ویترین

ویزای تحصیلی تایوان

ویزای تحصیلی تایوان

دانشجویان خارجی که مایل به ادامه تحصیل در یک موسسه آموزشی تایوان هستند، به ویزای تحصیلی تایوان نیاز دارند. تایوان که رسماً به عنوان جمهوری چین (ROC) شناخته می شود، به دلایل مختلف مکانی عالی برای تحصیل است. اولاً، این کشور دارای کیفیت آموزشی عالی، استانداردهای بالای زندگی و مکانی امن برای زندگی می باشد و مردم این کشور رفتار بسیار صمیمی و دوستانه با دانشجویان خارجی و بین المللی دارند. علاوه بر این، دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند با تحصیل در دانشگاه های تایوان فرهنگ متنوع و جالب آن و زیبایی های طبیعی خیره کننده این جزیره آسیایی را کشف کنند. در این نوشتار تهیه شده توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هموطنان به بررسی شرایط دریافت ویزای تحصیلی تایوان می پردازند که می تواند راهنمای عالی برای افرادی باشد که قصد دارند با اخذ پذیرش از دانشگاه های تایوان اقدام به مهاجرت تحصیلی کنند.

انواع ویزای تحصیلی تایوان

ویزای تحصیلی تایوان نوعی ویزای اقامتی است (نوعی ویزا که برای اقامت طولانی مدت صادر می شود).

انواع ویزای تحصیلی تایوان ارائه شده عبارتند از:

  • روادید تحصیلی تایوان برای دانشجویان خارجی تمام وقت تحصیلات پایه، دبیرستان، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا.
  • ویزای تحصیلی این کشور برای دانشجویان تبادل بین المللی
  • روادید تحصیلی تایوان برای دانشجویان چینی خارج از کشور که مایل به تحصیل در تایوان  هستند (در دانشگاه تایوان، کالج، مدرسه حرفه ای، دبیرستان یا پایین تر).
  • ویزای تحصیلی تایوان برای خارجیانی که مایل به یادگیری چینی ماندارین هستند.

همچنین دو روش برای دریافت ویزای تحصیلی تایوان وجود دارد:

  • قبل از رسیدن به تایوان، از طریق نمایندگی دیپلماتیک تایوان (سفارت، کنسولگری، و غیره.
  • پس از ورود به تایوان، در دفتر امور کنسولی یا هر یک از دفاتر آن.

با این حال، در هر دو مورد، قبل از درخواست، متقاضیان و دانشجویان بین المللی باید قبلا در یک موسسه آموزشی تایوانی پذیرفته شده باشند. شایان ذکر است که شرایط کمی متفاوت برای دانشجویان خارجی که مایل به مطالعه چینی ماندارین هستند اعمال می شود. زمانی که دانشجویان ویزای تحصیلی خود را دریافت می کنند، قدم بعدی دریافت مجوز اقامت تایوان است. این اجازه اقامت است که به عنوان گواهی اقامت خارجی (ARC) شناخته می شود، که به دانشجویان اجازه می دهد در مدت طولانی در کشور بمانند، نه خود ویزای تحصیلی. برای دریافت ARC تایوان درخواست مربوطه باید در یک مرکز خدمات محلی آژانس ملی مهاجرت ظرف 15 روز پس از ورود به تایوان انجام شود.

شرایط ویزای تحصیلی ایتالیا رو می دونی؟

مراحل درخواست ویزای تحصیلی تایوان

مراحل درخواست برای دریافت ویزای دانشجویی تایوان در حالی که دانشجو هنوز در کشور خود است به شرح زیر می باشد:

  1. تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی تایوان به صورت آنلاین و چاپ و امضا آن.
  2. جمع آوری مدارک مورد نیاز
  3. ارسال مستقیم فرم درخواست و مدارک به نمایندگی دیپلماتیک تایوان.
  4. در زمان تکمیل فرم درخواست، باید انتخاب شود که درخواست در کدام نمایندگی دیپلماتیک انجام می شود.
  5. دانشجویان می تواند در هر نمایندگی درخواست دهند، اما توصیه می شود برای نمایندگی دیپلماتیک تایوان در کشور خود درخواست دهند. اگر هیچ نمایندگی دیپلماتیک تایوانی در کشور آنها وجود ندارد، متقاضیان باید به نزدیکترین مورد به کشور خود درخواست دهند.
  6. منتظر ماندن برای پردازش ویزای تحصیلی
  7. ثبت برچسب ویزا در پاسپورت بعد از اعطای ویزای تحصیلی
  8. درخواست اجازه اقامت تایوان ظرف مدت 15 روز پس از ورود به تایوان در مرکز خدمات محلی آژانس ملی مهاجرت

شایان ذکر است که دانشجویان تنها در صورتی می توانند برای ویزای تحصیلی تایوان پس از ورود به تایوان اقدام کنند که برای مقاصد تحصیلی ویزای بازدیدکننده تایوان دریافت کرده باشد. اگر متقاضیان صرفاً برای اهداف گردشگری یا بازدید در تایوان باشند، پس از ورود به این کشور نمی توانند ویزای دانشجویی دریافت کنند. در صورتی که افراد شرایط درخواست ویزای تحصیلی تایوان در BOCA را داشته باشند، باید حداقل 8 روز کاری قبل از انقضای ویزای فعلی خود این کار را انجام دهند. اگر درخواست ویزای تایید شد، متقاضیان باید ظرف 15 روز برای اجازه اقامت تایوان در مرکز خدمات محلی آژانس ملی مهاجرت درخواست دهند.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی تایوان

شرایط دریافت ویزای تحصیلی تایوان

برای دانشجویانی که قصد دارند با دریافت روادید تحصیلی تایوان اقدام به مهاجرت تحصیلی به این کشور کنند، رعایت شرایط ضروری می باشد. دانشجویانی که قصد دارند در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل شوند، باید فارغ التحصیل دبیرستان (پایه 12) با نمره متوسط ​​بالاتر در هر ترم باشند. به طور کلی، متقاضیان باید بسته به برنامه انتخابی بتوانند به زبان های خارجی مانند انگلیسی یا چینی صحبت و درک کنند.

در جدول زیر به الزامات دریافت ویزای تحصیلی تایوان اشاره شده است:

مدارکتوضیحات
فرم درخواستتکمیل و امضا شده توسط متقاضی
2 قطعه عکسعکس با اندازه پاسپورت و پس زمینه سفید که در مدت 6 ماه گرفته شده است.
پاسپورتاعتبار به مدت 6 ماه با صفحات خالی
نامه پذیرش تحصیلیباید توسط دانشگاه یا کالج مربوطه ثبت شود.
مدرک تحصیلی عالی و ریز نمراتتایید شده توسط وزارت امور خارجه و ترجمه رسمی
گواهی سلامتگواهی سلامت برای درخواست اقامت
مدارک حمایت مالیمدارک حمایت مالی مانندصورتحساب بانکی شخصی یا خانوادگی یا بورسیه

شایان ذکر است که کلیه مدارک ذکر شده باید اصل و به همراه 1 عدد فتوکپی در کاغذ سایز A4 باشد و ممکن است در طول پردازش اسناد اضافی دیگری مورد نیاز باشد. علاوه بر این، تمام مدارکی که ارسال می شوند باید به زبان انگلیسی یا چینی باشد. اگر اینطور نباشد، باید توسط یک مترجم رسمی ترجمه شده و توسط یک نمایندگی دیپلماتیک خارج از کشور تایوان تأیید شود. قبل از درخواست ویزای تحصیلی تایوان، باید گواهی سلامت توسط بیمارستانی که توسط مراکز کنترل بیماری وزارت بهداشت و رفاه تایوان یا بیمارستانی در کشور خود تعیین شده است، دریافت شود. اگر گواهی سلامت از یک بیمارستان غیر تایوانی دریافت شود، باید آن را توسط یک نمایندگی دیپلماتیک تایوانی تایید گردد.

با شرایط اعزام دانشجو به تایوان آشنا شو!

هزینه روادید تحصیلی و اقامت در تایوان

سوال دیگری که می تواند ذهن دانشجویان و متقاضیان را برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور و اقامت این کشور درگیر کند، این است که هزینه ویزای تحصیلی واقامت در تایوان چقدر می باشد؟ به طور کلی، هزینه ویزا و اقامت در تایوان برای دانشجویان به مدت زمان اعتبار آن، تعداد ورود و همچنین محل درخواست آن بستگی دارد.

در نمودار زیر به هزینه ویزای تحصیلی و اقامت در تایوان اشاره شده است:

هزینه ویزای تحصیلی و اقامت در تایوان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات به تمامی متقاضیان و دانشجویان جهت اخذ ویزای تحصیلی بهترین کشورها و اخذ پذیرش در معتبرترین دانشگاه ها دنیا می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *