ویترین

اعزام دانشجو به تایوان

اعزام دانشجو به تایوان

اعزام دانشجو به تایوان با توجه به درجه یک بودن سطح آموزش در این کشور، در دو دهه اخیر افزایش یافته است. امکانات دانشگاه ها و موسسات آموزشی در تایوان نیز درجه یک است و همچنین دانشگاه ها دارای کتابخانه های گسترده ای هستند که منابع را نه تنها به زبان مادری خود بلکه از نقاط مختلف جهان در اختیار دانشجویان قرار می دهند. تعداد فزاینده دانشجویان بین المللی در تایوان یک فرصت غیر قابل مشاهده از سوی دولت تایوان نیست. دولت برنامه خود را برای جذب 150000 دانشجوی بین المللی برای تحصیل در تایوان تا سال 2025 به اشتراک گذاشته است. برای رسیدن به این هدف، دانشگاه ها برنامه های پیشنهادی بین المللی خود را افزایش داده اند و همچنین دوره های تحصیلی متنوعی را افزایش دادند که به طور کامل یا جزئی به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

همچنین پیشنهادات و کمک هزینه های تحصیلی مختلفی نه تنها از دانشگاه های با رتبه برتر بلکه از وزارتخانه های مختلف (مانند وزارت آموزش و پرورش، وزارت امور خارجه و غیره) برای تشویق دانشجویان برجسته بین المللی برای تحصیل در تایوان وجود دارد. همه این ها موجب افزایش تعداد دانشجویان خارجی در تایوان شده اند به همین دلیل متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به بررسی دقیق شرایط تحصیل و شرایط اعزام دانشجو به تایوان می پردازند.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به تایوان

تایوان به دلیل منابع دانشگاهی، محیط فرهنگی غنی و چشم انداز شغلی آینده، مقصدی جذاب برای دانشجویان بین المللی است. تایوان در مقایسه با کشورهای غربی شرایط زندگی مطلوب و نرخ شهریه کمتری دارد. دانشگاه‌ های تایوان فعالانه دانشجویان بین ‌المللی با استعداد استثنایی را جذب کرده ‌اند و همچنان به افزایش تعداد دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی ادامه می‌دهند. جنبه مهم دیگر این است که دولت تایوان بورسیه های تحصیلی متعددی از جمله برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. طی سال ‌های گذشته، دانشجویان زیادی از تایوان برنده افتخارات معتبر و جوایز طراحی محصول برای تحقیقات نوآورانه در زمینه فناوری شده ‌اند.

محبوب ترین رشته های دانشگاهی تایوان عبارتند از:

  • مهندسی و فناوری
  • علوم اجتماعی
  • مدیریت

شایان ذکر است که 8 دانشگاه تایوانی برای هر کدام از رشته ها در بین 400 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. به دلیل سنت استثنایی تایوان در تجارت و فناوری، که تامین کننده پیشرو تراشه های کامپیوتری، گوشی های هوشمند و دستگاه های GPS است، دانشجویان به ویژه جذب این رشته ها می شوند. دانشگاه‌ های دیگری نیز برای علوم طبیعی، علوم زیستی و پزشکی و هنر و علوم انسانی رتبه‌ بندی می ‌شوند، اما یکی از بزرگترین جذابیت‌ های دانشجویان بین ‌المللی یادگیری چینی ماندارین است.

در جدول زیر به بهترین دانشگاه های تایوان اشاره شده است:

نام دانشگاهتاریخ تاسیستعداد دانشجویان
Taipei Medical University19606112
National Yang-Ming University1975459
National Sun Yat-Sen University19809466
National Chung Hsing University191914252
National Taiwan Normal University192210893
National Central University191511459
National Taiwan University194532500

دلایل اعزام دانشجو به تایوان

دلایل زیادی برای ادامه تحصیل و اعزام دانشجو به تایوان وجود دارد. در تلاش برای جذب تعداد بیشتری از دانشجویان بین المللی، دولت تایوان و دانشگاه های محلی بورسیه های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان غیر بومی ارائه می کنند. علاوه بر این، زبان رسمی در تایوان چینی ماندارین است. یادگیری آن می تواند به سرعت رزومه متقاضیان را از خوب به عالی تبدیل کند، زیرا تعداد فزاینده ای از شرکت های بین المللی به دنبال متقاضیان شغلی هستند که به این زبان مسلط باشند. دانشگاه های دولتی تایوان دوره های مقرون به صرفه ای دارند که از حدود 700$ (دلار) در هر سال تحصیلی شروع می شود. بالاترین مبلغی که می توان برای تحصیل در دانشگاه های تایوان انتظار داشت حدود $14000 (دلار) در سال است، اما فقط برای رشته های خاص.

دانشجویان می توانند این هزینه ها را با یک بورس تحصیلی ترکیب کنند و می توانند تجربه تحصیل خود را در تایوان بسیار مقرون به صرفه تر کنند.

متوسط هزینه تحصیل در تایوان به صورت زیر است:

هزینه تحصیل در تایوان در هر سال تحصیلی به دلار

بیش از 100 موسسه آموزش عالی در تایوان وجود دارد و تمام مدارس، از جمله موسسات آموزش عالی، بر آموزش فنی و حرفه ای (TVE) تمرکز می کنند، که شامل تطبیق تقاضای نیروی کار صنایع و توانایی های دانش آموزی است به گونه ای که منجر به پیشرفت و شکوفایی اقتصادی تایوان شود. مدت تحصیل برای تحصیل در دانشگاه 4 سال، بین 1 تا 4 سال برای مقطع کارشناسی ارشد و 2 تا 7 سال برای تحصیل در مقطع دکترا می باشد. شایان ذکر است که تایوان مکان زیبایی است که می توان در آن زندگی کرد و تحصیل کرد. وقتی دانشجویان در این کشور هستند، توصیه می شود از پارک ملی تاروکو، دریاچه ماه خورشید، جیوفن، پارک ملی کنتینگ، موزه کاخ ملی، معبد لونگشان و غیره دیدن کنند.

الزامات عمومی پذیرش در دانشگاه های تایوان

فقط دانشجویان خارجی که واجد شرایط لازم توسط وزارت آموزش تایوان هستند می توانند برای برنامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد و دکترا درخواست دهند.

در اینجا لیستی از مدارک لازم و الزامات عمومی پذیرش در دانشگاه های تایوان ذکر شده است:

  • فتوکپی اصل مدارک تحصیلی یا گواهی امتحان (در صورت وجود ترجمه به زبان چینی یا انگلیسی)
  • فرم درخواست
  • صورت حساب بانکی
  • بیانیه ای از هدف
  • توصیه نامه
  • هزینه درخواست
  • هر مدرک دیگری که توسط هر دانشگاه مورد نیاز است.

الزامات عمومی پذیرش در دانشگاه های تایوان

شایان ذکر است که هر دانشگاه در تایوان می توان مدارک مختلفی را براساس شرایط و وضعیت دانشجویان درخواست کند و موارد ذکر شده الزامات عمومی پذیرش در دانشگاه های تایوان می باشند و دانشجویان و متقاضیان بین المللی حتما باید قبل از مهاجرت تحصیلی به تایوان با دانشگاه مورد نظر تماس بگیرند و از شرایط مربوطه مطلع شوند. زبان آموزشی مورد استفاده در دانشگاه های تایوان چینی است که زبان رسمی این کشور است اما دانشجویان بین المللی می توانند دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را که به زبان انگلیسی تدریس می شوند دنبال کنند. آنها می توانند بین برنامه هایی که 50٪ یا 100٪ به زبان انگلیسی هستند یکی را انتخاب کنند. علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مهندسی، علوم بهداشتی، مدیریت بازرگانی، حقوق، سیاست جهانی و اقتصاد چند نمونه از برنامه های تحصیلی هستند که در بیش از 40 دانشگاه تایوان به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

هموطنان محترمی که مایل به ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های تایوان هستند و قصد دارند اقدام به اخذ ویزای تحصیلی تایوان کنند، می توانند با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و از شرایط و قوانین امور مربوطه به طور کامل مطلع شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *