ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ هند

استارت آپ هند

کشور هند بزرگ ترین قطب نرم افزاری دنیا به حساب آمده و همچنین زمینه را برای فعالیت افراد با ایده های نوگرایانه و خلاقانه فراهم نموده است؛ در همین راستا علاقه مندان زیادی همه ساله در جستجوی مسیر راه اندازی انواع استارت آپ هند بوده که درصد قابل توجهی از این افراد به هدف خود نائل می شوند. دولت هند توانسته در سال های اخیر با حمایت از شرکت های نوپا و تغییر سیاست های تجاری داخلی خود به یکی از بزرگ ترین الگوهای کارآفرینی در جهان تبدیل گردد؛ شایان ذکر است وجود نیروی متخصص کار و همینطور مهندسان مشغول به کار در هند که اغلب دارای تخصص ویژه ای می باشند باعث ایجاد فضایی بسیار عالی از لحاظ میزان درآمدزایی در این سرزمین درحال توسعه گشته.

هند، کشور 72 ملت، در بین کشورهای برتر در حال توسعه جهان قرار دارد و یکی از بزرگ ترین کشورهای توریستی به شمار می رود. به فراخور این موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده اند تا با ایجاد مقاله ای به شرح زیر به سوالات شما عزیزان درباره استارت آپ در کشور هند پاسخ دهند.

  • شرایط کارآفرینی و استارت آپ در هند چگونه است؟
  • برترین استارت آپ ها در هند کدام اند؟
  • سرمایه گذاری در هند به چه شرحی می باشد؟
  • نحوه اخذ ویزای استارت آپ و مهاجرت به هند به چه صورت است؟

هند و راه اندازی استارت آپ

هند یا هندوستان یک بخش بسیار بزرگ در جنوب آسیا با فضای پست و هموار به حساب می آید که با پاکستان و بنگلادش و نپال همسایه است؛ سرزمین هند دربرگیرنده یکی از متنوع ترین و قدیمی ترین فرهنگ ها در جهان بوده و همچنین طبق آمار منتشره در سال 2024 هند ششمین اقتصاد بزرگ در جهان لقب گرفته است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که هند سومین سرزمین پرجمعیت جهان به حساب آمده و بهمچنین پس از چین دومین کشور دنیا از نظر ارزش تولیدات کشاورزی می باشد. این کشور دومین تولید کننده چای در دنیا و چهارمین صادرکننده چای در جهان می باشد. هندوستان همچنین رتبه اول تولید موز، ارزن، بادام زمینی و کنف را داراست. هند دارای آب وهوای بسیار متنوعی می باشد و آب و هوای این کشور از گرمسیری در جنوب تا آب و هوای معتدل در شمال متغیر می باشد.

درباره هند
جمعیت1339 میلیارد نفر
حکومتپارلمانی
واحد پولروپیه
پایتختدهلی نو
شهرهای مهمگوا، حیدر آباد، بمبئی، کلکته، چنای، بنگلور

انواع استارت آپ ها در هند طی سال های اخیر به محبوبیت قابل توجهی دست یافته اند؛ دولت هند تحت رهبری نخست وزیر نارندرا مودی استارتاپ هند را آغاز نموده و تشکیل 3000 استارت‌آپ در سال 2014 و پیش بینی تشکیل بیش از 11,500 استارت‌آپ تا سال 2024 در هند، یک روند زودگذر نبوده و عواملی نظیر سرمایه در دسترس، استعدادهای مهندسی برتر و ماهیت کارآفرینی مولد موجب رقم خوردن چنین رشدی گشته اند. از برترین استارت آپ ها در هند می توان به زوماتو (فناوری مواد غذایی)، فلوراب (امکان اجاره لباس های طراح ها)، میرا (داروخانه آنلاین) و مینیمالیست که از موفق ترین استارت آپ ها در هند است و یک آژانس طراحی و مشاوره است، اشاره نمود.

اخذ ویزای استارت آپ هند

اخذ ویزای استارت آپ هند

از انواع شیوه هایی اخذ اقامت و مهاجرت به هند می توان به دستیابی به ویزای کار، توریستی، تحصیلی و تجاری اشاره کرد. ویزای تجاری برای افرادی است که در جستجوی فرصت های بیزینس و انجام تجارت در هند هستند. باید اذعان داشت اخذ این ویزا مستلزم ارائه دعوت نامه از شرکت های فعال و معتبر در خاک هند بوده و تا 5 الی 10 سال دارای اعتبار می باشد. این ویزا در صورتی صادر می گردد که شرکت ارائه دهنده پیشنهاد شغلی، یک شرکت ثبت شده و رسمی در هند باشد. همچنین باید الزامات قانونی مانند پرداخت بدهی مالیاتی را رعایت نمایند.

مهاجرت به هند از طریق کار را می توان یکی از سریعترین روش ها برای اخذ اقامت هند دانست؛ از جمله مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای استارت آپ در هند می توان به گذرنامه، اثبات سلامت مالی، اثبات حرفه و ارائه مدارکی دال بر مالکیت بر ایده ارائه شده اشاره نمود.

قوانین سرمایه گذاری و استارت آپ هند

بهه رغم وجود رکود جهانی اقتصاد که در سال های اخیر گریبان گیر کشورهای متعدد آسیایی گشته، هند با رشد اقتصادی متوسط بالاتر از 8 درصد طی چند سال گذشته به یک قدرت اقتصادی تبدیل گشته است. اقامت هند از طریق سرمایه گذاری از سال 2019 با برنامه جدید کشورهند به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی امری امکان پذیر گردیده و باید اذعان داشت سرمایه گذاری درهرکدام از شهرهای هند می تواند سود و شرایط مناسبی را برای صاحبان سرمایه به دنبال داشته باشد.

از دلایل جذب سرمایه گذاری در هند تعدد منابع تولید، حجم قابل توجه تولیدات در این کشور و هزینه پایین مواد اولیه می باشد. سرمایه گذاری در این کشور دارای امنیت شغلی مناسبی است چرا که افراد سرمایه گذار می توانند با در نظر گرفتن جمعیت زیاد هند، درآمد خوبی داشته باشند.

 

مزایا و معایب استارت آپ هند

از مزایای ایجاد استارت آپ در هند می توان به مقرون به صرفه بودن هزینه های انجام پروژه، دسترسی آسان به صندوق ها، تعطیلات مالیاتی به مدت 3 سال در طول دوره فعالیت و امکانات تحقیق و توسعه شایان توجه اشاره نمود. همچنین می توان پس انداز مالیات برای سرمایه گذاران را نام برد که در این روش افرادی که سودهای سرمایه خود را در صندوق های سرمایه گذاری تنظیم شده توسط دولت سرمایه گذاری می کنند، از سود سرمایه معاف خواهند گشت. به موجب این امر به استارتاپ ها کمک می شود تا سرمایه گذاران بیشتری را جذب کنند.

از طرفی دشوار بودن شروع کار در هند را می توان از جمله سختی های آغاز این عرصه دانست و علت آن نیز مقررات و سختگیری های اعمال شده از سوی دولت است.در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص استارت آپ هند

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص استارت آپ هند پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا راه اندازی استارت آپ در هند انتخاب درستی برای اتباع کشورهای خارجی می باشد؟ با توجه به پیشرفت های روز افزون هند در زمینه های مختلف اقتصادی، راه اندازی استارت آپ در این کشور بهترین گزینه جهت سرمایه گذاری در خارج از کشور می باشد.
  • روند راه اندازی استارت آپ هند چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی، روند راه اندازی استارت آپ در هند بسیار ساده می باشد، و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *