ویزای تحصیلی

اقامت پس از تحصیل در چین

اقامت پس از تحصیل در چین

نکته ای که همواره متقاضیان مهاجرت تحصیلی در چین در نظر دارند، نحوه اخذ اقامت پس از تحصیل در چین و شرایط کار در این کشور می باشد. از این رو این مقاله با عنوان اقامت پس از تحصیل برای متقاضیان تحصیل در کشور چین به ارائه راهکار برای اخذ اقامت می پردازد. علاوه بر راهکارهای معرفی شده، شما می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جهت کسب مشاوره تخصصی و انتخاب هر یک از این راه ها اقدام نمایید.

اقامت پس از تحصیل در چین از طریق کار 2023

کشور چین دومین کشور قدرتمند جهان در بخش اقتصاد است. با این حال، پیدا کردن کار در این کشور مشکل می باشد. علت سخت بودن کاریابی در این کشور عبارتست از نیروی انسانی ارزان در این کشور و این که بالاترین درآمدها در کارهای آزاد و تجاری است. علت اینکه کار به عنوان یکی از راه های اقامت پس از تحصیل در چین معرفی می‌شود این است که در زمان تحصیل که تقریباً به مدت 3-4 سال به طول می انجامد. متقاضی می تواند رزومه و سوابق کاری خود را به شرکت های مختلف ارائه نماید. با توجه به این که زمانی که دانشجو مشغول تحصیل می باشد زیاد است، امکان کاریابی برای این افراد در کشور فراهم و شانس آنها در این زمینه زیاد می باشد.

متقاضیان جهت کار در این کشور باید پیشنهاد کاری از یک کارفرمای این کشور داشته باشند. مسلماً امکان اخذ پیشنهاد کاری از کارفرمای چینی در کشور مبدا به سادگی امکان پذیر نمی باشد. از این رو حضور در کشور چین با هدف تحصیل، امکان اخذ این پیشنهاد کاری را افزایش می دهد. ضمن اینکه متقاضی می تواند از طرق مختلف به کاریابی در این کشور بپردازد. البته باید این نکته مهم را مد نظر داشت که برای ورود به بازار کار چین و کسب درآمد های بالا در این کشور پیشرفته، باید به حیطه تخصصی خود تسلط داشته و از مهارت بالایی برخوردار باشید تا نظر کارفرما را برای استخدام خود جلب نمایید.

اقامت پس از تحصیل در چین از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری از دیگر راه های اخذ اقامت در این کشور است. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود می‌ توانند با ادعای آگاهی از فرهنگ ها و قوانین و اصول در کشور چین در طول زمانی که در این کشور به تحصیل پرداخته اند، برای سرمایه‌گذاری در این کشور اقدام نمایند. امکان سرمایه‌گذاری در این کشور از طریق ثبت شرکت، راه اندازی بیزینس و یا سرمایه گذاری های دیگر امکان پذیر می باشد.

دانشجویانی که در رشته های ذیل تحصیل نموده اند، پس از پایان تحصیل به طور اتوماتیک می‌توانند به سرمایه گذاری در کشور بپردازند. بدون اینکه نیاز باشد ادعای خاصی نمایند. این رشته ها عبارتند از مدیریت، مارکتینگ و تجارت. اساتید در این رشته ها اغلب از مدیران شرکت های برتر در کشور چین می باشند. از این رو این قابلیت برای دانشجو وجود دارد که از اساتید خود پیشنهاد کاری برای بیزینسی دریافت نمایند. علاوه بر آن امکان مشاوره با این افراد برای دانشجویان وجود دارد.

یک دانشجو می تواند پس از اتمام تحصیل خود با سرمایه‌ ای در حدود 100 هزار دلار به راحتی با ارائه یک طرح تجاری در چین سرمایه گذاری و اقامت اخذ نماید. به منظور سرمایه‌ گذاری نیز متقاضیان باید از قوانین و شرایط این کشور اطلاع داشته باشند از این رو سرمایه‌ گذاری برای فردی که به مدت 3 تا 4 سال تحصیل نموده و حضور داشته است به مراتب آسان تر از کسی است که به طور مستقیم و برای اولین بار جهت سرمایه‌ گذاری در این کشور حضور می‌ یابد.

اقامت پس از تحصیل در چین از طریق سرمایه گذاری

اقامت پس از تحصیل در چین از طریق ازدواج

دانشجوبان برای اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور می‌توانند با ازدواج برای مهاجرت به چین و اخذ اقامت چین تقاضا نمایند. البته برای تقاضای اقامت از این طرح باید شرایط و قوانین خاصی رعایت گردد. اقامت از طریق چین برای افرادی امکان پذیر است که دارای شرایط زیر باشند:

  • ازدواج باید با یک فرد چینی صورت بگیرد و یا اینکه فردی باشد که دارای اقامت دائم در کشور چین باشد.
  • حداقل 5 سال ازدواج با طبع یا مقیم این کشور باید گذشته باشد.
  • محل سکونت سال ثابت و مستقلی باید وجود داشته باشد.
  • داشتن منبع درآمدی نیز یکی از شروط لازم است.

مطالعه بیشتر: رشته مهندسی کامپیوتر در چین

اقامت بعد از تحصیل در کشور چین

این اقدام به طور مستقیم از طریق اخذ ویزای کاری به شدت سخت است اما اقدام به تحصیل در چین و سپس اقدام به کار، از سختی این کار می خواهد. برای اقدام از طریق ازدواج نیز باید متقاضی به طریقی در کشور چین حضور پیدا نماید. در هر صورت برای اقدام به هر یک از طرق بالا به جز سرمایه گذاری نیاز است متقاضی مدت زمانی را در کشور چین، یک اقامت کوتاه داشته باشد. مهاجرت تحصیلی اجازه اقامت موقت را برای این افراد فراهم می نماید. این در شرایطی است که تحصیل در کشور چین مزایای زیادی دارد:

  • مقرون به صرفه بودن
  • داشتن دانشگاه های با رنکینگ جهانی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی و چینی

افراد از راه های مختلفی می­توانند اقامت دائم کشور چین را دریافت نمایند. اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور یکی از بهترین راه های دریافت اقامت محسوب می­شود. سرمایه گذاری در کشور چین نیز از جمله راههایی است که افراد می­توانند اقامت دائم کشور چین را اخذ نمایند. سرمایه گذارن برای ورود به کشور چین می­بایست ویزای نوع Z این کشور را اخذ نمایند. سرمایه گذاری در چین به دو طریق امکان پدیر است. یک این که افراد می­ توانند به تنهایی در این کشور سرمایه گذاری نمایند و دیگری این که با شریکی چینی می­تواند برای شروع انجام کاری در چین اقدام نمایند.

مدارک لازم جهت اخذ اقامت در چین

برای اینکه متقاضیان بتوانند اقامت چین را اخذ نمایند لازم است مدارک زیر را ارائه نماید:

  • پاسپورت
  • مجوز اقامت از پلیس
  • نتایج معاینات فیزیکی
  • استخدام و یا مستندات دانشجویی

مدارک مذکور جهت اخذ ویزای تحصیلی نیز ارائه می گردد. کشور چین با توجه به موقعیتی که در سطح جهان دارد گزینه مناسبی برای مهاجرت است. به طور کلی کشور چین به سبب جایگاه رفیعی که در میان کشورها دارد سختگیری‌ هایی نیز در راه های مهاجرتی می نماید. متقاضیان جهت اخذ اقامت چین از طریق های مختلف می توانند اقدام نمایند برخی از این راه ها در این مقاله ذکر گردید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *