ویترین

افتتاح حساب پی پال

افتتاح حساب پی پال

افتتاح حساب پی پال از این نظر اهمیت دارد که شما با استفاده از این حساب الکترونیکی می توانید پرداختی های مختلف از خارج از کشور را دریافت کنید و به خانواده یا دوستانی که در کشور دیگری هستند، پول بفرستید. در حال حاضر پی پال (Pay Pal) از 24 ارز مختلف شامل دلار، یورو، پوند،کرون، ین، یوآن، فرانک، پزو و غیره پشتیبانی می کند. از جمله امتیازات دیگر داشتن حساب پی پال امکان بهره مندی از خدمات بانکی 24 ساعته، افتتاح آسان اکانت، امنیت بالا، عملیات تایید یا Verification سریع، دسترسی آنلاین همیشگی، امکان سویچ به حساب های جاری با گزینه Add/Edit Credit card و غیره می باشد.

  • پی پال چیست؟
  • آیا افتتاح حساب و استفاده از پی پال امنیت لازم را دارد؟
  • آیا امکان افتتاح اکانت پی پال بدون حساب بانکی امکان پذیر است؟
  • هزینه ماهیانه و نیز حداقل موجودی حساب پی پال چقدر است؟
  • باز کردن حساب پی پال چقدر طول می کشد؟
  • آیا اصلا امکان باز کردن حساب پی پال در ایران وجود دارد؟

در این نگارش ما علاوه بر پاسخ به سوالات فوق به اصول و کلیات گشایش حساب پی پال، نحوه کاربرد و هزینه های مربوطه می پردازیم. عزیزان همراه می توانند جهت اطلاع از افتتاح حساب و دریافت ویزا کارت یا مستر کارت بین المللی نیز با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

درباره شرکت پی پال (PayPal Holdings, Inc.)

Pay Pal یا شرکت هلدینگ پی پال یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه سیستم پرداخت بین المللی می باشد که از انتقالات پول آنلاین پشتیبانی کرده و در حقیقت به عنوان یک گزینه الکترونیکی جایگزین برای روش های کاغذی سنتی مثل اسکناس و چک عمل می کند. شرکت مذکور به عنوان پردازنده پرداخت برای فروشگاه های آنلاین، سایت های حراج و بسیاری از کاربران تجاری دیگر عمل می کند. برای اطلاع از شرایط جزئی شرکت پی پال جدول زیر را ملاحظه نمائید:

حقایقی درباره شرکت پی پالشرح
نوع شرکتدولتی
نوع سایتمالی
زبان دسترسیچند زبانی
سال تاسیسدسامبر 1998
دفتر مرکزیسن ژوزه در کالفرنیا و اوماها در نبرسکا
ناحیه تحت پوششکل دنیا

مجددا درباره این شرکت باید بگوییم که شرکت پی پال جزء پیشگامان پرداخت و دریافت آنلاین می باشد. دارایی کل این شرکت در سال 2022 درحدود US$51.333 (بیلیون دلار) می باشد که آمارهای سالیان متمادی نیز نشانگر افزایش تصاعدی این رقم می باشد.

افتتاح حساب پی پال و شرایط آن

به طور ساده، مختصر و مفید می توان گفت که پی پال (Pay Pal) سرویسی است که به شما امکان پرداخت، ارسال پول و پذیرش پرداخت ها را می دهد. بدین ترتیب شما می توانید با ثبت کارت اعتباری یا کارت بدهی خود در اکانت پی پال اقدام به دریافت و ارسال پول نمائید، به سرعت و با آسانی هر چه تمامتر اکانت و موجودی پی پال خود را چک کنید، به اکانت پی پال خودlog in شده و وارد شوید و پرداخت خود را تایید کنید. همچنین شما در کشورهای خارجی می توانید از این طریق هزینه رستوران ها، فروشگاه ها و دیگر مراکز را نیز به صورت آنلاین به حساب ها واریز کنید. اینها مواردی چند از کاربردهای حساب پی پال می باشد.

آیتمشرح
عنوان حساب یا اکانتPay Pal
نوع حسابالکترونیکی
هزینه ماهیانهرایگان
استفاده از Mobile Appرایگان
انواع حساب یا اکانتحساب Business و حساب Personal
خدمات پشتیبانی24 ساعته

اما نحوه و چگونگی پرداخت از طریق حساب پی پال هم بدینگونه می باشد که شما ابتداء اقدام به انتخاب آیتم خرید کرده سپس پرداخت پول را از حساب پی پال خود به صورت آنلاین تایید می کنید. پول به طور اتوماتیک به حساب فروشنده واریز و فروشنده پول خود را دریافت می کند.

نحوه افتتاح حساب پی پال

نحوه افتتاح حساب پی پال

باز کردن حساب پی پال یا ایجاد اکانت پی پال کاری بسیار ساده و آسان است. این کار را حتی می توان قبل از مسافرت به خارج و از داخل ایران هم انجام داد. اما به واسطه وجود شرایط تحریم مالی بین المللی بایستی مراقب باشد که IP ایرانی شما توسط شرکت Pay Pal شناسایی نشود و برای این کار شما نیازمند استفاده از vpn خارجی برای افتتاح، چک حساب یا هر گونه عملیات پرداخت می باشید. اما عملیات افتتاح حساب پی پال بدین صورت را می توان در عرض 5 دقیقه انجام داد و این کار فقط نیازمند تکمیل فرم اطلاعات شخصی می باشد. فرآیند مذکور به صورت ذیل می باشد:

  • مراجعه به وب سایت شرکت paypal به نشانی اینترنتی https://www.paypal.com/
  • انتخاب گزینه انگلیسی Creating Account یا افتتاح حساب پی پال
  • انتخاب یکی از حساب های Business و یا Personal
  • تکیل فرم مشخصات شامل نام، آدرس، کد کشور، شماره موبایل و غیره
  • تایید نهایی و Sign in جهت ورود به حساب

انواع حساب پی پال

همانطوری که در مطالب فوق هم اشاره شد، حساب های پی پال دو نوع business و personal می باشند. حساب business مخصوص تاجران و بازرگانان بین المللی جهت انجام معاملات بیزینسی خود و حساب های personal متعلق به همه افراد حقیقی و حقوقی می باشد. تشابه هر دو حساب در رایگان بودن هزینه ماهیانه استفاده از آنها است. اما تفاوت اصلی این دو حساب عمده پی پال در این است که با وجود رایگان بودن تراکنش ازطریق حساب شخصی یا پرسنل اما هزینه هر تراکنش ازطریق حساب بیزینس یا تجاری چیزی در حدود30 سنت یا بالای 2.9%+ می باشد. اما امتیاز اصلی و برگ برنده حساب بیزینس نسبت به حساب شخصی داشتن آپشن محافظت از فروشنده یا Seller Protection می باشد. اما از مهمترین مزایای کاربرد دو حساب پرسنل و بیزینس پی پال عبارتند از:

  • شما می توانید از طریق سیستم پرداخت پی پال و با یک تراکنش تا سقف 10000$ (دلار) خرج کنید.
  • شما با استفاده از حساب های پی پال می توانید سطح بالاتری از امنیت حساب به دست آورید.
  • شما عکس معتبری به عنوان خریدار یا فروشنده به پی پال ارسال می کنید. وضعیت تایید به دیگر اعضای پی پال نشان می دهد که شما بررسی های امنیتی پی پال را گذرانده اید.

معایب کاربرد حساب پی پال

آنچه که تاکنون بیان شد، غالبا در مورد مزایا و محاسن استفاده از حساب پی پال بود. اکنون باید به همراه هم به بررسی معایب کاربرد پی پال نیز بپردازیم تا با خصوصیات و ویژگی های این حساب الکترونیکی بین المللی بهتر آشنا شوید. یکی از مشکلات عدیده در رابطه با این حساب نبود یک سرویس مشتری پسند و مناسب در هنگام بروز مشکلات فنی می باشد. از دیگر معایب کاربرد این حساب گذاشتن زمان طولانی جهت تایید می باشد. عدم پشتیبانی از برخی ارزهای بین المللی و نیز دریافت هزینه از پرداختی های غیر پی پال از جمله معایب و موانع عمده دیگر این نوع حساب ها می باشد.

اما بایستی به این نکته اذعان کرد که افتتاح این حساب و کاربرد آن به دلیل شرایط حداقلی درخواستی و نیز هزینه های کم و غالبا رایگان از بهترین گزینه ها برای دانشجویان ایرانی محسوب می شود. دانشجویان از این طریق می توانند هزینه تحصیل و زندگی در نیوزلند، استرالیا، کانادا، آلمان، انگلستان، فرانسه و غیره را پرداخت کنند. همچنین جهت دریافت اطلاعات مهم راجع به دریافت مستر کارت اروپا یا ویزا کارت اروپایی با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تعامل باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *