کارگاه های در نظر گرفته شده انجام ارائه می شود. این دانشگاه تلاشی برای افزایش تعداد دانشجویان ندارد بلکه تلاش دارد آموزشات را به بهترین نحو در اختیار دانشجویان قرار دهد.

کلیه سازهای کلاسیک، آواز/ اپرا، موسیقی جاز، موسیقی عامیانه، اجرای ارکسترال/ کر، آموزش موسیقی و آهنگسازی در آکادمی موسیقی فرانتس لیست بوداپست تدریس می شود. در این آکادمی دروس تحصیلی به 2 زبان آلمانی و انگلیسی ارائه می شود، دقت داشته باشید که دروس گروهی در این آکادمی به زبان انگلیسی ارائه می شود.

کتابخانه آکادمی موسیقی فرانتس لیست بوداپست

کتابخانه آکادمی موسیقی فرانتس لیست بوداپست

هر شخص حقیقی می تواند با ثبت نام از کتابخانه این آکادمی استفاده کند، کتابخانه مرکزی این آکادمی دارای بزرگترین مجموعه مرتبط با موسیقی کشور مجارستان است. در این کتابخانه 70000کتاب، 100000 ژورنال، 25000CD/ DVD و ضبط وینیل ارزشمند وجود دارد که در دسترس اساتید و دانشجویان قرار دارد. در این کتابخانه اتاق مطالعه در نظر گرفته شده است که برای عموم آزاد است و متقاضیان می توانند پس از ثبت نام به صورت رایگان به مطالعه بپردازند. به متقاضیانی که تصمیم دارند مهاجرت تحصیلی به کشور مجارستان را تجربه کنند پیشنهاد می شود برای اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور به مطالعه مقاله مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل بپردازند.

شهریه آکادمی موسیقی فرانتس لیست بوداپست

مطلع شدن از هزینه های تحصیل در آکادمی فرانتس لیست به دانشجو کم می کند تا بهترین تصمیم را برای ادامه تحصیل در این آکادمی بگیرد، علاوه بر شهریه دانشگاه متقاضیان باید به بررسی دقیق هزینه های زندگی در کشور مجارستان نیز بپردازند. برای زندگی دانشجویی کشور مجارستان باید ماهانه مبلغی بین 500€ الی 700€ (یورو) در نظر داشته باشد، با مطالعه مقاله هزینه زندگی در مجارستان اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید. جدول زیر نشان دهنده هزینه های تحصیل در آکادمی موسیقی فرانتس لیست است.

شرحمبلغ
هزینه ثبت نام60€ (یورو)
دانشکده استعدادهای جوانشهریه هر ترم 2100€ (یورو)
برنامه یک نفره برای پیانیست هاهر دو ترم 9000€ (یورو)
کارشناسی/ چنگ، گیتار، آکاردئون، دولسیمر و کوبه ایسالانه 5800€ (یورو)
کارشناسی/ پیانوسالانه 5800€ (یورو)
کارشناسی/ ارگانسالانه 5800€ (یورو)
کارشناسی/ ویولن، ویولا، ویولن سل، ویولن باسسالانه 5800€ (یورو)
کارشناسی/ ارکسترال و مجری کرسالانه 7700€ (یورو)
کارشناسی/ آواز، صداسالانه 7100€ (یورو)
مطالعات عمومی در موسیقیسالانه 5200€ (یورو)
کارشناسی ارشد/ Harpsichordسالانه 7300€ (یورو)
کارشناسی ارشد/ پیانوسالانه 6000€ (یورو)
کارشناسی ارشد/ اپراسالانه 8800€ (یورو)
کارشناسی ارشد/ ویولن، ویولا، ویولن سل، ویولن باسسالانه 6600€ (یورو)
کارشناسی ارشد/ ارگانسالانه 6600€ (یورو)
کارشناسی ارشد/ چنگ، گیتار، دولسیمر، کوبه ایسالانه 6600€ (یورو)
کارشناسی ارشد/ کرسالانه 6600€ (یورو)
کارشناسی ارشد/ سازهای باروکسالانه 6600€ (یورو)
کارشناسی ارشد/ آموزش موسیقیسالانه 5200€ (یورو)
کارشناسی ارشد/ ارکسترالسالانه 8800€ (یورو)

دوره های آماده سازی برای ورود به دانشگاه فرانتس لیست

دوره های آموزشی این دانشگاه به صورت مجزا نیز برگزار می شود و هزینه های برنامه آماده سازی در آکادمی موسیقی فرانتس لیست بوداپست به شرح ذیل است.

دورهشهریه
1 درس اصلی در هفته (اجباری)شهریه هر ترم 1400€ (یورو)
2 درس اصلی در هفتهشهریه هر ترم 2050€ (یورو)
1 کلاس موسیقی مجلسی در هفته برای نوازندگانشهریه هر ترم 350€ (یورو)
کلاس آماده سازی 1 جلسه در هفته برای مبتدیانشهریه هر ترم 175€ (یورو)
1 جلسه کلاس سولفج و 1 جلسه کلاس تئوری در هفته (سطح BA 1)شهریه هر ترم 350€ (یورو)
1 جلسه کلاس سولفج و 1 جلسه کلاس تئوری در هفته (سطح BA 2)شهریه هر ترم 350€ (یورو)
1 جلسه کلاس آنالیز در هفتهشهریه هر ترم 175€ (یورو)
1 جلسه آموزش انگلیسی به نوازندگانشهریه هر ترم 175€ (یورو)

هموطنان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روش های مهاجرت به کشورهای مورد نظر در دنیا همه روزه با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *