ویترین

اعزام دانشجو به مغولستان

اعزام دانشجو به مغولستان

الزامات و قوانین اعزام دانشجو به مغولستان کمی با الزامات و قوانین اعزام دانشجو به کشورهای اروپایی برجسته متفاوت می باشد. با این حال، با توجه به فرصت های تحصیلی که در موسسات آموزش عالی و دانشگاه های این کشور به تمامی دانشجویان بین المللی ارائه می شود، مغولستان در سال های اخیر به یک مقصد بسیار جذاب جهت یادگیری رشته های گوناگون و تحصیل در زمینه های مختلف تبدیل شده است. به همین دلیل، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله ای را تهیه کردن که می تواند متقاضیان و دانشجویان ایرانی را به طور کامل در مورد این موضوع آگاه سازد.

معرفی دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به مغولستان

سیستم آموزشی در مغولستان در سال ‌های اخیر شاهد پیشرفت چشمگیری بوده است و چندین دانشگاه به عنوان مؤسسات پیشرو برای آموزش عالی ظاهر شده ‌اند. در اینجا 3 ​​دانشگاه برتر مغولستان آورده شده است:

نام دانشگاهسال تاسیس
دانشگاه ملی مغولستان1942
دانشگاه علم و صنعت مغولستان1959
دانشگاه دولتی آموزش و پرورش مغولستان1951

دانشگاه ملی مغولستان یک دانشگاه دولتی است که عمدتاً در اولان ‌باتور، مغولستان واقع شده است. این قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در این کشور است و در اصل به افتخار خرلوگین چویبالسان به عنوان دانشگاه دولتی چویبالسان نامگذاری شده است.


ماموریت دانشگاه تبدیل شدن به دانشگاهی پایدار ایجاد و توزیع کننده دانش جدید در زمینه های زیست محیطی، اجتماعی، بشردوستانه و فناوری و کمک به توسعه کشور در سطح گسترده می باشد. دانشگاه علم و صنعت مغولستان که در سال 1969 به عنوان بخشی از دانشگاه ملی این کشور تأسیس شد، از پنج دانشکده و 13 بخش تشکیل شده است و تقریباً 25000 دانشجو (20000 دانشجوی کارشناسی و 5000 کارشناسی ارشد) در این دانشگاه مشغول به تحصیل در رشته های مختلف هستند. امروزه، MUST به بزرگ ‌ترین مؤسسه آموزش عالی مهندسی و صنعن در مغولستان و مرکز بزرگ علم، فناوری و فرهنگ تبدیل شده است.

در نمودار زیر به آمار کارکنان این دانشگاه اشاره شده است:

آمار کارکنان دانشگاه علم و صنعت مغولستان

دانشگاه دولتی آموزش و پرورش مغولستان در اولان باتور واقع شده است. و توسط شورای ملی این کشور برای اعتباربخشی آموزش و پرورش تایید شده است.

امکانات این دانشگاه عبارتند از:

  • 8 دانشکده
  • 40 بخش
  • 11 مرکز تحقیقاتی
  • 35 آزمایشگاه

شایان ذکر است که در دانشگاه دولتی آموزش و پرورش مغولستان بیش از 13000 دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

روند و جزئیات اعزام دانشجو به ترکیه

شرایط زندگی دانشجویان در مغولستان

سازگاری با زندگی دانشجویی در خارج از کشور می تواند بسیار چالش برانگیز باشد و سطح کاملا جدیدی از عدم اطمینان و چیزهایی را ارائه می دهد که باید منتظر آنها بود. در این مثال، دانشگاه ها باید اطمینان حاصل کنند که تا حد امکان به دانشجویان کمک می کنند تا بتوانند به خوبی به زندگی جدید در مغولستان انتقال یابند. در این بخش به طور مختصر به برخی از زمینه ‌هایی که بر زندگی دانشجویی تأثیر می‌گذارند و همچنین زندگی دانشجویی در مغولستان را بهبود می ‌بخشند و راه‌ هایی که مؤسسات میزبان به دانشجویان کمک می‌کنند، نگاهی می اندازیم. مؤسسات مغولستان یک جامعه پر جنب و جوش و مرتبط را پرورش می دهند که در آن همه صداها شنیده می شود، جایی که دانشجویان می توانند احساس تعلق و ارزش خود را ایجاد کنند و در آن مشارکت در جامعه و محیط طبیعی یادگیری را افزایش می دهد.

شرایط زندگی دانشجویان در مغولستان

متقاضیان در این کشور باید از تجربیات خود نهایت استفاده را ببرند و هنگام تحصیل باید با شرکت در فعالیت‌ هایی با دانشجویانی که علایق مشترک دارند، تعادل یادگیری، رهبری و زندگی را ایجاد کنند. برای اطمینان از چنین محیطی، دانشگاه‌ های مغولستان دارای خدمات، فعالیت ‌ها و بخش ‌هایی هستند که فضای مناسبی را برای مشارکت دانشجویان ایجاد می ‌کنند. خوابگاه های دانشگاه معمولاً 2 تا 3 نفر را با هم در یک اتاق به اشتراک می گذارند، در حالی که برخی در خارج از محوطه دانشگاه زندگی می کنند. زندگی برای کسانی که در خارج از محوطه دانشگاه زندگی می کنند ممکن است کمی پرهزینه باشد زیرا آنها باید هزینه های بیشتری را از نظر اجاره و حمل و نقل متحمل شوند.

الزامات اعزام دانشجو به مغولستان

برای واجد شرایط بودن برای درخواست تحصیل در مغولستان و اعزام دانشجو به این کشور، متقاضیان باید مدارک تحصیلی و گواهینامه و ریز نمرات دبیرستان یا هر مدرک تحصیلی قبلی (برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری) داشته باشند. علاوه بر این، متقاضیان باید بیمه درمانی و پزشکی داشته باشند و دانشجویان آینده باید در صورت نیاز به خدمات درمانی در مغولستان، بیمه درمانی کار داشته باشند. ارائه اعلامیه حمایت مالی یا صورت حساب ‌های مالی نیز الزامی می باشد و فرد باید ثابت کند که هزینه اقامت و تحصیل او، خواه از طریق بورسیه تحصیلی یا از طریق بودجه شخصی باشد. اثبات تسلط عمومی به زبان انگلیسی یکی دیگر از شرایط اصلی اعزام دانشجو به مغولستان بوده و دانشجویان بالقوه باید شرایط عمومی انگلیسی موسسه را برآورده کنند.

فرایند اعزام دانشجو به آلمان

دانشجویانی که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند باید سابقه کار خود را اثبات کنند و باید تجربه کاری مشخصی در زمینه مرتبط داشته باشند. هموطنان گرامی که به فکر مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی هستند، می توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند تا به طور کامل از الزامات و قوانین آن مطلع شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *